[C4 2.5AEL]metaliczny stukot w silniku
- 
				
				sebastianix
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 sty 2011, 17:59
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
[C4 2.5AEL]metaliczny stukot w silniku
witam wszystkich.problem z moim autem polega na tym ze z silnika wydobywa sie metaliczny stukot,bez wzgledu na temperature .stukanie słychac bardziej z przodu silnika z czestotliwością okolo 2 stuknięć na sekunde na wolnych obrotach.wraz z zwiekszaniem obrotów zwiększa sie czestotliwość stukania.nie potrafie określić czy owy problem pojawił sie od razu czy stopniowo ponieważ kupiłem auto już z tą ,,chorobą".proszę nie pisać ze to napinacz paska alternatora albo wakum pompa bo to napewno nie to.stukanie nie jest charakterystyczne dla stukania popychaczy hydraulicznych-tutaj dzwięk jest bardziej donośny.czy może mieć z tym cos wspólnego osprzęt silnika????-np.kolo pasowe wału?koło nie jest rozwarstwione ale oglądałem je tylko z gory i z kanału wiec 100% gwarancji jego sprawności nie mam.PROSZE O POWAÂŻNE SUGESTIE A NIE TYPU-,,,MOÂŻE KATALIZATOR CI SIE ZEPSÓÂŁ".Z góry dziekuje.pozdrawiam.
			
			
									
									
						- 
				
				leonulim
- 
				
				sebastianix
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 sty 2011, 17:59
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
panowie u mnie ten stukot jest tak jakby pojedynczy,a nie wielokrotny, od strony rozrzadu. moze pompa oleju? 
[ Dodano: 2011-01-30, 12:49 ]
jakby był kąt wtrysku zły to by było wiele stuków a u mnie jest pojedyncze metaliczxne stukanie w jednym miejscu z przodu silnika.zapala idealnie moc ma tylko puka
			
			
									
									
						[ Dodano: 2011-01-30, 12:49 ]
jakby był kąt wtrysku zły to by było wiele stuków a u mnie jest pojedyncze metaliczxne stukanie w jednym miejscu z przodu silnika.zapala idealnie moc ma tylko puka
no to u mnie stuka sobie rzeczywiscie z okolic pompy wtryskowej, kiedys jak podpialem go pod kompa to mial zly kat wtrysku, tzn blad mial.
jak jest zimno - ok -5 stopni to przy odpalaniu puszcza dymka i delikatnie dymi na niebiesko. z czasem to ustaje...
to moze byc kat wtrysku do regulacji ? (samochod pali bez problemu, boje sie ze po ustawieniu go na "poprawny" bedzie gorzej)
			
			
									
									
						jak jest zimno - ok -5 stopni to przy odpalaniu puszcza dymka i delikatnie dymi na niebiesko. z czasem to ustaje...
to moze byc kat wtrysku do regulacji ? (samochod pali bez problemu, boje sie ze po ustawieniu go na "poprawny" bedzie gorzej)
- 
				
				sebastianix
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 sty 2011, 17:59
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
- 
				
				sebastianix
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 sty 2011, 17:59
- Lokalizacja: Warmia i Mazury
też uważam ze to nie szklanki, bo jak szklanki stukają to tak delikatnie cyk cyk cyk, a tu jest taki stanowczy głęboki głośny stukot.słuchałem z każdej strony i wyraźnie słychać to z przodu.a możliwe zeby koło pasowe powodowało metaliczny dzwięk? tak ktoś pisał ze mial taki przypadek.  auto ogólnie zadbane,silnik suchy,równo pracuje, nie kopci ale gdzie jest źródło tego dźwięku....?!
 auto ogólnie zadbane,silnik suchy,równo pracuje, nie kopci ale gdzie jest źródło tego dźwięku....?!
			
			
									
									
						 auto ogólnie zadbane,silnik suchy,równo pracuje, nie kopci ale gdzie jest źródło tego dźwięku....?!
 auto ogólnie zadbane,silnik suchy,równo pracuje, nie kopci ale gdzie jest źródło tego dźwięku....?!- Dodek
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Rocznik: 1992
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
ostatnio w mojej audi też wystapił stukot - myslałem że to wina koła pasowego sprezarki i innych cudów - - dopiero jak odkreciłem amortyzatorek , poluzowałem pasek i zacząłem ruszać doszedłem ze winny jest altek -  dlatego 1 co zrób odkreć amortyzarorek (pasek sie poluzuje ) zapal silnik i zobacz czy stukot ucichł - jesli tak to wina lezy gdzieś w osprzecie 
jeśli nie widać różnicy - mogło paść koło zamachowe dwumasowe - nie mowie żeby to miała byc jego wina ale chyba w 100 jeż je montowali -
			
			
									
									jeśli nie widać różnicy - mogło paść koło zamachowe dwumasowe - nie mowie żeby to miała byc jego wina ale chyba w 100 jeż je montowali -
Łan tu sri TDI  :mrgreen:
						nie chce zapeszac ale:
oddalem dzisiaj samochod na ustawienie kąta wtrysku, rozbieznosc w vagu była dość spora.
nie dało sie przestawic zaplonu na pompie, trzeba było przestawiac paskiem od pompy.
narazie samochod stoi u mechanika, chca zobaczyc jak odpali rano, na zimnym.
jedynie pod koniec slyszalem jak go odpalili... i wreszcie o jest dzwiek diesla a nie rozregulowanych wtrysków...
a jaki bedzie ostateczny "werdykt" poinformuje w weekend
			
			
									
									
						oddalem dzisiaj samochod na ustawienie kąta wtrysku, rozbieznosc w vagu była dość spora.
nie dało sie przestawic zaplonu na pompie, trzeba było przestawiac paskiem od pompy.
narazie samochod stoi u mechanika, chca zobaczyc jak odpali rano, na zimnym.
jedynie pod koniec slyszalem jak go odpalili... i wreszcie o jest dzwiek diesla a nie rozregulowanych wtrysków...
a jaki bedzie ostateczny "werdykt" poinformuje w weekend

 
							












 
 
