[a6 1.9tdi afn]problem ze skrzynią biegów na zimnym silniku
[a6 1.9tdi afn]problem ze skrzynią biegów na zimnym silniku
Witam, jestem nowym klubowiczem, pozdrawiam wszystkich i prosze o pomoc
W mojej skrzyni biegów DMX audi a6 1.9tdi 97r 110km afn jest taki problem, że jak jest zimny silnik to nie można ruszyć bo jak wkładam bieg d czy r to gaśnie. Nie jest to wina silnika. Jak sie rozgrzeje pochodzi tak ze 40min n abiegu jałowym to można ruszyć i jechać, zmiana biegów płynna, tylko trichę mocnej ciągnie na R, ale poza tym to wporzo. Jak sie zatrrzymuje i jest na D to coś rechocze, Jak zrobie na N to milknie. Okreciłem misę olejową i w misie jest kilka pomielonych elementów jakby wałki czy błyszczące bieznie od łożysk ( tylko bardzo małem 2mmx2mm) znalazłem ich chyba ze 6szt. NIe wiem czy wymiana oleju coś pomoże, co to mogło sie rozlecieć? Może ktoś już miał do czynienia z takim przypadkiem. Zastanawiam sie jakie to mogą być koszty i czy nie lepiej przeżucić manuala. POzrawiam jeszcze raz wszystkich i prosze o wybaczenie leżeli coś źle napisałem czy czegoś nie napisałem ale jestem nowy.
W mojej skrzyni biegów DMX audi a6 1.9tdi 97r 110km afn jest taki problem, że jak jest zimny silnik to nie można ruszyć bo jak wkładam bieg d czy r to gaśnie. Nie jest to wina silnika. Jak sie rozgrzeje pochodzi tak ze 40min n abiegu jałowym to można ruszyć i jechać, zmiana biegów płynna, tylko trichę mocnej ciągnie na R, ale poza tym to wporzo. Jak sie zatrrzymuje i jest na D to coś rechocze, Jak zrobie na N to milknie. Okreciłem misę olejową i w misie jest kilka pomielonych elementów jakby wałki czy błyszczące bieznie od łożysk ( tylko bardzo małem 2mmx2mm) znalazłem ich chyba ze 6szt. NIe wiem czy wymiana oleju coś pomoże, co to mogło sie rozlecieć? Może ktoś już miał do czynienia z takim przypadkiem. Zastanawiam sie jakie to mogą być koszty i czy nie lepiej przeżucić manuala. POzrawiam jeszcze raz wszystkich i prosze o wybaczenie leżeli coś źle napisałem czy czegoś nie napisałem ale jestem nowy.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 15:48 przez autox, łącznie zmieniany 2 razy.
Ciężko powedzieć co dolega twojej skrzyni. Opiłki praktycznie zawsze występują ale nie można tego ignorować. Wygląda jakby sprzęgło się kończyło ale może rzeczywiście wystarczy wymiana oleju gdyż skrzynia zaczyna pracować po zagrzaniu. Napisz tylko jeszcze jak wyglądał olej w skrzyni, tzn czy był bardzo czarny a może spalony.
Spokojnie, jeśli chodzi o biegi, to na zimnym płyn gęstnieje. Ja mam na manualu ten problem, że wszystkie wchodzą, ale dwójka ciężko. Jak się oczywiście rozgrzeje trochę to już nie ma problemu. Sprawdź jak kolega wyżej powiedział, jaki jest kolor. Po 2 rozgrzej chwilę to auto, nie wiem czasem 3 min starcza. Połaź biegiem i dopiero w trasę. Jeśli opiłków jest więcej niż to co znalazłeś to daj komuś do przeglądnięcia
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem 

Witam, dzieki za odp, ale wczoraj zdjełem mise olejową i wyjęłem filtr, olej był czerowny ale gesty i nieprzeźroczysty. Na magnesie znalazłem kawałki metalu dodaje zdjęcie żebyście widzieli jak to wygląda. Jeden wygląda jak kawałek łożyska igiełkowego a reszta jak bieżnia łożyska. Co to mogło sie rozleciecieć. Czy macie jakieś przypuszczenia. Skrzynia na ciepło chodzi bardzo dobrze, tylko słychać odgłosy jak sie stoi na D.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ja bym nigdy nie zmienił na manual, szkoda. Poza tym ile można na tym zaoszczędzić, na pewno jeśli to jakieś małe pieniądze. Jest to jednak spora przeróbka: sprzęgło, pompa i cała instalacja hydrauliczna, pedały kp, drążek zmiany biegów i wszystko co jest pod nim wraz z mocowaniem, mieszek i wykończenie pod nim, wykładzina na podłodze też ma inne wycięcia, na pewno trzeba też coś poprzestawiać w komputerze, no i skrzynia o odpowiednim symbolu. Przy przeróbce okaże się, że to jeszcze nie wszystko. Ile będzie trzeba poświęcić czasu aby to wszystko zorganizować? W Józefowie wymontowanie skrzyni automatycznej, naprawa i zamontowanie kosztuje 600zł plus części. Proszę się jeszcze zastanowić, czy to jest dobre wyjście. Po takiej przeróbce już Kolega będzie jeździł manualem ze starą używaną, nie wiadomo w jakim stanie skrzynią a to nie to samo co automatem.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 18 paź 2010, 08:47
- Lokalizacja: Esbjerg (Denmark)
witam dołącze sie do tematu,uwarzam ze zmiana skrzyni to błąd,miałem podobny problem,konsekwencje byly takie ze padła skrzynia tz pompa zatarta konwerter do wymiany itp,postanowilem naprawic ja sporo mnie to kosztowalo bo az 4500zl ale efekt jest zadziwiajacy,autko hula jak pocisk. zmiana mocy jest odczuwalna i biegi zmienia jak by byla nowa. polecam naprawe oczywiscie u dobrego fachowca (ja naprawiałem w Szczecinie). pozdrawiam
krzysiek
Czy ktoś z użytkowników Audi dokonał już takiej przeróbki automatu na manual ?
Czy wyglądało to po przeróbce tak jak w oryginale, czy nie trzeba było dokonywać jakichś zmian typu (dorobienie i dospawanie mocowania, uchytu itp.).
Czy łatwo było zorganizować wszystkie potrzebne do tego części i ile to kosztowało.
Czy udało się sprzedać uszkodzoną skrzynię automatyczną?
Głównie ciekawi mnie to ile i czy w ogóle było to tańsze niż naprawa skrzyni automatycznej i jak to wyglądało po przeróbce. Ile kosztowała sama robocizna, chyba, że ktoś zrobił to sam?
Czy wyglądało to po przeróbce tak jak w oryginale, czy nie trzeba było dokonywać jakichś zmian typu (dorobienie i dospawanie mocowania, uchytu itp.).
Czy łatwo było zorganizować wszystkie potrzebne do tego części i ile to kosztowało.
Czy udało się sprzedać uszkodzoną skrzynię automatyczną?
Głównie ciekawi mnie to ile i czy w ogóle było to tańsze niż naprawa skrzyni automatycznej i jak to wyglądało po przeróbce. Ile kosztowała sama robocizna, chyba, że ktoś zrobił to sam?