Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[c4 2.8 Q avant automat]poprawienie instalacji lpg

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
ODPOWIEDZ
hakanos007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2010, 20:50
Lokalizacja: gdańsk

[c4 2.8 Q avant automat]poprawienie instalacji lpg

Post autor: hakanos007 » 07 lut 2011, 11:19

Witam Koledzy
W moim w/w autku zainstalowana jest sekwencja ze sterownikiem AGISA(jest to wysoki model który posiada możliwość kalibracji kazdego wtrysku osobno)listwy Valteka i reduktor(nie pamiętam nazwy w każdym razie wydaje mi się że jest to model do 140-150 km)przewód zasilający jest fi 6.Teraz moje pytanie.Jaki reduktos oraz wtryski polecacie do tego silniczka(czy będzie konieczność zmiany przewodów na fi8? autko wg mnie nie jedzie tak jak powinno a spalanie na gazie oscyluje w granicy 17,5 w trasie i czasami(zima)nawet 25 w cyklu miejskim i mieszanym.Dodam iż wymieniłem ostatnio obie sony gdyż były uszkodzone..spalanie spadło nieznacznie lecz dynamika sie wiele nie poprawiła.
Prosił bym o linki do sprawdzonych produktów w dobrej klasie cenowej..
Pozdrawiam
Przeraża mnie bezmyślność kierowców którzy wciskają gaz do dechy..mkną na złamanie karku..bez opamiętania...az czasami ciezko ich wyprzedzic :))

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Re: [c4 2.8 Q avant automat]poprawienie instalacji lpg

Post autor: borsuk1977 » 07 lut 2011, 22:02

hakanos007 pisze:Witam Koledzy
W moim w/w autku zainstalowana jest sekwencja ze sterownikiem AGISA(jest to wysoki model który posiada możliwość kalibracji kazdego wtrysku osobno)listwy Valteka i reduktor(nie pamiętam nazwy w każdym razie wydaje mi się że jest to model do 140-150 km)przewód zasilający jest fi 6.Teraz moje pytanie.Jaki reduktos oraz wtryski polecacie do tego silniczka(czy będzie konieczność zmiany przewodów na fi8? autko wg mnie nie jedzie tak jak powinno a spalanie na gazie oscyluje w granicy 17,5 w trasie i czasami(zima)nawet 25 w cyklu miejskim i mieszanym.Dodam iż wymieniłem ostatnio obie sony gdyż były uszkodzone..spalanie spadło nieznacznie lecz dynamika sie wiele nie poprawiła.
Prosił bym o linki do sprawdzonych produktów w dobrej klasie cenowej..
Pozdrawiam
reduktor optymalny to KME sliver , jeśli chodzi o zasilenie to fi 6 będzie ok , zwróc uwagę czy nie ma zwężek na zakończeniach przewodu miedzianego ( jeśli są to należy je usunąć) listwy minimum to listwa omvl reg koszt ok 135-150 zł/szt ( niestety występuje tylko w opcji 4 cyl, czyli montaz z jednym wtryskiem nie aktywnym) otymalne listwy to hana 2000 z króćcami ale to już droższa zabawka sam wtryskiwacz ponad 100 zł do tego jeszcze adapter za ok 18-20zł no i rozdzielacz po 1 na 3 wtryski, ok 15-20 zł i koniecznie filtr odstojnikowy valtek lub matrix ( do fl 02 jakoś nie mam przekonania, no i jest on droższy od włoskich ,) jeśli chodzi o korekty na poszczególnych wtryskiwaczach to nic to nie daje , poniewaz nie masz możliwości diagnozy dokonywanych korekt, możesz sugerować się korektami na całych stronach czyli prawa/ lewa strona ,
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lut 2011, 22:57

KME Gold albo Scorpion GT, z obu reduktorów należy wywalić trzpień elektrozaworu, zewnętrzny elektrozawór waltek BFC 8mm, założyłbym miedź 8mm, wtryskiwacze Hana zielone i dopiero to auto będzie jeździło.
W słabszej konfiguracji będą za duże spadki ciśnienia i nigdy na WOT nie osiągniesz takich samych czasów benzynowych i gazowych z czym wiąże się spadek mocy.
W innej konfiguracji będzie jeździło, ale nigdy się jednak nie dowiesz jak mogłoby jeździć.

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 08 lut 2011, 12:57

fassi1 pisze:KME Gold albo Scorpion GT, z obu reduktorów należy wywalić trzpień elektrozaworu, zewnętrzny elektrozawór waltek BFC 8mm, założyłbym miedź 8mm, wtryskiwacze Hana zielone i dopiero to auto będzie jeździło.
W słabszej konfiguracji będą za duże spadki ciśnienia i nigdy na WOT nie osiągniesz takich samych czasów benzynowych i gazowych z czym wiąże się spadek mocy.
W innej konfiguracji będzie jeździło, ale nigdy się jednak nie dowiesz jak mogłoby jeździć.
fassi chyba troche za duże te reduktory... ( zapas nigdy nie zaszkodzi) ale ja patrze na cene.
co do scorpiona oprócz zaworu proponuje wymienić regulator na nowy typ(jeśli jest stary) bo stare sie zacinały i albo reduktor dawał 3.0bara albo nie puszczał w ogóle gazu( ja nie mam dobrej opini o scorpionach).jeśli ktoś nie jest w temacie to nie rozróżni tych zaworów,n no i ... cena... kme gold ok 330zł scorpion ok 300zł jak wywalisz zawór to jeszcze zawór magioratto ok 80 zł to juz robi sie spora różnica a kolega prosił o tani dobry zestaw
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lut 2011, 20:04

Niestety nie ma tanio i dobrze.
Tak jak pisałem, jak będzie tanio to będzie jeździł ale nie tak jak powinien.
Zależy też jak zbiornik jest zamontowany i jaki jest wielozawór, na a jak w przyszłości filtry będą przypchane to ciśnienie będzie bardziej spadać.
Nowe scorpiony mają już ten nowy gładki regulator jak tłoczek, stare miały te wcięcia.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 08 lut 2011, 21:31

zaloz hanki zielone (komplet jakies 140 zl za sztuke) jak fassi radzi a reduktor daj magic III (jakies 150 zl dasz) KME gold jest dobry i ma duzy zapas ale w porownaniu do magica ma slaba termike, ew wtryski MJ badz matrix hs

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 08 lut 2011, 21:57

Nie zakładaj MJ, matrixy HS jedynie z filtrami poliestrowymi i są to jednak delikatne wtryskiwacze nawet w budowie (plastik) hoć bardzo szybkie i dokładne, Hana to jednak bardziej pancerna konstrukcja

borsuk1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 19 sty 2010, 22:24
Lokalizacja: niedrzwica duża

Post autor: borsuk1977 » 08 lut 2011, 22:01

matelek pisze:zaloz hanki zielone (komplet jakies 140 zl za sztuke) jak fassi radzi a reduktor daj magic III (jakies 150 zl dasz) KME gold jest dobry i ma duzy zapas ale w porownaniu do magica ma slaba termike, ew wtryski MJ badz matrix hs
matelek
zielone hany są do aut o mocy od 35 do 45 km/cyl a w 174 km wychodzi po 29 km/ cyl więc czerwone hany 2000 co do ceny tak jak mówisz
dystrybutor stag
audi 80 coupe 2.2turbo>vectra 2.0 16vSFI>omega MV6>A6 C5 2.8 30v>superb 1.8T>A6C6 2.0tdi

audi 80 coupe 2.2turbo 83' moje pierwsze autko... sentyment pozostał...

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 09 lut 2011, 17:53

rzeczywiscie jest tak jak piszesz:) (nie zastanawialem sie zbytnio nad liczeniem km/cyl)

dokladnie tak jak pisze fassi - hana to wtryskiwacz wart swojej ceny przy ktorym zapomnisz ze masz lpg

hakanos007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 11 sie 2010, 20:50
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: hakanos007 » 09 lut 2011, 20:56

zainteresowanie tematem mnie przerosło..tym bardziej ze pare dni nawet nie zasiadałem do kompa(wyjazd do pracy 5 rano-powrót 20).
dzięki bardzo za informacje..teraz tylko muszę poszukać gazownika który mi to ogarnie(ciężko o dobrego w trójmieście).Może ktoś mógł by polecić jakiś warsztat?
jeszcze jedno-czy moje spalanko moze być wynikiem zle dobranego osprzętu??
Pozdróweczka
Przeraża mnie bezmyślność kierowców którzy wciskają gaz do dechy..mkną na złamanie karku..bez opamiętania...az czasami ciezko ich wyprzedzic :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga