Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] naped Quattro

Układ napędowy i skrzynie biegów
Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

[ A6 C5] naped Quattro

Post autor: Robtoy » 23 lut 2011, 00:02

Witam

Panowie zastanawia mnie pewna kwestia,a mianowicie czy mozna przy tym napedzie stosowac dystanse powiekszajacze rozstaw osi?
Doprecyzowujac zapytanie,czy mozna do quattro zalozyc np. dystanse 10mm na przednia os, a na tylnia os np.16mm (tak zeby tylnia os miala troszke wiekszy rozstaw kol)
I teraz czy taka konfiguracja z dystansami jast dopuszczalna w quattro,czy jadnak nie bo rozwali naped?

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 lut 2011, 02:21

Dużo zależy od ET felg, które będą założone...
Trochę poteoryzuję: Dopóki koła nie będą wystawały poza błotniki to powinno być bezpiecznie i dyferek sobie z tym raczej poradzi.
Jeżeli koła będą wystawały to przy ostrych zakrętach różnica prękości kół wew. i zew. będzie większa niż przewidziano... Oprócz tego, jeśli masz ESP to tym bardziej ten będzie się prędzej aktywował :|

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 23 lut 2011, 07:30

Samego napędu rozwalić raczej nie rozwali ale możesz się spodziewać pogorszenia trakcji i w sytuacjach podbramkowych tego że auto zachowa się nieprzewidywanie.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 23 lut 2011, 18:55

Oczywiscie w domysle wiadomo ze ET i w ogole kola beda dopasowane tak zeby niewystwaly poza nadkola

Niemniej codziloby mi o to by zwiekszyc rozstaw kol (bo jak powszechnie wiadomo to poprawi przyczepnosc ) na tyle ile jest to dopuszczalne
Chcialbym uzyskac wizualny efekt(tak zwanej zaby),czyli zeby kola chowaly sie w nadkolach ale zeby byl maxymalnie zwiekszony rozstaw.czyli zeby byly prawie na styk(mam nadzieje ze zrozumieliscie ten moj chaotyczny belkot).
Pozata ta kwestia zaslyszalem ze minimalnie wiekszy rozstaw tylniej osi w porownaniu do przedniej znaczaco poprawia skretnosc auta,a jak wiadomo chyba nam wszystkim to te nasze krowki maja dosc spory promien skretu .Tylko wlasnie czy tak mozna przy quattro, bo z tego co wiem podstawa jest by wszystkie kola byly identyczne,ale teraz czy kilku milimetrowa roznica pomiedzy rozsrawem przedniej a tylniej osi ma niekozystny wplyw na naped czy nie?

I w tym miejscu mam ogromna prosbe do was ludziska,azeby ktos kto ogarnia temat ustosunkowal sie do powyzszego i opisal co mozna w tym kierunku zrobic by osiagnac te dwa powyzsze cele,czyli efekt zabki i poprawienie promienia skretu.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 23 lut 2011, 19:10

rubio, kolego jesli moglbym Cie prosic zebys troszke bardzie rozwinol swoje zdanie i moze jakos uzasadnil bylbym wdzieczny

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 23 lut 2011, 21:25

Robtoy,
mozesz zakladac jakie ci pasuja i nic ci sie nie zepsuje <lol>
dystanse nie maja zadnego wplywu na predkosc kol a co za tym idzie na naped.(takie sa prawa fizyki :) )
kumpel jezdzi pare lat w a8 i ma na tyle 30mm a przodzie 20mm(jest bardzo zadowolony)
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 lut 2011, 21:50

Robtoy, IMHO z tą żabą do A6 to... :| ... <milczek>
Robtoy pisze:Pozata ta kwestia zaslyszalem ze minimalnie wiekszy rozstaw tylniej osi w porownaniu do przedniej znaczaco poprawia skretnosc auta
Jeśli dołożysz z przodu dystanse to Ci się bezwzględnie pogorszy promień skrętu!

Ogólnie z tymi teoriami telemetrii i geometrii masz trochę pomieszane... <figielek>

Skoro nie masz ESP to możesz sobie śmiało zakładać te dystanse. Zanim to zrobisz sam sobie zmierz średnicę skrętu przed i po tym "tuningu" <luzik>
Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 21:53 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 23 lut 2011, 22:06

odpowiedz jest prosta nie pojezdzisz troche ale potem do serwisu na naprawe skrzyni takie sa fakty <luzik>

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 24 lut 2011, 00:33

koledzy dziekuje za wasze wypowiedzi,niemniej jak sami zauwazyliscie wystapily pewne rozbieznosci,ktore uwazam dobrze by bylo przeanalizowac do konca.
Wydaje mi sie ze warto,gdyz wiedza ta przyda sie zapewne i to nie tylko mi,generalnie na forum tez ciezko znalezc jakies konkrety odnosnie poruszonego tematu.
Pozatym i tu prosze sie niegniewac za szczerosc, odnosze wrazenie ze koledzy,ktorzy juz wypowiedzieli sie powyzej,sami niedokonca potrafia zaargumentowac swoje wypowiedzi w sposob wyczerpujacy

Np.kolegarubio, napisal ze w quatro wszystkie kola musza byc takie same i dlatego dystanse tez musza byc takie same,niemniej nierozumiem co dystanse maja do kol przeciez w zaden sposob nie zmieniaja parametrow kol tylko rozstaw,o ile dobrze rozumuje(ktos jest w stanie mi to wyuscic jak 5 letniemu dziecku?)

kolego 123Marcin123, chyba mam problem z czytaniem ze zrozumieniem,bo niebardzo kumam co napisales jesli mozesz napisz dlaczego miala by pasc skrzynia?

M0NEER, odnosnie mojego planu ,,zaby,,to niejest to meritum tego tematu,ale sam wiesz o gustach sie nie dyskutuje.
Natomiast widzialem A6 wlasnie tak zrobiona i mi sie to podoba bo wedlug mnie autko wyglada jeszcze bardziej przysadziscie,jak taki czolg.

promien skretu to o ile dobrze pamietam to jest to lekko ponad 11m
U mnie jest esp
Niebardzo pojmuje co dystanse maja np.do geometrii kol?
Oczywiscie ze jesli wlozy sie dystanse tylko na przod to promien sie zwiekszy,dlatego interesuje mnie jak sie ma montaz wiekszych z tylu do poprawnosci pracy napedu

mariusz888, wydaje mi sie masz sporo racji w tym co napisales,jednak bylo by gites gdyby inni userzy tez zabrali glos w temacie

Mam nadzieje ze nikt niczego co napisalem nieodebral negatywnie bo nieto bylo moim celem

Zapraszam spolecznosc forum do zabra glosu w sprawie bo dzieki temu napewno uda sie jednoznacznie i niepodwazalnie okreslic co mozna pokabinowac w bezpieczny sposob z dystansami i quattro

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 lut 2011, 01:16

Odpowiadam do części dot.mojej wypowiedzi:
Robtoy pisze:M0NEER, odnosnie mojego planu ,,zaby,,to niejest to meritum tego tematu,ale sam wiesz o gustach sie nie dyskutuje.
Natomiast widzialem A6 wlasnie tak zrobiona i mi sie to podoba bo wedlug mnie autko wyglada jeszcze bardziej przysadziscie,jak taki czolg.
Sprawa jasna i oczywista! Kwestia gustu... <milczek>
Robtoy pisze:promien skretu to o ile dobrze pamietam to jest to lekko ponad 11m
Chyba średnica?? czyli 2x promień
Robtoy pisze:U mnie jest esp
W takim razie może zacząć szaleć w ostrych zakrętach, gdyż przy różnych dystansach przód/tył będą inne prędkości obr.kół niż zostało to zaprogramowane -to teoretycznie.
Praktycznie: z dystansami tylna oś będzie szersza o 12mm od przedniej, i chyba ESP tego nie wyłapie nawet przy skręcie na maxa.
Robtoy pisze:Niebardzo pojmuje co dystanse maja np.do geometrii kol?
Nie kół. Geometria jako dziedzina :)
Robtoy pisze:Oczywiscie ze jesli wlozy sie dystanse tylko na przod to promien sie zwiekszy,dlatego interesuje mnie jak sie ma montaz wiekszych z tylu do poprawnosci pracy napedu
Tak jak napisałem -dodanie dystansów z przodu bezwzględnie zwiększy średnicę (mierzoną do zewnetrznego obwodu) -tutaj akurat minimalnie: o 20mm :p

Dyfry zniwelują różnice obr. W dystansach podanych przez Ciebie nic sie nie stanie napędowi.

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 24 lut 2011, 16:56

No Moneerek i o takie wyczerpujace odpowiedzi mi chodzi wlasnie
O widzisz dzieki ze mnie poprawiles z tym,,promieniem i srednica,,

wiesz u mnie oprocz ESP jest jeszcze jakies EDS chyba ,ale niebardzo wiem czy jedno z drogim ma cos wspulnego.

Z tego co wiem to przy skrecie nawet na takim samym rozstawie kol wystepuja rozne predkosci obrotowe
Hymm.... generalnie jezeli wiekszy rozstaw na tylniej osi nie poprawia wcale trakcji to osobiscie niewidze sensu by mantowac taka konfiguracje.
To juz lepiej wsadzic wszystki takie same i sie niebac ze naped szlag trafi

dzieki wielkie ze sie udzielasz w dyskusji

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 24 lut 2011, 21:18

Robtoy pisze:No Moneerek i o takie wyczerpujace odpowiedzi mi chodzi wlasnie
Miło mi Robtoyku <luzik> <lol>

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 24 lut 2011, 21:31

napisze to jeszcze raz tak zebys zrozumiał ze zrozumieniam w prostym jezyku dajesz dystanse 4 na wszystkie koła jest ok to jest pwene dajesz na dwa ,,papa ze skrzynią pewnie nie od razu ale z czasem dziwne drgania na drązku ,dosc odczuwakna zmaina biegów lekkie stuki , przy ruszniu dziwny dzwiek w tylnym moscie itd <luzik>

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 24 lut 2011, 21:55

123Marcin123, dzieki za fatyge

Wydaje mi sie ze oczywista oczywistoscia jast montaz 4 dystansow i tylko 4 wchodzi w gre
bo poco montowac tylko 2 ?
(Ale dobrze ze o tym piszesz bo moze jednak sa na forum tacy,ktorym podobne glupstwo moglo wpasc do glowy[w co raczej watpie] a dzieki Twojej uwadze uratuja swoje skrzynie

pozdrowil

123Marcin123

Post autor: 123Marcin123 » 24 lut 2011, 22:25

ok dzieki zawsze to 1 skrzynia do przodu hi hi <glupek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja