[ a6 c5 2.5 TDI BDH ] - problemy z pompą wtryskową
[ a6 c5 2.5 TDI BDH ] - problemy z pompą wtryskową
Problemem są nerwowe drgawki silnika na biegu jałowym i twarda praca silnika w przedziale ok. 1700 - 2000 obr.
Pompa i wtryski były robione w bosch-u.
2 końcówki DSLA były zapieczone więc stwierdziłem żeby wszystkie wymienić na nowe.
W pompie wymienili tłoczek poniewarz był porysowany ale czy robili szlifa ( jak tłok porysowany to cylinder tak samo )
Wymienili również zawór początku tłoczenia, i sterownik pompy.
Po naprawie jest troche lepiej ale nadal jest to samo...
Mechanik z audi service w Austri powiedział że te pomy tak mają jak się leje złej jakości paliwo. Stwierdził on że regeneracja pompy nic nie da...najlepiej wymienić na nową i ma chodzić ale czy to prawda to nie wiem, bo już dużo sie oczytałem na forum o silnikach BDH/BDG robionych przez Piotrusia
Moje BDH ma przejechane 205 tyś km..
Co mam dalej robić
Pompa i wtryski były robione w bosch-u.
2 końcówki DSLA były zapieczone więc stwierdziłem żeby wszystkie wymienić na nowe.
W pompie wymienili tłoczek poniewarz był porysowany ale czy robili szlifa ( jak tłok porysowany to cylinder tak samo )
Wymienili również zawór początku tłoczenia, i sterownik pompy.
Po naprawie jest troche lepiej ale nadal jest to samo...
Mechanik z audi service w Austri powiedział że te pomy tak mają jak się leje złej jakości paliwo. Stwierdził on że regeneracja pompy nic nie da...najlepiej wymienić na nową i ma chodzić ale czy to prawda to nie wiem, bo już dużo sie oczytałem na forum o silnikach BDH/BDG robionych przez Piotrusia
Moje BDH ma przejechane 205 tyś km..
Co mam dalej robić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Czy regenerowałeś kompleksowo całe wtryski, czy tylko wymieniłeś końcówki DSLA? Czy pompę regenerowali ci też kompleksowo, czy tylko wymienili parę elementów?
I z ciekawości, ile dałeś za tą regenerację pompy i wtrysków? Mi facet krzyknąć po 350 zł za wtrysk i 3500 za pompę (jeszcze nie robiłem, ale na tyle wycenił robotę).
Ja też mam BDH i 230 kkm. Na razie mam tylko nerwowe drgawki na biegu jałowym, auto zbiera się całkiem nieźle. Jedyną osobą, która ma jakiś patent na przypadłości tego silnika jest Piotruś. Skontaktuj się z nim na PW, może trzeba będzie u niego zrobić auto.
Ten mechanik może mieć - niestety - rację.
I z ciekawości, ile dałeś za tą regenerację pompy i wtrysków? Mi facet krzyknąć po 350 zł za wtrysk i 3500 za pompę (jeszcze nie robiłem, ale na tyle wycenił robotę).
Ja też mam BDH i 230 kkm. Na razie mam tylko nerwowe drgawki na biegu jałowym, auto zbiera się całkiem nieźle. Jedyną osobą, która ma jakiś patent na przypadłości tego silnika jest Piotruś. Skontaktuj się z nim na PW, może trzeba będzie u niego zrobić auto.
Ten mechanik może mieć - niestety - rację.
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
Z tego co się orientuje to wymienili same końcówki a z pompą nie wiem jak to było...nawet z ciekawości jutro zadzwonie do tego boscha i sie zapytam.
Moje audi też sie zbiera...tylko denerwujący jest ten rechot silnika ( twarda praca ) przy ok 2000obr. Akurat w tym momencie co sie najwięcej jeździ
A i za tą robote przy pompie i wtryskach ( i jeszcze rozrząd tam robiłem ) wzięli ok. 7 tyś
Chyba jednak bede musiał skontaktować sie z Piotrusiem.
Moje audi też sie zbiera...tylko denerwujący jest ten rechot silnika ( twarda praca ) przy ok 2000obr. Akurat w tym momencie co sie najwięcej jeździ
A i za tą robote przy pompie i wtryskach ( i jeszcze rozrząd tam robiłem ) wzięli ok. 7 tyś
Chyba jednak bede musiał skontaktować sie z Piotrusiem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Zajrzyj tu: https://a6klub.pl/a6-c5-25tdi-bdh-nerwowe-drgawki-na-wolnych-obrotach-vt13939.htm. To elaborat o moim silniku , czyli o BDH.
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jak będziesz miał wykresy z hamowni, to wrzuć na forum. Polukamy. Mi też spokojnie 220 km/h wyciąga. Ale na biegu jałowym miewa drgawki.
Byłem z tym u pompiarza, bo zgodnie z sugestią kolegi Piotrusia chciałem zacząć od sprawdzenia wtrysków.
Pompiarz posłuchał silnika i powiedział, że chodzi OK i że lepiej go nie ruszać. Po regeneracji wtrysków - powiedział - sytuacja może się jeszcze pogorszyć! Dlaczego? Bo wtryski na pewno są już w pewnym stopniu zużyte, ale pompa też jest zużyta. Jeżeli wtryski będą jak nowe (po regeneracji), to pompa może nie wyrabiać, żeby je wysterować (po regeneracji wtryski będą miały nowe, mocne sprężyny). Więc może się okazać, że i pompę trzeba regenerować. A to 3500 zł. I do tego po 350 zł za wtrysk, co razem daje 5600 zł za taką zabawę. Sam mi powiedział, że nawet jak mam jakieś drgania na wolnych obrotach, to chyba nie ma sensu ładować 5600 zł w eliminację tego (też nie mam gwarancji, że po regeneracji będzie OK).
Byłem z tym u pompiarza, bo zgodnie z sugestią kolegi Piotrusia chciałem zacząć od sprawdzenia wtrysków.
Pompiarz posłuchał silnika i powiedział, że chodzi OK i że lepiej go nie ruszać. Po regeneracji wtrysków - powiedział - sytuacja może się jeszcze pogorszyć! Dlaczego? Bo wtryski na pewno są już w pewnym stopniu zużyte, ale pompa też jest zużyta. Jeżeli wtryski będą jak nowe (po regeneracji), to pompa może nie wyrabiać, żeby je wysterować (po regeneracji wtryski będą miały nowe, mocne sprężyny). Więc może się okazać, że i pompę trzeba regenerować. A to 3500 zł. I do tego po 350 zł za wtrysk, co razem daje 5600 zł za taką zabawę. Sam mi powiedział, że nawet jak mam jakieś drgania na wolnych obrotach, to chyba nie ma sensu ładować 5600 zł w eliminację tego (też nie mam gwarancji, że po regeneracji będzie OK).
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
No nie ma gwarancji ...jak to Piotruś stwierdził.
Teraz to nie wiem czy wymieniać ten wtrys sterujący
A jak bd nowy a tamte pozostaną stare to nie wiadomo jak to bd chodzić.
Niby serwis bosch sprawdzał wtryski i wymienili tylko końcówki DSLA.
Więc jak kupie nowy G80 to nie powinno być gorzej.
________________
BDH quattro
Teraz to nie wiem czy wymieniać ten wtrys sterujący
A jak bd nowy a tamte pozostaną stare to nie wiadomo jak to bd chodzić.
Niby serwis bosch sprawdzał wtryski i wymienili tylko końcówki DSLA.
Więc jak kupie nowy G80 to nie powinno być gorzej.
________________
BDH quattro
No nie wiem....Na zimnym silniku, silnik zachowuje sie dobrze nie ma żadnych drgawek na
biegu jałowym. Dopiero jak sie silnik nagrzeje to wtedy występują drgawki.
Ten wtrysk G80 i tak żle zrobil bo jest w srodku ( w silniku ) w wiekszej części i może sie przegrzewać.
Silnik ogólnie nie ma chłodzenia, wszystko tam jest na ciasno, normalnie to by pasowało na masce wloty robić.
________________
BDH quattro
biegu jałowym. Dopiero jak sie silnik nagrzeje to wtedy występują drgawki.
Ten wtrysk G80 i tak żle zrobil bo jest w srodku ( w silniku ) w wiekszej części i może sie przegrzewać.
Silnik ogólnie nie ma chłodzenia, wszystko tam jest na ciasno, normalnie to by pasowało na masce wloty robić.
________________
BDH quattro
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga