[ALL] Kilka pytań na temat Quattro
[ALL] Kilka pytań na temat Quattro
Witam. Ostatnio przezyłem chwile grozy jadac na sylwestra do jakiegośtam domku w górach. Audica dała rade ale było gorąco. Powtarzałem sobie wtedy że następna będzie mieć Q.
Prawdopodobnie swoją pojezdzę jeszcze długo zanim zdecyduje się na zmianę . Chodzi mi po głowie A6 C4 2.5 TDI 140KM , technologicznie to nie jest jakiś ogromny przeskok właściwie to praktycznie żaden, ale te auta mi sie podobają bo sa robione według starej szkoły.
Chciałbym się dowiedzieć jak w terenie spisuje się audica z tym silnikiem i Q
Jaka jest różnica w spalaniu z Q i bez Q
Awaryjność Q w tym modelu
Różnice w cenach częśći i w częściach czy są duże
Różnica w osiągach
Czy Q wymaga jakiejś troski czy jest całkowicie bezobsługowe
czy jest możliwość blokowania mostów
Wiele podają katalogi ale nie można ich brać na serio bo często sa to tylko życzenia producentów a nie fakty. Chciałbym poznac opinie oraz spostrzeżenia ludzi którzy sa właścicielami.
Prawdopodobnie swoją pojezdzę jeszcze długo zanim zdecyduje się na zmianę . Chodzi mi po głowie A6 C4 2.5 TDI 140KM , technologicznie to nie jest jakiś ogromny przeskok właściwie to praktycznie żaden, ale te auta mi sie podobają bo sa robione według starej szkoły.
Chciałbym się dowiedzieć jak w terenie spisuje się audica z tym silnikiem i Q
Jaka jest różnica w spalaniu z Q i bez Q
Awaryjność Q w tym modelu
Różnice w cenach częśći i w częściach czy są duże
Różnica w osiągach
Czy Q wymaga jakiejś troski czy jest całkowicie bezobsługowe
czy jest możliwość blokowania mostów
Wiele podają katalogi ale nie można ich brać na serio bo często sa to tylko życzenia producentów a nie fakty. Chciałbym poznac opinie oraz spostrzeżenia ludzi którzy sa właścicielami.
Ostatnio zmieniony 10 sty 2011, 17:58 przez Wojt, łącznie zmieniany 1 raz.
Moja racja mojsza jest!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Kilka pytań na temat Quattro
Nie mam tego silnika, ale napęd Q to rewelacja, szczególnie jak masz mocniejszy silnik.Wojt pisze:Chciałbym się dowiedzieć jak w terenie spisuje się audica z tym silnikiem i Q
Teoria mówi, że ok. litra. Trudno to sprawdzić w praktyce - trzeba by porównać 2 identyczne auta z i bez Q.Wojt pisze:Jaka jest różnica w spalaniu z Q i bez Q
Nie słyszałem, żeby komuś nawaliło Q. Chyba, że nieźle je zapuścił albo rozwalił.Wojt pisze:Awaryjność Q w tym modelu
J.w. Praktycznie bezawaryjna przekładnia. Ja nie znam kosztów naprawy Q.Wojt pisze:Różnice w cenach częśći i w częściach czy są duże
Powiem tak: mój silnik ma 180 KM, ale na koła trafia "tylko" ok. 140 KM. Część z tej mocy "zżera" Q. Auto bez Q będzie pewnie trochę zrywniejsze i szybsze.Wojt pisze:Różnica w osiągach
Według mnie jest bezobsługowe. Możliwość blokowania mostu była chyba w C4, w C5 tego już nie ma.Wojt pisze:Czy Q wymaga jakiejś troski czy jest całkowicie bezobsługowe
czy jest możliwość blokowania mostów
Dodam jeszcze, że jak ostro przyspieszam na śliskiej nawierzchni, to przez moment auto zachowuje się jak tylnonapędowe (zarzuca lekko tyłem, po chwili zaczyna ciągnąć przód).
Zachowanie w zakrętach albo przy wyprzedzaniu jest zupełnie inne. Przy wyprzedzaniu FWD może trochę uciekać przodem, a na zakrętach wyrzuca mu tył (szczególnie w kombi).
Q przy wyprzedzaniu jedzie pewniej, to samo dotyczy zakrętów - ja to czuję tak, jakby cały samochód jechał, a nie tylko przód.
Wbij sobie w szukajce słowo "quattro" - na pewno znajdziesz wiele ciekawych postów o Q.
Jednym słowem - <quattro> to bardzo dobry wybór. Zdecydowanie polecam!
Kogel-mogel FB
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Moje auto: A7 4G
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- różnica w spalaniu niewielka
- napęd praktycznie bezawaryjny
- nie wiem dokładnie jak kształtują się częśći w C4 ale jakaś zawrotna różnica to nie bd
- lepiej zbiera, a na winklach nie ma porównania do ośki
- jest bezobsługowe
- w nowszych wersjach torsena wszystko odbywa się automatycznie a w starszych podobno można się tym pobawić manualnie.
Pamiętaj że Q nie służy do jazdy w terenie a do poprawy bezpieczeństwa w trudnych warunkach drogowych.
- napęd praktycznie bezawaryjny
- nie wiem dokładnie jak kształtują się częśći w C4 ale jakaś zawrotna różnica to nie bd
- lepiej zbiera, a na winklach nie ma porównania do ośki
- jest bezobsługowe
- w nowszych wersjach torsena wszystko odbywa się automatycznie a w starszych podobno można się tym pobawić manualnie.
Pamiętaj że Q nie służy do jazdy w terenie a do poprawy bezpieczeństwa w trudnych warunkach drogowych.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 277
- Rejestracja: 20 lis 2008, 10:34
- Lokalizacja: Orzesze/ Górny Śląsk
tak, guziczek mają 100 C4, A6 C4 już elektroniczną blokadę.
z części droższe jest tylne zawieszenie - ale nawet jak przyjdzie robić to tragedii nie ma. Dodatkowo mogą cię spotkać poduszko pod mostem do wymiany czy zużyta podpora wału - tematy do ogarnięcia między innymi przy pomocy tego forum
wiele znaczy to co powiedzą ci właściciele samochodów z q którzy zmieniają auto.. jesli zmieniają na audi - bardzo niewielu z nich zrezygnuje z q... to chyba najlepsza rekomendacja
z części droższe jest tylne zawieszenie - ale nawet jak przyjdzie robić to tragedii nie ma. Dodatkowo mogą cię spotkać poduszko pod mostem do wymiany czy zużyta podpora wału - tematy do ogarnięcia między innymi przy pomocy tego forum
wiele znaczy to co powiedzą ci właściciele samochodów z q którzy zmieniają auto.. jesli zmieniają na audi - bardzo niewielu z nich zrezygnuje z q... to chyba najlepsza rekomendacja
USUNIęTO - złamanie punktu 29 Regulaminu!
W to że sie lepiej zbiera to nie uwierzę, na pewno ze startu q odepchnie sie mocniej, ale im wyższa prędkośc tym straty większe, no i wlasnie o te straty się chciałem dowiedzieć , czy sa bardzo odczuwalne dla kierowcy i portfela (w spalaniu).
No i jak z tą blokadą jest czy jej nei ma
Wiem że Q nie służy do offroadu. Jak dla mnie miało by sie spisywać w zimie oraz na nieutwardzonych drogach wiejskich (sie na wsi mieszka i czasem trzeba gdzieś przejechać ponadprogramowo ale nie w miejsca w które zwykłym samochodem nie można by bylo przejechać) i od czasu do czasu sporadycznie na jakiejs wycieczce w góry czy gdzieśtam.
No i zawieszenie czy w samochodzie z Q jest takie samo czy jakos wzmacniane.
Fajnie by bylo aby jakis posiadacz C4 się wypowiedział bo Ceszóstkowicze to są prawie 2 dekady z przodu
No i jak z tą blokadą jest czy jej nei ma
Wiem że Q nie służy do offroadu. Jak dla mnie miało by sie spisywać w zimie oraz na nieutwardzonych drogach wiejskich (sie na wsi mieszka i czasem trzeba gdzieś przejechać ponadprogramowo ale nie w miejsca w które zwykłym samochodem nie można by bylo przejechać) i od czasu do czasu sporadycznie na jakiejs wycieczce w góry czy gdzieśtam.
No i zawieszenie czy w samochodzie z Q jest takie samo czy jakos wzmacniane.
Fajnie by bylo aby jakis posiadacz C4 się wypowiedział bo Ceszóstkowicze to są prawie 2 dekady z przodu
Moja racja mojsza jest!!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
No jest przeca napisane :-P
Audi 100 C4 ma blokadę guzikiem ( przyciskiem , włącznikiem , pstryczkiem - ręczną )
Audi A6 C4 nie ma . Jest już automatycznie ( elektronicznie , wręcz elektrycznie ).
Z Quattro jest o 1 km na godzinę wolniejszy od bez Quattro wg np tych danych :
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 6-c4-avant
a jeżeli chodzi o sedana , to 2km/h .
Audi 100 C4 ma blokadę guzikiem ( przyciskiem , włącznikiem , pstryczkiem - ręczną )
Audi A6 C4 nie ma . Jest już automatycznie ( elektronicznie , wręcz elektrycznie ).
Z Quattro jest o 1 km na godzinę wolniejszy od bez Quattro wg np tych danych :
http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... 6-c4-avant
a jeżeli chodzi o sedana , to 2km/h .
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
Ja mam quatro i jestem prze mega zadowolony , i niechciał bym innego napedu , powiem wam ze nie z jednej zaspy wyjechalem a , przednio napedowki hmm zostawały juz tam na zawsze:)
spalanie wieksze o jakies 1 ,2 litry ale warto:) czyma sie drogi wspaniale
P.s quattro piszemy tylko i wyłacznie mała literka nie dużą 8-)
spalanie wieksze o jakies 1 ,2 litry ale warto:) czyma sie drogi wspaniale
P.s quattro piszemy tylko i wyłacznie mała literka nie dużą 8-)
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska
To może i ja dorzucę cegiełkę od siebie-jako że mieszkam na wsi więc jeżeli chodzi o quattro i śnieg coś niecoś mogę powiedzieć (chociaż to auto posiadam od niedawna)-autko przydaje się niesamowicie do zawierania znajomości :-D przy okazji wyciągania ludzi z zasp.Podobały mi się szczególnie dwie akcje-pierwsza to wyciągnięcie Toyoty z przyczepką na której była 1 tona węgla pod stromy,kompletnie oblodzony podjazd (wcześniej przyczepkę popychało 5 osób ) i kombinowali już skąd tu skołować jakiś traktor i druga historia gdy wyciągnąłem Sharana z zaspy-próbowało go wypchać 5 dorosłych i blizej nieokreślona ilośc dzieci (działo się to pod szkołą)-ta k że jednym słowem polecam :-D .
byly 2,5 tdi 140 ps q i 6 biegow....ale to zadkosc......a co do napedu to ja jestem bardzo zadowolony..zreszta moje 1 auto to byl golf mk2 syncro gti.....i od tego momentu tylko zawsze chcialem miec 4 buty....i powiem szczerze ze stary poczciwy torsen jak narazie dla mnie nie ma sobie rownych....szczegolnie zakrety itd...a juz nie jednemu sti czy evo skopalem tylek czy to snieg czy asfalt..tak ze wracajac do tematu to tak jak mowilem sa takie modele 2,5 ale sa bardzo zadkie...mozna powiedziec ze to byly s-ki w dislu
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro
Zbierając wszystko do kupy jako użytkownik tegoż konkretnie auta.
Tylko 100C4 miało guziczek blokady mostu A6 C4 już nie
Jeśli AEL z Q to tylko 6 biegów.
AET w ogóle nie było z tymi silnikami aut z Q. Przynajmniej ja o takim nie słyszałem.
Spalanie? Zależy jak kto jeździ. Moje podejrzysz tutaj: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/22550
Awaryjność? U mnie nic się nie działo poza spoconym tylnym mostem. Są tam dwie uszczelki. Prawa 18 zł Lewa 180 zł. Dodatkowo dwa przeguby i osłony więcej. Poza tym nic się nie dzieje z Q.
Nie jest to auto terenowe ale zdecydowanie radzi sobie lepiej w zimę niż ośka. Ja się nie zakopałem w tę zimę jeszcze a widzisz w jakiej części kraju mieszkam.
Tylko 100C4 miało guziczek blokady mostu A6 C4 już nie
Jeśli AEL z Q to tylko 6 biegów.
AET w ogóle nie było z tymi silnikami aut z Q. Przynajmniej ja o takim nie słyszałem.
Spalanie? Zależy jak kto jeździ. Moje podejrzysz tutaj: http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/22550
Awaryjność? U mnie nic się nie działo poza spoconym tylnym mostem. Są tam dwie uszczelki. Prawa 18 zł Lewa 180 zł. Dodatkowo dwa przeguby i osłony więcej. Poza tym nic się nie dzieje z Q.
Nie jest to auto terenowe ale zdecydowanie radzi sobie lepiej w zimę niż ośka. Ja się nie zakopałem w tę zimę jeszcze a widzisz w jakiej części kraju mieszkam.