[A6 C5 3.0 220PS ASN] - gdzie jest czujnik temperatury?
ja mialem podobny problem, raz wskazowka byla na 60, raz na 90, raz na 70 i tak sie krecila, wymienilem ten czujnik po lewej stronie z tylu silnika na 4 styki... problem znikl, natomiast po tysiacu km pojawil mi sie inny problem, nie moge dogrzac auta podczas jazdy, trzyma mi 70 stopni...
zatem do wymiany mam termostat, jakas krotka instrukcja jak wyciagnac te mechanizmy zmiany dlugosci kolektora dolotowego? kiedys pamietam chcialem to wyciagnac, odkrecilem bodajrze 3 srubki od przodu i nadal stawialo cos opor, nie chcialem ciagnac na sile, czy jeszcze cos trzyma? te srubki z przodu przy dwoch pompkach wystarcza? i da sie go wyciagnac bez sciagania pasa?
i drugie pytanie, z tylu znajduje sie jescze jeden czujnik na tej rurce blizej przepustnicy, ten drugi za co odpowiada?
[ Dodano: 2011-01-26, 14:46 ]
nikt nie pomoze?
zatem do wymiany mam termostat, jakas krotka instrukcja jak wyciagnac te mechanizmy zmiany dlugosci kolektora dolotowego? kiedys pamietam chcialem to wyciagnac, odkrecilem bodajrze 3 srubki od przodu i nadal stawialo cos opor, nie chcialem ciagnac na sile, czy jeszcze cos trzyma? te srubki z przodu przy dwoch pompkach wystarcza? i da sie go wyciagnac bez sciagania pasa?
i drugie pytanie, z tylu znajduje sie jescze jeden czujnik na tej rurce blizej przepustnicy, ten drugi za co odpowiada?
[ Dodano: 2011-01-26, 14:46 ]
nikt nie pomoze?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Nie ściąga się pasa. Odkręcasz 2 śrubki przy gruszkach zmiany długości kolektora dolotowego, demontujesz je (wcześniej odpinasz wężyki), schodzą bez problemu. Potem musisz popuścić kolektor dolotowy żeby się trochę uniósł i masz dostęp do termostatu.gelus pisze:kiedys pamietam chcialem to wyciagnac, odkrecilem bodajrze 3 srubki od przodu i nadal stawialo cos opor, nie chcialem ciagnac na sile, czy jeszcze cos trzyma? te srubki z przodu przy dwoch pompkach wystarcza? i da sie go wyciagnac bez sciagania pasa?
Tego nie wiem.gelus pisze:z tylu znajduje sie jescze jeden czujnik na tej rurce blizej przepustnicy, ten drugi za co odpowiada?
heh ale mialem ciekawy problem... siadl mi czujnik temperatury po 2 tygodniach od zmiany!... okazalo sie ze wymienilem termostat nie potrzebnie, czujnik pokazywal o 20 stopni temperature zanizona... w instrumentach i w silniku
na trasie utrzymywalo sie 70 stopni czyli w/g jego bledu bylo 90
po miescie mi trzymal ok 90 stad stwierdzilem ze termostat, wentylatorow nie wlaczal bo mial za mala temperature
a tu psikus, okazalo sie ze wada lezala po stronie czujnika, wymienilem na inny problem znikl... ehh i to oryginal AUDI
na trasie utrzymywalo sie 70 stopni czyli w/g jego bledu bylo 90
po miescie mi trzymal ok 90 stad stwierdzilem ze termostat, wentylatorow nie wlaczal bo mial za mala temperature
a tu psikus, okazalo sie ze wada lezala po stronie czujnika, wymienilem na inny problem znikl... ehh i to oryginal AUDI
no jak widac psikusy sie zdarzaja
[ Dodano: 2011-05-23, 17:42 ]
wracam do tematu czujnika, jeszcze nigdy na liczniku temperatura nie przekroczyla mi 90 stopni, na vagu w silniku i instrumentach pojawiaja sie temperatury powyzej 90 stopni, dochodzace nawet do 100 stopni, czy w silniku ASN 3.0 jest jeszcze jeden czujnik G2 gdzies ulokowany? jesli tak to gdzie? w/g etki jest jeszcze czujnik przy glowicy od strony kierowcy, ale ja niestety go tam nie widzialem, moze ktos sie orientuje to pierwsze pytanie?
a drugie pytanie u Was w ASN'ie jak to wyglada na liczniku? bo u mnie twardo stoi na 90 stopniach, ani ponizej ani powyzej
[ Dodano: 2011-05-23, 17:42 ]
wracam do tematu czujnika, jeszcze nigdy na liczniku temperatura nie przekroczyla mi 90 stopni, na vagu w silniku i instrumentach pojawiaja sie temperatury powyzej 90 stopni, dochodzace nawet do 100 stopni, czy w silniku ASN 3.0 jest jeszcze jeden czujnik G2 gdzies ulokowany? jesli tak to gdzie? w/g etki jest jeszcze czujnik przy glowicy od strony kierowcy, ale ja niestety go tam nie widzialem, moze ktos sie orientuje to pierwsze pytanie?
a drugie pytanie u Was w ASN'ie jak to wyglada na liczniku? bo u mnie twardo stoi na 90 stopniach, ani ponizej ani powyzej
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
Zawsze temperatura stała na 90st równo.gelus pisze: a drugie pytanie u Was w ASN'ie jak to wyglada na liczniku? bo u mnie twardo stoi na 90 stopniach, ani ponizej ani powyzej
Natomiast od jakiegoś czasu zauważyłem, że często temperatura się nie podnosi nawet jak pojadę w trasę. Po jakimś czasie potrafi się nagle odblokować i jednostajnie w ciągu około 5 sekund podnosi się do 90st i jest git. Zauważyłem też, że jak nie podnosi się temperatura, to chodzą wentylatory z przodu. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
No właśnie ale skoro wskazuje za niską temp to dlaczego włączają się wentylatory.
Dzisiaj wróciłem z pracy i tuż przed domem temperatura wskoczyła na 90st, wyszedłem otworzyć garaż i słyszę że wentylatory stoją. Wczoraj ta sama sytuacja tyle, że pod garażem miał ciągle 60st i wentylatory chodziły. Czy ten czujnik ma jakieś styki aktywujące pracę wentylatorów?
Dzisiaj wróciłem z pracy i tuż przed domem temperatura wskoczyła na 90st, wyszedłem otworzyć garaż i słyszę że wentylatory stoją. Wczoraj ta sama sytuacja tyle, że pod garażem miał ciągle 60st i wentylatory chodziły. Czy ten czujnik ma jakieś styki aktywujące pracę wentylatorów?
- Zagór
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1236
- Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
- Imię: Piotr
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Do wentylotorów jest drugi czujnik na powrocie z chlodnicy - pewnie ten też masz walnięty.LOQ pisze:No właśnie ale skoro wskazuje za niską temp to dlaczego włączają się wentylatory.
Dzisiaj wróciłem z pracy i tuż przed domem temperatura wskoczyła na 90st, wyszedłem otworzyć garaż i słyszę że wentylatory stoją. Wczoraj ta sama sytuacja tyle, że pod garażem miał ciągle 60st i wentylatory chodziły. Czy ten czujnik ma jakieś styki aktywujące pracę wentylatorów?
Miernik w łapkę i sprawdzić rezystancję, dane na pewno znajdziesz w Elsie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 200
- Rejestracja: 01 cze 2011, 14:04
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: dolnośląskie
wydaje mi się, że ten od pomiaru temp będzie dobry, bo wsadziłem tam rękę do niego i mimo, że silnik jest rozgrzany, to jego gniazdo jest letnie. Stawiam na czujnik w chłodnicy, bo to on załącza wentylatory i woda po wyjściu z chłodnicy jest faktycznie tylko ciepła (myślę, że nawet 60st nie ma). Mam prośbę czy ktoś mógłby podać nr części tego czujnika?
[ Dodano: 2012-12-01, 04:13 ]
No więc jednak ten z tyłu był uszkodzony. Okazuje się, że też ma wpływ na załączanie wentylatorów.
[ Dodano: 2012-12-01, 04:13 ]
No więc jednak ten z tyłu był uszkodzony. Okazuje się, że też ma wpływ na załączanie wentylatorów.
Witam mam taki problem z wentylatorem ...gdy kupiłem autko A6C5 3.0 220km avant nie działała wskazówka temperatury wody ,wiec wymieniłem czujnik ten zielony
viewtopic.php?t=12966
Wskazówka ruszyła i zacząłem sie cieszyc ze działa...
lecz po pewnym czasie zdałem sobie sprawe ze gdy tylko silnik osiagnie temp 90st załacza sie wentylator i tak juz pracuje caly czas...cały czas do momętu gdy nie zgasze silnika...czy jest to 15 min jazdy czy 4 godz...on pracuje non stop...
poszukałem poszperałem w necie i znalazłem że jest jeszcze jeden czujnik niebieski od włanczania sie wentylatorów...wiec nie zastanawiając sie poszedłem do inter cars i podajac nr VIN zakupiłem niebieski czujnik ...zaczalem szukac ...szukac..pytac...szukac...i nic...moze ktoś cos doradzi bo sam juz nie wiem co myslec...
Pozdrawiam Lukas
viewtopic.php?t=12966
Wskazówka ruszyła i zacząłem sie cieszyc ze działa...
lecz po pewnym czasie zdałem sobie sprawe ze gdy tylko silnik osiagnie temp 90st załacza sie wentylator i tak juz pracuje caly czas...cały czas do momętu gdy nie zgasze silnika...czy jest to 15 min jazdy czy 4 godz...on pracuje non stop...
poszukałem poszperałem w necie i znalazłem że jest jeszcze jeden czujnik niebieski od włanczania sie wentylatorów...wiec nie zastanawiając sie poszedłem do inter cars i podajac nr VIN zakupiłem niebieski czujnik ...zaczalem szukac ...szukac..pytac...szukac...i nic...moze ktoś cos doradzi bo sam juz nie wiem co myslec...
Pozdrawiam Lukas
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga