Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....

Układ napędowy i skrzynie biegów
irek_2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2010, 17:53
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: irek_2013 » 29 gru 2010, 13:17

Witam wszystkich w tym temacie czy ktos doszedl do tego dlaczego faluja obroty bo ja w swoim aucie mam to samo audi a6 2,7 biturbo
keliotan night

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 30 gru 2010, 19:44

Widzę nikt nie doszedł. Ja wam proponuje zrobić krótki test. Takie same warunki ale na pierwszym lub drugim biegu. A potem na 3. Na 3 falują? A na 2? :)

KIZIOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:13
Lokalizacja: Karczew/Warszawa

Post autor: KIZIOR » 31 gru 2010, 12:26

Też mam problem z falującymi obrotami podczas jazdy z prędkościami w zakresie ok. 50-65 km/h strasznie mnie to wkurza :evil: W serwisie powiedzieli mi, że to wina skrzyni, która powoli się kończy i chyba faktycznie mieli rację, obecnie 4 bieg załącza mi się przy prędkości ok. 70 km/h natomiast nie redukuje odpowiednio wcześniej i tak potrafi ciągnąć ok 45 km/h na 4 biegu przy obrotach rzędu 1200 - spalanie pokazuje wtedy śmiesznie małe ale mam wówczas wrażenie, że silnik aż prosi o redukcję biegu, dynamika przy takiej jeździe jest oczywiście prawie zerowa :-/

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 31 gru 2010, 16:11

KIZIOR napisz proszę jaki masz przebieg w km. i jak serwisowałeś skrzynię biegów?
Mam na myśli co ile tyś wymieniałeś w niej olej lub co ile lat. Mam podobny problem, piszę o nim w temacie "Podczas jazdy delikatnie poszarpuje" a6-c5-19-podczas-jazdy-delikatnie-posza ... htm#324580

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 31 gru 2010, 17:31

KIZIOR pisze:tak potrafi ciągnąć ok 45 km/h na 4 biegu przy obrotach rzędu 1200
Tak ma chyba każdy z Tipem ;)

KIZIOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:13
Lokalizacja: Karczew/Warszawa

Post autor: KIZIOR » 31 gru 2010, 17:40

A więc tak, przebieg mojej A6 to obecnie 174.849 km.
Co do serwisowania skrzyni to poprzedni właściciel (Niemiec) mimo, że samochód był serwisowany w ichnim aso to nie wymieniał oleju w skrzyni - takie były ponoć zalecenia serwisowe audi :shock:
Ja jak nabyłem kobyłkę to od razu chciałem wymienić łącznie ze wszystkimi płynami olej w skrzyni ale w serwisie odradzono mi tego pomysłu (jeżeli wcześniej olej nie był wymieniany to ponoć nie powinno się go również później wymieniać), więc obecny serwis skrzyni sprowadza się do sprawdzania poziomu oleju.
Jak się dowiedziałem w serwisie przyczyną kłopotów z moją skrzynią jest to że Niemiec niestety używał samochodu również do ciągnięcia przyczepy (mam taki oryginalny odpinany hak, ale ja go nie używam, nie mam nawet w dowodzie go wbitego) i nie zamontował dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni biegów, i to właśnie może być przyczyną moich problemów :evil:
Obecnie coraz częściej myślę o wyprawie do sserwis tylko, że to kawał drogi, jednak długo nie da się tak jeździć i chyba zafunduje kobyłce remont kapitalny skrzyni oraz na wszelki wypadek zamontuję dodatkowe chłodzenie :roll:

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 02 sty 2011, 01:50

KIZIOR, moja rada jest taka, że skoro i tak się nastawiasz na remont skrzyni to na wszelki wypadek jednak warto statycznie wymienić olej + filtr (raczej nie przekroczy 500zł jak zrobisz poza ASO). Po samym stanie przepracowanego oleju można sporo powiedzieć nt.stanu skrzyni.
Osobiście uważam, że olej lepiej jest wymienić późno niż wcale, a oprócz tego zapchany filtr też robi swoje.

KIZIOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:13
Lokalizacja: Karczew/Warszawa

Post autor: KIZIOR » 02 sty 2011, 13:43

Zgadza się, jednak słyszałem że jeżeli olej w skrzyni wcześniej nie był wymieniany, a później (u mnie po ok 175 tys. km.) nagle wymienia się olej i filtr to remont gwarantowany, bo ponoć skrzynie tego nie wytrzymują, a ja chciałbym jednak dojechać do sserwis o własnych siłach (mam do nich ponad 300 km) poza tym nie wiem jeszcze kiedy będę remontował skrzynkę - na wiosnę czy na jesień :roll:
Dobrze byłoby gdyby wypowiedział się ktoś, kto wykonał taką wymianę i opisał jak po takim zabiegu zachowywała się skrzynka :-/

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 02 sty 2011, 14:47

Wymieniałem olej przy stanie licznika ok 220 tys, chociaz daje mu stówę więcej (sądząc po papierach). Olej wypłynął czarny, filtr był strasznie brudny (czarny :mrgreen: ). Od tamtej pory zero zmian. Jak szarpał na zimnym 1-2 tak szarpie; jak przeciągał 4-5 tak przeciąga ;-)
Aha, przejechalem 25 tys km.

KIZIOR
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 04 gru 2009, 19:13
Lokalizacja: Karczew/Warszawa

Post autor: KIZIOR » 02 sty 2011, 16:42

Dzięki Camel za informację <ok> przy następnej wymianie płynów wymienię również olej w skrzynce, oby nic się nie posypało :lol:

telewizja
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 10 cze 2009, 23:09
Lokalizacja: sochaczew

Post autor: telewizja » 03 sty 2011, 15:32

Camel, piszesz, że wymieniłeś w skrzyni olej i filtr. Ja właśnie zabieram się do wymiany oleju i wszystkie serwisy do jakich dzwoniłem mówią, że wymienia się tylko olej.
Filtr się wymienia tylko przy okazji naprawy skrzyni, gdyż można się do niego dostać dopiero po rozpołowieniu skrzyni. Proszę niech się ktoś wypowie jak to właściwie jest?
Jakie są ceny oleju? W Auto Viva olej 88zł za litr plus robocizna, myślę że to trochę drogo.
Moner pisał wcześniej, że wymiana nie powinna przekroczyć 500zł z robocizną. Czy jeśli wymienię poza ASO to będzie to ten sam olej co w ASO, czy jakiś tańszy zamiennik ?

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 03 sty 2011, 19:41

maxon pisze:Jak podstawowe sprawy ze stanem zapłonu (kable, świece) ? Może EGR się zwiesza lekko czego na wyższych obrotach tak nie czujesz.
Ten silnik nie posiada EGR.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 04 sty 2011, 19:32

telewizja pisze:Camel, piszesz, że wymieniłeś w skrzyni olej i filtr. Ja właśnie zabieram się do wymiany oleju i wszystkie serwisy do jakich dzwoniłem mówią, że wymienia się tylko olej.
Poczytaj o Multitronicach. Olej co 50 tys, filtr co druga zmiana - czy jakoś tak. I rzeczywiście jest schowany w środku. My mówimy o Tiptronicach i tu sprawa ma się nieco inaczej.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 04 sty 2011, 21:54

telewizja pisze:Czy jeśli wymienię poza ASO to będzie to ten sam olej co w ASO, czy jakiś tańszy zamiennik ?
żaden tańszy zamiennik...
Producentów tego typu olejów jest mało, różne są tylko opakowania i marki/nazwy.
ASO będzie miało zapewne olej ESSO/Mobil. Najważniejsze jest, żeby zgadzał Ci się nr oleju -musisz poszukać co u Ciebie musi być po symbolach skrzyni.
Nawet kupując w opakowaniach po 1L, cena nie powinna być wyższa niż 30-35zł.
Ja kupiłem 6x1L oleju Febi i dałem ok. 33zł/szt.
Kup wszystkie potrzebne rzeczy i jedź z kartonem "gratów" do wymiany -zamkniesz się w 500zł.

Skoro jesteś z Sochaczewa to mogę Ci podać namiary na gości z ÂŁomianek i ogólnie to na pewno powinni mieć wszystko co trzeba. Chciałem się umówić, ale później zrezygnowałem. Za robociznę z wymianą filtra zawołali 200zł (graty własne) -w godzinkę sprawę załatwią.

irek_2013
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 31 paź 2010, 17:53
Lokalizacja: boleslawiec

Post autor: irek_2013 » 05 sty 2011, 07:43

Audi 2,7 biturbo avant czy ktos wie dlaczego faluja te obroty w zakresie 1000-2000 oczywiscie wymienione mam oleje filtry w skrzyni zauważyłem tez ze delikatnie faluja na biegu jałowym czy to bedzie skrzynia?czy jest opcja zeby siedzial przeplywomiez?prosze o odpowiedz.
keliotan night

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga