[A6 C5 1.9Tdi AVF]Rozbiorka silnika
[A6 C5 1.9Tdi AVF]Rozbiorka silnika
Koledzy i Kolezanki .
Z racji tego ze nikt nie jest w stanie mi pomoc i ze cena w warsztacie wymaganych prac podczas szukania usterki w moim aucie moze przewyzszyc jego wartosc a ze uparlem sie na to auto tak jak ono na niesprawne dzialanie
postanowilem wynajac garaz i rozebrac go doszczetnie .
Nigdy sam nie rozbieralem ani nie skladalem silnika oprucz malych grzebaninek a najpowazniesze roboty jakie robilem sam to wymiana silnika w Audi 80 (zakladanie i ustawianie paska rozrzadu ) oraz wymiana silnika w Fordzie sierra i kilka wymian sprzegiel wraz w moim A6 prosilbym o jakies podpowiedzi na co szczegulnie zwrocic uwage i po czym poznac zuzycie silnika .
Najbardziej jednak sie boje wtryskow oraz ustawienia rozrzadu i niepewnosci jakimi momentami dokrecac sruby no i ktore sruby trzeba powymieniac na nowe oprucz wiadomo tych od glowicy ...
Zaczne jednak od demontazu dwumasu bo chyba nowy sie sypie , turba kolektorow tlumikow i pozakladania starych poduszek pod silnik .
No i to
Chociaz pamietam ze Piotus gdzies kiedys napisal ze te silniki tak maja .
Auto kupilem jak mialo 150000tkm i nie cale 4 lata teraz ma 217000 i przez nie cale trzy lata wpieprzylem 5000€ na serwisowanie w aso (sam rozrzad kosztowal 1000€) i ostatnio niepotrzebne jak sie okazalo wymienianie czesci w poszukiwaniu zajebi...e wkurzajacej usterki lub jak chcecie awarii .
W sumie wynioslo juz mnie duzo kasy i nawet nieoplaca sie sprzedawac bo jestem w plecy duze pieniadze wiec chce usunac usterke i zjezdzic go do konca .
Niestety potrzebna mi jest pomoc bo bez uzytkownikow i doswiadczen uzytkownikow straconych ich godzin pieniedzy czasu nieprzespanych nocy itd nie dam rady wiec nie ukrywam iz licze na wasza pomoc koledzy .
A przy okazji moze sie w koncu odsloni nurtujaca wielu z nas usterka BUCZENIA / REZONANSU I TYCH DRGAN .
Wszyscy ktorzy czytali moje ostatnie posty powinni sie orientowac o co chodzi dokladnie w moim przypadku .
Jesli cos spieprze i sie nie uda to go chyba spale i i wyrywajac sobie wlosy bede sie smial i plakal ze szcescia w nieszczesciu ...
Puki co ufam i wierze ze mi sie uda i prosze o jakies podpowiedzi bo jak jutro wynajme garaz to za jakies dwa tyg zaczynam rozbierac silnik jak wczesniej nic innego nie znajde ...
Z racji tego ze nikt nie jest w stanie mi pomoc i ze cena w warsztacie wymaganych prac podczas szukania usterki w moim aucie moze przewyzszyc jego wartosc a ze uparlem sie na to auto tak jak ono na niesprawne dzialanie
postanowilem wynajac garaz i rozebrac go doszczetnie .
Nigdy sam nie rozbieralem ani nie skladalem silnika oprucz malych grzebaninek a najpowazniesze roboty jakie robilem sam to wymiana silnika w Audi 80 (zakladanie i ustawianie paska rozrzadu ) oraz wymiana silnika w Fordzie sierra i kilka wymian sprzegiel wraz w moim A6 prosilbym o jakies podpowiedzi na co szczegulnie zwrocic uwage i po czym poznac zuzycie silnika .
Najbardziej jednak sie boje wtryskow oraz ustawienia rozrzadu i niepewnosci jakimi momentami dokrecac sruby no i ktore sruby trzeba powymieniac na nowe oprucz wiadomo tych od glowicy ...
Zaczne jednak od demontazu dwumasu bo chyba nowy sie sypie , turba kolektorow tlumikow i pozakladania starych poduszek pod silnik .
No i to
Chociaz pamietam ze Piotus gdzies kiedys napisal ze te silniki tak maja .
Auto kupilem jak mialo 150000tkm i nie cale 4 lata teraz ma 217000 i przez nie cale trzy lata wpieprzylem 5000€ na serwisowanie w aso (sam rozrzad kosztowal 1000€) i ostatnio niepotrzebne jak sie okazalo wymienianie czesci w poszukiwaniu zajebi...e wkurzajacej usterki lub jak chcecie awarii .
W sumie wynioslo juz mnie duzo kasy i nawet nieoplaca sie sprzedawac bo jestem w plecy duze pieniadze wiec chce usunac usterke i zjezdzic go do konca .
Niestety potrzebna mi jest pomoc bo bez uzytkownikow i doswiadczen uzytkownikow straconych ich godzin pieniedzy czasu nieprzespanych nocy itd nie dam rady wiec nie ukrywam iz licze na wasza pomoc koledzy .
A przy okazji moze sie w koncu odsloni nurtujaca wielu z nas usterka BUCZENIA / REZONANSU I TYCH DRGAN .
Wszyscy ktorzy czytali moje ostatnie posty powinni sie orientowac o co chodzi dokladnie w moim przypadku .
Jesli cos spieprze i sie nie uda to go chyba spale i i wyrywajac sobie wlosy bede sie smial i plakal ze szcescia w nieszczesciu ...
Puki co ufam i wierze ze mi sie uda i prosze o jakies podpowiedzi bo jak jutro wynajme garaz to za jakies dwa tyg zaczynam rozbierac silnik jak wczesniej nic innego nie znajde ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Fakt w aso powiedzieli ze jest ok ale zadnego raportu nie otrzymalem .censored pisze:Kolego, pomiar sprężania/kompresji i ciśnienia oleju na rozgrzanym silniku to podstawa oceny zużycia silnika a nie od razu rozbieranie. Zaczynasz zupełnie od tyłu.
Postaram sie jak najszybciej to ogarnac ...
A co jesli jest upalony czy wypalony zawor to tez bedzie slabsza kompresja ?
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 03 mar 2010, 16:48
- Lokalizacja: Mrągowo/Irlandia,Buncrana
Ktora pompke najlepiej wykrecic i czy moglbys bardziej lopatologicznie ?niedzwiedz pisze:Wykręć wtrysk wlej strzykawką oleju,wkręć manometr i sprawdz ćisnienie.
Dodatkowo chcialem zapytac czy manometr moge zrobic sam w warunkach domowych ?
To zn manometr mam ale taki do hydrauliki bo jestem budowlancem i robie hydraulike pytanie tylko czy da sie dopasowac gwinty i zrobic takie urzadzonko samemu ale przy zachowaniu odpowiedniego bezpieczenstwa.
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
To zeby nie kombinowac z manometrem jest jasne ale z tym mierzeniem jeszcze nie do konca .
Jestes pewien ze ta operacja ktora opisujesz odwoluje sie do pompo wtryskow PD ?
Na sucho odkrecam swiece zarowa wkrecam manometr i przekrecam stacyjka ?
Na mokro odkrecam pokrywe glowicy , odkrecam i odlaczam pompke wkrecam manometr i co? Przekrecam stacyjka z odlaczonym akumulatorem ?
Tak na marginesie : Q.. poszlem ogarnac auto i podczas mycia szyby walnalem glowa w lusterko i zgadnijcie CO ? :evil: Nastepne koszta czyli przednia szyba <beczy2>
Sorki ale jestem laikiem i nigdy tego nie robilem ale tez szybko sie ucze i potrzebuje dokladnego opisu czynnosci wiec prosze o wyrozumialosc ...
Jestes pewien ze ta operacja ktora opisujesz odwoluje sie do pompo wtryskow PD ?
Na sucho odkrecam swiece zarowa wkrecam manometr i przekrecam stacyjka ?
Na mokro odkrecam pokrywe glowicy , odkrecam i odlaczam pompke wkrecam manometr i co? Przekrecam stacyjka z odlaczonym akumulatorem ?
Tak na marginesie : Q.. poszlem ogarnac auto i podczas mycia szyby walnalem glowa w lusterko i zgadnijcie CO ? :evil: Nastepne koszta czyli przednia szyba <beczy2>
Sorki ale jestem laikiem i nigdy tego nie robilem ale tez szybko sie ucze i potrzebuje dokladnego opisu czynnosci wiec prosze o wyrozumialosc ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 68
- Rejestracja: 21 lip 2010, 22:06
- Imię: Sebastian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Gdańsk
pomiar cisnienia robi sie po nycy stania pojazdu na superzimnym silniku zeby olej nie uszczelnial tloka i cylindra:)censored pisze:No tak, robisz najpierw normalny pomiar kompresji manometrem na lekko rozgrzanym (nie zimnym) silniku.
treść podpisu niezgodna z regulaminem
Koledzy
Postaram sie zrobic ten pomiar jak najszybciej moze jeszcze na ten pomiar wydam kase i podjade do jakiegos warsztatu chociaz nie ukrywam ze chcialbym to zrobic sam celem nauczenia sie tego ale to sie okaze jak szybko i za ile kupie ten manometr .
Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej wciaz inteensywnie mysle a mianowicie gdyby auto nie mialo kompresji to teoretycznie nie mialo by mocy a ja jezdzilem na hamownie i bylem chociaz raz w tej walce mile zaskoczony .
Czy jednak sie myle z ta moca .
Luknijcie tutaj : a6-c5-19-avf-hamownia-vt29206.htm
Postaram sie zrobic ten pomiar jak najszybciej moze jeszcze na ten pomiar wydam kase i podjade do jakiegos warsztatu chociaz nie ukrywam ze chcialbym to zrobic sam celem nauczenia sie tego ale to sie okaze jak szybko i za ile kupie ten manometr .
Jest jeszcze jedna rzecz o ktorej wciaz inteensywnie mysle a mianowicie gdyby auto nie mialo kompresji to teoretycznie nie mialo by mocy a ja jezdzilem na hamownie i bylem chociaz raz w tej walce mile zaskoczony .
Czy jednak sie myle z ta moca .
Luknijcie tutaj : a6-c5-19-avf-hamownia-vt29206.htm
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Ok .
jeszcze zaczekam z rozebraniem silnika , kumpel ma passata 100 km i chcialbym przezucic kata na prube o ile pasuje .
Dodatkowo dzisiaj prawie sciagnalem mu gebe i jutro lub pojutrze popatrze co tam sie dzieje .
Problem w tym ze tym autem w korkach po pol godziny az uszy zatyka od tego buczenia i nikt nie znalazl usterki wiec chce ja znalezc sam i poznac ten silnik dokladnie bo moja przygoda z tym autem bedzie trwala jeszcze dlugo zwazajac na ilosc kasy wpakowanej w auto ...
Buczenie wyraznie wydobywa sie z puchy filtra powietrza .
Jeszcze raz chyle glowe za pomoc i widze ze razem z Toba i Piotrusiem napewno cos sie wyjasni ...
Sciagnalem tez sam naprawiam VW b5 gdzie jest tez moj silnik ale musze se fundnac komplecik kluczy dynamometrycznych bo w rece to juz nie jedna sruba mi poszla w zyciu HEHE ...
jeszcze zaczekam z rozebraniem silnika , kumpel ma passata 100 km i chcialbym przezucic kata na prube o ile pasuje .
Dodatkowo dzisiaj prawie sciagnalem mu gebe i jutro lub pojutrze popatrze co tam sie dzieje .
Problem w tym ze tym autem w korkach po pol godziny az uszy zatyka od tego buczenia i nikt nie znalazl usterki wiec chce ja znalezc sam i poznac ten silnik dokladnie bo moja przygoda z tym autem bedzie trwala jeszcze dlugo zwazajac na ilosc kasy wpakowanej w auto ...
Buczenie wyraznie wydobywa sie z puchy filtra powietrza .
Jeszcze raz chyle glowe za pomoc i widze ze razem z Toba i Piotrusiem napewno cos sie wyjasni ...
Sciagnalem tez sam naprawiam VW b5 gdzie jest tez moj silnik ale musze se fundnac komplecik kluczy dynamometrycznych bo w rece to juz nie jedna sruba mi poszla w zyciu HEHE ...
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga