Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] 2,8 bez gazu jakie swiece?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

[a6 c5] 2,8 bez gazu jakie swiece?

Post autor: rokob33 » 05 lut 2011, 16:29

Witam kolegow prosze polecic mi swiece do mojego pedzidla takie ktore beda najlepsze bo nie mam pojecia co kupic ,poczytalem troche na ten temat ,ale dalej nie wiem sa opinie o swiecach NGK niezbyt pochlebne moze ktos wie jakie swieczki byly fabrycznie w aucie ,doradzcie cos <ok>
Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 16:17 przez rokob33, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lut 2011, 17:18

NGK made in france mają złe opinie . te made in japan są oki <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Post autor: rokob33 » 05 lut 2011, 22:53

Czyli reasumujac jak NGK to tylko made in japan , jezeli mozecie napiszcie konkretne symbole swiec odpowiednie do mojego silnika oraz ilu elektrodowe maja byc bo opinie na ten temat tez sa rozne

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 05 lut 2011, 23:16

BKR6EKUB 2-elektrodowe wg katalogu NGK , wg ELSY BKUR6ET-10 3-elektrodowe jeżeli auto jest bez EGR. A twoje raczej chyba jest bo 98 rocznik ale to wiesz pewnie lepiej. Ja mam wsadzone BKR6EKUB które są droższe od tych które podaje Elsa, a jednak wydaje mi się że te tańsze BKUR6ET-10 byly by lepszym dużo wyborem ponieważ te moje nie spisują się za dobrze rano. BKR6EKUB bazują bardziej na iskrze powietrzno ślizgowej a te BKUR6ET-10 na zwykłej iskrze. A ja jednak ufam tradycyjnemu rozwiązaniu ponieważ jestem fizykiem. W każdym razie to są świece NGK które do tego auta audi wybrało 10 lat temu jak nei więcej kiedy to NGK było marka najlepszą. W dzisiejszych czasach wydaje mi się że można poszukać zastępstwa. Powiem tak po wielu obliczeniach wiem że warto wybrać irydowe NGK jak już NGK model bkr6eix ponieważ wytrzymują dłuższe przebiegi (3 krotnie) i są odporne na duże dawki paliwa rano . Pozatym równiejsa iskra. To nie z reklamy wiem tylko z własnych obliczeń . I za miesiąc właśnie na takie będę zmieniał tylko w wersji LPG . Wymiana co ponad 100000 km. cena duża ale mniej grzebania bo raz zamias 3 razy. Polecam osobiście. Jest równierz odpowiednik firmy Denso też godny polecenia model IK20 ma bardzo dobre opinie na necie. A jeżeli chodzi o NGK to wystrzegać się trzeba tych z napisem made in france . Nie zawsze ale zdarzają się przebicia od początku użytkowania.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 06 lut 2011, 01:46

chyba ma egr,ja mam 2.8Q 98rok ALG i posiadam egr.A świeczki mam NGK in JAPAN BKR6EKUB dwuelektrodowe i zadnych problemów nie ma.Ani rano ,ani wieczorem,czy mróz,słońce czy deszcz,są oki
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Post autor: rokob33 » 06 lut 2011, 04:07

Fikus pisze:chyba ma egr,ja mam 2.8Q 98rok ALG i posiadam egr.A świeczki mam NGK in JAPAN BKR6EKUB dwuelektrodowe i zadnych problemów nie ma.Ani rano ,ani wieczorem,czy mróz,słońce czy deszcz,są oki
no to mnie teraz zastrzeliliscie bo ja nie mam pojecia czy u mnie jest ten zawor EGR , a z tego co czytam ma to znaczenie przy wyborze swieczek tak? dam rade to ogarnac i sprawdzic czy mam to EGR ? czy trzeba po nr.nadwozia sprawdzac czy inaczej?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 06 lut 2011, 09:41

Właśnie Fikus, masz made in japan więc wszystko gra. Są partie z Francji gdzie jest fabryka second class i tam świeca wygląda identycznie a izolator trafia się gorszy niż w iskrach. I oczywiście tak jak powiedziałem nie jest to reguła choć ja założyłem BKR6EKUB kupione w Holandii made in japan i wszystko grało aż się zużyły a te kupione w polsce made in france robią problemy przy odpaleniu . Po zmianie na jedno elektrodowe za 5 zł bosch zapalił o wiele szybciej. Więc coś w tym jest . Kolega rokob33, chciał żeby mu tą wiedzę przedstawić to dostał odpowiedź prosto z katalogów i programów serwisowych Audi. Każda z tych świec spełnia rolę kwestia jest jeszcze opłacalności. ja stwierdziłem, że bardziej opłaca się zainwestować w irydowe ponieważ wszystkie NGK irydowe są z Japonii ( technologia produkcji za wysoka na Francję ) i przebieg 2-krotnie większy wytrzymują więc logicznie są lepszym wyjściem . Cena wychodzi prawie identyczna ( 2-razy tyle przejeżdżamy a świece kosztuja 50 zamiast 25) a mamy świece montowane w 2011 roku do wszystkich najnowszych modeli aut. A wybór należy do użytkownika. Kolega który ma sklep powiedział że nie ma made in france a ja poszedłem i mu z półki przyniosłem 3 sztuki <ok> na spokojnie to tylko i aż świece . Wybierz rokob33, jak uważasz ja tylko chcialem Ci zaoszczędzić kłopotu jaki ja mam. A 160 zł wydane na świece które nie dzialają do końca tak jak powinny dla mnie to jednak kasa w błoto.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
Fikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 26 sty 2011, 00:30
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fikus » 06 lut 2011, 11:34

fishmanr11 masz racje co do świec.Tez brałbym irydowe.Niestety z braku finansów kupiłem te co opisałem.A cena w ASO tych dwuelektrodowych to około 53 pln sztuka.Na znanym serwisie aukcyjnym kupiłem po 24pln.Irydy chyba były po 40 z groszem (nie pamietam dokładnie).Napewno następne będą irydowe.
sprawiedliwie,nie znaczy po równo

było
scorpio 2000 140KM
bmw 2000 150KM
a4 1.8t 150KM AEB
passat b5fl 1.9 170KM(zaokrąglone) AVF by ROGAL
jest
a6 2,8 193KM ALG

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Post autor: rokob33 » 06 lut 2011, 12:31

dzieki wszystkim!!!!!!! napiszcie prosze jeszcze czy te irydowe BKR6EIX moge zalozyc do siebie ,bo ludzie pisza ze sa dobre do gazu ,a czy ja na benzynie tez bede z nich mial pozytek?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 06 lut 2011, 15:49

Pożytek taki że dłuższy okres pomiedzy wymianami to główna zaleta tych świec no i pewniejszy start w minusowych temperaturach bo iskra jest skondensowana. Powera z na pewno nie odczujesz jakiegoś :) żeby nie bylo że zaraz ktoś powie że coś tu takiego sugeruję. Nie powera nie będzie większego :) tak jakbyś nakleił naklejkę pajonier na szybe :) Ale nie będziesz musiał zaglądać do świec przez 100000 km więc warto. Potwierdzone przez taksówkarzy <ok> do tego koledzy z taksi zaobserwowali jeszcze że równiej pracuje ale nie u wszystkich , głownie w mercedesiach , no i że minimalne mniejsze zużycie paliwa. Ale to takie obserwacje kolesi którzy spędzają w aucie dużo czasu więc wyczują nawet minimalną poprawę :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Post autor: rokob33 » 06 lut 2011, 15:59

fishmanr11 pisze:Pożytek taki że dłuższy okres pomiedzy wymianami to główna zaleta tych świec no i pewniejszy start w minusowych temperaturach bo iskra jest skondensowana. Powera z na pewno nie odczujesz jakiegoś :) żeby nie bylo że zaraz ktoś powie że coś tu takiego sugeruję. Nie powera nie będzie większego :) tak jakbyś nakleił naklejkę pajonier na szybe :) Ale nie będziesz musiał zaglądać do świec przez 100000 km więc warto. Potwierdzone przez taksówkarzy <ok> do tego koledzy z taksi zaobserwowali jeszcze że równiej pracuje ale nie u wszystkich , głownie w mercedesiach , no i że minimalne mniejsze zużycie paliwa. Ale to takie obserwacje kolesi którzy spędzają w aucie dużo czasu więc wyczują nawet minimalną poprawę :)

no to chyba warto patrzylem jeszcze na denso ale nie znalazlem mojego silnika w ich katalogu troche dziwne,bo oni maja jeszcze jakies swiece platynowe ,ale to juz pewno inna bajka, a tak przy okazji jak sprawdzic czy jest u mnie to EGR?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 06 lut 2011, 16:18

To z tym EGR to już szczegół z ELSY i tylko kod silnika ACK bez EGR ma te świece. No a EGR to takie ustrojstwo które wraca spaliny do cyklindrów w celu dopalenia . Ciężko mi nawet opisać jak to może u Ciebie wyglądać ale podłączone jest to w obu głowicach w V-ce i we wszytkich autrach na świecie wygląda podobnie :) A świece platynowe to starsza technologia. Iryd jest najtrwalszym metalem z grupy platynowców. I najlepiej przewodzi prąd. Jest najbardziej odporny na kwasy i osady. Nie koroduje nigdy. Jak wybierzecie irydowe świce nie zapomnijcie dać znać na forum jak odczucia . Zawsze to kolejne doświaczenie na forum wymienione. <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

rokob33
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 15 maja 2010, 14:09
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łódż

Post autor: rokob33 » 06 lut 2011, 16:24

fishmanr11 pisze:To z tym EGR to już szczegół z ELSY i tylko kod silnika ACK bez EGR ma te świece. No a EGR to takie ustrojstwo które wraca spaliny do cyklindrów w celu dopalenia . Ciężko mi nawet opisać jak to może u Ciebie wyglądać ale podłączone jest to w obu głowicach w V-ce i we wszytkich autrach na świecie wygląda podobnie :) A świece platynowe to starsza technologia. Iryd jest najtrwalszym metalem z grupy platynowców. I najlepiej przewodzi prąd. Jest najbardziej odporny na kwasy i osady. Nie koroduje nigdy. Jak wybierzecie irydowe świce nie zapomnijcie dać znać na forum jak odczucia . Zawsze to kolejne doświaczenie na forum wymienione. <ok>
wielkie dzieki <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga