witam , koledzy mam pytanie - bede montowal nowy kolektor bo wymieniam wtryski lpg a w starym nawierty sa tragicznie zrobione - podpowiedzcie czy jak sie demontuje kolektor to trzeba potem jakas uszczelke zakladac czy cos ? i czy wogole trudno cos takiego zrobic ?
p.s. przy okazji przepustnica bedzie na wierzchu wiec czym ja najlepiej wyczyscic ?
moze ma ktos zdjecie podgladowe jak poprawnie zrobic nawierty w tym kolektorze pod wtryski lpg ?
[a6 c5] wymiana kolektora
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 665
- Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
- Imię: Henryk
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: myszków
- Kontakt:
[a6 c5] wymiana kolektora
Ostatnio zmieniony 04 lut 2011, 17:13 przez matelek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W stare nawierty wkręcasz śrubki z obciętymi łebkami uwcześnie przygotowane o odpowiedniej długości wkręcając je na thread lock.
Nawierty wykonujesz zaraz obok wtryskiwaczy benzynowych.
Zauważ że wtryskiwacz benzynowy jest zamontowany pionowo i przyuważ w głowicy na co jest skierowany. Nawiert powinien być tak wykonany żeby był jak najlepszym odzwierciedleniem wtryskiwacza benzynowego i kierował strumień gazu w tym samym kierunku co wtryskiwacz benzynowy.
Najlepiej jest rozpocząć wiercenie cieńszym wiertłem a potem rozwiercić już rozmiarem gotowym pod gwintownik. Jeśli zdecydujesz się wiercić od razu dużym wiertłem to czasem możesz nie osiągnąć tego co zamierzasz.
Nawierty wykonujesz zaraz obok wtryskiwaczy benzynowych.
Zauważ że wtryskiwacz benzynowy jest zamontowany pionowo i przyuważ w głowicy na co jest skierowany. Nawiert powinien być tak wykonany żeby był jak najlepszym odzwierciedleniem wtryskiwacza benzynowego i kierował strumień gazu w tym samym kierunku co wtryskiwacz benzynowy.
Najlepiej jest rozpocząć wiercenie cieńszym wiertłem a potem rozwiercić już rozmiarem gotowym pod gwintownik. Jeśli zdecydujesz się wiercić od razu dużym wiertłem to czasem możesz nie osiągnąć tego co zamierzasz.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa