[A6 1.8T AEB] Zawór DV
[A6 1.8T AEB] Zawór DV
Proszę o łopatogoliczną instrukcję, jak znaleźć w silniku AEB zawór DV i czy lamer może go wymontować i sprawdzić.
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
TeEs, zaworek masz patrząc na silnik z przodu to po lewej stronie.
wygląda tak http://allegro.pl/oryginalny-zawor-upus ... 35695.html
odkręcasz dwie obejmy i wyciągasz.
bedzie do niego szedł cienki wężyk od podciśnienia.
a żeby go sprawdzić to dmuchnij w ten wężyk i jak powietrze przepuści to zepsuty,
jak pociągniesz powietrze to powinien sie otworzyć, jak się nie otworzy to też zepsuty
wygląda tak http://allegro.pl/oryginalny-zawor-upus ... 35695.html
odkręcasz dwie obejmy i wyciągasz.
bedzie do niego szedł cienki wężyk od podciśnienia.
a żeby go sprawdzić to dmuchnij w ten wężyk i jak powietrze przepuści to zepsuty,
jak pociągniesz powietrze to powinien sie otworzyć, jak się nie otworzy to też zepsuty

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
łatwo nawet ten zaworek wymontować a najlepiej z kanału. ten na fotce to nie DV tylko od domy jakis.
aby znaleźć DV to przed silnikiem leci cieniutki wężyk podciśnienia który wchodzi w kolektor wlotowy. Zaczynająć od kolektora idziesz dokładnie po tym wężyku w lewą stronę i potem w doł i wchodzi on do DV. Prosciej się nie da :-D
aby znaleźć DV to przed silnikiem leci cieniutki wężyk podciśnienia który wchodzi w kolektor wlotowy. Zaczynająć od kolektora idziesz dokładnie po tym wężyku w lewą stronę i potem w doł i wchodzi on do DV. Prosciej się nie da :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
Witam wszystkich
To moj pierwszy post na tym forum i mam nadzieje ze wszystko zrobilem jak nalezy.
Mam pytanko do TeEs ;znalazles moze ten zaworek,tz.czy od spodu jest bardziej widoczny,i czy jest do niego latwiejszy dostep.Pytam poniewaz kupilem sobie forge split-r i jakos nie widze od gory mozliwosci upchania go tam.
pozdro
To moj pierwszy post na tym forum i mam nadzieje ze wszystko zrobilem jak nalezy.
Mam pytanko do TeEs ;znalazles moze ten zaworek,tz.czy od spodu jest bardziej widoczny,i czy jest do niego latwiejszy dostep.Pytam poniewaz kupilem sobie forge split-r i jakos nie widze od gory mozliwosci upchania go tam.
pozdro
witam
Zrobilo sie u nas troszke cieplej i postanowilem dobrac sie do tego zaworka.Jak sie okazalo dostep do niego jest bardzo latwy,trzeba tylko zdemontowac dolna oslone silnika,i mamy go na dolocie turbiny.Sama wymiana to jakies 20 min,bo orginalne opaski nie poddaja sie latwo.Jak juz wspomnialem kupilem forgea-split r (chyba sie to tak pisze)i po zamontowaniu nic sie zlego nie dzieje,poza tym ze juz nie slucham cd,tylko glosne pssssssss.
pozdro,
Zrobilo sie u nas troszke cieplej i postanowilem dobrac sie do tego zaworka.Jak sie okazalo dostep do niego jest bardzo latwy,trzeba tylko zdemontowac dolna oslone silnika,i mamy go na dolocie turbiny.Sama wymiana to jakies 20 min,bo orginalne opaski nie poddaja sie latwo.Jak juz wspomnialem kupilem forgea-split r (chyba sie to tak pisze)i po zamontowaniu nic sie zlego nie dzieje,poza tym ze juz nie slucham cd,tylko glosne pssssssss.
pozdro,
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- jankes1878
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 382
- Rejestracja: 12 cze 2013, 23:50
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Tczew
Kuku1985 - też bym zadał takie pytanie, jakbym nie potrafił odróżnić zaworu od kolektora!
Po prostu nie opisałeś która strzałka wskazuje zawór. Ale gdybyś napisał, że lewa, to przez roztargnienie, trzymając komputer/monitor do góry nogami też można się pomylić. 


Było A6 C5 Avant 1,8T AEB LPG. Przez 7 lat trochę w nim pogrzebałem.
Sorry za odgrzebanie. Wszyscy podają metodę sprawdzenia zaworu DV tylko od strony podciśnienia.
Wczoraj kupiłem nowy zamiennik takiego zaworu- od strony podciśnienia jest szczelny, natomiast bez większych oporów da się dmuchnąć w jeden z większych kanałów i powietrze przelatuje..
Nowy i uszkodzony?
Czy może jest szansa, że jakimś cudem to się uszczelni?
Wczoraj kupiłem nowy zamiennik takiego zaworu- od strony podciśnienia jest szczelny, natomiast bez większych oporów da się dmuchnąć w jeden z większych kanałów i powietrze przelatuje..
Nowy i uszkodzony?
Czy może jest szansa, że jakimś cudem to się uszczelni?
