[A6 C5 2.5 TDi] wyciek oleju ze skrzyni tiptronic
[A6 C5 2.5 TDi] wyciek oleju ze skrzyni tiptronic
Witam!
Mam problem z wyciekiem oleju w skrz. tiptronic w samochodzie audi a6 2,5 tdi 1998r. Olej wyleciał przez uszczelniacz. Po rozebraniu skrzyni stwierdziłem, że panewka na wałku napędzającym jest mocno zniszczona i jest luźno osadzona w gnieździe. Prawdopodobnie do wymiany kwalifikuje się cała pompa oleju, bo w niej jest osadzona panewka. Na wałku napędzającym pozostała minimalna część panewki ( bardzo drobny papier ścierny powinien to usunąć). Mam więc pytanie, czy wymiana pompy oleju (w komplecie z panewką i uszczelniaczem) rozwiąże mój problem?
Za pomoc serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Zapoznaj się z regulaminem odnośnie nazywania tematów. A tak na marginesie to należałoby się przywitać w odpowiednim dziale.
Mam problem z wyciekiem oleju w skrz. tiptronic w samochodzie audi a6 2,5 tdi 1998r. Olej wyleciał przez uszczelniacz. Po rozebraniu skrzyni stwierdziłem, że panewka na wałku napędzającym jest mocno zniszczona i jest luźno osadzona w gnieździe. Prawdopodobnie do wymiany kwalifikuje się cała pompa oleju, bo w niej jest osadzona panewka. Na wałku napędzającym pozostała minimalna część panewki ( bardzo drobny papier ścierny powinien to usunąć). Mam więc pytanie, czy wymiana pompy oleju (w komplecie z panewką i uszczelniaczem) rozwiąże mój problem?
Za pomoc serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Zapoznaj się z regulaminem odnośnie nazywania tematów. A tak na marginesie to należałoby się przywitać w odpowiednim dziale.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 05:54 przez Zbigniew, łącznie zmieniany 1 raz.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Kolego gratulacje odwagi samodzielnego zabierania się za ASB, a szczególnie Tipa. Myślę, że nikt nie pomoże tobie tutaj bo raczej jest to pytanie do fachowców od tych skrzyń. Zadzwoń, np. pod nr (032) 43 07 508 lub wyślij e-mail na adres: porady.techniczne@sserwis.pl
Zawsze odpowiadają, nawet jeśli ma to potrwać kilka dni to przepraszają za długi czekanie. Nie ma lepszego miejsca w PL jeśli chodzi o Twój problem
ps. Jest to seriws specjalizujący się w VAG i min. w automatach Tip, Multi.
Zawsze odpowiadają, nawet jeśli ma to potrwać kilka dni to przepraszają za długi czekanie. Nie ma lepszego miejsca w PL jeśli chodzi o Twój problem
![;-) ;-)](https://a6klub.pl/images/smilies/oczko2.gif)
ps. Jest to seriws specjalizujący się w VAG i min. w automatach Tip, Multi.
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 lip 2008, 22:07
- Lokalizacja: Częstochowa
jestem na tym samym etapie naprawy tzn warsztat. Wyciekł olej i po rozebraniu właśniensię okazało że pompa jest do bani a poza tym sprzęgło i blaszki i wiele innych. nie jest powiedziane że u Ciebie teżto nie poszło jeśli jeschałeś troche bez oleju. Jeśli chodzi o pompe z panewką to kosz t około 600-800 zł jak bedziesz miał wieksze ceny to daj na pr wiadomość to Ci nową z a tyle załatwie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 304
- Rejestracja: 04 wrz 2008, 21:55
- Imię: Michał
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Moj Tip rowniez cieknie.
Z tylu skrzyni przy laczeniu z walem napedowym. Olej opada na katy i zbiera w jakies szczelinie. Przy zmianie biegu na wsteczny i ruszeniu, olej wylewa sie na katy powodujac chmure bialego dymu wylatujacego spod auta!
Gdyby nie to, nigdy bym nie spostrzegl problemu, skrzynia chodzi gladziutko, bez szarmniec i poslizgu.
Czy w takim razie wymiana uszczelnienia miedzy skrzynia a walem napedowym rozwiaze problem? Czy z reguly taki wyciek wiaze sie z dodatkowymi problemami lb kosztami?
Audi 2.8Q
Gdyby nie to, nigdy bym nie spostrzegl problemu, skrzynia chodzi gladziutko, bez szarmniec i poslizgu.
Czy w takim razie wymiana uszczelnienia miedzy skrzynia a walem napedowym rozwiaze problem? Czy z reguly taki wyciek wiaze sie z dodatkowymi problemami lb kosztami?
Audi 2.8Q
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 115
- Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
- Lokalizacja: Warszawa
Witam może ktoś mi bedzie umiał pomóc. Skrzynia 1.9 tiptronic poszedł uszczelniacz i panewka wyciakł cały olej z konwertera , zdemontowałem skrzynie , sprzęgło poszło do regeneracji. Chce zdemontować pompe oleju odkręciłem 10 śrób na flanszy w której jest osadzona pompa próbuje ją wyciągnąć i nie idzie. Mam kilka pytań :
1. czy coś jeszcze trzeba odkręcić
2. czy pompa wychodzi razem z tym grubszym frezowanym trzpieniem (sory za słownictwo nie znam fachowego terminu) tym na który nachodzi konwerter sprzęgło. Pytam bo nie wiem czy moge za to złapać i próbować wyciągnąć pompe.
Może mam ktoś zdjecie całego elementu po wyjęciu. Dzieki Pozdro
1. czy coś jeszcze trzeba odkręcić
2. czy pompa wychodzi razem z tym grubszym frezowanym trzpieniem (sory za słownictwo nie znam fachowego terminu) tym na który nachodzi konwerter sprzęgło. Pytam bo nie wiem czy moge za to złapać i próbować wyciągnąć pompe.
Może mam ktoś zdjecie całego elementu po wyjęciu. Dzieki Pozdro
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Nie wiem czy konkretnie o to wam chodzi.Tutaj akurat jest A8 ale u nas w A6 jest dokładnie tak samo:
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html
Robiłem to ostatnio u siebie bo uszczelniacz na flanszy wału napędowego padł.Koszta to jedynie 55 zł za simering kierunkowy 018 409 399 B.Pozdro
http://www.audipages.com/Tech_Articles/ ... ement.html
Robiłem to ostatnio u siebie bo uszczelniacz na flanszy wału napędowego padł.Koszta to jedynie 55 zł za simering kierunkowy 018 409 399 B.Pozdro
usunieto ![!! !!](https://a6klub.pl/images/smilies/wykrzyknik.gif)
![!! !!](https://a6klub.pl/images/smilies/wykrzyknik.gif)
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Jedyny koszt to simering, uzupełnienie oleju 75W-90 w zależności ile ubyło.Zależy czy robisz sam czy mechanik Ci robi (ewentualnie mechanika zapłacić).To jest tzw. skrzynia rozdzielcza, w niej jest inny olej jak olej w skrzyni, a więc nie wpływa ten fakt bezpośrednio na pracę skrzyni.Wyciek trzeba czym prędzej usunąć bo może skutkować awarią.Pozdromisiak78 pisze:Czy w takim razie wymiana uszczelnienia miedzy skrzynia a walem napedowym rozwiaze problem? Czy z reguly taki wyciek wiaze sie z dodatkowymi problemami lb kosztami?
usunieto ![!! !!](https://a6klub.pl/images/smilies/wykrzyknik.gif)
![!! !!](https://a6klub.pl/images/smilies/wykrzyknik.gif)
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
- stasiuszef
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 595
- Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga