[a6 c5] problem z kontrolką air bag
[a6 c5] problem z kontrolką air bag
witam mam problem z kontrolką air bag , mianowicie z tego co czytałem na forum kontrolka (jeśli jest wszystko ok ) po włączeniu zapłonu powinna zaświecić i zaraz zgasnąć i u mnie nie zaświeca sie w ogóle i podejrzewam ze coś jest nie tak, od niedawna jest posiadaczem w/w audi wiec nie wszystko mam jeszcze dobrze opanowane, dzięki za ewentualną pozdro
dodam ze pasy bezpieczeństwa jakoś opornie sie zwijaja i to zarówno u kierowcy jak i u pasażera
dodam ze pasy bezpieczeństwa jakoś opornie sie zwijaja i to zarówno u kierowcy jak i u pasażera
i tu właśnie tkwi problem bo nie posiadam vaga ale przymierzam sie do zakupu na dniach nie przeczesałem jeszcze dokładnie forum takze nie wiem jaki wybrac a Kolega który by mi polecił???? sprawa jest jak najbardziej priorytetowa bo wiadomo chodzi o względy bezpieczeństwa
co do przepalonej zarówki to pewnie sporo roboty z wyciagnieciem licznika??????
co do przepalonej zarówki to pewnie sporo roboty z wyciagnieciem licznika??????
- daniel2207
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 sie 2008, 00:00
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Suwałki/Islandia
Witam mam nadzieje ze poduchy nie były juz odpalane,bo po tym ktoś mógł coś kombinować z kontrolka i wystrzelonymi airbagami a także pasami i po prostu te autko Tobie sprzedać.Jak najszybciej podepnij pod vaga i to srawdz.Mam nadzieje ze tak nie jest,ale różnie bywa ze sprzedającymi.Pozdro
AUDI PIęKNO W KAŻDYM CALU.
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 33
- Rejestracja: 03 lip 2008, 11:17
- Lokalizacja: zachodniopomorskie
- Kontakt:
Witam, jeśli chodzi o kierownicę o podejrzewam że jest to wielofunkcyjna kierownica do automatycznej skrzyni np. tiptronic. Mam taką skrzynię i myslałem nad taką kierownicą bo ja takiej nie mam :mrgreen: Ciekawe czy ta się podłączyć.
Jeśli chodzi o kontrolkę air bag to niestety musisz wyciągnąć licznik. Sprawa jest banalna. Zdejmujesz taki mały plastik nad kolumną kierownicy, ten który tak delikatnie przysłania licznik. trzyma się na zatrzaskach więc należy solidnie pociągnąć, ale z umiarem aby nie urwać. Po zdjęciu tego plastiku pod licznikiem są dwie śrubki. odkręcasz i licznik wyskakuje. Niestety muszę Cię chyba zmartwić bo od tyłu licznika nie widać żaróweczek od air baga (żadnej od strony prędkościomierza). Są natomiast na wierzchu żaróweczki do świateł drogowych i do innych ustrojstw po stronie obrotomierza, ale ja akurat ich nie mam. pewnie u mnie nie są potrzebne. Tak więc do końca nie jestem pewien czy to zarówki czy Ledy. Obstawiam na ledy, bo jak widać żarówki są łatwe o wymiany i na wierzchu, no a ledy teoretycznie się nigdy nie powinny przepalić.
Pozostaje tylko rozebrać licznik i sprawdzić. Obstawiam że tego leda tam nie ma. Jak wcześniej wspominano, jest to popularny proceder kamuflowania błędów jak świeci kontrolka. Wieć co zrobić żeby nie świeciła i nie straszyła potencjalnego nabywcy. Wyciąć ją Tragiczne ale prawdziwe. Konieczna diagnoza VAGiem.
Pozdrawiam
Jeśli chodzi o kontrolkę air bag to niestety musisz wyciągnąć licznik. Sprawa jest banalna. Zdejmujesz taki mały plastik nad kolumną kierownicy, ten który tak delikatnie przysłania licznik. trzyma się na zatrzaskach więc należy solidnie pociągnąć, ale z umiarem aby nie urwać. Po zdjęciu tego plastiku pod licznikiem są dwie śrubki. odkręcasz i licznik wyskakuje. Niestety muszę Cię chyba zmartwić bo od tyłu licznika nie widać żaróweczek od air baga (żadnej od strony prędkościomierza). Są natomiast na wierzchu żaróweczki do świateł drogowych i do innych ustrojstw po stronie obrotomierza, ale ja akurat ich nie mam. pewnie u mnie nie są potrzebne. Tak więc do końca nie jestem pewien czy to zarówki czy Ledy. Obstawiam na ledy, bo jak widać żarówki są łatwe o wymiany i na wierzchu, no a ledy teoretycznie się nigdy nie powinny przepalić.
Pozostaje tylko rozebrać licznik i sprawdzić. Obstawiam że tego leda tam nie ma. Jak wcześniej wspominano, jest to popularny proceder kamuflowania błędów jak świeci kontrolka. Wieć co zrobić żeby nie świeciła i nie straszyła potencjalnego nabywcy. Wyciąć ją Tragiczne ale prawdziwe. Konieczna diagnoza VAGiem.
Pozdrawiam
Kolego jeżeli mówisz, że kontrolka wogóle się nie pojawia i pasy ciężko się zwijają, to raczej na pewno auto miało jakąś "przygode" i nie było to kosmetyczne uderzenie. Niby w moim starym Passacie też ciężko się zwijały, ale auto ma 10lat i przelot 260k km, a ja lekki nie jestem. Po prostu po uderzeniu pas jest tak naciskany przez ciało pasażera, że powinno się go wymienić.. (naciąg nie działą prawidłowo)
a jak najlepiej łopatologicznie sprawdzic (poza vagiem) czy mam poduszki w ogole? trzeba pewnie wszystko rozbierac by sie do nich dobrac , pamietam ze u mojego wujka w fordzie galaxy jak wystrzeliły poduchy to wszsytko bylo chamsko rozwalone i musial cała deske rozdzielczą wymieniac u mnie niby fotele wygladaja ok deska od pasazera niby ok ale moze byc jakas zaslepka zalozona nie wiem jak to posprawdzac????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 251
- Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
- Imię: Radosław
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa/Kutno
Najprościej? zdejmij poduchę z kierownicy i zobacz czy nie jest pusta i czy jest podłączona, sprawdź czy kabelki pod fotelami są podłączone. Jeśli poducha w desce była strzelona to zaślepka nie pomoże więc albo ktoś wymienił deskę i nie ma śladu albo stara deska jest obklejona materiałem imitującym pokrycie fabryczne deski (wiem, że w poznaniu coś takiego robią).
- daniel2207
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 83
- Rejestracja: 12 sie 2008, 00:00
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Suwałki/Islandia
Witaj nie baw sie w domysły czy tak czy siak.Jeśli nie posiadasz Vaga ani żaden z Twych znajomych ,to jedz na jakiś pożądny warsztat i bedziesz wiedzial o co codzi.Czasami przy średnich umiejetnościach majsterkowania(a nie twierdze ze takie masz)mozna narobić więcej szkody niz to warte.Zrób jak mówie i będzie po problemie.Pozdro
AUDI PIęKNO W KAŻDYM CALU.
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
PRZEWAGA DZIęKI TECHNICE
dzięki za pomoc i dobre sugestie koledzy ale mam jeszcze kilka pytań , mianowicie dobrałem sie do mojej kierownicy i okazało sie ze poducha jednak jest myślałem że to może zaślepka, jak sprawdzić czy poducha znajduje sie u pasażera ,przy wypadku wyskakuje jakoś spod listwy drewnopodobnej (czy jak sie tam na to mówi) czy tez rozpruwa deskę poniżej tej listwy?jak to sprawdzić ? jak wcześniej wspomniałem poduchy w siedzeniach wyglądają na ok ,czy są jakieś symptomy, które wskazywałyby ze poduszki w siedzeniach były wystrzelone? może macie jakieś niemiłe doświadczenia w tym zakresie ,wszystkie te oznaki coraz bardziej skłaniają mnie ku temu ze jednak chyba żarówka od airbag została wycięta, w następnym tygodniu planuje zakup vaga także powoli dojdę do wszystkiego pozdro i thanx za pomoc
P.s zapomniałem dodać iż przebywam teraz w Szwecji także trudno będzie gdzieś skoczyć do warsztatu bo ceny tu to kosmos o serwisie audi nawet nie wspominam
P.s zapomniałem dodać iż przebywam teraz w Szwecji także trudno będzie gdzieś skoczyć do warsztatu bo ceny tu to kosmos o serwisie audi nawet nie wspominam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga