[ A6 C5] naped Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
[ A6 C5] naped Quattro
Witam
Panowie zastanawia mnie pewna kwestia,a mianowicie czy mozna przy tym napedzie stosowac dystanse powiekszajacze rozstaw osi?
Doprecyzowujac zapytanie,czy mozna do quattro zalozyc np. dystanse 10mm na przednia os, a na tylnia os np.16mm (tak zeby tylnia os miala troszke wiekszy rozstaw kol)
I teraz czy taka konfiguracja z dystansami jast dopuszczalna w quattro,czy jadnak nie bo rozwali naped?
Panowie zastanawia mnie pewna kwestia,a mianowicie czy mozna przy tym napedzie stosowac dystanse powiekszajacze rozstaw osi?
Doprecyzowujac zapytanie,czy mozna do quattro zalozyc np. dystanse 10mm na przednia os, a na tylnia os np.16mm (tak zeby tylnia os miala troszke wiekszy rozstaw kol)
I teraz czy taka konfiguracja z dystansami jast dopuszczalna w quattro,czy jadnak nie bo rozwali naped?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Dużo zależy od ET felg, które będą założone...
Trochę poteoryzuję: Dopóki koła nie będą wystawały poza błotniki to powinno być bezpiecznie i dyferek sobie z tym raczej poradzi.
Jeżeli koła będą wystawały to przy ostrych zakrętach różnica prękości kół wew. i zew. będzie większa niż przewidziano... Oprócz tego, jeśli masz ESP to tym bardziej ten będzie się prędzej aktywował
Trochę poteoryzuję: Dopóki koła nie będą wystawały poza błotniki to powinno być bezpiecznie i dyferek sobie z tym raczej poradzi.
Jeżeli koła będą wystawały to przy ostrych zakrętach różnica prękości kół wew. i zew. będzie większa niż przewidziano... Oprócz tego, jeśli masz ESP to tym bardziej ten będzie się prędzej aktywował

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
Oczywiscie w domysle wiadomo ze ET i w ogole kola beda dopasowane tak zeby niewystwaly poza nadkola
Niemniej codziloby mi o to by zwiekszyc rozstaw kol (bo jak powszechnie wiadomo to poprawi przyczepnosc ) na tyle ile jest to dopuszczalne
Chcialbym uzyskac wizualny efekt(tak zwanej zaby),czyli zeby kola chowaly sie w nadkolach ale zeby byl maxymalnie zwiekszony rozstaw.czyli zeby byly prawie na styk(mam nadzieje ze zrozumieliscie ten moj chaotyczny belkot).
Pozata ta kwestia zaslyszalem ze minimalnie wiekszy rozstaw tylniej osi w porownaniu do przedniej znaczaco poprawia skretnosc auta,a jak wiadomo chyba nam wszystkim to te nasze krowki maja dosc spory promien skretu .Tylko wlasnie czy tak mozna przy quattro, bo z tego co wiem podstawa jest by wszystkie kola byly identyczne,ale teraz czy kilku milimetrowa roznica pomiedzy rozsrawem przedniej a tylniej osi ma niekozystny wplyw na naped czy nie?
I w tym miejscu mam ogromna prosbe do was ludziska,azeby ktos kto ogarnia temat ustosunkowal sie do powyzszego i opisal co mozna w tym kierunku zrobic by osiagnac te dwa powyzsze cele,czyli efekt zabki i poprawienie promienia skretu.
Niemniej codziloby mi o to by zwiekszyc rozstaw kol (bo jak powszechnie wiadomo to poprawi przyczepnosc ) na tyle ile jest to dopuszczalne
Chcialbym uzyskac wizualny efekt(tak zwanej zaby),czyli zeby kola chowaly sie w nadkolach ale zeby byl maxymalnie zwiekszony rozstaw.czyli zeby byly prawie na styk(mam nadzieje ze zrozumieliscie ten moj chaotyczny belkot).
Pozata ta kwestia zaslyszalem ze minimalnie wiekszy rozstaw tylniej osi w porownaniu do przedniej znaczaco poprawia skretnosc auta,a jak wiadomo chyba nam wszystkim to te nasze krowki maja dosc spory promien skretu .Tylko wlasnie czy tak mozna przy quattro, bo z tego co wiem podstawa jest by wszystkie kola byly identyczne,ale teraz czy kilku milimetrowa roznica pomiedzy rozsrawem przedniej a tylniej osi ma niekozystny wplyw na naped czy nie?
I w tym miejscu mam ogromna prosbe do was ludziska,azeby ktos kto ogarnia temat ustosunkowal sie do powyzszego i opisal co mozna w tym kierunku zrobic by osiagnac te dwa powyzsze cele,czyli efekt zabki i poprawienie promienia skretu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Robtoy,
mozesz zakladac jakie ci pasuja i nic ci sie nie zepsuje
dystanse nie maja zadnego wplywu na predkosc kol a co za tym idzie na naped.(takie sa prawa fizyki
)
kumpel jezdzi pare lat w a8 i ma na tyle 30mm a przodzie 20mm(jest bardzo zadowolony)
mozesz zakladac jakie ci pasuja i nic ci sie nie zepsuje

dystanse nie maja zadnego wplywu na predkosc kol a co za tym idzie na naped.(takie sa prawa fizyki

kumpel jezdzi pare lat w a8 i ma na tyle 30mm a przodzie 20mm(jest bardzo zadowolony)
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Robtoy, IMHO z tą żabą do A6 to...
...
Ogólnie z tymi teoriami telemetrii i geometrii masz trochę pomieszane...
Skoro nie masz ESP to możesz sobie śmiało zakładać te dystanse. Zanim to zrobisz sam sobie zmierz średnicę skrętu przed i po tym "tuningu"


Jeśli dołożysz z przodu dystanse to Ci się bezwzględnie pogorszy promień skrętu!Robtoy pisze:Pozata ta kwestia zaslyszalem ze minimalnie wiekszy rozstaw tylniej osi w porownaniu do przedniej znaczaco poprawia skretnosc auta
Ogólnie z tymi teoriami telemetrii i geometrii masz trochę pomieszane...

Skoro nie masz ESP to możesz sobie śmiało zakładać te dystanse. Zanim to zrobisz sam sobie zmierz średnicę skrętu przed i po tym "tuningu"

Ostatnio zmieniony 23 lut 2011, 21:53 przez M0NEER, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
koledzy dziekuje za wasze wypowiedzi,niemniej jak sami zauwazyliscie wystapily pewne rozbieznosci,ktore uwazam dobrze by bylo przeanalizowac do konca.
Wydaje mi sie ze warto,gdyz wiedza ta przyda sie zapewne i to nie tylko mi,generalnie na forum tez ciezko znalezc jakies konkrety odnosnie poruszonego tematu.
Pozatym i tu prosze sie niegniewac za szczerosc, odnosze wrazenie ze koledzy,ktorzy juz wypowiedzieli sie powyzej,sami niedokonca potrafia zaargumentowac swoje wypowiedzi w sposob wyczerpujacy
Np.kolegarubio, napisal ze w quatro wszystkie kola musza byc takie same i dlatego dystanse tez musza byc takie same,niemniej nierozumiem co dystanse maja do kol przeciez w zaden sposob nie zmieniaja parametrow kol tylko rozstaw,o ile dobrze rozumuje(ktos jest w stanie mi to wyuscic jak 5 letniemu dziecku?)
kolego 123Marcin123, chyba mam problem z czytaniem ze zrozumieniem,bo niebardzo kumam co napisales jesli mozesz napisz dlaczego miala by pasc skrzynia?
M0NEER, odnosnie mojego planu ,,zaby,,to niejest to meritum tego tematu,ale sam wiesz o gustach sie nie dyskutuje.
Natomiast widzialem A6 wlasnie tak zrobiona i mi sie to podoba bo wedlug mnie autko wyglada jeszcze bardziej przysadziscie,jak taki czolg.
promien skretu to o ile dobrze pamietam to jest to lekko ponad 11m
U mnie jest esp
Niebardzo pojmuje co dystanse maja np.do geometrii kol?
Oczywiscie ze jesli wlozy sie dystanse tylko na przod to promien sie zwiekszy,dlatego interesuje mnie jak sie ma montaz wiekszych z tylu do poprawnosci pracy napedu
mariusz888, wydaje mi sie masz sporo racji w tym co napisales,jednak bylo by gites gdyby inni userzy tez zabrali glos w temacie
Mam nadzieje ze nikt niczego co napisalem nieodebral negatywnie bo nieto bylo moim celem
Zapraszam spolecznosc forum do zabra glosu w sprawie bo dzieki temu napewno uda sie jednoznacznie i niepodwazalnie okreslic co mozna pokabinowac w bezpieczny sposob z dystansami i quattro
Wydaje mi sie ze warto,gdyz wiedza ta przyda sie zapewne i to nie tylko mi,generalnie na forum tez ciezko znalezc jakies konkrety odnosnie poruszonego tematu.
Pozatym i tu prosze sie niegniewac za szczerosc, odnosze wrazenie ze koledzy,ktorzy juz wypowiedzieli sie powyzej,sami niedokonca potrafia zaargumentowac swoje wypowiedzi w sposob wyczerpujacy
Np.kolegarubio, napisal ze w quatro wszystkie kola musza byc takie same i dlatego dystanse tez musza byc takie same,niemniej nierozumiem co dystanse maja do kol przeciez w zaden sposob nie zmieniaja parametrow kol tylko rozstaw,o ile dobrze rozumuje(ktos jest w stanie mi to wyuscic jak 5 letniemu dziecku?)
kolego 123Marcin123, chyba mam problem z czytaniem ze zrozumieniem,bo niebardzo kumam co napisales jesli mozesz napisz dlaczego miala by pasc skrzynia?
M0NEER, odnosnie mojego planu ,,zaby,,to niejest to meritum tego tematu,ale sam wiesz o gustach sie nie dyskutuje.
Natomiast widzialem A6 wlasnie tak zrobiona i mi sie to podoba bo wedlug mnie autko wyglada jeszcze bardziej przysadziscie,jak taki czolg.
promien skretu to o ile dobrze pamietam to jest to lekko ponad 11m
U mnie jest esp
Niebardzo pojmuje co dystanse maja np.do geometrii kol?
Oczywiscie ze jesli wlozy sie dystanse tylko na przod to promien sie zwiekszy,dlatego interesuje mnie jak sie ma montaz wiekszych z tylu do poprawnosci pracy napedu
mariusz888, wydaje mi sie masz sporo racji w tym co napisales,jednak bylo by gites gdyby inni userzy tez zabrali glos w temacie
Mam nadzieje ze nikt niczego co napisalem nieodebral negatywnie bo nieto bylo moim celem
Zapraszam spolecznosc forum do zabra glosu w sprawie bo dzieki temu napewno uda sie jednoznacznie i niepodwazalnie okreslic co mozna pokabinowac w bezpieczny sposob z dystansami i quattro
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Odpowiadam do części dot.mojej wypowiedzi:
Praktycznie: z dystansami tylna oś będzie szersza o 12mm od przedniej, i chyba ESP tego nie wyłapie nawet przy skręcie na maxa.
Dyfry zniwelują różnice obr. W dystansach podanych przez Ciebie nic sie nie stanie napędowi.
Sprawa jasna i oczywista! Kwestia gustu...Robtoy pisze:M0NEER, odnosnie mojego planu ,,zaby,,to niejest to meritum tego tematu,ale sam wiesz o gustach sie nie dyskutuje.
Natomiast widzialem A6 wlasnie tak zrobiona i mi sie to podoba bo wedlug mnie autko wyglada jeszcze bardziej przysadziscie,jak taki czolg.

Chyba średnica?? czyli 2x promieńRobtoy pisze:promien skretu to o ile dobrze pamietam to jest to lekko ponad 11m
W takim razie może zacząć szaleć w ostrych zakrętach, gdyż przy różnych dystansach przód/tył będą inne prędkości obr.kół niż zostało to zaprogramowane -to teoretycznie.Robtoy pisze:U mnie jest esp
Praktycznie: z dystansami tylna oś będzie szersza o 12mm od przedniej, i chyba ESP tego nie wyłapie nawet przy skręcie na maxa.
Nie kół. Geometria jako dziedzinaRobtoy pisze:Niebardzo pojmuje co dystanse maja np.do geometrii kol?

Tak jak napisałem -dodanie dystansów z przodu bezwzględnie zwiększy średnicę (mierzoną do zewnetrznego obwodu) -tutaj akurat minimalnie: o 20mmRobtoy pisze:Oczywiscie ze jesli wlozy sie dystanse tylko na przod to promien sie zwiekszy,dlatego interesuje mnie jak sie ma montaz wiekszych z tylu do poprawnosci pracy napedu

Dyfry zniwelują różnice obr. W dystansach podanych przez Ciebie nic sie nie stanie napędowi.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
No Moneerek i o takie wyczerpujace odpowiedzi mi chodzi wlasnie
O widzisz dzieki ze mnie poprawiles z tym,,promieniem i srednica,,
wiesz u mnie oprocz ESP jest jeszcze jakies EDS chyba ,ale niebardzo wiem czy jedno z drogim ma cos wspulnego.
Z tego co wiem to przy skrecie nawet na takim samym rozstawie kol wystepuja rozne predkosci obrotowe
Hymm.... generalnie jezeli wiekszy rozstaw na tylniej osi nie poprawia wcale trakcji to osobiscie niewidze sensu by mantowac taka konfiguracje.
To juz lepiej wsadzic wszystki takie same i sie niebac ze naped szlag trafi
dzieki wielkie ze sie udzielasz w dyskusji
O widzisz dzieki ze mnie poprawiles z tym,,promieniem i srednica,,
wiesz u mnie oprocz ESP jest jeszcze jakies EDS chyba ,ale niebardzo wiem czy jedno z drogim ma cos wspulnego.
Z tego co wiem to przy skrecie nawet na takim samym rozstawie kol wystepuja rozne predkosci obrotowe
Hymm.... generalnie jezeli wiekszy rozstaw na tylniej osi nie poprawia wcale trakcji to osobiscie niewidze sensu by mantowac taka konfiguracje.
To juz lepiej wsadzic wszystki takie same i sie niebac ze naped szlag trafi
dzieki wielkie ze sie udzielasz w dyskusji
napisze to jeszcze raz tak zebys zrozumiał ze zrozumieniam w prostym jezyku dajesz dystanse 4 na wszystkie koła jest ok to jest pwene dajesz na dwa ,,papa ze skrzynią pewnie nie od razu ale z czasem dziwne drgania na drązku ,dosc odczuwakna zmaina biegów lekkie stuki , przy ruszniu dziwny dzwiek w tylnym moscie itd 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
123Marcin123, dzieki za fatyge
Wydaje mi sie ze oczywista oczywistoscia jast montaz 4 dystansow i tylko 4 wchodzi w gre
bo poco montowac tylko 2 ?
(Ale dobrze ze o tym piszesz bo moze jednak sa na forum tacy,ktorym podobne glupstwo moglo wpasc do glowy[w co raczej watpie] a dzieki Twojej uwadze uratuja swoje skrzynie
pozdrowil
Wydaje mi sie ze oczywista oczywistoscia jast montaz 4 dystansow i tylko 4 wchodzi w gre
bo poco montowac tylko 2 ?
(Ale dobrze ze o tym piszesz bo moze jednak sa na forum tacy,ktorym podobne glupstwo moglo wpasc do glowy[w co raczej watpie] a dzieki Twojej uwadze uratuja swoje skrzynie
pozdrowil