[a6 c5 2.5 AKE]Wymiana paska alternatora i klimatyzacji.Jak?
[a6 c5 2.5 AKE]Wymiana paska alternatora i klimatyzacji.Jak?
Witam. Mam problem z paskiem alternatora C5 AKE 180KM i szukam fachowej i konkretnej porady.
Wiem że opisów jest dużo na ten temat tylko że albo jest opis bardzo ogólny typu......; zdjąć przód, lampy i zderzak albo coś w tym stylu..
Potrzebuję jakieś dobrej rady/opisu dotyczącego wymiany paska alternatora i paska klimatyzacji. Wymiana spowodowana jest szumieniem paska alternatora. Jeżeli admin uzna to za spam to trudno.Dobrze by było także skontrolować stan rolek i napinaczy.
Jeżeli można zdemontować paski i skontrolować stan rolek bez demontażu przodu proszę o opis.
Jeżeli jednak należy zdemontować przód proszę o jak najbardziej szczegółowy opis celem uniknięcia uszkodzeń i oszczędności czasu.
Dodam że nie chcę odpinać chłodnic.
Może ktoś zechce opisać kompendium wiedzy jako przewodnik do przyklejenia
Pozdrawiam
Wiem że opisów jest dużo na ten temat tylko że albo jest opis bardzo ogólny typu......; zdjąć przód, lampy i zderzak albo coś w tym stylu..
Potrzebuję jakieś dobrej rady/opisu dotyczącego wymiany paska alternatora i paska klimatyzacji. Wymiana spowodowana jest szumieniem paska alternatora. Jeżeli admin uzna to za spam to trudno.Dobrze by było także skontrolować stan rolek i napinaczy.
Jeżeli można zdemontować paski i skontrolować stan rolek bez demontażu przodu proszę o opis.
Jeżeli jednak należy zdemontować przód proszę o jak najbardziej szczegółowy opis celem uniknięcia uszkodzeń i oszczędności czasu.
Dodam że nie chcę odpinać chłodnic.
Może ktoś zechce opisać kompendium wiedzy jako przewodnik do przyklejenia
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 lip 2009, 15:23
- Lokalizacja: Zamość
kolego pasek da się wymienić bez rozbierania tylko gość musi się pobawić a jeśli mówisz że ci szumi pasek to jest prosty sposób na sprawdzenię tego ja mając golfa pojechałem do dobrego gościa który się zaje... zna na alternatorach i słyczał że coś szumi i doszedł w ciągu minuty co szumiało i to nie był alternator a napinacz paska rozrządu ale mniejsza z tym powiem jak to zrobił bierze się najlepiej długi śrubokręt i dotykasz wszystkiego co jest podejżewane z szumieniem przykładając bezpośrednio ucho do tego śrubokręta i jeśli myślisz że to alternator to sprawdź tak jak mowiłem jeśli szumi to łożysko mi w ten sposób doszedł i okazało się prawdą spawdzałem przy nim i to szumienie przenosilo się po śrubokręcie niezłe ale prawdziwe
Piotr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Daniel - w temacie pytanie dotyczylo 2.5 tdi, mam wrazenie ze opowiedziales przygody z 1.9.DANIEL111 pisze:Pasek klimy wymieniali mi bez rozbierania.
w 2.5 v6 aby wymienic paski nalezy zdjac, lub odsunac (na specjalnych 'trzpieniach') pas przedni, fizycznie nie ma miejsca aby manewrowac narzedziami (nawet mala grzechotka sie nie miesci).
W miejsce gdzie można było użyć spray od strony altrenatora udało mi się psiknąć sprayem silikonowy do gumy i na kilka sekund było cichutko czyli wszystko wskazuje na pasek ale oczywiście nie można wykluczyć rolek.
Czy ma ktoś zdjęcie tych trzpieni do do pasa . Czytając inne posty ktoś pisał o śrubie 8mm na 30cm z kulka na końcu???
Czy ma ktoś zdjęcie tych trzpieni do do pasa . Czytając inne posty ktoś pisał o śrubie 8mm na 30cm z kulka na końcu???
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
1.wymieniając sam pasek bez rolek mija sie z celem
2.wymieniając pasek i rolki bez oględzin napinacza w/w paska mija sie z celem
3.wymieniając pasek, rolki oraz sprawdzając napinacz bez demontażu przodu mija sie z celem
chyba wszystko co jest napisane pow. mojej wypowiedzi mija sie z celem i nie ma grama sensu, jak nie chcesz ruszać chłodnic to odpuść sobie całą operacje, serio... całkiem nie dawno puścił mi napinacz : padło wspomaganie, ładowanie i chłodzenie. Szczęście w nieszczęściu ze przy rozruchu silnika nie przy 200km/h na autostradzie i sam pasek nie poszedł z rolek w rozrząd :shock: ale do czego zmierzam..., jak bym wymienił dzień wcześniej pasek i rolki bez demontażu przodu czy to by coś zmieniło ? Jedno na pewno... poprzecinane ręce, setki wyrazów mocno odbiegających od " kurcze, ojej i ała " i pół dnia w plecy
poza tym skończył bym dokładnie tak samo... bez wspomagania, ładowania i chłodzenia 
Po prostu nie wyobrażam sobie demontażu całego układu napędowego paska micro z chłodnicami na swoim miejscu. To już nawet nie dodawanie sobie roboty, to bezsens
2.wymieniając pasek i rolki bez oględzin napinacza w/w paska mija sie z celem
3.wymieniając pasek, rolki oraz sprawdzając napinacz bez demontażu przodu mija sie z celem
chyba wszystko co jest napisane pow. mojej wypowiedzi mija sie z celem i nie ma grama sensu, jak nie chcesz ruszać chłodnic to odpuść sobie całą operacje, serio... całkiem nie dawno puścił mi napinacz : padło wspomaganie, ładowanie i chłodzenie. Szczęście w nieszczęściu ze przy rozruchu silnika nie przy 200km/h na autostradzie i sam pasek nie poszedł z rolek w rozrząd :shock: ale do czego zmierzam..., jak bym wymienił dzień wcześniej pasek i rolki bez demontażu przodu czy to by coś zmieniło ? Jedno na pewno... poprzecinane ręce, setki wyrazów mocno odbiegających od " kurcze, ojej i ała " i pół dnia w plecy


Po prostu nie wyobrażam sobie demontażu całego układu napędowego paska micro z chłodnicami na swoim miejscu. To już nawet nie dodawanie sobie roboty, to bezsens

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Powiem ci tak ostatnio robiłem alternator wyciągnąć się da bez rozbierania przodu ale żeby założyć już pasek musiałem odsunąć przód bez spuszczania płynu wystarczy odsunąć . Ale moja propozycja zobacz sobie chociaż szczotki na alternatorze za jednym zamachem . Jak ci zaczyna popiskiwać zobacz dokładnie rolki ale stawiam na napinacz że się kończy .
Używałeś jakiś śrub do odsuwania pasa?poll2 pisze:Powiem ci tak ostatnio robiłem alternator wyciągnąć się da bez rozbierania przodu ale żeby założyć już pasek musiałem odsunąć przód bez spuszczania płynu wystarczy odsunąć . Ale moja propozycja zobacz sobie chociaż szczotki na alternatorze za jednym zamachem . Jak ci zaczyna popiskiwać zobacz dokładnie rolki ale stawiam na napinacz że się kończy .
[ Dodano: 2011-03-09, 08:13 ]
Paski klimy i alternatora wymienione +2 rolki które wydawały się wątpliwe, za niedługo rozrząd więc narazie spokój, coprawda na zimnym dalej słychać takie tarcie ale zaraz mija.