Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 2.5 tdi] Dymi i nierówno chodzi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
troll_c5

[C5 2.5 tdi] Dymi i nierówno chodzi

Post autor: troll_c5 » 10 gru 2007, 20:23

Witam wszystkich ponownie,

Od kilku dni zauwazylem problemy :-(

To mój pierwszy diesel, więc jestem troche zaniepokojony ponieważ rano gdy odpalam auto, to owszem zapali, ale silnik nierówno pracuje i jest troche bialego dymu. Jak sie nagrzeje trochę to problem znika. Czy mam się zaczą;ć poważnie martwić???

Pozdrawiam

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 18 gru 2007, 14:18

Witaj jeżeli dymi na biało na zimnym silniku to jest normalny objaw. A co do nie równej pracy silnika powiedz czy wym był rozrzą;d i w jakim stanie są; wałki rozrzą;du. Możliwe też że któraś swieca nie grzeje i dlatego przez chwile pracuje nierówno

newsfura
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 11 gru 2007, 19:43
Imię: Andrzej
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: newsfura » 29 gru 2007, 03:50

Witam,a moim skromnym zdaniem(na przykladzie mojej c4)nastawnik,sterownik-pompy wtryskowej,malymi kroczkami zmierza w strone regeneracji(oby nie), objawy-tylko nierowne obroty,minimalne zuzycie paliwa,minimalnie wiekszy dymek.

piotrula
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 gru 2007, 18:32
Lokalizacja: legionowo

Post autor: piotrula » 29 gru 2007, 10:48

no właśnie panowie,jak do tej pory jeżdżę poczciwym Audi A4 rok99 (1,8 20V benzyna- świetne autko nie ma żadnych problemów) i nosze sie z zamiarem kupna A6( 2,5TDI 180km rok 2001) z tym ze słyszy sie tu i ówdzie ze silniki 2,5 TDI to kiszka straszna i ze nie warto, każdy mi odradza, ponoć silniki są; wadliwe.Podobno są; jakieś problemy ze smarowaniem-nie pamiętam dokładnie i ze padają;.
NO WIEC JAK JEST NAPRAWDĘ?

Handal
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2007, 23:43
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Handal » 29 gru 2007, 21:20

Moje skromne zdanie, a raczej wiedza... sa 2.5TDI do 2001/2002r, które rzeczywiście maja wadę w smarowaniu wałków rozrzą;du, wycierają; sie po około 150tys.km, i to jedyna ich wada, trzeba je wymienić, albo jeździć dalej. :) , poźniejsze 2.5TDI sa OK, choc ich osiagi w SPAM do pojemności to żadne szaleństwo.

Audi, (które kocham, a mam juz 5-te), do czasów terażniejszych czyli około 2005, słynie i nalezy jej sie szacunek za rozwiazania techniczne podwozia i nadwozia, funkcjonalności i wytrzymałości, sposobu i swobody prowadzenia samochodu w zakrętach, ten samochód robi dokładnie to co chce kierują;cy, można świadomie go prowadzic jak limuzyne i mozna świadomie poszalec.

A tak na marginesie 1,9TDI 110km , to był silnik, którego nie dało sie zajeździc i mozna bylo spokojnie zwirusować bez żadnych negatywnych działan dla silnika i układu napędowego.
Handal

piotrula
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 gru 2007, 18:32
Lokalizacja: legionowo

Post autor: piotrula » 30 gru 2007, 16:04

dzięki wielkie za info....czyli kupować A6 2,5 tdi wyprodukowane po 10.2001 (najbezpieczniej z 2002r).... zastanawiałem sie tez nad silnikiem 1,9 z tym ze jak do takiego dużego auta to za mały silniczek,tak mi sie chociaż wydaje.Orientujecie sie może czy osią;gi 1,9 tdi można porównać do osią;gów A4 1,8 benzyna 20V?-Tak tylko z ciekawości pytam bo nastawiony jestem na V6.

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 31 gru 2007, 13:03

panowie tak sie zastanawiam..
zamierzam kupic C5 z silnikiem 2.5tdi wersje 180KM i we wszystkich dywagacjach rozchodzi sie głownie o przebieg
i mysle sobie ze moglbym sam sprawdzic faktyczny przebieg podczas zakupu autka podpinajac go pod laptopa korzystajac z vag-com
co wy na to ? macie jakies doswiadczenie ? czy sprzedawcy wogole zgodza sie na cos takiego ?

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 01 sty 2008, 21:59

w wersji 607 i najnowszej 704 jest juz taka opcja

tutaj jest instrukcja do najnowszej wersji; na stronie 28 jest opis opcji przebiegu

tyle ze nie usmiecha mi sie wyłożenie 1700 za interfejs i program ..no coz

censored ale jak to sprawdzic?; chodzi mi o baze danych Audi?

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 02 sty 2008, 15:32

W silnikach 2,5TDI V6 wada to wałki rozrzą;du i pompy wtryskowe. Nawet auta po 2001 roku maja slady na wałkach przy przebiegu 120 tys więc nie wiele poprawili. Najlepiej kupic PB lub 1.9 TDi PD 130 KM

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 08 sty 2008, 14:51

to nie sa zasłyszane wiadomości tylko osobiscie sprawdzone z doswiadczenia

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 09 sty 2008, 10:01

Nie twiedze że wszystkie ulegaja awariom ale juz kilka przegladałem i jeździłem i w kazdej nawet w tej po 2002 roku były juz ślady na wałkach, a w tych pierwszych to były juz ostro wydarte i stukały

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 09 sty 2008, 10:42

To były auta z pewnym przebiegiem ale spotkałem kilka egzemplarzy gdzie wszystko było OK

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 02 mar 2008, 10:45

Witam, Kupiłem kilka tygodni temu A6 180KM Quattro z pełną; świadomością; problemów z wałkami rozrzą;du. Każdy kto jeździł po Niemieckich autostradach widzał jak traktowane są; a6 i a8 i ile jeździ ich po autostradach w SPAM do innych marek. Wiara w to, że 5-letni samochód może mieć 150 tyś km jest totalną; naiwnością;. Te samochody robią; więcej kilometrów niż ciężarówki. Jest też druga prawidłowość. Niemiec nie kupi samochodu aby go trzymać w garażu i jechać nim do kościoła w niedzielę. Jest na to za ską;py. Każde 1 euro przeliczy kilka razy zanim je wyda. Można śmiało przyją;ć przynajmniej 60 tyś km na każdy rok takiego samochodu (większe modele audi i bmw). Lekarze, prawnicy i bogacze którzy są; mniej mobilni kupują; mercedesy i tam łatwiej znaleźć samochód o mniejszym przebiegu.
Poza tym przy zakupie samochodu można odkręcić korek wlewu oleju i z latarką; zobaczyć jak wyglą;dają; krzywki na wałkach. Jeżeli krzywki są; zjechane to można zakładać, że przebieg jest niemały. poza tym można wymienić te nieszczęsne wałki i mieć spokój na jakieś 400-500 tysięcy kilometrów. Przecież wałki nie są; droższe od samochodu.

Tomek-Szczecin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:00
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Tomek-Szczecin » 23 mar 2008, 08:22

Tak jak piszesz. Jeżdzę nim trochę ponad miesią;c. Wymieniłem hamulce, amortyzatory przednie, łożysko w kole przednim i oczywiście trzy razy olej i filtry w silniku. Zrobiłem trasę do Austrii i muszę przyznać że samochód jest rewelacyjny. Najmocniejsze strony to silnik i napęd na cztery koła. Minusem jest napewno spalanie. Jednak muszę potwierdzić to co kidyś usłyszałem - Silniki z czterema cylindrami to wiatraki. Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja