[All] - Pomoc w sprawie technicznej
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
[All] - Pomoc w sprawie technicznej
Witam.
Prośbę kieruję do wszystkich użytkowników mających możliwość zrobienia logów z silnika grup 002, 020, 021.
Sprawa dotyczy często pojawiającego się problemu podszarpywania szczególnie przy zasilaniu gazowym w przedziale obrotów około 1500-2000.
Prośbę kieruję do wszystkich posiadaczy silników benzynowych, nie tylko tych z instalacją gazową. Jest to bardzo frustrujący problem ciężki do rozwiązania od dłuższego czasu tym bardziej, że ECU nie pokazuje żadnych błędów.
Ktokolwiek zdecyduje się przyłączyć do tematu i pomóc w rozwiązaniu problemu to bardzo proszę wkleić podobny plik z logami podanych grup robionych podczas jazdy szczególnie wprowadzając auto w wyżej podany zakres obrotów (logi na biegu jałowym nie są przydatne) i dołączyć informacje typu: logi robione na benzynie, logi robione na gazie (do posiadaczy instalacji gazowych mile widziane byłyby oba logi), czy auto spisuje się bezproblemowo na benzynie i na gazie, czy występują jakieś problemy lub szarpania (jeśli tak to opisać krótko rzy jakich obrotach i w jakim obciążeniu).
Logi te pomogą określić kont wyprzedzenia zapłonu dla każdego cylindra, bloki 020, 021 są z grupy zarządzania układem spalania stukowego czyli kontrolowania momentu zapłonu.
Twierdzę że za tego typu podszarpywania odpowiedzialny jest zły moment powstawania zapłonu a więc energia powstała na wskutek wybuchu ma przeciwny kierunek do kierunku ruchu tłoka i następuje szarpnięcie (tzw. spalanie stukowe).
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
To może być bardzo pomocna wiedza na forum.
Prośbę kieruję do wszystkich użytkowników mających możliwość zrobienia logów z silnika grup 002, 020, 021.
Sprawa dotyczy często pojawiającego się problemu podszarpywania szczególnie przy zasilaniu gazowym w przedziale obrotów około 1500-2000.
Prośbę kieruję do wszystkich posiadaczy silników benzynowych, nie tylko tych z instalacją gazową. Jest to bardzo frustrujący problem ciężki do rozwiązania od dłuższego czasu tym bardziej, że ECU nie pokazuje żadnych błędów.
Ktokolwiek zdecyduje się przyłączyć do tematu i pomóc w rozwiązaniu problemu to bardzo proszę wkleić podobny plik z logami podanych grup robionych podczas jazdy szczególnie wprowadzając auto w wyżej podany zakres obrotów (logi na biegu jałowym nie są przydatne) i dołączyć informacje typu: logi robione na benzynie, logi robione na gazie (do posiadaczy instalacji gazowych mile widziane byłyby oba logi), czy auto spisuje się bezproblemowo na benzynie i na gazie, czy występują jakieś problemy lub szarpania (jeśli tak to opisać krótko rzy jakich obrotach i w jakim obciążeniu).
Logi te pomogą określić kont wyprzedzenia zapłonu dla każdego cylindra, bloki 020, 021 są z grupy zarządzania układem spalania stukowego czyli kontrolowania momentu zapłonu.
Twierdzę że za tego typu podszarpywania odpowiedzialny jest zły moment powstawania zapłonu a więc energia powstała na wskutek wybuchu ma przeciwny kierunek do kierunku ruchu tłoka i następuje szarpnięcie (tzw. spalanie stukowe).
Za wszelką pomoc będę wdzięczny.
To może być bardzo pomocna wiedza na forum.
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez A6 Forum - fassi1, łącznie zmieniany 1 raz.
Na wolnych niema podrygiwań na rozgrzanym silniku?na wałkach masz czujniki więc odrazu przestawienie byłoby widoczne jako błąd od czujnika wałków rozrządu lub od ich przyporządkowania do czujnika g28 z tego co wiem to można sprawdzić wypadanie zaplonów na danym cyl ale grupy sprawdzę jutro bo nie pamiętam miałem podobny przypadek właśnie na gazie na wolnych delikatne podrygiwanie przy zimnym silniku niewyczuwalne po rozgrzaniu było czuć podrygiwanie po podniesieniu obrotów o 40 uspokoiło się ale przy dodawaniu gazu pozostało po zmierzeniu kompresji na 3 cyl była słaba.można to oszukać podnieść dawkę wtrysku.gdybyś mógł opisać dokładniej kiedy to się dzieje przepływomierz masz ok?Podrygiwanie jest na każdym biegu czy drgania czuć na całym aucie jakby wpadało w jakiś rezonans?robiłem teraz a6 na wewnętrzny przegub auto wpadało w wibracje dodając gazu równomiernie pomiędzy 60a 80 skrzynia w naprawie 2 razy okazało się że niepotrzebnie ale skoro klient sobie zdiagnozował i kazał naprawiać to jego kasa i tylko szkoda że obsmarowuje warsztat który mu skrzynie naprawiał mimo że niema racji bo po wymianie ustało odrazu.
jeżeli jesteś pewien że od silnika to trzeba spr
odpowietrzenie silnika szczególnie ta gruszka od odmy
miernik powietrza
wypadanie zpłonów
klapy w kolektorze ssącym
i może poprostu świece
w ostateczności ciśnienie sprężania
chyba że jest to 2.7t to trzeba sprawdzić trójnik gumowy od góry silnika gdzie schodzą się rury od turbo pęka zawsze pod opaską
jeżeli jesteś pewien że od silnika to trzeba spr
odpowietrzenie silnika szczególnie ta gruszka od odmy
miernik powietrza
wypadanie zpłonów
klapy w kolektorze ssącym
i może poprostu świece
w ostateczności ciśnienie sprężania
chyba że jest to 2.7t to trzeba sprawdzić trójnik gumowy od góry silnika gdzie schodzą się rury od turbo pęka zawsze pod opaską
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
stef23 napisałem na początku że problem polega na podszarpywaniu przy obrotach 1500-2000, sprawa nie dotyczy biegu jałowego.
Debaty na temat wężyków, podciśnienia, świec, kabli, cewek itd. itp. odbywały się setki razy na forum, ludzie wydają pieniądze, wymieniają a zmiany nie ma.
Zrobienie logów nie kosztuje. W większości nasze auta wyposażone są w układ spalania stukowego więc za moment powstania zapłonu nie jest odpowiedzialny tylko czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego wykrywa moment zapłonu i na jego podstawie mając również odczyty z pozostałych czujników ECU bierze poprawkę na moment powstania zapłonu i przestawienie może osiągnąć kilka stopni.
Wiele aspektów zewnętrznych może mieć wpływ na odczyty czujnika spalania stukowego, więc i on może dostać błędne odczyty ale i tak nadal wysyła je do ECU.
W tym temacie chcę się głównie skupić na logach grup wyżej podanych a głównie chodzi o 020, 021, grupa 002 ma tylko pokazać obroty i obciążenie.
Nie ma sensu debatować tu na temat wężyków, podciśnień, cewek itp. bo ta debata już była w innych tematach.
Jeszcze raz wyjaśnię, że nie chodzi tu o wypadanie zapłonu a o powstanie go w złym momencie. Zapłon wypada jak świeca nie daje iskry i nie następuje zapłon i nie spalona mieszanka idzie w wydech. Ja mówię o podaniu iskry w momencie innym niż górny punkt położenia tłoka.
Jakby co to służę pełnym vagiem 311-2 zupełnie wystarczającym do C5 i chyba pierwszych C6.
Debaty na temat wężyków, podciśnienia, świec, kabli, cewek itd. itp. odbywały się setki razy na forum, ludzie wydają pieniądze, wymieniają a zmiany nie ma.
Zrobienie logów nie kosztuje. W większości nasze auta wyposażone są w układ spalania stukowego więc za moment powstania zapłonu nie jest odpowiedzialny tylko czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego wykrywa moment zapłonu i na jego podstawie mając również odczyty z pozostałych czujników ECU bierze poprawkę na moment powstania zapłonu i przestawienie może osiągnąć kilka stopni.
Wiele aspektów zewnętrznych może mieć wpływ na odczyty czujnika spalania stukowego, więc i on może dostać błędne odczyty ale i tak nadal wysyła je do ECU.
W tym temacie chcę się głównie skupić na logach grup wyżej podanych a głównie chodzi o 020, 021, grupa 002 ma tylko pokazać obroty i obciążenie.
Nie ma sensu debatować tu na temat wężyków, podciśnień, cewek itp. bo ta debata już była w innych tematach.
Jeszcze raz wyjaśnię, że nie chodzi tu o wypadanie zapłonu a o powstanie go w złym momencie. Zapłon wypada jak świeca nie daje iskry i nie następuje zapłon i nie spalona mieszanka idzie w wydech. Ja mówię o podaniu iskry w momencie innym niż górny punkt położenia tłoka.
Jakby co to służę pełnym vagiem 311-2 zupełnie wystarczającym do C5 i chyba pierwszych C6.
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Ja mam poszarpywanie jak puszczę gaz raptownie w tym przedziale obrotów to po sekundzie wskazówka obrotów robi wachnięcie i moj tip robi szarpnięcie i pozniej mogę dodac gazu i odbywa się to bez szarpnięcia czy o takie szarpanie chodzi bo jak nie to nie bede wnikał ? 

Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Spalanie stukowe nie jest wstane szarpnąć silnikiem. Jak to sobie wyobrażasz? To są poteżne masy w SPAM do takiego jednego zapłonu mieszanki. Istnieje ewentualność, że silnik zamyka wtryskiwacze w przypadku wykrycia spalania stukowego. Ale idźmy dalej. Spalanie stukowe pojawia się tylko w przypadku, kiedy paliwo ma niski oktan. A gaz ma bardzo wysoki oktan, powyżej 100. Pomijam fakt, że gaz ma problem zapalić się od złej iskry (ale iskry!), a co dopiero "jakieś tam sprężanie". Spalanie stukowe rozponaje się po ch-nym stukaniu w silniku. Każdy bardziej doświadczony mechanik rozpona to.Twierdzę że za tego typu podszarpywania odpowiedzialny jest zły moment powstawania zapłonu a więc energia powstała na wskutek wybuchu ma przeciwny kierunek do kierunku ruchu tłoka i następuje szarpnięcie (tzw. spalanie stukowe).
Koledze brakuje wiedzy! Iskra nigdy nie będzie w górnym martwym punkcie. Wówczas maksymalne ciśnienie uzyskiwało by się dużo za późno i byłoby one dużo niższe (zmiana objętności - na większą). Dlatego zapłon jest zawsze przed górnym martwym punktem, aby maksymalne ciśnienie uzyskać zaraz po nim.fassi1 pisze:Ja mówię o podaniu iskry w momencie innym niż górny punkt położenia tłoka.
Też mam to poszarpywanie - szukałbym problemu gdzie indziej.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
fassi1, no i co tu chciałeś mi pokazac? Wywołaj spalanie stukowe na LPG. Sprężanie chyba jak w Dieslu by musiało być 
Druga sprawa, wyraźnie jest napisane jak działa zapobieganie spalania stukowemu w silniku ASN i o co mniej więcej chodzi w samym spalaniu stukowym. Zaznaczam jednak, że nie mieszkałem nigdy w Anglii, po angielsku gadałem może pare razy z moją nauczycielką w liceum.
"The 'knock' which can actually be heard (often referred to as 'pinking') is the noise whick occurs when the mixture tires too early; this has the effect of trying to stop the piston moving upwards rather than pushing its dawn as it should."
Wszystko się zgadza. Podkreślę jeszcze fakt dla Ciebie: often referred to as 'pinking'. Spalanie stukowe właśnie tak słychać. Malutkie uderzenia strzały, które silnik potrafi załagodzić w jedyny możliwy dla niego sposób. W autach robi się tak od dawna, tzn od wtedy, gdy zapłon został pozbawiony związku mechanicznego z rozrzadem.
Dodam jeszcze, że to pchnięcie tłoku w dół jest dokładnie zobrazowaniem przebiegu termodynamicznego.
"The knock sensors continuously monitor this and can alter fuelling and more importantly, igniotion timing so as to keep the engine safe while operating as close to its optimum as possible."
A to dlatego, że zapłon od iskry przebiega łagodniej niż samozapłon mieszanki. Jest to proste wytłumaczenie tego, że takie zatrzymanie silnika jakie u nas ma miejsce musiałoby występić w dwóch przypadkach:
- brak iskry
- brak paliwa
Można to wykazać logami, ale już kiedyś sprawdzałem i to szarpnięcie jest na tyle krótkie, że VAG w ogóle tego nie zauważa. Jeśli miałoby to związek ze spalaniem stukowym, to byłby zapisany błąd. Miałem tak na benzynie przed założeniem LPG i mam tak teraz na obu paliwach.
Raczej zadałbym pytanie: czy ktoś z manualem ma taki problem?

Druga sprawa, wyraźnie jest napisane jak działa zapobieganie spalania stukowemu w silniku ASN i o co mniej więcej chodzi w samym spalaniu stukowym. Zaznaczam jednak, że nie mieszkałem nigdy w Anglii, po angielsku gadałem może pare razy z moją nauczycielką w liceum.
"The 'knock' which can actually be heard (often referred to as 'pinking') is the noise whick occurs when the mixture tires too early; this has the effect of trying to stop the piston moving upwards rather than pushing its dawn as it should."
Wszystko się zgadza. Podkreślę jeszcze fakt dla Ciebie: often referred to as 'pinking'. Spalanie stukowe właśnie tak słychać. Malutkie uderzenia strzały, które silnik potrafi załagodzić w jedyny możliwy dla niego sposób. W autach robi się tak od dawna, tzn od wtedy, gdy zapłon został pozbawiony związku mechanicznego z rozrzadem.
Dodam jeszcze, że to pchnięcie tłoku w dół jest dokładnie zobrazowaniem przebiegu termodynamicznego.
"The knock sensors continuously monitor this and can alter fuelling and more importantly, igniotion timing so as to keep the engine safe while operating as close to its optimum as possible."
A to dlatego, że zapłon od iskry przebiega łagodniej niż samozapłon mieszanki. Jest to proste wytłumaczenie tego, że takie zatrzymanie silnika jakie u nas ma miejsce musiałoby występić w dwóch przypadkach:
- brak iskry
- brak paliwa
Można to wykazać logami, ale już kiedyś sprawdzałem i to szarpnięcie jest na tyle krótkie, że VAG w ogóle tego nie zauważa. Jeśli miałoby to związek ze spalaniem stukowym, to byłby zapisany błąd. Miałem tak na benzynie przed założeniem LPG i mam tak teraz na obu paliwach.
Raczej zadałbym pytanie: czy ktoś z manualem ma taki problem?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
fassi1, mógłbym zrobić takie logi ale powiedz czy jest jakaś różnica z którego biegu, bo mam manuala..? Czy to ma być ostre wciśnięcie gazu w podanym przedziale od 1500 do 2000 obr? Nie zauważyłem, żeby mi coś szarpało w pełnym zakresie obrotów... nie mam też żadnych błędów w VAGu.. owszem sprzęgło mi trochę ostatnio świruje przy ruszaniu ale to chyba nie powinno mieć wpływu na logi..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 827
- Rejestracja: 20 cze 2009, 14:41
- Imię: Patryk
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Logi znajdują się w pliku:
http://vaglog.rtnet.pl/ppetroniusz_31827.html
Parametry podzielone są na dwie części: pierwsza na benzynie, druga LPG.. Logi robiłem bez pomocnika (starałem się jak najlepiej ale wiadomo jak to na parkingu) nie katując silnika w granicach pierwszego i drugiego biegu przy wolnym naciskaniu gazu.. Mam nadzieję, że moje logi komuś się przydadzą.. Silnik nie wykazuje żadnych błędów, (pół roku po wymianie przepływki i sond lambda) przyśpiesza prawidłowo..
http://vaglog.rtnet.pl/ppetroniusz_31827.html
Parametry podzielone są na dwie części: pierwsza na benzynie, druga LPG.. Logi robiłem bez pomocnika (starałem się jak najlepiej ale wiadomo jak to na parkingu) nie katując silnika w granicach pierwszego i drugiego biegu przy wolnym naciskaniu gazu.. Mam nadzieję, że moje logi komuś się przydadzą.. Silnik nie wykazuje żadnych błędów, (pół roku po wymianie przepływki i sond lambda) przyśpiesza prawidłowo..
ale są dwie.. jedna mówi: tak, druga mówi: nie