Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2,5TDI 150KM] Końcówki wtryskiwaczy - zamienniki?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 18 sty 2011, 15:07

Dirt, mogę Ci tylko powiedzieć że w naszym 2.5 tdi też zaistniał ten problem. Do wymiany są końcówki 3 wtryskiwaczy, i jak koledzy wspominali zostaje nam regeneracja bądź zakup używanych.

Czy przypadkiem twoje auto nie ma problemów z odpalaniem jak postoi przez noc ?? Bo nasze kopci, odpala jakby było -20 do tego jest chmura białego dymu.

Wymienialiśmy już przepływomierz, turbo regenerowane, sprawdzane wszystkie doloty i ewentualne nieszczelności.

dirtbike
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 03 gru 2010, 09:24
Lokalizacja: Łódź

Post autor: dirtbike » 19 sty 2011, 13:42

Przepływka jest sprawna-przeczyszczona, doloty wszystkie szczelne-sprawdzane kilkukrotnie, wszystkie zawory typu N75 sprawdzone przeczyszczone,odma również wymieniona, jedynie pozostały wtryski tym bardziej że spod dwóch lekko cieknie.
Co do odpalania to nie mam większego problemu, trochę kopci ale to z powodu źle ustawionego kąta wtrysku podejrzewam- bo nie ukrywam że w ÂŁodzi mało kto potrafi to zrobić- 2 mechaników mi niby ustawiło- jak podłączyłem się pod kompa po jakimś czasie okazywało się że nadal jest nie ustawiony.
Co do odpalania to sprawdz kolego lightfighter87 czy masz dobre świece, ja miałem padnięte 4 sztuki, no chyba że latem również kiepsko ci odpala to wiadomo że temat niesprawnych świec jest nieaktualny.
Logi robiłem dynamiczne ale jakiś czas temu, i nie mam wyników- niby nie było tragedii. Znam ten silnik i czuję że nie zbiera się jak należy.
A teraz jeszcze na dodatek pojawił się nowy problem, mianowicie po redukcji biegu silnik schodząc z obrotów lekko przyspiesza- jak by dostawał małe dawki paliwa i to powyżej 2 tyś obrotów. Na wyświetlaczu spalania chwilowego powinno być spalanie 0/100 km litrów a pokazuje od 1 do 1.5 l, także myślę że może to byc powiązane ze wtryskiwaczami.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 19 sty 2011, 14:51

dirtbike, oczywiscie na wstepie zaznaczam ze to Twoj silnik, decyzja i pieniadze.... pytales generalnie o koncowki wtryskiwaczy, wiec jednoznaczna odpowiedz na pytanie brzmi: mozna je dostac w punktach bosch diesel service (jest ich kilka na terenie Polski, w tym linku mozesz je zlokalizowac.... w Lodzi tez jest). Czy mozna kupic poza siecia boscha, niestety nie wiem. (oczywiscie majac pewnosc ze to czesc orginalna, nie z ryzu)

Zainteresowaly mnie powody dla ktorych chcesz te koncowki wymienic, poniewaz coraz mocniej sie upewniam (bazujac na informacjach z Twojej strony) ze z tymi koncowkami to trzymasz kciuki ze pomoga.... ale tak naprawde przekonasz sie dopiero po wymianie. Daleki jestem od powstrzymywania Cie ... ale moze kilka dni nie zrobi wielkiej roznicy ?

co wzbudza moje watpliwosci:
dirtbike pisze: ... bo nie ukrywam że w ÂŁodzi mało kto potrafi to zrobić- 2 mechaników mi niby ustawiło- jak podłączyłem się pod kompa po jakimś czasie okazywało się że nadal jest nie ustawiony.
moze jednak 'podlaczysz sie pod kompa' i wkleisz jakies logi statyczne ?. Jezeli faktycznie jest zle ustawiony, odnajdziesz na forum instrukcje kolegi 'Piotrusia' i podejmiesz probe samodzielnego ustawienia ? Gdyby zakonczyla sie niepowodzeniem to musza istniec inne przyczyny takiego stanu i nie wykluczone, ze pelne logi statyczne potrafia je wskazac. Ustawienie kata poczatku wtrysku jest operacja nieskomplikowana, choc bywa czasochlonna (przez 'czulosc' pompy na ruch kolem zebatym...).
dirtbike pisze: ... jedynie pozostały wtryski tym bardziej że spod dwóch lekko cieknie....
jezeli to ma byc jeden z powodow decyzji o wymianie koncowek rozpylajacych .... . Ciekna Ci albo gumowe oringi w deklach (olej silnikowy), albo podkladki na przelewach, wezyki przelewow, lub 'wyrobione' krucce rurek wysokocisnieniowych, moze po prostu niedokrecone ? (paliwo) - bo przeciez nie wtryski......
dirtbike pisze: ..Logi robiłem dynamiczne ale jakiś czas temu, i nie mam wyników- niby nie było tragedii.
nikt nie pisal o dynamicznych (prosilem o statyczne + bs), majac swiadomosc ze sa duzo latwiejsze do wykonania (pod domem), licze ze jednak sie skusisz i je wykonasz.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja