Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDI]Dymienie przy rannym odpalaniu

Silniki wysokoprężne
gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

[A6 C5 2.5 TDI]Dymienie przy rannym odpalaniu

Post autor: gacuś » 13 lut 2011, 13:31

Witam.Zauważyłem ostatnio,że jak autko postoi przez noc i rano odpalam to puszcza sporego dyma w kolorze niebieskim,potem troche dymi jeszcze jakieś kilka sekund i przechodzi.czy ktoś może mi podpowiedzieć co to może być? <mysli>

falco
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 07 mar 2009, 11:25
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: falco » 13 lut 2011, 13:45

A czy po odpaleniu na zimnym,silnik pracuje równo przez te kilka sekund,czy częsie budą?
Wg mnie masz problem z wtryskiwaczami,które po prostu leją paliwo zamiast je rozpylać w komorze spalania.
Nie zaszkodzi również sprawdzić świec żarowych.

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 13 lut 2011, 15:11

Jeżeli przez chwile tak tylko jest to będzie to wina którejś ze świec bo nie grzeje lub musz uszkodzony któryś kapturek który doprowadza prąd do świec (miałem to u siebie)

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 13 lut 2011, 21:38

falco pisze:A czy po odpaleniu na zimnym,silnik pracuje równo przez te kilka sekund,czy częsie budą?
Wg mnie masz problem z wtryskiwaczami,które po prostu leją paliwo zamiast je rozpylać w komorze spalania.
Nie zaszkodzi również sprawdzić świec żarowych.

silnik chodzi równo.i jeszcze jedna sprawa nie wiem czy to ma coś wspólnego z tym dymieniem,ale po odpaleniu jak ruszam to auto nie ma mocy wkręca się tylko do 2000 tys.obr. i silnik chodzi dziwnie cicho.przejade kawałek i motor zaczyna normalnie klekotać i moc wraca.

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 13 lut 2011, 23:57

gacuś- masz mozliwość zVAGowania autka?

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 18 lut 2011, 18:31

mam pytanie jak sprawidzić która swieca padła?

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 18 lut 2011, 18:43

Linas-zdejmujesz kapturki świec, metr przewodu elektrycznego z żarówką 12 voltową( względy bezpieczeństwa- możliwe zwarcie z masą), jeden koniec do plusa akumulatora- drugi po kolei do świec. ÂŻarówka powinna świecić( jak nie- świeca padnięta).
Albo łatwiej- omomierzem, tylko wtedy podłączasz pomiędzy świecę a masę. <luzik>

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 18 lut 2011, 19:26

to się nazywa profesjonalne forum :) dzieki wielkie

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 18 lut 2011, 19:29

piotras72 pisze:Albo łatwiej- omomierzem, tylko wtedy podłączasz pomiędzy świecę a masę
oporność nowej (sprawnej) świecy wynosi 1,2 ohm :) więc wskazania powinny oscylować w tej okolicy. Jeżeli chciało by Ci sie bawić amperomierzem... (wpinasz szeregowo) prąd przy grzaniu oscyluje w okolicy 14A i spada z czasem nagrzewania.

p.s. jeżeli któraś świeca była by padnięta odczuł byś nierówną prace chwilę po odpaleniu, szczególnie przy temp. poniżej zera. Niemniej jednak na pewno warto sprawdzić ! A tak na sam koniec, akumulator masz w dobrej kondycji ? Przy "słabym kopie" zakopci z wydechu :]
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Linas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 17 lut 2011, 10:47
Lokalizacja: Krzyz

Post autor: Linas » 18 lut 2011, 19:53

no właśnie wczoraj podładowałem aku:) bo działał tylko do odpalenia. Jak zostawiałem go z otwartymi drzwiami np. przy sprzątaniu to po niedługim czasu zostawała mi tylko opcja "kable" :) Nie wiem czy to jest wada ale po odpaleniu obroty są minimalnie wyższe ale po rozgrzaniu wszystko wraca do normy, nie znam się zbytnio ale myślę ze to chyba kwestia rozgrzania silnika.

Jeszcze raz dziekuje wszystkim

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 19 lut 2011, 10:56

Witaj

Akumulator masz na bank do wymiany skoro nie wytrzymuje czasu "sprzątania" w samochodzie, pomyśl co będzie przy -15st.C jak opory silnika wzrosną, zdolność baterii spadnie...A z tymi obrotami to jak najbardziej poprawnie. To taki odpowidnik "ssania" :)

Przydalo by sie żebyś podpiol Vaginę. Z takich "tańszych" możliwych powodów- czujnik temperatury może przeklamywać i podawać wiekszą dawkę (bo sterownik myśli że jest niższa temperatura niż w rzeczywistości). Ale to tylko takie przypuszczenia wymagające dokadnego sprawdzenia zanmim wywalisz 100zl na oryginalny czujnik ;). Powodzenia
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

AudiZary
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 04 gru 2010, 11:06
Lokalizacja: Żary

Post autor: AudiZary » 19 lut 2011, 19:00

Wtryskiwacze.
Quattro :*
Obrazek

Awatar użytkownika
Bedlam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 18 lut 2011, 12:43
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Bedlam » 19 lut 2011, 23:19

Obstawiałbym aku, ale... Ty jak sprzątałeś miałeś tylko otwarte drzwi i z samych lampek pobierało energię?? Bo jak przy takim czymś Ci pada akumlator to się nie ma co bawić. Jak Ci w trasie padnie to większe koszty i problemy. Wymień od razu, albo pożycz do sprawdzenia chociaż. Wiem bo jak golfa miałem to mi pod marketem padł. Na moje szczęście to było blisko domu i mogłem zostawić auto na parkingu jak stało.
Jeśli Ci pomogłem nie wciskaj "pomógł", po prostu Ty pomóż następnym razem <okok>

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 20 lut 2011, 12:45

2,5TDI przy dobrze ustawionym kącie wtrysku, poprawnej (oryginalnej) dawce startowej oraz przy sprawnych świecach (pomijam kondycję układu wtryskowego bo to oczywiste że ma być gitt majonez) ma odpalić od przysłowiowego "kopa" nawet przy spadku napięcia akumulatora podczas odpalania do 8V ale przy takim spadku zakopci ! Naładowany akumulator który "3ma dobrze" przy w/w zachowanych parametrach odpali równie sprawnie, ale już bez "tytułowego dymka" :) Przerabiałem ten temat u siebie, po wymianie świec, ustawieniu książkowego kąta i sprawdzeniu dawki startowej zadymił przy słabym akumulatorze (obserwacja wskaźnika naładowania), po naładowaniu prostownikiem na drugi dzień ani grama dymu ! <okok>

Zerowy koszt przeprowadzenia testu: naładuj akumulator <brawo>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Awatar użytkownika
Quattrorulezz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
Imię: Przemek
Moje auto: A8 D3
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ASG 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Quattrorulezz » 20 lut 2011, 14:22

eldo pisze:Zerowy koszt przeprowadzenia testu: naładuj akumulator
Kolega Linas już to chyba robił...
Linas pisze:no właśnie wczoraj podładowałem aku:) bo działał tylko do odpalenia.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga