Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI] Problem ze wskażnikiem ładowania

Elektryka
ODPOWIEDZ
boos75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 2010, 15:50
Lokalizacja: Konin

[A6 C5 2.5TDI] Problem ze wskażnikiem ładowania

Post autor: boos75 » 13 sty 2011, 15:19

Drodzy forumowicze co to może być? Gdy rano idę do auta po przekręceniu kluczyka wskażnik od ładowania jest w pozycji 10V po odpaleniu w wzrasta do 12V po jakichś 2min wzrasta do 14V.Dziwi mnie poranne wskazania dodam ,że nowy akumulator wymieniłem na jeszcze nowszy ma 3 dni.Na starym wskazania na mierniku są 12,4V. W VEG COM jest wszystko ok żadnych błędów ładowanie 13,8 do 14,1V.Co to może być????????

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 13 sty 2011, 15:59

może masz zaśniedziałe styki przy alternatorze?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 13 sty 2011, 21:51

Jak przekręcisz kluczy, to grzeją świece. Jak przestaną grzać (kilka sekund po zgaśnięciu lampki) napięcie powinno podejść w okolice 12V (dla zdrowego aku).

Ja ostatnio też tak miałem, że przez około minutę po odpaleniu miałem ok. 12V, później podskoczyło do 14V. Sądzę, że było to spowodowane dużą wilgotnością powietrza i ślizganiem się paska (choć nic nie piszczało). Teraz mamy na dworze dużą wilgotność, ja bym na razie nie panikował. Zauważ, jak samochód zachowuje się po zgaszeniu ciepłego silnika i ponownym zapaleniu. Czy też przez jakiś czas napięcie jest 12V?
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 13 sty 2011, 22:06

Pasek wielorowkowy z napinaczem nie powinien się ślizgać. Mi tak samo to pisałeś jak alternator mi wysiadł. Teraz mam nowy alternator 20A mocniejszy i chodzi jak burza. A dla ścisłości pasek miałem cały w oleju i wody napewno tez mu nie brakowało i nigdy mi się nie ślizgał.

boos75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 sie 2010, 15:50
Lokalizacja: Konin

Post autor: boos75 » 14 sty 2011, 17:54

Ten problem jest tylko rano. Puźniej gdy auto jest nagrzane i jest jeżdzone przez cały dzień nic się nie dzieje wskazówka jest na 12V. Wczoraj jak rano odpalałem po pewnej chwili jakiś przekażnikm puknął i wskazówka skoczyła na 14V

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 14 sty 2011, 19:44

jak jeździsz to wskazówka powinna pokazywać ok. 14V, ja bym sprawdził styki w alternatorze i zpsikał je jakąś chemią pewnikiem tam jest coś nie halo.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga