[all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju ATF
Czy ktoś może sprawdzić czy korek spustowy od oleju w C6 jest ten sam co tutaj wymieniony:
- korek spustowy (ze zintegrowanym uszczelniaczem) - 01V321377
- uszczelka (oring) korka wlewu
? Ewentualni czy ma ktoś możliwość sprawdzenia numerów części potrzebnych do zweryfikowania poziomu oleju w skrzyni Tiptornic w C6?
- korek spustowy (ze zintegrowanym uszczelniaczem) - 01V321377
- uszczelka (oring) korka wlewu
? Ewentualni czy ma ktoś możliwość sprawdzenia numerów części potrzebnych do zweryfikowania poziomu oleju w skrzyni Tiptornic w C6?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Numer korka dotyczy skrzyni 5HP19x od C5.
Wg instrukcji zmieniasz olej, uszczelkę miski i filtr. Uszczelek i korków nie musisz wymieniać.
Ale jakby co numerki:
- filtr: 09L 325 429
- uszczelka miski: 09L 321 371 lub 09L 321 371A (zależy jaka skrzynia - sprawdź na wlepce)
- korek z uszczelką 018 321 377 B
- pierścień uszczelniający 01V 321 379
- śruba zaślepiająca M30x1,5 01V 321 376
Wg instrukcji zmieniasz olej, uszczelkę miski i filtr. Uszczelek i korków nie musisz wymieniać.
Ale jakby co numerki:
- filtr: 09L 325 429
- uszczelka miski: 09L 321 371 lub 09L 321 371A (zależy jaka skrzynia - sprawdź na wlepce)
- korek z uszczelką 018 321 377 B
- pierścień uszczelniający 01V 321 379
- śruba zaślepiająca M30x1,5 01V 321 376
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
maxon, dzięki wielkie!
A słuchaj przy sprawdzaniu poziomu oleju (nie wymianie) odkręcamy korek z uszczelką (018 321 377 B) czy śrubę zaślepiającą z pierścieniem uszczelniającym (01V 321 376)? Tak by sprawdzić czy przy 35 stopniach wydobędzie nam się nadmiar oleju.
A słuchaj przy sprawdzaniu poziomu oleju (nie wymianie) odkręcamy korek z uszczelką (018 321 377 B) czy śrubę zaślepiającą z pierścieniem uszczelniającym (01V 321 376)? Tak by sprawdzić czy przy 35 stopniach wydobędzie nam się nadmiar oleju.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
ÂŚrubę M30. korek jest korkiem spustowym.
http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf strona 52
Ale zwróć uwagę na stronę 40
All z wymianą jest jak na pierwszej stronie wątku, uszczegóławiając o:
1. 6HP19 olej fakty, mity, ceny
2. dokręcanie miski
3. Patent ze strzykawką zamiast specjalnej bańki
http://www.apra-europe.org/dateien/downloads/APRA_Birmingham_Hans-Peter_Bach_ZF_Transmissions_with_Mechatronics.pdf strona 52
Ale zwróć uwagę na stronę 40
All z wymianą jest jak na pierwszej stronie wątku, uszczegóławiając o:
1. 6HP19 olej fakty, mity, ceny
2. dokręcanie miski
3. Patent ze strzykawką zamiast specjalnej bańki
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
Witam.
Wyżej napisane jest :
- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)
Czy na postoju mam też przełączać przez zakresy 4 3 2 które też posiadam w swoim aucie ?
Wyżej napisane jest :
- wsiadamy do samochodu, wciskamy hamulec i trzymamy go podczas dalszych czynności. Przeskakujemy przez wszystkie zakresy pracy skrzyni (przesuwamy lewarek) przytrzymując go na każdym zakresie przez 15-20 sekund, włączamy P i wysiadamy z samochodu (silnik dalej pracuje)
Czy na postoju mam też przełączać przez zakresy 4 3 2 które też posiadam w swoim aucie ?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Na postoju nie jest możliwe przełączenie na 2, 3, czy 4labiss pisze:Czy na postoju mam też przełączać przez zakresy 4 3 2 które też posiadam w swoim aucie ?
Przełączamy kolejno: P --> R --> N --> D --> P
Celem tego jest zwiększenie ciśnienia w skrzyni, wypchanie powietrza i przetłoczenie oleju przez nowy filtr...
Zazwyczaj po tej czynności trzeba dodlać więcej oleju do miski (np. strzykawką) i szybko zakręcić korek.
Jeśli nie mamy w tym wszystkim wprawy, zalecam się streszczać bo olej w skrzyni dość szybko może przekroczyć 45 stopni.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Przyznam, że zastanawiałem się czy labiss ma jak u nas, czy to ten pooprzedni typ.tomciar pisze:u kolegi labiss drążek zmiany biegów wygląda trochę inaczaj jak u nas - ma P --> R --> N --> D --> 4 -->3 --> 2. labiss, przeleć wszystkie zakresy.M0NEER pisze:Na postoju nie jest możliwe przełączenie na 2, 3, czy 4
Nie żebym się jakoś wymądrzał, ale nawet w tym przypadku przełączenie na 4, 3, czy 2 fizycznie nie wrzuci innego biegu na postoju -to jest jedynie elektroniczne ograniczenie, żeby danego biegu nie przekraczać np.wjeżdżając pod górę, lub hamując silnikiem z górki.
Kolego, nic się nie stanie, możesz śmiało przełączyć na 4, 3 i 2 ja tylko mówię, że to nic "nowego" nie da na postoju.labiss pisze:Może się jeszcze ktoś wypowiedzieć ? :-D Chcę być pewien w 100 %,bo pod koniec tygodnia lecę z wymianą.Jak będą chętni na fotorelację to mogę zrobić.
Porób fotki -chciałbym zobaczyć jak będzie wyglądał zuzyty filtr i szlam przy magnesach w misce
P.S. uważaj jak będziesz wyjmował zużyty filtr bo u mnie sporo oleju jeszcze wyleciało wtedy... :-P
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Re: [all] TIPTRONIC ZF zbiór wiedzy. Wymiana filtra i oleju
Ponieważ ostatnio trochę bawiłem się kodowaniem skrzyni chciałbym na podstawie własnych doświadczeń i informacji odnalezionych w sieci uzupełnić nieco ten temat.Doc pisze: OPIS JAK USTAWIć TIPTRONICA W TEN SPOSÓB, ABY PODCZAS JAZDY NA D lub S NADAL DZIAÂŁAÂŁY PRZYCISKI ZMIANY BIEGÓW NA KIEROWNICY
...
- teraz wpisujemy nową watrość 00032 i klikamy na przycisk "DO-IT"
Kodowanie skrzyni zawiera nie tylko informacje dotyczące tego czy możemy kontrolować skrzynię przyciskami + i - podczas jazdy na D i S, ale również to jaki mamy rodzaj napędu (FWD, AWD), czy mamy włączoną funkcję adaptacyjnej zmiany biegów Dynamic Shift Program i jaką mamy tzw. "strategię Tip-tronic", czyli czy nasz tryb Tip jest posłuszny do granic możliwości (Old tip strategy), czy raczej dba o zdrowie silnika (New tip strategy).
Poniżej tabelka zaczerpnięta z sieci:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic controls in Tip mode only
1 = Live steering wheel Tiptronic controls in D, S or Tip mode
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)
Jak widać nie da się przy jej pomocy rozkodować do końca kodu 00032, bo nie wiadomo co na przedostatnim miejscu robi ta 3.
Zgodnie z tym co wyczytałem i sprawdziłem na swojej skrzyni (zakodowałem 00033, bo mam FWD, a oryginalnie było 00003), trójka powoduje nie tylko wyłączenie DSP (który mnie osobiście denerwuje ), ale również delikatne podobno podniesienie ciśnienia modulacji (gdzieś wyczytałem że o 2 PSI). Skutkuje to skróceniem czasu potrzebnego na zmianę biegu i znacznym przyspieszeniem reakcji na ręczną zmianę biegów. Dodatkowo powoduje wcześniejsze załączanie sprzęgła lock-up. Auto nabiera nieco bardziej "sportowego" charakteru, nawet sprint do 100 jest odrobinę krótszy bo skrzynia nie traci czasu na poślizgi sprzęgieł między biegami. Podobno dzięki zmniejszeniu czasów poślizgu sprzęgieł może zmniejszać się ich zużycie.
Podczas przeglądania zagranicznych for można spotkać się z określeniem "sport coding" związanym z numerkiem 00032.
Jedyną wadą kodu xxx3x, zauważalną na pierwszy rzut oka jest obniżenie komfortu jazdy związane z bardziej agresywnymi zmianami biegów. Nawet podczas spokojnej jazdy skrzynia zmienia biegi mniej delikatnie. Niektórzy piszą też o zwiększonym zużyciu paliwa, ale ja zanotowałem zgoła odmienne wyniki, bo podczas spokojnej jazdy skrzynia zmieniała biegi w górę przy niższych obrotach niż wcześniej i zaoszczędziłem po mieście około 1l/100.
Podejrzewam że większe zużycie paliwa w wypadku innych wynikało raczej ze zmiany charakteru kierowcy na sportowy, a nie z przekodowania ASB .
Jakiś czas temu wróciłem do fabrycznego kodowania 00003, a teraz testuję jazdę bez DSP na 00013, co pasuje mi zdecydowanie bardziej niż oryginał bo zachowanie ASB staje się bardziej przewidywalna.
Mimo wszystko po przyzwyczajeniu się do 00033 mam wrażenie jakby mój tip był teraz baaardzo ślamazarny i zamierzam wrócić do trójki na przedostatnim miejscu 8-) .
Na koniec chciałbym zaznaczyć, że nie namawiam nikogo na grzebanie w elektronice tak ważnych elementów samochodu jak ASB, i że nie biorę żadnej odpowiedzialności za efekty takiego grzebania, a informacje przekazałem głównie w celu poinformowania tych, którzy włączali sobie obsługę guzików przez wpisanie 00032, że najprawdopodobniej pozmieniali nieco więcej niż myśleli
Ostatnio zmieniony 04 sie 2011, 02:45 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam ponownie.
Wymieniłem olej.Spuściłem prawie 5 l i bez odkręcania miski wlałem nowy.Zrobię 200 km i przeprowadzę drugą taką wymianę,ale tym razem z filtrem.Wtedy zrobię fotorelację.
Mam też pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć jaki olej mam wlać do swojego Touarega z 2005 r. 3.0 TDI ? 6 biegowa skrzynia biegów.Proszę uprzejmie o pomoc.
P.S. Olej z mojego audi był niestety syfiasty.Ciemny brąz. <smuty>
Wymieniłem olej.Spuściłem prawie 5 l i bez odkręcania miski wlałem nowy.Zrobię 200 km i przeprowadzę drugą taką wymianę,ale tym razem z filtrem.Wtedy zrobię fotorelację.
Mam też pytanie.Czy może mi ktoś powiedzieć jaki olej mam wlać do swojego Touarega z 2005 r. 3.0 TDI ? 6 biegowa skrzynia biegów.Proszę uprzejmie o pomoc.
P.S. Olej z mojego audi był niestety syfiasty.Ciemny brąz. <smuty>
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Tego mi bardzo brakuje jakoś...mwx pisze:możemy kontrolować skrzynię przyciskami + i - podczas jazdy na D i S
Możesz opisać jak to działa? Mówimy o przyciskach + i - na kierownicy? Jadąc na D wciskasz np. - i przeskakuje w tryb tiptronic?
Ogólnie to dzięki za info!!
Hybryda mędzy wymianą dynamiczną i statyczną Pomysł nawet ciekawylabiss pisze:Wymieniłem olej.Spuściłem prawie 5 l i bez odkręcania miski wlałem nowy.Zrobię 200 km i przeprowadzę drugą taką wymianę,ale tym razem z filtrem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2013
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Widzę, że masz A6C5 więc może stąd ta różnica, ale u mnie taka funkcjonalność była od zawsze bez grzebania VCDS'em. Inna sprawa, że praktycznie przeze mnie nie używanaM0NEER pisze: Tego mi bardzo brakuje jakoś...
Możesz opisać jak to działa? Mówimy o przyciskach + i - na kierownicy? Jadąc na D wciskasz np. - i przeskakuje w tryb tiptronic?...
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Miałem okazję opiekować się Carrerą S z ASB, w której można było zmienać biegi także z kiery. Można na kierownicy wcisnąć - lub + (bez dotykania lewarka w pozycji D) i wówczas tymczasowo skrzynia dziala w trybie manualnym. Jeżeli np. przez 20s nie wykonamy zmiany biegu, skrzynia wraca do trybu automatycznego.MaTyS pisze:Widzę, że masz A6C5 więc może stąd ta różnica, ale u mnie taka funkcjonalność była od zawsze bez grzebania VCDS'em. Inna sprawa, że praktycznie przeze mnie nie używanaM0NEER pisze: Tego mi bardzo brakuje jakoś...
Możesz opisać jak to działa? Mówimy o przyciskach + i - na kierownicy? Jadąc na D wciskasz np. - i przeskakuje w tryb tiptronic?...
Mi się taka zabawa podobała 8-)
Dlatego jestem ciekaw czy w C5 można mieć coś podobnego.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga