Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Zawiesznie pneumatyczne - amortyzatory tył

Zawieszenie
sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

[A6 C6] Zawiesznie pneumatyczne - amortyzatory tył

Post autor: sli » 20 lut 2011, 21:52

Witam

Mam A6 C6 Quattro SEDAN z 2007 r. z pneumatyką i niestety do wymiany amortyzatory z tyłu, poduszki są raczej ok, bo auto nic nie siada.

W ASO komplet to prawie 4.500 brutto, jednak na Allegro wystawia ktoś komplety amortyzatorów na tył (4F0 616 031F i 4F0 616 032F) za 800 zł. Są to nieużywane amorki z 2005 r., które zostały zastąpione w 2006 r. nową wersją (z literką J na końcu symbolu).

Mam jednak wątpliwość związaną z faktem, że prawdopodobnie te z literką F (zastąpione później przez J i N) są do Avanta, a w SEDANIE mam zamontowane z literką K (ich następcą jest L, a ostatnio M).
Dodatkowo w Allroad prawdopodobnie były montowane również amortyzatory "K" (te które mam w sedanie), a jak wiadomo Allroad były tylko kombi.

Podsumowując - pytanie czy mogę w sedanie zastosować stare (ale nie używane) amortyzatory z literą "F", która to wersja na pewno była montowana w Avantach do mojego sedana, gdzie mam obecnie zamontowane amorki "K".
Czy wszystkie mocowania w sedanie i Avancie są identyczne oraz jak duża może być ewentualna różnica charakterystyka ich pracy? Czy może jest tak, że amortyzator od Avanta jest wytrzymalszy (bo tam można więcej napakować) od tego w sedanie? - to by mi akurat nie przeszkadzało...

Pozdr.

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 21 lut 2011, 12:28

Rozmawiałem dzisiaj z ASO:
podobno, jeśli numer części się nie zmienił - tylko literka na końcu - to powinno pasować
a więc stary amorek "F" powinien pasować do mojego SEDANA, mimo że mam zamontowanego amorka "K"

mimo wszystko mam ograniczone zaufanie do ASO :/, a więc jeśli ktoś jeszcze mógłby coś dodać w tym temacie (może Piotruś?) to będę bardzo wdzięczny

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 21 lut 2011, 19:29

No niby jest tak jak piszesz, choć odnośnie amorków sedan/avant różnica może być w charakterystyce ich pracy a nie w wymiarach czy sposobie mocowania.
Tak więc jeśli wezmę od gościa z Allegro i je założę do auta (bo będą wizualnie identyczne), to mogę nawet nie wiedzieć, że pracują nie do końca poprawnie, tak jak powinny <mysli>

Poza tym 10 dni na zwrot (przy zakupie na odległość) dotyczy osób fizycznych, a ja chcę wziąć fakturę na firmę. Tyle, że w zasadzie wystarczy mi deklaracja człowieka, że jak będą inne to je przyjmie.

Najbardziej obawiam się innej charakterystyki pracy, ale tego pewnie już nie zweryfikuję.

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 21 lut 2011, 19:35

Szybko odpowiadasz <okok>

Adaptację pozostawię już warsztatowi, a jak będzie źle, to poprawię VCDS-em. Jeśli masz gdzieś procedurkę, to bardzo poproszę.

Co do firmy - to spółka, więc proponowany zabieg odpada. Ale to już OT.

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 21 lut 2011, 21:17

Ok, spojrzałem na Wiki Ross-Techa - ale tam jest mowa o adaptacji zawieszenia, a nie samych amortyzatorów.
Jeśli dobrze rozumiem, to ustawia się wysokość zawieszenia - a więc ciśnienie w miechach, a nie amortyzatory - które jak wiadomo służą do wytłumienia drgań koła a nie do utrzymania auta na odpowiedniej wysokości.

Sądzę osobiście, że po wymianie tylko amortyzatorów z adaptacją nic nie będzie potrzeba robić (choć mogę się mylić), ale to zobaczę w warsztacie co powiedzą.

Tak czy inaczej amorki zamówiłem, z możliwością zwrotu gdyby nie pasowały.
Zobaczymy <szok> <stres> <szok> :| <szok>
Ewentualnie je zwrócę, a w najgorszej sytuacji wystawię na Allegro, a zamówię nowe w ASO.

Po całej operacji dla potomnych napiszę co i jak.

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 21 lut 2011, 22:55

czesc
Po wymianie samych amorków nie jest konieczna ponowna adaptacja sterownika nivo
Jest to konieczne przy wymianie stera nivo 34 lub czujników poziomu zawieszenia
Jak przyjdą to niech mechanik sprawdzi czy nie ma różnicy w długosci amorków .
Jak sie wysuną na maksa i jak będą schowane !!
Sam jestem ciekaw jaka jest różnica między nimi <mysli>
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

Awatar użytkownika
slaby
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 284
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:45
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: slaby » 22 lut 2011, 22:45

Ja w swojej zrobiłem adaptacje na maksa w góre <radocha>
Takie sobie zimowe ustawienia
Latem też próbowałem gleby , jezdziło się jak na taborecie ,ale za to była przyklejona do drogi.
Mysle ,ze ster nie portafi sam adaptowac i wyuczac poziomu auta
Zawsze ustawia miechy taką wartością jaką ma zapamiętaną w sterowniku
No chyba ,że dostanie błędny sygnał z czujnika wysokości
To ster będzie starał sie wyrównac poziom i auto stoi krzywo .
Dopiero wtedy pojawia się błąd w module 34 :)
Ostatnio zmieniony 22 lut 2011, 23:24 przez slaby, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest RS7 Plus PERFOR 4.0 V8 TFSI

cygi-v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:24
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: cygi-v » 23 lut 2011, 15:38

Nie chce zaczynac nowego tematu, wiec zapytam tutaj.
Mam A6 C6 2007r z pneumatyką. Problem w tym ze auto stoi krzywo. Patrząc na auto z boku z jednej strony przód wisi wyżej od tyłu a patrząc z drugiej przód wisi niżej od tyłu.
Co może być przyczyną i jak to sprawdzić? Auto było kupione jako używane w salonie w Niemczech, więc nie iem czy to możliwe żeby wypuścili auto ze źle poustawianym zawieszeniem, nie wiem czy problem istniał od momentu kupna bo nie zwróciłem na to uwagi wcześniej.
282KM 570Nm
I'v got petrol in my veins

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 23 lut 2011, 16:21

cygi-v jeśli jest tak jak piszesz, to oznaczałoby, że masz autko totalnie przekoszone <rotfl> (choć nie sądzę), ewentualnie auto stoi na nierównym podłożu
myślę, że źle opisałeś swój problem - przeczytaj jeszcze raz i napisz ponownie w czym masz dokładnie problem

tak czy inaczej pewnie powinieneś spróbować zrobić adaptację zawieszenie, pisane jest o tym kilka postów wyżej

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 25 lut 2011, 04:13

cygi-v pisze:Nie chce zaczynac nowego tematu, wiec zapytam tutaj.
Mam A6 C6 2007r z pneumatyką. Problem w tym ze auto stoi krzywo. Patrząc na auto z boku z jednej strony przód wisi wyżej od tyłu a patrząc z drugiej przód wisi niżej od tyłu.
Co może być przyczyną i jak to sprawdzić? Auto było kupione jako używane w salonie w Niemczech, więc nie iem czy to możliwe żeby wypuścili auto ze źle poustawianym zawieszeniem, nie wiem czy problem istniał od momentu kupna bo nie zwróciłem na to uwagi wcześniej.
Miałem tak samo jak Ty a przestawiło sie to przez to że jakiś madry szwab zamontował jedna oponke 235/40/18 gdzie [pozytstale byly 245/40/18. I wyskakiwał na autobahnie blad od zawiasu. Jak zmieniłem na prawidłową oponke to fura krzywa stała ale blad sie nie pojawiał skorygował położenie vagiem i nie ma problemu i wsio ok. Takze miara i vag do reki i ustawiac!

P.S. Można linka prosić do tych amorklow z alledrogo?

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 26 lut 2011, 13:00

Link do aukcji (co prawda już zakończona):
http://allegro.pl/tylne-amortyzatory-au ... 97710.html

Ja przesyłkę z amortyzatorami dostałem. Faktycznie są nieużywane, z literkami "F" na końcu, więc pewnie gdzieś przeleżały na magazynie kilka lat.
Na początku tygodnia umówię się z mechaniorem i zobaczymy czy przypasują do mojego sedana - napiszę.

cygi-v
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:24
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: cygi-v » 28 lut 2011, 14:53

Opony mam wszystkie identyczne cztery nowki zimowki, kupilem na letnich ale tez identycznych. Auto ogladalem zawsze na jakichs lekkich pochylosciach - zazwyczaj pod domem. Pojechalem na porking pod market i oto wybniki pomiarów:

http://zapodaj.net/7be617b55a14.jpg.html

Comfort Lift Dynamic
L Przód 69,00 69,9 66,9
P Przód 68,4 69,3 66,5
L Tył 69,5 70,6 67,5
P Tył 69,00 70,1 67,2

...więc roznice po pol cm (dokladnosc pomiaru 1mm), chyba jest ok jednak. Jednak musze kupic VAG-a i obnizyc troche dynamic a podwyzszyc lift. Wiem ze to nie ten dzial i zly temat, ale przejzalem dzial o kabelkach i jakos nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi jakiego VAG-a kupic, ktory bedzie mial mozliwosc adaptacji tego zawieszenia. Jak ktos moze mi podpowiedziec to prosze nawet na pw. Dzieki.

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 01 mar 2011, 04:03

Mierząc jak ZelvaBOi, napisał powinno Ci wyjść:
Audi A6 (4F) (PR-1BK): 386 mm (przód) oraz 384 mm (tył)
oczywiście mierzone w pozycji auto bądz comfort

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 01 mar 2011, 12:12

Tak , zima 18stki, a lato 20stki. W tymże mam w sumie rozmiar opon od A8 czyli profil ciut wiekszy bo mam 255/35/20 a powinno być 265/30/20. Ale trafily mi się fele z dobrymi oponkami to nie ma sensu zmieniać a i profil ciut większy to zawsze lepiej dla felgi. Nie czuć że to jest w ogóle 20 cali. Gorzej mi się jeździło passatem b5fl na 17stkach, czy tak samo w drugiej a6 mam ori sport zawias audi i tam na 17stkach czuć wszystko bardziej niż na pneumie i 20stkach. Już gdzieś nawet pisałem, że gdyby ori wychodziły 21cali to na pewno bym sobie wstawił. I jak trafią mi się oponki w dobrej cenie to biore 265/30/20.

sli
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 29 wrz 2010, 21:12
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sli » 01 mar 2011, 14:04

stifii, a wrzucisz jakieś fotki swojego autka na 18" zimie i 20" lato? chętnie bym zobaczył...
jak wiadomo też mam pneumatykę, a kółka na razie tylko 16" zima - standardowa felga
przymierzam się do czegoś na lato, a ponieważ lubię komfort - zastanawiałem się pomiędzy 17" a 18", jednak po Twoim poście stwierdzeniu zacząłem bliżej myśleć o 18" :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga