Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] [100 C4 2.5 AAT] Strasznie sładby na zimno.

Silniki wysokoprężne
marcinsliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
Lokalizacja: Nowy Sącz

[A6 C4] [100 C4 2.5 AAT] Strasznie sładby na zimno.

Post autor: marcinsliwa » 24 lut 2011, 20:50

Witam.
Nie wiem czy to jest urok tych silników czy tak po prostu jest:
Po zapaleniu silnika czekam aż obroty z ok. 1000obr/min spadną prawie do takich jak przy normalnej pracy silnika. Ruszam i nie dość ze jest słaby, to jeszcze pomiędzy obrotami tak ok 1200obr/min czuć jakby coś się przełączało (dziwnie 'zamuli' silnik na chwilkę) i późnij dalej wchodzi na obrotu w miarę normalnie. Jeszcze jest gorzej gdy (np śpieszy mi się) zapalę i ruszę, wtedy przy wchodzeniu na obroty to 'zamulenie silnika' jest jeszcze większe. Ostatnio postanowiłem przy przyśpieszaniu lekko przytrzymać go na tych w/w dziwnych obrotach i słyszałem dziwne odgłosy (nie wiem czy szybkie klepanie przekaźnika czy pompa paliwa się kończy, a może silnik). Dodam że jak jest ciepły to chodzi pięknie, po prostu mruczy. W silniku wymienione popychacze (ścianki cylindra wyglądały normalnie, pierścienie też nie były mocno zużyte), kont wtrysku ustawiany na zegar (z vag-iem komunikuje się tylko do postaci wyświetlenia numeru sterownika i kilku pierdoł). Proszę o informacje jak zachowują się te silniki (AAT) i czy to przełączanie przy 'wchodzeniu' na obroty to normalna sprawa?
Pozdrawiam.

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 24 lut 2011, 22:19

u mnie w AEL zawsze rano na bardzo zimnym silniku jak odpalam autko i ruszam to przy ok 1200 -1400obr/min cos go przymula chwilowo. przejade 200 metrów i jest git. Z tego co czytałem na forum to sporo osób ma takie coś. Ja osobiscie się tym nie przejmuje.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

Awatar użytkownika
danielus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 11 mar 2009, 20:43
Lokalizacja: wadowice

Post autor: danielus » 24 lut 2011, 23:35

Mam w domu 2 ael-e i wynika,że te typy tak mają bo mam to samo,z :) z tym ze w jednym po odpaleniu tyknie raz,a w drugim pyka kilka razy w zależności wlasnie jak dodaje gazu
Obydwa na poczatku są zamulone,ale to nic dziwnego przy niskich temperaturach
AEL avant quattro i ośka

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 lut 2011, 00:47

Nieźle nieźle, teraz się dowiaduje że to normalne? Jak troche kasy wyjeździłęm po serwisach boscha i wszyscy mówili o przestawiaczu kąta i nastawniku, raczej przestawiacz kąta, ale nikt mi nie powiedzial że ten typ tak ma... ;)
Mój jakoś mega słaby nie jest tylko ma przymulenie przy ok 1400 i zaraz potem przełącza się przekaźnik świec i auto dostaje kopa :o
Dodatki do paliwa do smarowania u mnie pomagały nieznacznie.

Czyli koledzy marcinsliwa, szczygiel189, danielus, mówicie że tak R5 TDI mają? :>
Obrazek TDI +

gość_

Post autor: gość_ » 25 lut 2011, 08:17

i mój po wyjechaniu przy tych mrozach z garażu jest lekko przymulony. Jakby chciał i nie mógł. 200 metrów i jedzie normalnie. Może to wynika z tego, że olej musi się rozprowadzić po całej komorze. Oczywiście po odpaleniu jakąś minutkę stoję w miejscu żeby olej elegancko się rozprowadził i potem jadę.

FAŁDZIK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 29 wrz 2008, 12:58
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Post autor: FAŁDZIK » 25 lut 2011, 09:04

Hincó, ojeździłeś się po mechanikach a na forum nie zapytałeś, a odnośnie tematu u mnie też tak się dzieje, tyle że ja obwiniałem pompę paliwa bo jest dupnięta, ale teraz wiem że to normalka
Pierwszy, gigantyczny forum Audi A6 w Polsce. Gratuluję! A6Klub.PL :)

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 25 lut 2011, 10:21

u mnie zdecydowanie tak jest. odpalan na mrozie chwile stoje, ruszam a tu mocy miedzy 1000 a 2000 obrotów nie ma kompletnie...
wiec to chyba normalne <luzik>

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 25 lut 2011, 11:29

Ja mam również takie odczucia. <luzik>
I tak sądzę, że to jest wina samego programu sterującego pracą silnika, widzi, że temp cieczy chłodzącej jest niska i obcina/zmienia dawkę paliwa, dlaczego tak się dzieje to pytanie raczej do konstruktorów silniczka.

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 25 lut 2011, 14:41

FAÂŁDZIK, pytałem pytałem ;) Ale szkoda czasu i kasy żeby to ewentualnie naprawić (napewno mam przestawiacz kata lekko nie teges-przytarty?)Da się wytrzymać ; ]
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 25 lut 2011, 15:46

To i ja się pochwalę... Mam to samo ;] 200-300 metrów i jest ok, dodam jeszcze że gdy auto jest naprawdę zimne to zanim ruszę czasem minie z 5 minut ;-)

pablo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 268
Rejestracja: 14 lis 2010, 21:57
Lokalizacja: Kielce/Kraków

Post autor: pablo90 » 25 lut 2011, 16:02

stoisz na odpalonym ok 5 minut ? :>

Awatar użytkownika
mati_A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 21 lis 2009, 00:47
Lokalizacja: Żary

Post autor: mati_A6 » 25 lut 2011, 19:33

No :d

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 25 lut 2011, 20:30

u mnie tez tak jest takie zamulenie ale to tylko przy duzych mrozach , ja zawsze pozwalam żeby silnik pochodził przynamniej z 30-40 s nia biegu jałowym , panowie a meczy was też ten klekot - odgłos jakoby spalanie stukowe jak sie ostro doda gazu ( przez poł sekundy ) zaraz po ruszeniu na zimnym ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
Peran7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 02 lip 2009, 15:46
Lokalizacja: Biłgoraj

Post autor: Peran7 » 25 lut 2011, 20:36

Mam podobnie jak zimny to ledwo co się toczy. Odnośnie klekotu to strasznie mnie to denerwuje zwłaszcza ze nie wiem co to może być obstawiam szklanki do wymiany.

marcinsliwa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: marcinsliwa » 25 lut 2011, 20:38

No i git Panowie:)
Uspokoiłem się bo znów chciałem szukać przyczyn.
Na przykład dziś odpaliłem furę -10*C zdążyłem odśnieżyć auto, programowałem radio, chwile to trwało, siedziałem w środku, jakiś przekaźnik klepną (jak ktoś zna swoją furę to wie jak poprawnie pracuje silnik) ruszyłem i nie było już odczuwalne to przymulenie, wręcz jakby w ogóle nie było. Najwyraźniej tak sterownik dyktuje pracę silnika jeśli jest zimny.
Zostaje wyjść z domu ok 5 minut wcześniej odpalić, poczekać, i ruszać w drogę:) Pozdrawiam

Kolego Peran7, latem, dotarłem zawory, wymieniłem 'szklanki' i zupełnie inna kultura pracy silnika:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga