Witam,
Mam ostatnio nastepujacy problem z moja S-ka. Minowicie podczas dluzszej jazdy w korku z mala predkoscia i czestymi postojami zaczyna mi spadac ladowanie alternatora co moge zaobserwowac na wskazniku ladowania. Dochodzi do tego falowanie obrotow. Podczas jazdy ze stala predkoscia problem ten nie wystepuje. Nie narzekam rowniez na odpalanie auta nawet przy duzym mrozie. Czy przyczyna tego jest alternator czy moze to byc cos innego? Drzwonilem do kilku warsztatow gdzie regeneruja alternatory ale zaden z panow specjalistow nie chcial sie podjac wyjecia alternatora z S6. Podobno w wersji 4.2 jest on strasznie zabudowany w komorze silnika. Czy ktos robil cos takiego u siebie? Czy naprawde jest tak zle?
Bede wdzieczny za kazda podpowiedz.
Owca.
[S6 C4 4.2 290KM 1997] Problem z ladowaniem alternatora
Mam wskaznik ladowania na konsoli. Jak zaczyna falowac to spada do okolo 12. A falowanie nie jest spowodowane spadkiem ladowania? Myslalem ze to własnie spadek napiecia na swiecach powoduje falowanie a nie ze falowanie powoduje spadek ladowania? Moze sie mylilem. Czyli moze to byc zupelnie co innego a alternator w porzadku?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2009, 15:51
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Jak czytam nie które posty to az mi sie płakac chce. Nie wiem dokładnie jak jest w 4.2 ale flujące obroty to powietrze czyli silnik krokowy albo dolot lub elektryka swiece kable rodzielacz czy wielocewka ( nie wiem jak tam jest). Małe ładowanie to wina regulatora ładowania ktory jest wbudowany w alternator ( jezeli ładowanie jest przy wiekszych obrotach). Miałem tak samo w Omedze bo niedawno kupiłem a6 i jeszcze nie wszystko obcykałem co i jak w tym aucie jest rozwiązane. Ale najpierw sprawsz ładowanie miernikiem zeby nie bylo ze wskaznik na desce oszukuje. 

- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
W nawiązaniu do posta kolegi Leppera, to chciałem zaznaczyć, że nie wszyscy muszą się znać na mechanice i elektryce. Ja na przykład nie jestem aż tak biegły w niektórych sprawach i dlatego szukam pomocy na takim forum jak to, żeby uzyskać pomoc od bardziej doświadczonych kolegów:)
A wracając do sprawy. Ten pomysł z masą jest całkiem niezły. Sprawdze to jak bede miał chwile. Chyba że ktoś ma jeszcze jakąś propozycje?
A wracając do sprawy. Ten pomysł z masą jest całkiem niezły. Sprawdze to jak bede miał chwile. Chyba że ktoś ma jeszcze jakąś propozycje?

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 02 lis 2009, 15:51
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Ok
zabardzo mnie poniosło. Sorry
zobacz ładowanie miernikiem za 10 zł z intermarche albo carrefoura
i bedzie wszystko wiadomo. Jak bedzie złe to trzeba szukac. Popatrz jeszcze na tył alternatora na te sróbki co przykrecają przewody (ew. sniedz czy cos innego) oczywiscie o ile masz dostep w tej krowie 4.2






No własnie z tym dostepem to nie bardzo. ciezko od gory i z dolu to bym musial plyte odkrecic a warunkow do tego to nie mam. Musze gdzies to oddac ale warszaty od alternatorow mnie zlewaja jak szlysza ze to 4.2. bo za duzo roboty przy wyjmowaniu. Jak przyniose w reku to ok. Ma ktos moze jakis dobry warsztat w warszawie? Myslalem zeby oddac to jakiejs porzadnej firmy typu VTG bo mam juz dosyc mechanikow partaczy. Juz dosc pieniedzy na nich stracilem a tak zaplace i bedzie mam nadzieje ok. Bo mam kilka problemow. Przerywa mi na wolnych obrotach czasami ale to faktycznie moze cos z powietrzem. W VTG to maja doswiadczenie z takimi silnikami wiec moze sobie szybko poradza.
ja robilem w swoim aucie takie cos...i nie jest tragicznie....ja mialem spalony uklad prostowniczy....a to ze sie zaklady boja to tylko swiadczy o nich ze sa marni....bo wcale nie jest tak to strasznie zabudowane...wiadomo samo sie nie wyjmie:)))ja zaplacilem za naprawe i regeneracje 200 zeta w krakowie i smigam juz ponad 1,5 roku....
AHK 4,2 V8.....next rs6 plus...dream car Audi Sport Quattro