[A6 C4] [100 C4 2.5 AAT] Strasznie sładby na zimno.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
[A6 C4] [100 C4 2.5 AAT] Strasznie sładby na zimno.
Witam.
Nie wiem czy to jest urok tych silników czy tak po prostu jest:
Po zapaleniu silnika czekam aż obroty z ok. 1000obr/min spadną prawie do takich jak przy normalnej pracy silnika. Ruszam i nie dość ze jest słaby, to jeszcze pomiędzy obrotami tak ok 1200obr/min czuć jakby coś się przełączało (dziwnie 'zamuli' silnik na chwilkę) i późnij dalej wchodzi na obrotu w miarę normalnie. Jeszcze jest gorzej gdy (np śpieszy mi się) zapalę i ruszę, wtedy przy wchodzeniu na obroty to 'zamulenie silnika' jest jeszcze większe. Ostatnio postanowiłem przy przyśpieszaniu lekko przytrzymać go na tych w/w dziwnych obrotach i słyszałem dziwne odgłosy (nie wiem czy szybkie klepanie przekaźnika czy pompa paliwa się kończy, a może silnik). Dodam że jak jest ciepły to chodzi pięknie, po prostu mruczy. W silniku wymienione popychacze (ścianki cylindra wyglądały normalnie, pierścienie też nie były mocno zużyte), kont wtrysku ustawiany na zegar (z vag-iem komunikuje się tylko do postaci wyświetlenia numeru sterownika i kilku pierdoł). Proszę o informacje jak zachowują się te silniki (AAT) i czy to przełączanie przy 'wchodzeniu' na obroty to normalna sprawa?
Pozdrawiam.
Nie wiem czy to jest urok tych silników czy tak po prostu jest:
Po zapaleniu silnika czekam aż obroty z ok. 1000obr/min spadną prawie do takich jak przy normalnej pracy silnika. Ruszam i nie dość ze jest słaby, to jeszcze pomiędzy obrotami tak ok 1200obr/min czuć jakby coś się przełączało (dziwnie 'zamuli' silnik na chwilkę) i późnij dalej wchodzi na obrotu w miarę normalnie. Jeszcze jest gorzej gdy (np śpieszy mi się) zapalę i ruszę, wtedy przy wchodzeniu na obroty to 'zamulenie silnika' jest jeszcze większe. Ostatnio postanowiłem przy przyśpieszaniu lekko przytrzymać go na tych w/w dziwnych obrotach i słyszałem dziwne odgłosy (nie wiem czy szybkie klepanie przekaźnika czy pompa paliwa się kończy, a może silnik). Dodam że jak jest ciepły to chodzi pięknie, po prostu mruczy. W silniku wymienione popychacze (ścianki cylindra wyglądały normalnie, pierścienie też nie były mocno zużyte), kont wtrysku ustawiany na zegar (z vag-iem komunikuje się tylko do postaci wyświetlenia numeru sterownika i kilku pierdoł). Proszę o informacje jak zachowują się te silniki (AAT) i czy to przełączanie przy 'wchodzeniu' na obroty to normalna sprawa?
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
u mnie w AEL zawsze rano na bardzo zimnym silniku jak odpalam autko i ruszam to przy ok 1200 -1400obr/min cos go przymula chwilowo. przejade 200 metrów i jest git. Z tego co czytałem na forum to sporo osób ma takie coś. Ja osobiscie się tym nie przejmuje.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
- Hincó
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 759
- Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2010
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Nieźle nieźle, teraz się dowiaduje że to normalne? Jak troche kasy wyjeździłęm po serwisach boscha i wszyscy mówili o przestawiaczu kąta i nastawniku, raczej przestawiacz kąta, ale nikt mi nie powiedzial że ten typ tak ma...
Mój jakoś mega słaby nie jest tylko ma przymulenie przy ok 1400 i zaraz potem przełącza się przekaźnik świec i auto dostaje kopa
Dodatki do paliwa do smarowania u mnie pomagały nieznacznie.
Czyli koledzy marcinsliwa, szczygiel189, danielus, mówicie że tak R5 TDI mają?
Mój jakoś mega słaby nie jest tylko ma przymulenie przy ok 1400 i zaraz potem przełącza się przekaźnik świec i auto dostaje kopa
Dodatki do paliwa do smarowania u mnie pomagały nieznacznie.
Czyli koledzy marcinsliwa, szczygiel189, danielus, mówicie że tak R5 TDI mają?
i mój po wyjechaniu przy tych mrozach z garażu jest lekko przymulony. Jakby chciał i nie mógł. 200 metrów i jedzie normalnie. Może to wynika z tego, że olej musi się rozprowadzić po całej komorze. Oczywiście po odpaleniu jakąś minutkę stoję w miejscu żeby olej elegancko się rozprowadził i potem jadę.
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
u mnie tez tak jest takie zamulenie ale to tylko przy duzych mrozach , ja zawsze pozwalam żeby silnik pochodził przynamniej z 30-40 s nia biegu jałowym , panowie a meczy was też ten klekot - odgłos jakoby spalanie stukowe jak sie ostro doda gazu ( przez poł sekundy ) zaraz po ruszeniu na zimnym ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 11 paź 2008, 17:59
- Lokalizacja: Nowy Sącz
No i git Panowie:)
Uspokoiłem się bo znów chciałem szukać przyczyn.
Na przykład dziś odpaliłem furę -10*C zdążyłem odśnieżyć auto, programowałem radio, chwile to trwało, siedziałem w środku, jakiś przekaźnik klepną (jak ktoś zna swoją furę to wie jak poprawnie pracuje silnik) ruszyłem i nie było już odczuwalne to przymulenie, wręcz jakby w ogóle nie było. Najwyraźniej tak sterownik dyktuje pracę silnika jeśli jest zimny.
Zostaje wyjść z domu ok 5 minut wcześniej odpalić, poczekać, i ruszać w drogę:) Pozdrawiam
Kolego Peran7, latem, dotarłem zawory, wymieniłem 'szklanki' i zupełnie inna kultura pracy silnika:)
Uspokoiłem się bo znów chciałem szukać przyczyn.
Na przykład dziś odpaliłem furę -10*C zdążyłem odśnieżyć auto, programowałem radio, chwile to trwało, siedziałem w środku, jakiś przekaźnik klepną (jak ktoś zna swoją furę to wie jak poprawnie pracuje silnik) ruszyłem i nie było już odczuwalne to przymulenie, wręcz jakby w ogóle nie było. Najwyraźniej tak sterownik dyktuje pracę silnika jeśli jest zimny.
Zostaje wyjść z domu ok 5 minut wcześniej odpalić, poczekać, i ruszać w drogę:) Pozdrawiam
Kolego Peran7, latem, dotarłem zawory, wymieniłem 'szklanki' i zupełnie inna kultura pracy silnika:)
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga