[A6 C4 2,5 TDI] Wymiana świec żarowych
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
czy zmieni ... cos to da bo co nowe to nowe, btw wszystko sie z zasem zużywa
z nowymi swiecami może lepiej zapalać i nie dostawac głupawki zaraz po zapaleniu -u mnie przy wiekszym mrozie nie pali na 1 gar i silnik lekko głupieje ale tylko przez chwilke - jak wykrecałem swiece 2 miechy temu grzały wszystkie ale jedna nagrzewala sie delikatnie dłużej...
u kumpla w e46 2.0 d jak spaliło 2 swiece nie zapalił auta w temp otoczenia około 0' ,silnik nawet nie zatrybił na pół sekundy , w strych dieslach z tego co zauważyłem silnik odpali ,ale dopiero po długim kreceniu a w nowszych konstrukcjach to kuniec .
z nowymi swiecami może lepiej zapalać i nie dostawac głupawki zaraz po zapaleniu -u mnie przy wiekszym mrozie nie pali na 1 gar i silnik lekko głupieje ale tylko przez chwilke - jak wykrecałem swiece 2 miechy temu grzały wszystkie ale jedna nagrzewala sie delikatnie dłużej...
u kumpla w e46 2.0 d jak spaliło 2 swiece nie zapalił auta w temp otoczenia około 0' ,silnik nawet nie zatrybił na pół sekundy , w strych dieslach z tego co zauważyłem silnik odpali ,ale dopiero po długim kreceniu a w nowszych konstrukcjach to kuniec .
Łan tu sri TDI :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
Podłączę się do tematu świec... Niech ktoś mądrzejszy mi powie jak to jest, sprawdzałem końcówki przewodów elektrycznych do świec żarowych tzw "fajki" czy jest w nich prąd, no i po przekręceniu stacyjki w pozycję gdy zaświecają się kontrolki żadnego prądu w ani jednym kablu nie ma, prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika. Czy nie powinno być prądu w przewodach gdy mignie nam kontrolka od świec żarowych? Czy temp otoczenia i silnika ma na to jakiś wpływ? Robiłem to w garażu w temp. dodatniej ( na pewno ponad 5 stopni) silnik był ciepły, po jeździe. I muszę jeszcze wymieć tą jedną fajkę bo ta guma skrachciała i pękła teraz tylko na świecy luźno trzyma się ten czop metalowy... Jak wymienić tą fajkę?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
1)musi sie palić kontrolka od świecstorm85-85 pisze: 1)i po przekręceniu stacyjki w pozycję gdy zaświecają się kontrolki żadnego prądu w ani jednym kablu nie ma,
2)prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika.
3)Czy nie powinno być prądu w przewodach gdy mignie nam kontrolka od świec żarowych? 4)Czy temp otoczenia i silnika ma na to jakiś wpływ? Robiłem to w garażu w temp. dodatniej ( na pewno ponad 5 stopni) silnik był ciepły, po jeździe.
5) I muszę jeszcze wymieć tą jedną fajkę bo ta guma skrachciała i pękła teraz tylko na świecy luźno trzyma się ten czop metalowy... Jak wymienić tą fajkę?
2)
3)gdy sie pali
4)oczywiście-wypnij górny czujnik temp i wtedy możesz sprawdzać bez względu na temperature silnika
5)nie tobie jednemu ale to towar deficytowy i najprościej gdzieś z rozbiórki wyrwać
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
nic innego nie wymyślisz no chyba że owiniesz starą fajkę taśmą izolacyjną co by sie nie rozpadła całkiem i jeżeli jest luźna to można do środka włożyć 2mm pasek blaszki miedzianej 0,5 o długości ok 2cm wygięty w kształcie literki U (z wywiniętymi górnymi jej częściami co by podczas nakładania fajki na świece nie wsunęła sie do środka bo wtedy nic to nie da) i fajeczka ciasno sobie usiądziestorm85-85 pisze:A z tą fajką jak to zrobić? Zdobyć fajkę, starą wywalić, połączyć z nowo nabytą przewód i wystarczy?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 71
- Rejestracja: 28 sie 2009, 10:20
- Lokalizacja: Szczytno
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
wiadomo że dobra fajka to najlepsze rozwiązanie ale nie zawsze mamy do niej dostęp i wtedy każdy skuteczny pomysł jest lepszy niż drapanie sie po głowie co dalej.....storm85-85 pisze:Wczoraj przeglądałem forum i widziałem jak ktoś właśnie opisywał ten patent z blaszką , w sumie nie jest głupi, ale myślę że zdobędę tą fajkę i połączę ją po prostu z przewodem
witam koledzy mam problemy z moją audi brakuje jej mocy po prostu prawie nie jedzie wymieniłem chyba już wszystko i dalej nie jedzie wymieniłem turbinie ciśnienie 2,2 bara katalizator wywaliłem wtryski wyregulowane z pompy wtryskowej nic nie leci silnik nie bierze oleju oraz odpala nawet w bardzo mocne mrozy sprawdzane w trakcie jazdy na komputerze wszystkie zawory zaworki 0 błędów
zastanawia mnie tylko jedno czy ktoś kiedyś może jej wsadził pompę wtryskową od 115km
tylko ona by szybciej jechała na tej pompie od 115 raczej się zbierała
pomocy!!!!!!!!
zastanawia mnie tylko jedno czy ktoś kiedyś może jej wsadził pompę wtryskową od 115km
tylko ona by szybciej jechała na tej pompie od 115 raczej się zbierała
pomocy!!!!!!!!
komar
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
a czym sie różni pompa o której wspominasz zakładając że wszystko ale to wszystko już sprawdziłeś a auto nie idzie pomimo świetnej kondycji zacząłbym od sprawdzenia wydajności pompy na wyjściu ( raczej sam tego nie zrobisz-no chyba że masz dostępność do takich urządzeń)howel pisze:
zastanawia mnie tylko jedno czy ktoś kiedyś może jej wsadził pompę wtryskową od 115km
tylko ona by szybciej jechała na tej pompie od 115 raczej się zbierała
1) przy niskich temp. po uruchomieniu silnika włączają się znowu świece do ilu stopni tego nie wiemDodek pisze:w e46 było to normalne zaraz po rozruchu na zimnym , ale w audi tego nie sprawdzalemstorm85-85 pisze:)prąd pojawia się dopiero po odpaleniu silnika.
jeśli silnik jest ciepły komputer nigdy nie podgrzewa świec przed rozruchem - i gdy na zew jest pow + 8 stopni
2) po wyżej temp 6stC. nie powinny podgrzewać przy rozruchu
Można sprawdzić czy prąd dochodzi do fajek po wyjęciu kostki BIAÂŁEJ od czujnika temp. (z przodu silnika na górnym króćcu się znajduje) wtedy ma tzw. tryb awaryjny i podgrzewa przy każdym rozruchu nie ważne jaka temp. otoczenia.
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
pompa wtryskowa byla sprawdzana na komputerze co moge jeszcze sprawdzić?????????????
nie wiem czy bym dał rade sam wymienić pompe bo mam zapasową bo nie chce już dawać do pompiarza bo krzyknie 550zł za sprawdzenie niestety mieszkam w szczecinie i mało fachowców tutaj ustawiali mi wtryski mówili że mają za słabe ciśnienie to zapłaciłem 600zł myslałem żę to ale to nie to
nie wiem czy bym dał rade sam wymienić pompe bo mam zapasową bo nie chce już dawać do pompiarza bo krzyknie 550zł za sprawdzenie niestety mieszkam w szczecinie i mało fachowców tutaj ustawiali mi wtryski mówili że mają za słabe ciśnienie to zapłaciłem 600zł myslałem żę to ale to nie to
komar
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
zmień fachowca albo nie zawoź już mu kasy bo cie doi od kiedy to pompę sprawdza sie komputerem???? owszem pewne rzeczy sprawdzisz w ten sposób ale nie wydajność sekcji kolejna kwestia szkoda kasy na regulacje wtrysków,one są raz ustawione i są albo dobre albo nie i podciąganie ciśnienia to rozwiązanie na chwile chyba że ktoś wcześniej tego wcale nie zrobił przy wymianie końcówek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 460
- Rejestracja: 18 sie 2010, 22:56
- Imię: Krzysiek
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1996
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnosląski
często to pojęcie względne wiec nie umiem odpowiedzieć czy tak czy nie ale do samej wymiany pompy nie trzeba specjalisty tylko spokojnie i przemyślane czynności wykonywać żeby nie doprowadzić do sytuacji k.... jak to było ustawione??? tylko teraz nie wiem na co chcesz wymienić??? bo może sie zdarzyć że druga jest w takim samym stanie i szkoda twojej pracy wtedy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga