[A6 C5 2,4 ] Rdza na dzrzwiach!!!
[A6 C5 2,4 ] Rdza na dzrzwiach!!!
Witam.
Mam pytanko do posiadaczy A6 z roczników 1998 - 2001.
Ostatnio zaczepił mnie znajomy lakiernik i zapytał czy u mnie tez wychodzi rdza spod listew ochronnych zamontowanych na dolnej krawedzi drzwi ( te siwe ), bo on już maluje 5 A6 z kolei. Sprawdziłem i faktycznie zaczyna się dziać cos niepokojącego z lakierem, zalążki rdzy na dwóch drzwiach z róznej strony
Czy zauwazyliście coś podobnego?
Mam pytanko do posiadaczy A6 z roczników 1998 - 2001.
Ostatnio zaczepił mnie znajomy lakiernik i zapytał czy u mnie tez wychodzi rdza spod listew ochronnych zamontowanych na dolnej krawedzi drzwi ( te siwe ), bo on już maluje 5 A6 z kolei. Sprawdziłem i faktycznie zaczyna się dziać cos niepokojącego z lakierem, zalążki rdzy na dwóch drzwiach z róznej strony
Czy zauwazyliście coś podobnego?
siem, ja mam C5 z 97 roku, obejrzałem - nic nie wychodzi, auto z przeznaczeniem na rynek szwajcarski, za to trzy małe bąbelki,. jeden przy "haku,ryglu" od tylnych drzwi - te coś chromowane
drugi malutki przy zakończeniu błotnika a złączeniem z tylnym zderzakiem - był lakierowany, pewnie to stąd, no i malutkie ognisko na dachu w miejscu rynienki. Ogólnie na 11 lat to znikoma ilość, było już na forum że to normalka nawet przy ocynku

- MR.A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 962
- Rejestracja: 05 sie 2008, 16:43
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: Van
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zielona Góra
censored odkręć sobie tą listewkę i zobacz,wygnij ją lekko w prawo,lewo,czy już rdza nie jest w środku,chyba,że masz malowaną,to nie wiem jak z lakierem...a pytanko,czym się je maluje?pozdrcensored pisze:U mnie rowniez przy drzwiach kierowcy na samym dole przy listwie jest lekka rdza .
Forum internetowy a6klub.pl , a8team.pl , audi80.pl
- eneron
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 461
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podlaskie
U mnie tez ma autko aż 11 latek i oglądałem go dziś dokładnie i nie mam rdzy kolo tych listew. Autko nigdzie nie ma żadnej rdzy na karoserii poza narożnikiem przedniego błotnika w którym jest delikatnie obity lakier i tam sie pokazał rdzawy nalot. Uszkodzenie jest niewidoczne dopiero z bardzo bliska można zobaczyć ale ten błotnik byl malowany lub wymieniany na nieoryginalny. Widać to szczególnie gdy auto jest mokre ten jeden błotnik jest delikatnie ciemniejszy od pozostałych elementów nadwozia.
Generalne moje autko jest wolne od rdzy :lol:
Przed kupnem A6 oglądałem Passaty B5 FL 2001 - 2005r i powiem szczerze że ilość pasków z korozją przeraziła mnie. Przeważnie drzwi mają takie cętki rdzy, których jest setki i widac je tylko z bliska, widziałem też kilka pasków combi z rdzą na tylnej klapie przy rejestracji.
Koleżanki Audi B3 rocznik 1988 garażowane pod blokiem nie ma nawet mini kropeczki z rdzą
Generalne moje autko jest wolne od rdzy :lol:
Przed kupnem A6 oglądałem Passaty B5 FL 2001 - 2005r i powiem szczerze że ilość pasków z korozją przeraziła mnie. Przeważnie drzwi mają takie cętki rdzy, których jest setki i widac je tylko z bliska, widziałem też kilka pasków combi z rdzą na tylnej klapie przy rejestracji.
Koleżanki Audi B3 rocznik 1988 garażowane pod blokiem nie ma nawet mini kropeczki z rdzą

A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem
otoz panowie: rozmawialem z kolega ktory sprowadza tylko audi i mowil mi kiedys ze bardzo duzo C5 pojawia sie rdza wlasnie na dolach drzwi pod listwami. Niby jest to ocynk ale wlasnie w tych miejscach sa slabiej jakos zabezpieczone i wychodzi ruda. Wiec rdza w tych mijejscach lub slady ze tam byly malowane nie musza swiadczyc o kolizji i naprawie.
A6 C4 Avant AEL-było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było
A6 C5 Avant 2.7 BiTurbo 250km- było
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 936
- Rejestracja: 05 lip 2008, 22:29
- Imię: Wojtek
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Eindhoven/WSCHOWA
- Kontakt:
w listwach to normalka ze koroduje..
u mnie np srubki tak skorodowaly w listwach ze przy probie odkrecenia odpadly.
Spowodowane jest to zlym zabezpieczeniem przez producenta po pierwsze a po drugie doly drzwi sa narazone na wiecej otarc ,odpryskow od kamieni itp a do tego przy listwach i pod nimi dluzej utrzymuje sie wilgoc,zwlaszcza w porze jesienno zimowej i jesli auto nie jest garazowane :lol: to koroduje
Niektore auta maja inna struktore lakieru pod listwami w celu zabezpieczenia
Inna sprawa jest z ocynkiem,ten jesli nie jest uszkodzony to moze dlugo sie bronic przed rdza,ale tez ma swoje granice czasowe do utlenienia sie.
Gola blacha nie powinna byc dluzej niz 12h nie zagruntowana.Po tymczasie juz pojawia sie rdza ktora nawet nie jest widoczna golym okiem.
Wiec jesli element jest naprawiany przez lakiernika ktory nie dopilnuje sztuki lakierniczej to reszete mozecie sobie dopowiedziec lub zobaczyc na niektorych autach
wiem to bo jestem lakiernikiem :mrgreen:
u mnie np srubki tak skorodowaly w listwach ze przy probie odkrecenia odpadly.
Spowodowane jest to zlym zabezpieczeniem przez producenta po pierwsze a po drugie doly drzwi sa narazone na wiecej otarc ,odpryskow od kamieni itp a do tego przy listwach i pod nimi dluzej utrzymuje sie wilgoc,zwlaszcza w porze jesienno zimowej i jesli auto nie jest garazowane :lol: to koroduje
Niektore auta maja inna struktore lakieru pod listwami w celu zabezpieczenia

Inna sprawa jest z ocynkiem,ten jesli nie jest uszkodzony to moze dlugo sie bronic przed rdza,ale tez ma swoje granice czasowe do utlenienia sie.
Gola blacha nie powinna byc dluzej niz 12h nie zagruntowana.Po tymczasie juz pojawia sie rdza ktora nawet nie jest widoczna golym okiem.
Wiec jesli element jest naprawiany przez lakiernika ktory nie dopilnuje sztuki lakierniczej to reszete mozecie sobie dopowiedziec lub zobaczyc na niektorych autach

wiem to bo jestem lakiernikiem :mrgreen:
- AudikA6Marian
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 lis 2011, 00:24
- Lokalizacja: Pomorze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 456
- Rejestracja: 06 sie 2011, 09:01
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2002
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T 230KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Króżewniki
U mnie też wyskoczyła wszystko przez te listwy plastikowe (zbiera się tam brud i sól) tam pod nimi się wszystko zaczyna, później wychodzi na drzwi i od dołu powstają bąble i odpada lakier. W większości C5 jest to do roboty po paru latach. Zaprawki porobić i śmigać przez następne 10 lat 

Piotrku... spójrz, to jest naprawdę proste z ustawieniem profilu auta: nowosci-i-komunikaty/poprawki-nowe-foru ... 00518.html
- Toperz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 501
- Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
- Imię: Damian
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Piaseczno
U mnie zaczynały wyłazić małe bąble tu i tam, głównie w miejscach gdzie nadkole łączyła się z błotnikiem. Było tak mocna spasowane że jak dostał się piasek to działał jak papier ścierny i z ocynku niewiele zostało. Oddałem do znajomego lakiernika to zrobił co mógł, jednego błotnika niestety już uratować się nie dało więc został wymieniony i pomalowany. Po tym zabiegu autko wygląda jak igiełka 
