Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI 140KM] Problem z biegami 2 i 3 - reszta okej.

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pirat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 paź 2009, 22:09
Lokalizacja: Włodawa / Lublin

[A6 C6 2.0 TDI 140KM] Problem z biegami 2 i 3 - reszta okej.

Post autor: Pirat » 05 sty 2011, 23:44

Przejrzałem multum podobnych tematów, jednak postanowiłem założyć kolejny ze względu na jeden szczegół, którego nie znalazłem w żadnym innym.

Generalnie mam problem z 2gim i 3cim biegiem w manualnej skrzyni w aucie.
Wcześniej były problemy jedynie z 3ką (choć też chyba trochę mniejsze), a ostatnio 2ka też zaczęła odmawiać posłuszeństwa.
Mam wrażenie, że zupełnie nie ma na reguły jeśli chodzi o temperaturę, gdyż w mieście potrafię przejechać 15-20km i dalej jest to samo. Niemniej czasami wszystko chodzi jak należy.

Drążek biegów jest na swoim miejscu - ma to coś do wodzika?
Olej nie był jeszcze sprawdzany - mam nadzieję, że jutro się okaże, że to jego wina i będzie si... Jednak skoro będę miał auto na podnośniku kolumnowym chciałbym zapytać co byście obstawiali. Czy jest jakaś opcja sprawdzenia synchronizatora bez zamieniania go na drugi?
Gdzie szukać w C6 wodzika?
I czy do tej skrzyni (6-manual) wchodzi 75W-90 GL5?

Awatar użytkownika
Pirat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 paź 2009, 22:09
Lokalizacja: Włodawa / Lublin

Post autor: Pirat » 06 sty 2011, 11:34

A no. :)
Ciężko wchodzą, trzeba wyczuć "moment", w którym bieg wejdzie.
Od czasu do czasu przy braku wyczucia tego momentu coś delikatnie jakby "przytrze".

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 06 sty 2011, 17:24

Chyba to pierwszy temat odnośnie awarii manuala o do tego tak młodego!!!

Musisz mieć dobrego speca od skrzyń bo to nie taka prosta sprawa. Ogólnie jak ktoś Ci zaproponuje remont (czyli ingerencje w koła zembate i wodziki) to go olej bo koszt przekroczy zakup używki a za 2 miechy i tak padnie ale na innym biegu, <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

grzechuwoj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 26 gru 2010, 01:49
Lokalizacja: Bogatynia

Post autor: grzechuwoj » 06 sty 2011, 21:20

Zacznij od zmiany oleju tylko pamiętaj, że trzeba zalać ful syntetykiem.

Awatar użytkownika
Pirat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 11 paź 2009, 22:09
Lokalizacja: Włodawa / Lublin

Post autor: Pirat » 07 sty 2011, 15:53

krzysztofput pisze:
grzechuwoj pisze:Zacznij od zmiany oleju tylko pamiętaj, że trzeba zalać ful syntetykiem.
dodaj jeszcze ze na vag w 02 w bloku 004 musi byc temp 40-45 stopni jak sie przeleje w tedy jest prawidłowy poziom oleju
Okej, z grubsza wszystko wiem. Powiedzcie Panowie jeszcze ile dokładnie wchodzi go do manuala.
Dziękuję ślicznie za zainteresowanie tematem. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja