[A6 C5 AKE 2.5TDI 2003r Quattro] Ciężko pali zimny
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
[A6 C5 AKE 2.5TDI 2003r Quattro] Ciężko pali zimny
Witam
Zmagam się z tematem długiego zapalania na zimnym silniku od 3 mies. Na ciepłym na dotyk. Po krótce napiszę co zmieniłem (zrobiłem) i co nie dało efektu może zaoszczędze komuś troszkę pracy i pieniążków.
1.Wymiana filtra paliwa (knecht) + odpowietrzenie (u mnie pompa elktr. ciśnie do silnika wiec spoko)
2. Wymiana wężyków na przelewach + sprawdzenie zaworków zwr. na przelewach -ok
3.Wymiana zaworka na filtrze na oryginał razem z "super" opaskami na wężach.
4.Wymiana czujnika temperatury (zielony 4 pin) -był przemijający błąd w "liczniku"
5.Sprawdzenie pompy w zbiorniku - ok.
Nie dało to żadnych efektów.
6. Zaciśnięcie wężów "zasilania i powrotu" na noc.
7. Sprawdzenie zaworka zwrotnego w króćcu na powrocie na pompie - ok
8. W akcie desperacji bez przekonania założenie - zaworka zwrotnego na zasilaniu.
9. Kilkakrotne odpowietrzanie instalacji wtryskowej w tym rano przed rozruchem.
10. Wymiana wtryskiwacza sterującego na oryginał.
Wszytkie te "zabiegi" NIE DAÂŁY żadnej, najmniejszej poprawy.
W ostatnich dniach zamontowałem webasto i po moich obserwacjach wnioskuję że auto wcale się nie zapowietrza. Jeżeli go podgrzeję webastem do 70 st. pali idealanie na przysłowiowy dotyk. Sądzę że gdyby paliwo miało się cofać, po podgrzaniu webastem też musiałby kręcić dość długo...
Gdzie szukać jeszcze przyczyny? Auto ma przejechane 180tys. potwierdzone i realne.
Zmagam się z tematem długiego zapalania na zimnym silniku od 3 mies. Na ciepłym na dotyk. Po krótce napiszę co zmieniłem (zrobiłem) i co nie dało efektu może zaoszczędze komuś troszkę pracy i pieniążków.
1.Wymiana filtra paliwa (knecht) + odpowietrzenie (u mnie pompa elktr. ciśnie do silnika wiec spoko)
2. Wymiana wężyków na przelewach + sprawdzenie zaworków zwr. na przelewach -ok
3.Wymiana zaworka na filtrze na oryginał razem z "super" opaskami na wężach.
4.Wymiana czujnika temperatury (zielony 4 pin) -był przemijający błąd w "liczniku"
5.Sprawdzenie pompy w zbiorniku - ok.
Nie dało to żadnych efektów.
6. Zaciśnięcie wężów "zasilania i powrotu" na noc.
7. Sprawdzenie zaworka zwrotnego w króćcu na powrocie na pompie - ok
8. W akcie desperacji bez przekonania założenie - zaworka zwrotnego na zasilaniu.
9. Kilkakrotne odpowietrzanie instalacji wtryskowej w tym rano przed rozruchem.
10. Wymiana wtryskiwacza sterującego na oryginał.
Wszytkie te "zabiegi" NIE DAÂŁY żadnej, najmniejszej poprawy.
W ostatnich dniach zamontowałem webasto i po moich obserwacjach wnioskuję że auto wcale się nie zapowietrza. Jeżeli go podgrzeję webastem do 70 st. pali idealanie na przysłowiowy dotyk. Sądzę że gdyby paliwo miało się cofać, po podgrzaniu webastem też musiałby kręcić dość długo...
Gdzie szukać jeszcze przyczyny? Auto ma przejechane 180tys. potwierdzone i realne.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2011, 11:52 przez Quattrorulezz, łącznie zmieniany 1 raz.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
witam .poczytaj kolego ten temat zwłaszcza porady odnośnie regulacji kąta wtrysku.pozdro a6-c5-25tdiciezko-pali-gdy-zimny-a-swie ... vt9667.htm
tylko quatrro !
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dzięki za odpowiedzi,
ÂŚwiece wszystkie wymienione na nowe! Sprawdzone zasilanie świec i też ok.
Początek wtrysku też zestrojony książkowo (wg. instrukcji Piotrusia) i potwierdzony przez aso że jest ustawiony w stronę lepszego zapalania na zimnym
Z zapalaniem jest tak że pogrzeję go 3 razy i trzeba go kręcić z 7-8 sekund, w tym czasie silnik łapie ale jak by nie mógł. Jak już załapie to idzie troszke nierówno prze 2s. Co ważne nie ma czarnego dymu tylko biało niebieski z przewagą białego.
Auto ma stosunkowo nie duży przebieg więc niechce mi się wieżyć że to pompa ale co tam kto lał do baku to nikt nie wie...
ÂŚwiece wszystkie wymienione na nowe! Sprawdzone zasilanie świec i też ok.
Początek wtrysku też zestrojony książkowo (wg. instrukcji Piotrusia) i potwierdzony przez aso że jest ustawiony w stronę lepszego zapalania na zimnym
Z zapalaniem jest tak że pogrzeję go 3 razy i trzeba go kręcić z 7-8 sekund, w tym czasie silnik łapie ale jak by nie mógł. Jak już załapie to idzie troszke nierówno prze 2s. Co ważne nie ma czarnego dymu tylko biało niebieski z przewagą białego.
Auto ma stosunkowo nie duży przebieg więc niechce mi się wieżyć że to pompa ale co tam kto lał do baku to nikt nie wie...
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 20 gru 2009, 18:08
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
kolego a podłączałeś kompa nie masz żadnych błędów?Bo jeżeli była by to wina pompy to napewno miałbyś jakiś błąd!Ale przy takim przebiegu wątpie żeby pompa padała choć wszystko jest możliwe...Powiem ci coś jeszcze innego u mnie był taki problem że te kapturki które nakładasz na świece poprostu sparciały i pękały ze starości i przez to nie grzało 3 świec (auto starsze 5lat) bo żle siedziały-były luźne!Aha grzanie 3 razy nie ma sensu...Czy 1 czy 3 czy 5 to i tak to samo zagrzejesz!(w starych dieslach to coś daje ale tu już nie)
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Rozrusznik kręci bardzo rzwawo (chyba tak się to pisze a akumulator kupiłem nówkę boscha s5 100ah więc raczej okGrzesiek09 pisze:Może coś z rozrusznikiem masz nie tak.
Co do zachowania kontrolki świec to jak najbardziej poprawnie - tj im zimniej tym dłużej grzeje, przy -10 ok 7s. A jeżeli chodzi o fajki na świecach to wydaje mi się że fajnie "siedzą" bo dość ciężko je zdjąć i założyć. Zasilanie sprawdzałem na pierwszej z brzegu. Czy to możliwe że te przewody już pozdychały?
Auto ma już wyrobione złącze od podłączania kompa pompa NIGDY nie wyrzuciła żadnych błędów.
Jedynie teraz mam błąd od poduszki silnika.
[ Dodano: 2011-02-06, 22:03 ]
Zrobiłem ostatnio logi statyczne co prawda tylko ale może ktoś looknie i wypatrzy jakąś mine!
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34378.html - 000
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34344.html - 000 BS
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34381.html - 001
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34375.html - 003 normal i BS
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34330.html - 004
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34343.html - 004 BS
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34382.html - 007
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34376.html - 011 BS
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34383.html - 013
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34384.html - 014
http://vaglog.rtnet.pl/plozoff_34385.html - 018
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Witam Nie strasz kolego
Auto mialo na wskaźniku 90st ale moglo być niedogrzane. Czy te dziwne parametry wtrysku (czas) mogą być spowodowane jakąś sportową mapą? To jest teoretycznie fabryczna wersja ABT i jeździ naprawde super. Czujnik temp. wymieniony a temperatura zawsze stoi na 90 st. (na liczniku ).
Auto mialo na wskaźniku 90st ale moglo być niedogrzane. Czy te dziwne parametry wtrysku (czas) mogą być spowodowane jakąś sportową mapą? To jest teoretycznie fabryczna wersja ABT i jeździ naprawde super. Czujnik temp. wymieniony a temperatura zawsze stoi na 90 st. (na liczniku ).
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Logi są na pewno moje gdyż:
1. Robilem je razem z innymi logami
2. Bylem trzeźwy (wydaje mi sie że wszystko pamietam)
3. Podlączalem sie do mojego samochodu...
A tak na poważnie to nie trzymają się kupy razem z innymi? czy są podejrzane z jakiegoś innego powodu?
1. Robilem je razem z innymi logami
2. Bylem trzeźwy (wydaje mi sie że wszystko pamietam)
3. Podlączalem sie do mojego samochodu...
A tak na poważnie to nie trzymają się kupy razem z innymi? czy są podejrzane z jakiegoś innego powodu?
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 342
- Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Quattrorulezz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 89
- Rejestracja: 24 cze 2009, 19:55
- Imię: Przemek
- Moje auto: A8 D3
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 ASG 299KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Dzięki Piotruś za odp.
Cytat z "Ciebie":
Nowsze pompy wtryskowe VP44 (od 2002 wzwyż) otrzymały zmodernizowane sterowniki, które nie wypalają się nigdy ... ale kiedy mechanizm kąta wtrysku nie pracuje w pełnym zakresie - zacierają się dokładnie tak samo jak pierwsze egzemplarze z rocznika 1997.
Pol lekturze postu do którego dałeś link nasuwa mi się pytania:
1. Czy moje nastawy konta umożliwiają pracę mechnizmu kąta wtrysku w pełnym zakrasie?
2. Czy przy przytatrtym nastawniku, pompa nie wywalała by jaichś błędów??? U mnie cisza nic nie wyrzuca.
Cytat z "Ciebie":
Nowsze pompy wtryskowe VP44 (od 2002 wzwyż) otrzymały zmodernizowane sterowniki, które nie wypalają się nigdy ... ale kiedy mechanizm kąta wtrysku nie pracuje w pełnym zakresie - zacierają się dokładnie tak samo jak pierwsze egzemplarze z rocznika 1997.
Pol lekturze postu do którego dałeś link nasuwa mi się pytania:
1. Czy moje nastawy konta umożliwiają pracę mechnizmu kąta wtrysku w pełnym zakrasie?
2. Czy przy przytatrtym nastawniku, pompa nie wywalała by jaichś błędów??? U mnie cisza nic nie wyrzuca.
Było: C3 2.0D (chyba za kare), C3 2.3E NF 136KM, C4 2.3E AAR 133KM powered by BLOS, A6 C5 2.5TDI Quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga