Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.6 c4 ABC] brak mocy uszczelka pod kolektorem

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
tomek1488
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2010, 19:56
Lokalizacja: sopot

[2.6 c4 ABC] brak mocy uszczelka pod kolektorem

Post autor: tomek1488 » 10 lis 2010, 19:58

Witam
Kupiłem Audi 100 zagazowane. Instalacja to niestety tragedia (1 generacja). Samochód jest słaby na benzynie a na gazie niestetty jest totalny dramat. Do 80 km/h jakoś się rozpędza potem jest tragedia. Prędkość masymalna to 120km/h. Gdy toczy się na biegu wydaje odgłosy jakby miał przywiązane puszki (w taki sposób strzela). Gazownik niby cośtam podregulował wymienił filterek gazu i stwierdził, że ze wględu na duża ilość o2 w spalinach nieszczelny jest wydech. Pojechałem więc do specjalistów od wydechów i tłumików do pruszcza. Od razu powiedziano mi, że jest to uszczelka pod kolektorem a nie wydech. Stwierdzili też że absolutnie nie wpływa to na moc auta jedynie na poziom hałasu. Jednak w internecie znalazłem posty świadczące że uszczelka może mieć to duży wpływ na pracę silnika. Z tym, że na forach pisano o falujących obrotach problemach przy niskich obr gaśnięciu itp a u mnie pod względem trzymania obrotów nie ma się do czego przyczepić. Stąd moje pytanie czy wymiana tej uszczelki pomoże w odzyskaniu chociaż części mocy? I czy jest to kosztowna sprawa (jeśli chodzi o robociznę bo sama uszczelka kosztuje grosze).
Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 17:22 przez tomek1488, łącznie zmieniany 1 raz.

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 12 lis 2010, 14:56

Pierwsza sprawa zapnij vaga i zrób logi, przyczyn może być mnóstwo, strzela tak jak by miał źle ustawiony zapłon albo mieszankę? Sprawdź sondy bo one pewnie dostały po pupie przez ten gas, ale mogę się mylić, BTW kurde kto wstawia takiego junkersa do takiego silnika współczuje Ci :-?
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

Mariollo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 25 wrz 2009, 12:14
Lokalizacja: Łódź

Kolega niech sie przesiada na piekarniki

Post autor: Mariollo » 12 lis 2010, 15:46

Witam Gaz nie jest do piekarnika skoro ktos i to nie glupi wymyslil i da sie jezdzic skoro ktos inny ubral mysl w czyn i zrobil instalacje gazowa skoro jeszcze ktos ja udoskonala wiec nie wiem o co chodzi.
Jesli sie na czyms da jezdzic to sie jezdzi i jest to oficjalnie dopuszczne do jazdy a tak jest z gazem.
Osobiscie mam instalacje 2 generacji w mojej A6 C4 i chodzi jak marzenie a powyzej 100km to ma gopiero drugie zycie (max osiag 220) wiecej sie balem
Wiec skoncz kolego ze gaz do piekarnika a autorowi zycze polegac na dobrych starych mechanikach bo młodzierz dzis zwlaszcza na forach nie wie co mowi...
a Twoj problem wyglada predzej na problem samego silnika niz innych podzespołów ale to polecam jechac i sprawdzic w dobrym warsztacie gdzie Panowie zjedli zeby na tych autach w erze ich panowania

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Re: Kolega niech sie przesiada na piekarniki

Post autor: olo~666 » 12 lis 2010, 16:22

Mariollo pisze:Witam Gaz nie jest do piekarnika skoro ktos i to nie glupi wymyslil i da sie jezdzic skoro ktos inny ubral mysl w czyn i zrobil instalacje gazowa skoro jeszcze ktos ja udoskonala wiec nie wiem o co chodzi.
Jesli sie na czyms da jezdzic to sie jezdzi i jest to oficjalnie dopuszczne do jazdy a tak jest z gazem.
Osobiscie mam instalacje 2 generacji w mojej A6 C4 i chodzi jak marzenie a powyzej 100km to ma gopiero drugie zycie (max osiag 220) wiecej sie balem
Wiec skoncz kolego ze gaz do piekarnika a autorowi zycze polegac na dobrych starych mechanikach bo młodzierz dzis zwlaszcza na forach nie wie co mowi...
a Twoj problem wyglada predzej na problem samego silnika niz innych podzespołów ale to polecam jechac i sprawdzic w dobrym warsztacie gdzie Panowie zjedli zeby na tych autach w erze ich panowania
Spoko rozumiem że gas to teraz najpopularniejsze paliwo z wiadomych przyczyn, ale instalka 1 generacji w silniku sterowanym elektronicznie na pełnym wtrysku to poprostu nie porozumienie! Taka konfiguracja będzie żyć własnym życiem i zawsze będą jakieś problemy i nikt mnie nie przekona że jest inaczej! Oczywiście ile użytkowników tyle opinii ale nie róbmy OT bo nie oto chodzi żeby się kłócić gas czy benz. tylko trzeba pomóc koledze z jego problemem! <piwo>
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

tomek1488
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 10 lis 2010, 19:56
Lokalizacja: sopot

Post autor: tomek1488 » 12 lis 2010, 17:24

Najgorsze jest to, że nie wiem od czego zacząć gazownik wziął 80zł a jedyne co zrobił to zmienił filterek i stwierdził dziurawy wydech (jak się okazało błędnie). Czy wskazania sondy lambda mają znaczący wpływ na działanie gazu? Dodam, że autko naprawdę dużo pali a powodem strzelania jest na 100% uszczelka pod kolektorem.

olo~666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 22 maja 2010, 19:38
Lokalizacja: Rumia\Norway

Post autor: olo~666 » 12 lis 2010, 17:41

Sondy mają duże znaczenie ale dla benz i późniejszych instalek gaz, bo komputer steruje mieszanką wg wskazań sond, na Twoim miejscu zrobił bym tak: uszczelnił wydech(wiadoma sprawa bo sondy wtedy też przekłamują), przeczyścił bym przepustnicę, sprawdził bym cały dolot powietrza, sprawdził bym ciśnienie pompy paliwa, odłączył bym instalacje na jakis czas i pojeździł tylko na bezynce, przeczyścisz wtryski bo mogą nie domagać a przede wszystkim podjedź do jakiegoś fachowca i niech zrobi scan vagiem wszystkich sterowników może się zapisał jakiś błąd i będzie jaśniej co mu dolega. Może byc tak że ECU jest w trybie awaryjnym, rozłącz akumulator odczekaj troche, podłącz i zobacz czy jest jakaś różnica. pozdro <piwo>
Gas jest do piekarników!!! A nie do samochodów!!!

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 05 sty 2011, 18:00

Witam mam ten sam silnik i gaz I generacji to raz, po drugie za maly parownik lovato do 130 km nie daje rady czyli jednym slowem wielka porazka ja mam kolektor uszczelniony i nowe uszczelki pod kolektorem nic ci to nie da strzela dalej i bedzie strzelac za mieszanka ciezko wyregulowac taka instalacje w tym silniku i duze spalanie 15 l gazu a nawet 17

Lepper005
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 02 lis 2009, 15:51
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Post autor: Lepper005 » 08 sty 2011, 18:52

Witam;) zrob tak. Po pierwsze zobacz jakie masz cisnienie na cylindrach. Manometr w rekę i na ciepłym silniku krecic rozrusznikiem. Ale na ciepłym. (wpisz sobie w google ten temat tam bedzie wszystko). Strzelanie to zbyt uboga mieszanka gazowo- powietrzna ( wracanie sie płomienia do kolektora ssącego). Sondy lambda śą albo 0-1v 0-5v 5-0v. Miernik w reke i wpiąc sie w sąde. Jak masz 3 kable z sondy to 2 są od podgrzewnia a jeden daje sygnał wiec jeden własnie pod ten kabel a drugi na mase auta, mowie o mierniku ( minus aku) i odczytac wartosi w voltach. Jak bedzie głupiec to wiadomo co jest. Kolejna sprawa zapłon i jego wyprzedzenie. Lampa strobo albo znaki na kołach i ustawic. Filtr powietrza i przepływomierz tez warto sprawdzic. Pozdrawiam :-D :-D i powiedz czy na benzynie chodzi normalnie czy nie bo jakos tak na szybko nie moge sie doszukac w postach ;-)

lok122
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 28 wrz 2010, 16:47
Lokalizacja: Lublin

Post autor: lok122 » 18 sty 2011, 21:02

hmm ja tez mam gaz I generacji porazka takze mi strzela ale podejzewam wine katalizatorow bo ich pewnie nie masz jak mowisz ze dzwoni albo sa ale rozsypane i nadmierne wydychanie spalin i automatyczne sasysanie wiekszego powietrza powoduje wyrzucanie nadmiernego powietrza raz w wydech raz w kolektor i to powoduje strzaly wymien katalizator ja bede wymienial ale na wiosne niestety brak kasy kupie uzywane ale oryginalne v6 nie bedzie jechal bez katow tak jak powinien...jak tam sprawy sie maja odpisz troche a moze poradziles juz sobie z problemem

pioootr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 26 kwie 2010, 19:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pioootr » 23 maja 2011, 09:56

co nowego w temacie ?

problem rozwiązany ?

arek34
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 15 lut 2012, 22:17
Lokalizacja: sieradz

Post autor: arek34 » 18 kwie 2012, 12:13

kolego ja też mam gaz pierwszej generacji i parownik lovato i niepisz głupot bo sie naczytałeś i nasłuchałeś bredni a teraz piszesz te głupoty . najpirw weż doprowadż auto żeby chodziło na pb i pouszczelniaj żeby nietargało lewego powietrza jak to zrobisz następnie przepływomierz bo po wystrzałach na bank do wymiany i dobry gazownik bo gazu tego typu nie wyreguluje żaden psełdo fachowiec bo tu się reguluje na słuch i wyczucie a nie komputerem bo do nowych instalek to odpowiedni program i komp potrzebny do przeżucenia map spalania z pb na sterownik lpg jak to zrobisz to daj znać jaki efekt ja mam i nienażekam tylko trochę pracy i myślenia tu na łatwizne nie da rady pozdr
<okok>
maku34

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga