[A6 C5 2.5 TDI]Dymienie przy rannym odpalaniu
[A6 C5 2.5 TDI]Dymienie przy rannym odpalaniu
Witam.Zauważyłem ostatnio,że jak autko postoi przez noc i rano odpalam to puszcza sporego dyma w kolorze niebieskim,potem troche dymi jeszcze jakieś kilka sekund i przechodzi.czy ktoś może mi podpowiedzieć co to może być?
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
falco pisze:A czy po odpaleniu na zimnym,silnik pracuje równo przez te kilka sekund,czy częsie budą?
Wg mnie masz problem z wtryskiwaczami,które po prostu leją paliwo zamiast je rozpylać w komorze spalania.
Nie zaszkodzi również sprawdzić świec żarowych.
silnik chodzi równo.i jeszcze jedna sprawa nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym dymieniem,ale po odpaleniu jak ruszam to auto nie ma mocy wkręca się tylko do 2000 tys.obr. i silnik chodzi dziwnie cicho.przejade kawałek i motor zaczyna normalnie klekotać i moc wraca.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Linas-zdejmujesz kapturki świec, metr przewodu elektrycznego z żarówką 12 voltową( względy bezpieczeństwa- możliwe zwarcie z masą), jeden koniec do plusa akumulatora- drugi po kolei do świec. ÂŻarówka powinna świecić( jak nie- świeca padnięta).
Albo łatwiej- omomierzem, tylko wtedy podłączasz pomiędzy świecę a masę.
Albo łatwiej- omomierzem, tylko wtedy podłączasz pomiędzy świecę a masę.
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
oporność nowej (sprawnej) świecy wynosi 1,2 ohm więc wskazania powinny oscylować w tej okolicy. Jeżeli chciało by Ci sie bawić amperomierzem... (wpinasz szeregowo) prąd przy grzaniu oscyluje w okolicy 14A i spada z czasem nagrzewania.piotras72 pisze:Albo łatwiej- omomierzem, tylko wtedy podłączasz pomiędzy świecę a masę
p.s. jeżeli któraś świeca była by padnięta odczuł byś nierówną prace chwilę po odpaleniu, szczególnie przy temp. poniżej zera. Niemniej jednak na pewno warto sprawdzić ! A tak na sam koniec, akumulator masz w dobrej kondycji ? Przy "słabym kopie" zakopci z wydechu
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
no właśnie wczoraj podładowałem aku:) bo działał tylko do odpalenia. Jak zostawiałem go z otwartymi drzwiami np. przy sprzątaniu to po niedługim czasu zostawała mi tylko opcja "kable" Nie wiem czy to jest wada ale po odpaleniu obroty są minimalnie wyższe ale po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, nie znam się zbytnio ale myślę ze to chyba kwestia rozgrzania silnika.
Jeszcze raz dziekuje wszystkim
Jeszcze raz dziekuje wszystkim
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witaj
Akumulator masz na bank do wymiany skoro nie wytrzymuje czasu "sprzątania" w samochodzie, pomyśl co będzie przy -15st.C jak opory silnika wzrosną, zdolność baterii spadnie...A z tymi obrotami to jak najbardziej poprawnie. To taki odpowidnik "ssania"
Przydalo by sie żebyś podpiol Vaginę. Z takich "tańszych" możliwych powodów- czujnik temperatury może przeklamywać i podawać wiekszą dawkę (bo sterownik myśli że jest niższa temperatura niż w rzeczywistości). Ale to tylko takie przypuszczenia wymagające dokadnego sprawdzenia zanmim wywalisz 100zl na oryginalny czujnik . Powodzenia
Akumulator masz na bank do wymiany skoro nie wytrzymuje czasu "sprzątania" w samochodzie, pomyśl co będzie przy -15st.C jak opory silnika wzrosną, zdolność baterii spadnie...A z tymi obrotami to jak najbardziej poprawnie. To taki odpowidnik "ssania"
Przydalo by sie żebyś podpiol Vaginę. Z takich "tańszych" możliwych powodów- czujnik temperatury może przeklamywać i podawać wiekszą dawkę (bo sterownik myśli że jest niższa temperatura niż w rzeczywistości). Ale to tylko takie przypuszczenia wymagające dokadnego sprawdzenia zanmim wywalisz 100zl na oryginalny czujnik . Powodzenia
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Obstawiałbym aku, ale... Ty jak sprzątałeś miałeś tylko otwarte drzwi i z samych lampek pobierało energię?? Bo jak przy takim czymś Ci pada akumlator to się nie ma co bawić. Jak Ci w trasie padnie to większe koszty i problemy. Wymień od razu, albo pożycz do sprawdzenia chociaż. Wiem bo jak golfa miałem to mi pod marketem padł. Na moje szczęście to było blisko domu i mogłem zostawić auto na parkingu jak stało.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
2,5TDI przy dobrze ustawionym kącie wtrysku, poprawnej (oryginalnej) dawce startowej oraz przy sprawnych świecach (pomijam kondycję układu wtryskowego bo to oczywiste że ma być gitt majonez) ma odpalić od przysłowiowego "kopa" nawet przy spadku napięcia akumulatora podczas odpalania do 8V ale przy takim spadku zakopci ! Naładowany akumulator który "3ma dobrze" przy w/w zachowanych parametrach odpali równie sprawnie, ale już bez "tytułowego dymka" Przerabiałem ten temat u siebie, po wymianie świec, ustawieniu książkowego kąta i sprawdzeniu dawki startowej zadymił przy słabym akumulatorze (obserwacja wskaźnika naładowania), po naładowaniu prostownikiem na drugi dzień ani grama dymu !
Zerowy koszt przeprowadzenia testu: naładuj akumulator
Zerowy koszt przeprowadzenia testu: naładuj akumulator
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga