Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c6 blb] problemy z turbo?

Silniki wysokoprężne
kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

[a6 c6 blb] problemy z turbo?

Post autor: kskup » 07 lut 2011, 16:47

Panowie,

Jestem po wymianie napędu pompy oleju i samej pompy oleju - skorzystałem z rozwiązania proponowanego przez jaro4444. Przy okazji przeczyściłem przepływomierz preparatem CRC.
Kultura pracy silnika jest dużo wyższa - silnik pracuje 'bardziej czysto', nie ma takich brzęków metalicznych.
Nie miałem okazji jechać nigdzie samochodem, bo jestem uwiązany przez pracę, ale zauważyłem, że czasami turbina na drugim biegu łapie przy 2000 obrotów, czasami przy 2500 dopiero. Na trzecim biegu wydaje się, że jest już lepiej. Nie wiem od czego to zależy, wydaje się być niederministyczne. Czy tak powinno być?
Czy to może być wina małych luzów poprzecznych na turbinie?
Poniżej załączam logi z VCDSa - proszę o analizę.



Saturday,05,February,2011,14:51:55:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Data version: 20100630



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 4F0
Scan: 01 03 05 07 08 09 0E 15 16 17 19 42 46 47 4F 52 53 56 61 62
72

VIN: WAUZZZ4FX5N104244 Mileage: 179170km/111331miles

00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
01-Engine -- Status: Malfunction 0010
03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
05-Acc/Start Auth. -- Status: OK 0000
07-Control Head -- Status: OK 0000
08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
0E-Media Player 1 -- Status: Malfunction 0010
15-Airbags -- Status: OK 0000
16-Steering wheel -- Status: OK 0000
17-Instruments -- Status: Malfunction 0010
19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
25-Immobilizer -- Status: OK 0000
42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
46-Central Conv. -- Status: OK 0000
47-Sound System -- Status: Malfunction 0010
4F-Centr. Electr. II -- Status: OK 0000
52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
53-Parking Brake -- Status: OK 0000
56-Radio -- Status: OK 0000
61-Battery Regul. -- Status: Malfunction 0010
62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BLB.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BF HW: 028 101 185 0
Component: R4 2,0L EDC G000SG 9553
Revision: 12345678 Serial number:
Coding: 0000072
Shop #: WSC 66565 257 00032
VCID: 68D4BAFE6429CD5C

3 Faults Found
18080 - Coolant Fan Control 1: Open or Short to Ground
P1672 - 000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 168.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.72 V
Bin. Bits: 00101000
Temperature: 5.4°C
Duty Cycle: 9.6 %

18049 - Please check DTC Memory of A/C Controller
P1641 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 168.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.56 V
Bin. Bits: 00101000
Temperature: 5.4°C
(no units): 144.0

16627 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Malfunction
P0243 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 184.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.49 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 183.6 mbar
Absolute Pres.: 969.0 mbar

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 4F0-910-517.lbl
Part No SW: 4F0 910 517 K HW: 4F0 614 517 K
Component: ESP 8.0 front H03 0090
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0020855
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2C5C06EEB051217C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 05: Acc/Start Auth. Labels: 4F0-910-852.lbl
Part No SW: 4F0 910 852 HW: 4F0 905 852 B
Component: FBSAUDIC6 ELV H30 0220
Revision: 31050601 Serial number: 10600300122082
Coding: 0000001
Shop #: WSC 78077 150 80519
VCID: E3CE2DD21D0F2E04

Part No: 4F0 910 131 D
Component: FBSAUDIC6 EZS H43 0070

Part No: 4F0 910 220 D
Component: FBSAUDIC6 IDG H38 0040

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 07: Control Head Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 730 J HW: 4F0 035 729 C
Component: MMI Cockpit H15 0130
Revision: C51100CE Serial number: AUZ6Z2E2N728F1
Coding: 0014001
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2854FAFEA4A90D5C

Part No: 4F0 910 609 B
Component: Bedienteil MMIC6H07 0010

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 4F0-910-043.lbl
Part No SW: 4F0 910 043 HW: 4F1 820 043 F
Component: KLIMABETAETIGUNGH04 0150
Revision: 00000024 Serial number: 00000000115789
Coding: 0000020
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: DBBE1532257F16C4

2 Faults Found
00739 - Coolant Circulation Pump (V50)
001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 3
Reset counter: 108
Mileage: 178595 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.15
Time: 08:30:38

Freeze Frame:
Temperature: 12.0°C

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 106
Mileage: 179162 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.27
Time: 18:01:02


-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 4F0-910-279.lbl
Part No SW: 4F0 910 279 B HW: 4F0 907 279 B
Component: ILM Fahrer H14 0080
Revision: 00000000 Serial number: 4F0907279
Coding: 0000101
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2854FAFEA4A90D5C

Part No: 4F1 910 113
Component: Wischer AudiC6 H05 0150
Coding: 00062736
Shop #: WSC 02335

Part No: 4E0 910 557
Component: REGENLICHTSENSORH10 0050
Coding: 00141886
Shop #: WSC 02335

5 Faults Found
00003 - Control Module
014 - Defective
Freeze Frame:
Fault Status: 01111110
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 68
Mileage: 172356 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.15
Time: 18:46:00

01496 - Bulb for Fog-Lamps; Left (L22)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 106
Mileage: 179160 km
Time Indication: 0
Date: 2011.02.03
Time: 16:22:00

00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 106
Mileage: 179160 km
Time Indication: 0
Date: 2011.02.03
Time: 16:22:00

01499 - Bulb for High-Beams; Right (M32)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 7
Reset counter: 106
Mileage: 179160 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.27
Time: 18:00:00

01494 - Bulb for Parking Lamps; Left (M1)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 15
Reset counter: 108
Mileage: 178596 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.15
Time: 10:20:00


-------------------------------------------------------------------------------
Address 0E: Media Player 1 Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 730 J HW: 4F0 035 729 C
Component: MMI Cockpit H15 0130
Revision: C51100CE Serial number: AUZ6Z2E2N728F1
Coding: 0014001
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2854FAFEA4A90D5C

1 Fault Found
00468 - CD-ROM Drive (R92)
014 - Defective - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101110
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 83
Reset counter: 108
Mileage: 179175 km
Time Indication: 0
Date: 2011.02.05
Time: 12:20:01

Freeze Frame:
Bin. Bits: 01010


-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 4F0-910-655-8R.lbl
Part No SW: 4F0 910 655 D HW: 4F0 959 655 B
Component: 32 AIRBAG AUDI8RH29 0250
Revision: 05H29000 Serial number: 0037LD05EYLW
Coding: 0013106
Shop #: WSC 78077 150 80519
VCID: 2854FAFEA4A90D5C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 4F0-910-549.lbl
Part No SW: 4F0 910 549 HW: 4F0 953 549 A
Component: Lenksäulenmodul H07 0230
Revision: 00H07000 Serial number: 90054050450060
Coding: 0000021
Shop #: WSC 02323 785 00200
VCID: E6C834C6EE3D5B2C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 4F0-910-xxx-17.lbl
Part No SW: 4F0 910 900 A HW: 4F0 920 900 N
Component: KOMBIINSTR. M73 H10 0630
Revision: 00400000 Serial number: 4R578RM25
Coding: 0006043
Shop #: WSC 00012 000 00000
VCID: 1E38DC26F6EDC3EC

2 Faults Found
00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 1
Reset counter: 106
Mileage: 179162 km
Time Indication: 0
Date: 2011.01.27
Time: 14:38:30

00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101010
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 106
Mileage: 179162 km
Time Indication: 0
Date: 2011.02.03
Time: 09:48:25


-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway Labels: 4F0-910-468.lbl
Part No SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 B
Component: Gateway H09 0030
Revision: 09 Serial number: 080080521901B4
Coding: 6CEE53C41B0104
Shop #: WSC 02325 785 00200
VCID: 2756F9C2A9B70224

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 42: Door Elect, Driver Labels: 4F0-910-793-42.lbl
Part No SW: 4F0 910 793 C HW: 4F0 959 793 C
Component: TSG FA H10 0020
Revision: 00000000 Serial number: f‚H
Coding: 0000522
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2A5000F6BAA53F4C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels: 4F0-910-289.lbl
Part No SW: 4F0 910 289 D HW: 4F0 907 289 D
Component: Komfortgeraet H15 0100
Revision: 01000015 Serial number: 01002932100000
Coding: 0000133
Shop #: WSC 02335 785 00200
VCID: 2B5E05F2B55F2644

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 47: Sound System Labels: 4F0-910-7xx-47.lbl
Part No SW: 4F0 910 730 J HW: 4F0 035 729 C
Component: MMI Cockpit H15 0130
Revision: C51100CE Serial number: AUZ6Z2E2N728F1
Coding: 0014001
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2854FAFEA4A90D5C

2 Faults Found
00874 - Treble Speaker Front Left (R20)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 17
Reset counter: 108
Mileage: 172851 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.23
Time: 13:31:52

00875 - Treble Speaker Front Right (R22)
011 - Open Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 254
Reset counter: 68
Mileage: 172851 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.23
Time: 11:58:50


-------------------------------------------------------------------------------
Address 4F: Centr. Electr. II Labels: 4F0-910-280.lbl
Part No SW: 4F0 910 280 HW: 4F0 907 280
Component: ILM Beifahrer H09 0050
Revision: Serial number: 00000000043280
Coding: 0001004
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: DEB81C26366D03EC

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 4F0-910-793-52.lbl
Part No SW: 4F0 910 792 C HW: 4F0 959 792 C
Component: TSG BF H10 0020
Revision: 00000000 Serial number: p…H
Coding: 0000522
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2952FFFABFA33454

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 53: Parking Brake Labels: 4F0-910-801.lbl
Part No SW: 4F0 910 801 HW: 4F0 907 801
Component: EPB C63C0030 H03 0030
Revision: C63C0030
Coding: 0000111
Shop #: WSC 02334 785 00200
VCID: DDBA1B2A3B6B18F4

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 56: Radio Labels: Redir Fail!
Part No SW: 4F0 910 730 J HW: 4F0 035 729 C
Component: MMI Cockpit H15 0130
Revision: C51100CE Serial number: AUZ6Z2E2N728F1
Coding: 0014001
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2854FAFEA4A90D5C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
Part No SW: 4F0 910 181 E HW: 4F0 915 181 A
Component: ENERGIEMANAGER H12 0490
Revision: 00000000 Serial number: 00000000023562
Shop #: WSC 78077 150 80519
VCID: 234EEDD2DD8FEE04

Part No: 4F0 915 105 B
Component: von MLA 0502170369
Coding: 34463039313531303542204D4C4130353032313730333639
Shop #: WSC 00000 384 00290

4 Faults Found
02273 - Quiescent Current Stage 2
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 17
Mileage: 172851 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.29
Time: 10:12:26

02276 - Quiescent Current Stage 5
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 11
Mileage: 172851 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.29
Time: 10:12:35

02274 - Quiescent Current Stage 3
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 10
Mileage: 172851 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.29
Time: 10:12:45

02277 - Quiescent Current Stage 6
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 9
Mileage: 172851 km
Time Indication: 0
Date: 2010.10.29
Time: 10:12:55


-------------------------------------------------------------------------------
Address 62: Door, Rear Left Labels: 4F0-910-795.lbl
Part No SW: 4F0 910 795 A HW: 4F0 959 795 A
Component: TSG HL H11 0030
Coding: 0000002
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2A5000F6BAA53F4C

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 72: Door, Rear Right Labels: 4F0-910-795.lbl
Part No SW: 4F0 910 795 A HW: 4F0 959 794 A
Component: TSG HR H11 0030
Coding: 0000002
Shop #: WSC 02327 785 00200
VCID: 2A5000F6BAA53F4C

No fault code found.

End ---------------------------------------------------------------------

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 08 lut 2011, 10:06

witaj,
zrob logi z prawdziwego zdarzenia,
to co wkleiles to skan bledow,
najlepiej by bylo jakbys zrobil komplet logow (wyszukaj na forum "jak logowac auto" i postap zgodnie z instrukcja)
szczegolnie istotny jest kanal 11
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 08 lut 2011, 11:15

OK, wykonam te logi. Wszystkie grupy? Bo wyszczególniłeś grupę 11

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 08 lut 2011, 11:25

witaj,
wyszczegolnilem grupe 11 gdyz ona pokazuje doladowanie turbiny, najlepszy bylby komplet logow czyli
statyczne:
000, 001, 003, 004, 007, 011, 013, 018, 023
basic setings
003, 011
dynamiczne
003, 011,
jednak jesli wolisz isc na skroty to przede wszystkim dynamiczne 011, jak juz je bedziesz robil to 003 tez wrzuc (przeplywomierz)
problemem jest roznie wstajace turbo - na kanale 11 zobaczymy jak to wyglada w liczbach,
dobrze jakbys zrobil ta 11 na kilku biegach w zakresie obrotow 1500 -4000 czy ile tam masz w C6 ;)
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 08 lut 2011, 12:07

Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że obecnie jak trochę przeciągnę samochód na wyższych obrotach to przy zmianie biegu puszcza czarnego bąka - z rury wydechowej wydobywa się czarny dym.
Dolałem teraz STP do czyszczenia pompowtrysków, ciekawe czy coś to da.
Które grupy w VCDS są odpowiedzialne za parametry pompowtryskiwaczy? I przy okazji intercoolera - też bym to już wszystko za jednym zamachem sprawdził.

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 08 lut 2011, 12:23

witaj,
parametry pompowtryskiwaczy
logi statyczne
004 - kat synchronizacji
018 - bledy pompek (maja tam byc zera)
023 - BIP czyli begin injection period
i jeszcze korekcje dawek na wolnych obrotach 013
wszystko masz ujete w moim poprzednim "zaleceniu" kompletu logow
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 10 lut 2011, 21:12

wiem, że dyskusje przeniosłem trochę do wątku obok, ale pomyślałem, że dla potomności tutaj też napiszę - mam nadzieję, że admin/mod jakoś mi wybaczy i może połączy te dwa wątki? <brawo>
Panowie, zrobiłem logi - nie wiem czy dobrze, także jeśli coś jest źle, to proszę nie bić. Wszystko spakowane w zipie pod adresem: http://luktrans.waw.pl/a6c6blb_20110210.zip albo inna bardziej przyjazna forma:
Grupy: 001,001 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34815.html
Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34816.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34817.html
Grupy: 002 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34818.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34819.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34820.html
Grupy: 011,011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34821.html
Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34822.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34823.html
Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34824.html
Grupy: 003,003,003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34825.html
Grupy: 007,007 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34826.html
Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_34827.html

Poszczególne logi mają w nazwie grupę. Są też 4 logi, z ustawieniami BasicSettings. Mają w postfiksie nazwy człon BasicSettings oraz ON/OFF w zależności od tego czy były włączone czy nie (mam nadzieję, że o to chodziło). Jakichś grup, ustawień brakuje?
Testy dynamiczne wykonam na dniach dla grup: 003, 004, 011, 013, 018, 023. Rozumiem, że to ma być na każdym biegu od dwójki w górę w zakresie obrotów 1500-4000rpm? I pedał w podłogę za każdym razem?
Z góry dzięki wszystkim za pomoc

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 12 lut 2011, 15:51

witaj,
no wiec co do logow dynamicznych, to w zasadzie robi sie je tylko na 3 lub 4 w tym zakresie obrotow co podales i to wystarcza - chodzi o to zeby obciazyc nalezycie silnik,
ewentualnie mozesz zrobic log dynamiczny 11 na 2 i 3 lub jak dasz rade na 4 bo sam piszesz, ze odczuwasz roznice w pracy turbiny na roznych biegach o on pokazuje doladowanie,
pozostale dynamiczne (czyli 001, 003, 023) wystarczy jak zrobisz na jednym biegu - np. 3
a teraz o tym co widze w Twoich logach,
sterowanie turbina i egr jest ok, choc mam wrazenie ze wartosci egr na wolnych obrotach moglyby byc nieco mniejsze - moze zawor egr jest nieco przybrudzony i nie otwiera sie calkowicie, kat synchronizacji jest ok,
bledow na pompkach nie ma,
zastanawia mnie tylko ujemna (-1) i wyraznie wieksza (choc w granicach normy) korekcja dawki na wolnych obrotach pierwszego cylindra - ale puki co wszystko jest w granicach normy.
ponadto BIPy sa w granicach normy dla Twojego silnika ale sa wszystkie na minusie co moze wskazywac na klopoty z zasilaniem paliwem ,
dobrze byloby oblukac filtr paliwa przynajmniej,
no i po logach dynamicznych zobaczyc jak sie ma przeplywomierz i co dla Ciebie najwazniejsze - doladowanie turbiny.
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 14 lut 2011, 00:48

filtr paliwa był wymieniany przed wymiana napedu i samej pompy oleju - czyli 500km wstecz.
Pojawil mi sie nowy objaw - ostatnio w ogole auto nie ma mocy po jakims czasie. Tzn wyglada to tak, ze jak uruchomie silnik, troche sie nagrzeje, to moc wzglednie jest, a po jakims czasie w ogole nie ciagnie auto - tak jakby to turbo bylo zepsute (nie wiem czy turbo czy cos, pisze tak jak ja to odczuwam). I czasami dziala to turbo (to takie kolokwialne okreslenie), a czasami nie. Zdarza sie ze ruszam, na dwojce brak mocy, na trojce tez, a na czworce sie pojawi, zeby zniknac pozniej (w calym zakresie obrotow) a pozniej tez sie pojawi. Brzmi to smiesznie, ale jest bardzo nieokresowe i niedeterministyczne to zachowanie. O dalszym wydzielaniu sie duzej ilosci czarnych spalin nie wspominam nawet, bo jest tak jak bylo = ogrom ich, wstyd jechac normalnie.
O ile wczesniej to turbo, jakby zaczynalo dzialac juz przy 2600 obrotach zawsze, tak teraz to jest tak nieokresowe, i tak dowolne, ze nie da sie opisac kiedy dziala, a kiedy nie.
Logi dynamiczne chcialem zrobic dzisiaj, ale najwczesniej pewnie we wtorek wieczorem mi sie uda.
Dziękuję bardzo Kpietak za pomoc.

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 14 lut 2011, 09:00

witaj,
chcialem poczekac na Twoje logi dynamiczne zeby miec pewnosc ale i bez tego wszystko wskazuje na uszkodzenie zaworka N75 sterujacego turbina

jednym z Twoich bledow bylo:

16627 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75): Malfunction
P0243 - 000 - -
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 184.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 10.49 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 183.6 mbar
Absolute Pres.: 969.0 mbar

wlasciwie mysle ze mozesz "w ciemno" go wymienic
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 14 lut 2011, 12:05

Te logi zrobię jeszcze dla potwierdzenia. Ten zaworek to jest jakiś dwuczęściowy? Bo gdzieś na forum (w tej chwili nie kojarzę) widziałem, że składa się tak jakby z dwóch bardzo podobnych modułów o różnych kolorach - zgadza się?
Czy chodzi o coś takiego (przetwornik ciśnienia - 8e0 906 627 c):
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0

Czy takiego (zawór elektromagnetyczny - 1k0 906 283 a):
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ion=1&sg=0

W ETKA'ce widzę takie dwa podobne ustrojstwa;)

Jakbym to wymieniał sam, to konieczne są jeszcze jakieś ustawienia software'owe, czy po prostu wpinam i ma działać?

Awatar użytkownika
ceemack
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 26 sie 2008, 05:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ceemack » 14 lut 2011, 22:00

AUDI RULES

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 20 lut 2011, 18:22

Koledzy!
Zrobiłem poprawne logi dynamiczne dla dwóch, nazwijmy to "trybów pracy" mojej taczki;)
Pierwszy tryb polega na tym, że działa normalnie;) Tak jak powinno.
Drugi natomiast tak, że brakuje mu mocy - tak jakby był to diesel bez turbiny. Czasami turbo nie włącza się w całym zakresie obrotów (wtedy obrotomierz dochodzi tylko do jakichś 3300rpm, później już nie da rady), a czasami turbo "włączy się" przy 2000, czasami przy 2400 a czasami przy 2800rpm. Do momentu "powrotu" mocy, auto kopci na czarno, w momencie powrotu mocy, puszcza dodatkowo solidnego czarnego bąka.
Wykonałem logi dla trybu drugiego (niestety tylko do ~3300rpm, bo nie ma więcej mocy i choćbym jechał kilometr to nie wzrosną obroty/prędkość):
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35923.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35924.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35920.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35919.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35921.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35922.html

Oraz dla trybu pierwszego (wystepuje zawsze po wyjęciu kluczyka ze stacyjki i ponownym uruchomieniu, aż do momentu spadku mocy [niewiadomo kiedy]. później czasami moc powraca, czasami nie - różnie):
Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35955.html
Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35958.html
Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35954.html
Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35957.html
Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35959.html
Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/kskup_35956.html

Co dziwne, dla kilku grup, przy osiągnięciu około 4200 rpm i wrzuceniu na luz (podczas jazdy) auto zgasło w ogóle. Po przekręceniu kluczyka, przez bardzo długi czas kręciło i miało problemy z wystartowaniem (sic!).
Plis help

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 21 lut 2011, 21:44

witaj,
a czy wymieniles juz N75 ?
od tego zacznij, nie przeskoczymy tego, po wymianie albo wszytsko wroci do normy albo trzeba bedzie analizowac dalej,
puki co skutek jest taki ze N75 na 99% ma niesprawnosc, auto po lekkim nawet pocisnieciu doladowywuje o wiele za mocno i silnik wchodzi w tryb awaryjny - stara sie wylaczyc przeladowywujaca turbine - ale srednio mu to idzie z powodu faktu ze zaworek sterujacy lopatkami turbiny obrazowo mowiac "zacina" sie, silnik pozostaje w trybie awaryjnym do czasu kolejnego odpalenia z kluczyka,
napisalem ze na 99% lezy N75 co wzkazuje tez blad na silniku,
ten 1% zostawilem sobie gdyby sie jednak okazalo ze zaworek N75 jest jednak sprawny...
wtedy pozostaje - nieszczelnosc na wezykach laczacych N75 z turbina (sparcialy waz np) albo tez co rownie prawdopodobne - zacinajace sie lopatki turbiny albo awaria silownika sterujacego lopatkami - tzw gruszki
wiecej przyczyn nie potrafie podac
podsumowujac - wg mnie powinienes:
1. sprawdzic wszystkie przewody podcisnienia (szczegolnie ten od N75 do gruszki) - to "nic" nie kosztuje
2. gdy to nie rozwiaze problemu - wymienic N75
3. jesli to nie pomoze to turbina na stol i jej czyszczenie (geometria lopatek)
ja mimo wszystko obstawiam N75
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

kskup
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 15 kwie 2009, 15:10
Lokalizacja: Wwa

Post autor: kskup » 23 lut 2011, 09:51

Kpietak, dzięki za analizę, pomoc i zaangażowanie:)
N75 będę wymieniał, taki jest plan właśnie. Mam głupie pytanie czy czujnik ciśnienia doładowania i zawór N75 to to samo? Jak bym kupował ten N75, to on się składa z dwóch części podobnych (zawór elektromagnetyczny vs przetwornik ciśnienia), tak?

edit: ------------------
Panowie, wymieniłem N75 na nowy, jednak objawy nie ustępują:( Ich skala jest może mniejsza, może się minimalnie poprawiło, a może mi się wydaje tylko...
Pora na wymianę N18? Czy najpierw jakieś logi jeszcze zrobić?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga