[A6 C6] wyciek oleju....
[A6 C6] wyciek oleju....
Panowie powiedzcie mi jaki olej jest bezwonny???
wczoraj wyprowadzilem auto z garazu i zauwazylem plame oleju...
probowalem zerknac skad wycieka ale jest oslona pod silnikiem i bez kanalu nic nie zdzialam....
wachalem ten olej i nie ma zadnego zapachu zas ten z silnika ma zapach...
skad moze byc ten wyciek??
czyzby ze skrzyni???
wczoraj wyprowadzilem auto z garazu i zauwazylem plame oleju...
probowalem zerknac skad wycieka ale jest oslona pod silnikiem i bez kanalu nic nie zdzialam....
wachalem ten olej i nie ma zadnego zapachu zas ten z silnika ma zapach...
skad moze byc ten wyciek??
czyzby ze skrzyni???
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Kolego, za mało informacji aby powiedzieć cokolwiek więcej niż to, że ... masz wyciek :-P
Spróbujemy coś pomóc, ale najpierw:
Sprawdź stan oleju w silniku.
Po otwarciu maski zdejmij osłonę silnika i zajrzyj od góry czy nie widać żadnych wycieków.
Jak duża była ta plama oleju? 5x5cm czy raczej 30x30cm ?
Olej ze skrzyni biegów ma specyficzny zapach i raczej nie jest bezwonny.
Spróbujemy coś pomóc, ale najpierw:
Sprawdź stan oleju w silniku.
Po otwarciu maski zdejmij osłonę silnika i zajrzyj od góry czy nie widać żadnych wycieków.
Jak duża była ta plama oleju? 5x5cm czy raczej 30x30cm ?
Olej ze skrzyni biegów ma specyficzny zapach i raczej nie jest bezwonny.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Pytałem o poziom oleju spodziewając się w 50% niskiego stanu jak również w 50% zbyt wysokiego. Nie masz przypadkiem więcej oleju niż jakiś czas temu?
Lejące wtryski mogą powodować przedostawanie się ropy do oleju, co skutkuje jego zwiększonym stanem, a przy okazji może następować wyciek oleju przy wtryskach - ale to w czasie gdy silnik pracuje a nie stoi 4 tygodnie.
Jeżeli masz prawidłowo zamontowane osłony, auto nie było ruszane i pojawiła się spora plama oleju, to może oznaczać spory wyciek. Kilka kropel zostałoby na osłonie, a nie spwodowało plamy na 30 cm średnicy. Czym prędzej do mechanika i zaglądać od spodu.
Lejące wtryski mogą powodować przedostawanie się ropy do oleju, co skutkuje jego zwiększonym stanem, a przy okazji może następować wyciek oleju przy wtryskach - ale to w czasie gdy silnik pracuje a nie stoi 4 tygodnie.
Jeżeli masz prawidłowo zamontowane osłony, auto nie było ruszane i pojawiła się spora plama oleju, to może oznaczać spory wyciek. Kilka kropel zostałoby na osłonie, a nie spwodowało plamy na 30 cm średnicy. Czym prędzej do mechanika i zaglądać od spodu.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
jednak wyciek oleju przy wtryskach bylby widoczny po zdjeciu pokrywy silnika...Piero pisze:
Lejące wtryski mogą powodować przedostawanie się ropy do oleju, co skutkuje jego zwiększonym stanem, a przy okazji może następować wyciek oleju przy wtryskach - ale to w czasie gdy silnik pracuje a nie stoi 4 tygodnie.
a tam jest sucho...
wyciek musi byc gdzies z dolu...
w sobote pojade i sprawdze to
a plyn z ukladu wspomagania ma jakis zapach??
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Wtryski odpadają bo wyciek byłby widoczny po zdjęciu pokrywy silnika tak jak mówisz to raz, a dwa - nie byłoby tak dużej plamy po dłuższym postoju - to nie ten rodzaj wycieku.
Odnośnie płynu od wspomagania:
Jeżeli jest oryginalny to powinien mieć zielony kolor. Jeśli ktoś wymieniał i wlał pierwszy lepszy to będzie pewnie czerwony o lekko słodkawym/malinowym zapachu
W skrajnych przypadkach zmienia barwę na czarną i śmierdzi spalenizną, ale przy takim wycieku miałbyś już prawdopodobnie problemy ze wspomaganiem kierownicy.
Dla pewności warto sprawdzić okolice pompy wspomagania i przewody - może jakiś jest nadpęknięty...?
Odnośnie płynu od wspomagania:
Jeżeli jest oryginalny to powinien mieć zielony kolor. Jeśli ktoś wymieniał i wlał pierwszy lepszy to będzie pewnie czerwony o lekko słodkawym/malinowym zapachu

W skrajnych przypadkach zmienia barwę na czarną i śmierdzi spalenizną, ale przy takim wycieku miałbyś już prawdopodobnie problemy ze wspomaganiem kierownicy.
Dla pewności warto sprawdzić okolice pompy wspomagania i przewody - może jakiś jest nadpęknięty...?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
wiec bylem dzis u mechanika i okazalo sie ze wyciek jest z silnika a dokladnie z okolic sruby do spuszczania oleju gdyz poprzedni wlasciciel prawdopodobnie udezyl w jakis kamien czy cos takiego i wgniutl miske......
tak wiec t nic powaznego....
pytanie mopje jest takie...
jaki olej wlac????
auto ma okolo 210 k przejechane....
podobno lany byl longlife ....
a moze czas przejsc na polsyntetyk????
i ile dokladnie wchodzi oleju???
tak wiec t nic powaznego....
pytanie mopje jest takie...
jaki olej wlac????
auto ma okolo 210 k przejechane....
podobno lany byl longlife ....
a moze czas przejsc na polsyntetyk????
i ile dokladnie wchodzi oleju???
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 702
- Rejestracja: 30 lip 2009, 01:30
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
oMario pisze:wiec bylem dzis u mechanika i okazalo sie ze wyciek jest z silnika a dokladnie z okolic sruby do spuszczania oleju gdyz poprzedni wlasciciel prawdopodobnie udezyl w jakis kamien czy cos takiego i wgniutl miske......
przerabialem to u siebie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wykonane mody Audi A6
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
-MMI high
-grill s line
-tylne lampy led
-navi
-ami
-zderzak 2009
-lampy LED 2010
-lusterka mat chrom
-zegary kolor FIS
-DAB
Plany
-tv
mhhhh 8 litrow?? :shock:
a jak sadzicie konieczna jest wymiana przy naprawie tego typu???
a moze uzyci tego samego zwlaszcza ze byl wymieniany jakies 2k km temu
[ Dodano: 2011-02-05, 17:46 ]
a jeszcze jedno .
jakie powinien spelniac normy olej odpowiedni do 3.0 tdi????
niedaleko mojej pracy jest hurtownia olejowa wiec moze tam bym znalazl odpowiedni...
a jak sadzicie konieczna jest wymiana przy naprawie tego typu???
a moze uzyci tego samego zwlaszcza ze byl wymieniany jakies 2k km temu
[ Dodano: 2011-02-05, 17:46 ]
a jeszcze jedno .
jakie powinien spelniac normy olej odpowiedni do 3.0 tdi????
niedaleko mojej pracy jest hurtownia olejowa wiec moze tam bym znalazl odpowiedni...
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Jeżeli wiesz jaki olej był zalany to możesz jedynie dolać. Był to wyciek z dołu, żaden syf do oleju się nie dostał, więc nie ma potrzeby całkowitej wymiany. Do idealnie pustego silnika wchodzi 8,2l oleju, ale nigdy nie spuścisz wszystkiego więc przy pełnej wymianie warto zalać ok. 7,5l i już obserwować bagnet, żeby nie przelać, powoli dolewając do osiągnięcia odpowiedniego stanu.
Jaki olej?
Tylko FULL SYNTETYK spełniający normę 507.00 !
ÂŻadnych SEMI SYNTETUKÓW!!!
Taki olej jest niezbędny do poprawnego działania DPF, Turbiny i silnika.
Polecam np.
MOTUL SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30
Jaki olej?
Tylko FULL SYNTETYK spełniający normę 507.00 !
ÂŻadnych SEMI SYNTETUKÓW!!!
Taki olej jest niezbędny do poprawnego działania DPF, Turbiny i silnika.
Polecam np.
MOTUL SPECIFIC VW 507.00
Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
- azet
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 235
- Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
- Imię: Olek
- Rocznik: 1994
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Fakt, z góry założyłem, że maDirty pisze:Kolega nie zdążył napisać czy ma DPF czy jednak nie...Piero pisze:spełniający normę 507.00 !

Uważam, że zwykły syntetyk będzie odpowiedni i nie ma sensu szukać na siłę czegoś innego. Nie eksperymentowałbym na swoim silniku a tym bardziej na klientach. Dobry syntetyk można kupić za ok 150zł-170zł za 4/5l i moim zdaniem jest to najlepszy wybór do większości silników.Czyli jednak uważasz, że to bajka z hydrokrakowanymi olejami?Piero pisze: Castrol SLX Professional Powerflow Audi Longlife III 5W-30
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6
mysle ze nie mam PDF-a gdyz nie mam nic na wlepce ..
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5e ... 41f54.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5e ... 41f54.html