Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] podwójny gaz

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 lut 2011, 03:07

Przycisk kick-down - dość popularne w starszych samochodach z automatyczną skrzynią biegów, żaden nowoczesny ani wyszukany wynalazek- mam taki nawet w moim mercu z 1980 i jest to chyba jedyny elektromechaniczny element skrzyni 722.300 :-P

Skrzynia zwykle sama zredukuje bieg, jeśli mocniej naciśniemy pedał, ale to czy to zrobi czy nie, warunkuje sposobem jazdy, obciążeniem, prędkością, itd, itp.

Przycisk kick-down wymusza bezwzględnie redukcję do najniższego możliwego biegu, bez przekroczenia granicy bezpiecznych obrotów silnika.

Wydaje mi się, że w niektórych autach zamiast czujnika położenia przepustnicy to naciśnięcie kick-downa informuje auto, że potrzebny jest "pełen but", by wyłączyło na chwilę zbędne pożeracze mocy typu A/C itp.
Jeśli guzik jest w manualu, to być może pełni tę właśnie funkcję.
Albo to dowód na to że kiedyś był w aucie automat

Niektórzy miszczowie podłączają pod taki guzior wtrysk nitro <lol>
Ostatnio zmieniony 16 lut 2011, 18:25 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: jaycobe » 16 lut 2011, 15:03

Też mnie to nurtowało co może być powodem tego zjawiska, wszystko wyszło na jaw gdy rozbierałem kolektor z przepustnicą.... otóż ten 2 przedział gazu otwiera drugą przepustnice bo ja wiadomo mi i może wam są 2, ta druga jest większa i czuć zarazem po przekroczeniu połowy gazu większego jada i większe spalanie ;p ... przynajmniej u mnie tak jest w C4 2.6.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 16 lut 2011, 20:57

Panowie z silnikami 2.4 V6, czy u was jest dosłownie ryk silnika, jak sobie przegazujecie na postoju?? U mnie poprostu on chodzi tak: IDENTYCZNIE.
a jak jest u was??Pytam bo 3 moich kolegów, jak sobie przygazują, to z silnika robi się na prawdę potwór jakby v8 czy coś. Dodam jeszzcze że visko mają sprawne. Jeden nawet wymieniał na nowe i dalej ma taki ryk.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 18 lut 2011, 15:31

Ja mam 2.8 i tez mi tak chodzi jak na filmiku. Pamietam ze raz w lato slyszalem tak dzwiek jakby silnik odrzutowca ale nigdy nie udalo mi sie tego powtorzyc

Fontesen

Post autor: Fontesen » 24 lut 2011, 12:05

matelek pisze:Ja mam 2.8 i tez mi tak chodzi jak na filmiku. Pamietam ze raz w lato slyszalem tak dzwiek jakby silnik odrzutowca ale nigdy nie udalo mi sie tego powtorzyc
U mnie też, jak sstoję w korkach jużdość długo, i olej podskakuje pod 100 stopni, to też się ten wentylator załącza i wtedy tak fajnie ryczy.
U moich kolegów znowu, taki efekt jest cały czas, jednak wiskozę można zatrzymać ręką przy pracującym silniku jak i zakręcićnią na postoju.

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 24 lut 2011, 18:35

No to posłuchajcie mojego silnika. 90st :) Od 30sec na gazie :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 24 lut 2011, 23:01

-=Rafal=- pisze:No to posłuchajcie mojego silnika. 90st :) Od 30sec na gazie :)
CHodzi identycznie jak mój :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 25 lut 2011, 23:44

no to ja nie wiem ... od czego jest to zalezne ze raz sie zalaczy ten "odrzutowiec" raz sie nie zalaczy ?
Ja 95 % jezdze po trsach i temp. oleju mam caly czas praktycznie w okolicach 100 stopni i nie mam tego dzwieku - raz tylko mi sie udalo to zrobic przy lekkiej przygazowce po trasie.


kolego rafal -wymien te wtryski bo silnika szkoda ;p

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 26 lut 2011, 10:23

Jak to od czego? ;) Od temperatury w otoczeniu wisko (chłodnicy wody). Decyduje o tym rozszerzalność cieplna bimetalu. Im jest precyzyjniej wykonany tym precyzyjniej (czyt. w odpowiednich temperaturach) wisko się załącza. Dodam jeszcze, że z przyczyn technicznym, wisko musi się rozsprzęglać powyżej określonych obrotów. U nas w V6 jest to w okolicach 3-4 tys obrotów.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 27 lut 2011, 00:28

Czyli na chlopski rozum jak bedzie lato to ten dziwek "odrzutowca" powinien byc bardzo czesto a teraz zima nie powinno go byc wogole? dobrze t rozumiem czy nie w ten desen :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 27 lut 2011, 03:57

matelek, rozumiesz idealnie :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 27 lut 2011, 09:56

czyli czekam w takim razie do cieplejszych dni - dzieki bardzo bo myslalem ze mam cos do wymiany :)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 28 lut 2011, 16:40

Czyli generalnie nic nei grzebać?? Znaczy się ze viskoza jest wporządku tak??
Z drugiej strony, czemu u moich trzech kumpli, one tak fajnie "ryczą" właśnie dzięki tej wiskozie?? <mysli> <mysli>

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 28 lut 2011, 17:03

--RaDeK--, ja małe F16 pod maską miałem dziś. Visko się załączyło, a na dworzu tylko +3 st :)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 28 lut 2011, 18:55

jakie warunki byly ? tzn po trasie, po miescie, ile temp oleju,cieczy ? jak przegazowales to po ilu obrotach slychac ten dzwiek ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja