Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4 2,5 TDI] Wymiana świec żarowych

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 20 lut 2011, 21:51

czy zmieni ... cos to da bo co nowe to nowe, btw wszystko sie z zasem zużywa
z nowymi swiecami może lepiej zapalać i nie dostawac głupawki zaraz po zapaleniu -u mnie przy wiekszym mrozie nie pali na 1 gar i silnik lekko głupieje ale tylko przez chwilke - jak wykrecałem swiece 2 miechy temu grzały wszystkie ale jedna nagrzewala sie delikatnie dłużej...

u kumpla w e46 2.0 d jak spaliło 2 swiece nie zapalił auta w temp otoczenia około 0' ,silnik nawet nie zatrybił na pół sekundy , w strych dieslach z tego co zauważyłem silnik odpali ,ale dopiero po długim kreceniu a w nowszych konstrukcjach to kuniec .
Łan tu sri TDI :mrgreen:

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 26 lut 2011, 20:12

Podłączę się do tematu świec... Niech ktoś mądrzejszy mi powie jak to jest, sprawdzałem końcówki przewodów elektrycznych do świec żarowych tzw "fajki" czy jest w nich prąd, no i po przekręceniu stacyjki w pozycję gdy zaświecają się kontrolki żadnego prądu w ani jednym kablu nie ma, prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika. Czy nie powinno być prądu w przewodach gdy mignie nam kontrolka od świec żarowych? Czy temp otoczenia i silnika ma na to jakiś wpływ? Robiłem to w garażu w temp. dodatniej ( na pewno ponad 5 stopni) silnik był ciepły, po jeździe. I muszę jeszcze wymieć tą jedną fajkę bo ta guma skrachciała i pękła teraz tylko na świecy luźno trzyma się ten czop metalowy... Jak wymienić tą fajkę?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 lut 2011, 20:22

storm85-85 pisze: 1)i po przekręceniu stacyjki w pozycję gdy zaświecają się kontrolki żadnego prądu w ani jednym kablu nie ma,
2)prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika.
3)Czy nie powinno być prądu w przewodach gdy mignie nam kontrolka od świec żarowych? 4)Czy temp otoczenia i silnika ma na to jakiś wpływ? Robiłem to w garażu w temp. dodatniej ( na pewno ponad 5 stopni) silnik był ciepły, po jeździe.
5) I muszę jeszcze wymieć tą jedną fajkę bo ta guma skrachciała i pękła teraz tylko na świecy luźno trzyma się ten czop metalowy... Jak wymienić tą fajkę?
1)musi sie palić kontrolka od świec
2) <mysli>
3)gdy sie pali
4)oczywiście-wypnij górny czujnik temp i wtedy możesz sprawdzać bez względu na temperature silnika
5)nie tobie jednemu ale to towar deficytowy i najprościej gdzieś z rozbiórki wyrwać
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 26 lut 2011, 20:32

storm85-85 pisze:)prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika.
w e46 było to normalne zaraz po rozruchu na zimnym , ale w audi tego nie sprawdzalem

jeśli silnik jest ciepły komputer nigdy nie podgrzewa świec przed rozruchem - i gdy na zew jest pow + 8 stopni
Łan tu sri TDI :mrgreen:

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 26 lut 2011, 20:38

No właśnie też mi chodziło to po głowie, że jeśli jest silnikowi ciepło to zbędne jest dawanie prądu na świece, muszę to jutro rano sprawdzić i zobaczymy co z tymi przewodami.

A z tą fajką jak to zrobić? Zdobyć fajkę, starą wywalić, połączyć z nowo nabytą przewód i wystarczy?

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 lut 2011, 20:42

storm85-85 pisze:A z tą fajką jak to zrobić? Zdobyć fajkę, starą wywalić, połączyć z nowo nabytą przewód i wystarczy?
nic innego nie wymyślisz no chyba że owiniesz starą fajkę taśmą izolacyjną co by sie nie rozpadła całkiem i jeżeli jest luźna to można do środka włożyć 2mm pasek blaszki miedzianej 0,5 o długości ok 2cm wygięty w kształcie literki U (z wywiniętymi górnymi jej częściami co by podczas nakładania fajki na świece nie wsunęła sie do środka bo wtedy nic to nie da) i fajeczka ciasno sobie usiądzie
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

storm85-85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: storm85-85 » 26 lut 2011, 20:46

Wczoraj przeglądałem forum i widziałem jak ktoś właśnie opisywał ten patent z blaszką :), w sumie nie jest głupi, ale myślę że zdobędę tą fajkę i połączę ją po prostu z przewodem

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 26 lut 2011, 20:50

storm85-85 pisze:Wczoraj przeglądałem forum i widziałem jak ktoś właśnie opisywał ten patent z blaszką :), w sumie nie jest głupi, ale myślę że zdobędę tą fajkę i połączę ją po prostu z przewodem
wiadomo że dobra fajka to najlepsze rozwiązanie ale nie zawsze mamy do niej dostęp i wtedy każdy skuteczny pomysł jest lepszy niż drapanie sie po głowie co dalej..... <lol>
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

howel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2011, 14:07
Lokalizacja: szczecin

Post autor: howel » 27 lut 2011, 09:48

witam koledzy mam problemy z moją audi brakuje jej mocy po prostu prawie nie jedzie wymieniłem chyba już wszystko i dalej nie jedzie wymieniłem turbinie ciśnienie 2,2 bara katalizator wywaliłem wtryski wyregulowane z pompy wtryskowej nic nie leci silnik nie bierze oleju oraz odpala nawet w bardzo mocne mrozy sprawdzane w trakcie jazdy na komputerze wszystkie zawory zaworki 0 błędów


zastanawia mnie tylko jedno czy ktoś kiedyś może jej wsadził pompę wtryskową od 115km

tylko ona by szybciej jechała na tej pompie od 115 raczej się zbierała

pomocy!!!!!!!! :[
komar

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 lut 2011, 10:04

howel pisze:
zastanawia mnie tylko jedno czy ktoś kiedyś może jej wsadził pompę wtryskową od 115km

tylko ona by szybciej jechała na tej pompie od 115 raczej się zbierała
a czym sie różni pompa o której wspominasz <mysli> zakładając że wszystko ale to wszystko już sprawdziłeś a auto nie idzie pomimo świetnej kondycji ;) zacząłbym od sprawdzenia wydajności pompy na wyjściu ( raczej sam tego nie zrobisz-no chyba że masz dostępność do takich urządzeń)
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

Awatar użytkownika
CROKODYL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 18 paź 2009, 21:20
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: CROKODYL » 27 lut 2011, 11:15

Dodek pisze:
storm85-85 pisze:)prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika.
w e46 było to normalne zaraz po rozruchu na zimnym , ale w audi tego nie sprawdzalem

jeśli silnik jest ciepły komputer nigdy nie podgrzewa świec przed rozruchem - i gdy na zew jest pow + 8 stopni
1) przy niskich temp. po uruchomieniu silnika włączają się znowu świece do ilu stopni tego nie wiem <mysli>
2) po wyżej temp 6stC. nie powinny podgrzewać przy rozruchu ;)

Można sprawdzić czy prąd dochodzi do fajek po wyjęciu kostki BIAÂŁEJ od czujnika temp. (z przodu silnika na górnym króćcu się znajduje) wtedy ma tzw. tryb awaryjny i podgrzewa przy każdym rozruchu nie ważne jaka temp. otoczenia.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!

howel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2011, 14:07
Lokalizacja: szczecin

Post autor: howel » 27 lut 2011, 14:35

pompa wtryskowa byla sprawdzana na komputerze co moge jeszcze sprawdzić?????????????


nie wiem czy bym dał rade sam wymienić pompe bo mam zapasową bo nie chce już dawać do pompiarza bo krzyknie 550zł za sprawdzenie niestety mieszkam w szczecinie i mało fachowców tutaj ustawiali mi wtryski mówili że mają za słabe ciśnienie to zapłaciłem 600zł myslałem żę to ale to nie to <zalamka>
komar

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 lut 2011, 15:49

zmień fachowca albo nie zawoź już mu kasy bo cie doi <wnerw> od kiedy to pompę sprawdza sie komputerem???? owszem pewne rzeczy sprawdzisz w ten sposób ale nie wydajność sekcji <mysli> kolejna kwestia szkoda kasy na regulacje wtrysków,one są raz ustawione i są albo dobre albo nie i podciąganie ciśnienia to rozwiązanie na chwile <wysmiewacz> chyba że ktoś wcześniej tego wcale nie zrobił przy wymianie końcówek
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

howel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 26 lut 2011, 14:07
Lokalizacja: szczecin

Post autor: howel » 27 lut 2011, 16:14

a czy bardzo często ten model nie ma takiego ciśnienia na pompie a żeby wymienić pompę trzeba specjalisty czy da rade zwykły mechanik albo ja sam???????????
komar

krzysiekjx1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 460
Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
Imię: Krzysiek
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnosląski

Post autor: krzysiekjx1 » 27 lut 2011, 16:46

często to pojęcie względne wiec nie umiem odpowiedzieć czy tak czy nie <okok> ale do samej wymiany pompy nie trzeba specjalisty tylko spokojnie i przemyślane czynności wykonywać żeby nie doprowadzić do sytuacji <mysli> k.... jak to było ustawione??? <wysmiewacz> tylko teraz nie wiem na co chcesz wymienić??? bo może sie zdarzyć że druga jest w takim samym stanie <uoee> i szkoda twojej pracy wtedy
nikt za darmo ci nie da
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga