Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] Regeneracja napinacza 2.5TDi AEL

Warsztat
ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

[A6 C4] Regeneracja napinacza 2.5TDi AEL

Post autor: ziutekr » 10 paź 2010, 10:18

W ostatnim tygodniu wymieniałem koło pasowe na wale (zupełnie niepotrzebnie gdyż było zupełnie dobre i wlasciwie nowe tylko jakiś melepeta je montowal i raz nie było diamentowej podkladki, dwa nie trafił na wypust, więc serwis zarobił bo kupiłem oryginał) i po tej operacji okazało się, że silnik strasznie pracuje, podejrzenia padły na koło rozrzadu, ze byrobił się klin i przy odkręceniu koła przestawil się zapłon tak więc nastepnego dnia znowu odjechał przód (jak się robi coś po raz kolejny idzie dużo szybciej) weryfikacja rozrządu - jest ok, ale odpala tak jakby ktoś to robił z uzyciem samostartu. Zdjecie paska i idealna cisza, nastepnie odpalenie przy lekko odgiętym napinaczu i cicho tak więc napinacz do regeneracji. Przejrzalem opis Lechu pojechałem po nowe łożysko smar grafitowy i do łożysk i do pracy.
Zdjęcie plastikowej oslony i pasa przedniego to za mało aby dostać się do jednej ze śrub, dodatkowo po włożeniu klucza mocno przeszkadza śmigło wentylatora, ale już się nie chciałem bawić z jego demontażem, więc zrobiłem tak jak widac na zdjęciu poniżej.
Obrazek
śruby dokcone bardzo, bardzo mocno tak, że się zastanawialem czy grzechotka 1/4" Jonnseway wytrzyma - dała radę później okaże się, że miała jeszcze cięższą próbę. Zwykły klucz imbusowy firmy stanley z przedłużką w postaci okolo 30cm rurki wyginał się i moim zdaniem nie dałby rady.
Moja porada jak zdjąć amortyzatorek:
Obrazek
Niby oczywiste że kluczem płaskim albo płasko oczkowym mocno dociskamy, ale sam fakt jego uzycia nie dla wszystkich może być oczywisty.
Demontaż napinacza śruba 10.9 na torx tu grzechotka przeszła chrzest bojowy przy dokręcaniu (nowych oczywiście) pomocniczych śrub koła pasowego udało się przekręcić silnikiem, ale rozebranie napinacza było dużym wyzwaniem (zapewne dyponując zestawem na 3/4 albo 1/2 było by to dziecinnie proste, ale 1/4 to bardziej zabawka i polecam te firmowe (Topex i Mannesman na 1/2" (ten pierwszy od razu się wygiął) nawet nie ruszyły tych malych śrub na kole pasowym a zniczczyły osadzenie śruby więc jedyną opcją odkręcenia bylo nabicie większego torxa i uzycie klucza pneumatycznego). Wygląda to następująca smar zbliżony konsystencją do pasty termoprzewodzącej:
ObrazekObrazek
Teraz pora na dokładne czyszczenie:
ObrazekObrazekObrazek
Już siegałem po smar grafitowy, ale zacząlem czytać etykietę i się nie nadaje, gdyż zachowuje swoje wlaściwości od minus 10 do plus 60 stopni, tak więc poszedł smar do łożysk od dużo wyższym spektrum termalnym.
Czas na wymianę łożyska w rolce, nowe koyo już czeka a tu niespodzianaka. Znowu jakiś melepeta grzebał:
ObrazekObrazek
Po tym co zobaczyłem wsiadłem w samochód pojechałem do kolegi do warsztatu i mówię, żeby mi przywiózł nową rolkę. Tłumaczyłem ale na niewiele to się zdało bo chcial być mądrzejszy i zamiast rolkę do volvo np. V70 czy 850 przywiózł całą reklamówkę chyba ze wszystkimi możliwymi do VW (co jest oczywiste żadna nawet nie była podobna), ale polityka jest taka, że co mu nie pasuje to oddaje więc następnego dnia przyjechałem jak był Pan z hurtowni i "paluszkiem" pokazałem do tego volvo poproszę, Pan na to cena detaliczna 86zł (MaxGear), mówię koledze, że jedna osoba tam pracuje, którą kojarzył więc jak juz przyjechała za kilka godzin do zapłaty było 52zł, myślę że i tak bardzo dużo zarobił, ale nie chciało mi się czekać do soboty więc wziąłem. ÂŻe to od innego napinacza trzeba zdemontować tulejki które są osadzone na łożysku i zamontować. Minus brak plastikowej osłony na łożysko jak w oryginale, a bez sensu robić to tak jak widać na zdjeciach wyżej (na prasie mi tego nie zrobił bo nie miał odpowiednio twardych nitów):
Obrazek
Teraz tylko montaż całości i oczekiwanie na efekt. Pierwsze odpalenie i cisza, więc byłem zadowolony niestety przy kolejnym już było głośno i dalej losowo. W trakcie pracy jest w końcu cicho i silnik pracuje w miarę kulturalnie niestety przy odpalaniu jest różnie więc trzeba pomyśleć o nowym tłumiku drgań, jednak mam jeszcze stary pasek i kiedyś go podmienie zobaczyć jaki będzie efekt, pewnie przydał by się nowy, ten obecny BOSCH ma z 2000tys przebiegu ale pracował na "bijącym" kole pasowym, więc idealny już nie jest

[ Dodano: 2010-12-12, 11:37 ]
Niestety przyszły niższe temperatury i silnik ponownie niemiłośiernie źle pracował.
Zamówiłem nowy amortyzatorek / tłumik drgań Stabilus STA0107AB
Kolejny pasek PK6 1720 Continental ale uwaga oryginal powinien mieć 1722 dostępny wychodzilo by że jedynie w ASO za około 150zł, poprzednio miałem BOSCH 1725 (po zapoznaniu isę z róznymi postami doszedlem do wniosku, że dlugość paska ma kolosalny wpływ na prace napinacza mimo, że różnice na obwodzie to 5mm!!!)
Koszt coś około 320zł nie wiem dokladnie ile bo kupowałem jeszcze do tego czujnik ciśnienia oleju.
Po wymianie efekt jest taki, że jest dokładnie to samo, może minimalnie ciszej, dlatego ponowny demontaż i "patentowa" naprawa napinacza. Dokladny opis jest umieszczony na zdjęciu.
Obrazek
Po dokładnym przyjrzeniu się paskowi widać było, że na około 1/5 ~1/4 szerokości nie było śladu po pracującej rolce. Podkładkę montowałem na wszystkich trzech możliwych pozycjach, dalej odbiega od ideału ale w tym momencie rolka chodzi calą szerokością po pasku i jest ok.
Efekt:
Wewnątrz prawdopodobnie dlatego, ze mam wyciszone auto totalnie żadnej różnicy natomiast przy staniu w okolicy maski lub przy otwartej masce rónica kolosalna (gdyby mi przechodzień nie zwrócił uwagi, że przy odpalaniu jest dźwięk jakby się coś miało urwać, to pewnie do dziś bym tego nie ruszał). Od wymiany rolki przejechałem około 600-800km. po wymianie amortyzatorka i założeniu podkładki mniej iwędcej tyle samo i jest ok.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez ziutekr, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 12 sty 2011, 17:50

mam Problem ze sróbami mocującymi napinacz - bo odkreciłem tylko 1 srube B , nie moge odkrecić drugiej b i c -bo mają obrobione wejscie wew na imbus czym to odkrecić ???
co polecacie
1 Obrazek
2 Obrazek
3Obrazek
4 Obrazek
Łan tu sri TDI :mrgreen:

gość_

Post autor: gość_ » 12 sty 2011, 18:52

w najgorszym wypadku wsadzić imbus i migomatem zaspawać. Ale pomysł Lecha dobry spróbuj walić w kant śruby młotkiem z przecinakiem może się ruszy. Tymi kluczami nie ruszysz tej śruby. Będzie objeżdżać.

Awatar użytkownika
bryku104
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 14 wrz 2008, 23:38
Lokalizacja: Nasielsk

Post autor: bryku104 » 12 sty 2011, 19:36

Jedną taką oporną śrubę udało mi się odkręcić szczypcami zaciskowymi, takimi jak te: http://allegro.pl/szczypce-zaciskowe-mo ... 51444.html

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 13 sty 2011, 07:24

Ja proponuje nabicie na siłę trochę większego torxa, tylko musi być markowy bo topex czy inny badziew zanim go nabijesz nie będzie 12 tylko 6 kątny i odkręcenie najlepiej kluczem pneumatycznym ewentualnie użycie odpowiedniej przedłużki aby bylo można użyć mlotka

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga