[C5 2.8 TIP] Falujące , pływające obroty ....
Też mam problem z falującymi obrotami podczas jazdy z prędkościami w zakresie ok. 50-65 km/h strasznie mnie to wkurza :evil: W serwisie powiedzieli mi, że to wina skrzyni, która powoli się kończy i chyba faktycznie mieli rację, obecnie 4 bieg załącza mi się przy prędkości ok. 70 km/h natomiast nie redukuje odpowiednio wcześniej i tak potrafi ciągnąć ok 45 km/h na 4 biegu przy obrotach rzędu 1200 - spalanie pokazuje wtedy śmiesznie małe ale mam wówczas wrażenie, że silnik aż prosi o redukcję biegu, dynamika przy takiej jeździe jest oczywiście prawie zerowa
KIZIOR napisz proszę jaki masz przebieg w km. i jak serwisowałeś skrzynię biegów?
Mam na myśli co ile tyś wymieniałeś w niej olej lub co ile lat. Mam podobny problem, piszę o nim w temacie "Podczas jazdy delikatnie poszarpuje" a6-c5-19-podczas-jazdy-delikatnie-posza ... htm#324580
Mam na myśli co ile tyś wymieniałeś w niej olej lub co ile lat. Mam podobny problem, piszę o nim w temacie "Podczas jazdy delikatnie poszarpuje" a6-c5-19-podczas-jazdy-delikatnie-posza ... htm#324580
A więc tak, przebieg mojej A6 to obecnie 174.849 km.
Co do serwisowania skrzyni to poprzedni właściciel (Niemiec) mimo, że samochód był serwisowany w ichnim aso to nie wymieniał oleju w skrzyni - takie były ponoć zalecenia serwisowe audi :shock:
Ja jak nabyłem kobyłkę to od razu chciałem wymienić łącznie ze wszystkimi płynami olej w skrzyni ale w serwisie odradzono mi tego pomysłu (jeżeli wcześniej olej nie był wymieniany to ponoć nie powinno się go również później wymieniać), więc obecny serwis skrzyni sprowadza się do sprawdzania poziomu oleju.
Jak się dowiedziałem w serwisie przyczyną kłopotów z moją skrzynią jest to że Niemiec niestety używał samochodu również do ciągnięcia przyczepy (mam taki oryginalny odpinany hak, ale ja go nie używam, nie mam nawet w dowodzie go wbitego) i nie zamontował dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni biegów, i to właśnie może być przyczyną moich problemów :evil:
Obecnie coraz częściej myślę o wyprawie do sserwis tylko, że to kawał drogi, jednak długo nie da się tak jeździć i chyba zafunduje kobyłce remont kapitalny skrzyni oraz na wszelki wypadek zamontuję dodatkowe chłodzenie :roll:
Co do serwisowania skrzyni to poprzedni właściciel (Niemiec) mimo, że samochód był serwisowany w ichnim aso to nie wymieniał oleju w skrzyni - takie były ponoć zalecenia serwisowe audi :shock:
Ja jak nabyłem kobyłkę to od razu chciałem wymienić łącznie ze wszystkimi płynami olej w skrzyni ale w serwisie odradzono mi tego pomysłu (jeżeli wcześniej olej nie był wymieniany to ponoć nie powinno się go również później wymieniać), więc obecny serwis skrzyni sprowadza się do sprawdzania poziomu oleju.
Jak się dowiedziałem w serwisie przyczyną kłopotów z moją skrzynią jest to że Niemiec niestety używał samochodu również do ciągnięcia przyczepy (mam taki oryginalny odpinany hak, ale ja go nie używam, nie mam nawet w dowodzie go wbitego) i nie zamontował dodatkowej chłodnicy oleju skrzyni biegów, i to właśnie może być przyczyną moich problemów :evil:
Obecnie coraz częściej myślę o wyprawie do sserwis tylko, że to kawał drogi, jednak długo nie da się tak jeździć i chyba zafunduje kobyłce remont kapitalny skrzyni oraz na wszelki wypadek zamontuję dodatkowe chłodzenie :roll:
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
KIZIOR, moja rada jest taka, że skoro i tak się nastawiasz na remont skrzyni to na wszelki wypadek jednak warto statycznie wymienić olej + filtr (raczej nie przekroczy 500zł jak zrobisz poza ASO). Po samym stanie przepracowanego oleju można sporo powiedzieć nt.stanu skrzyni.
Osobiście uważam, że olej lepiej jest wymienić późno niż wcale, a oprócz tego zapchany filtr też robi swoje.
Osobiście uważam, że olej lepiej jest wymienić późno niż wcale, a oprócz tego zapchany filtr też robi swoje.
Zgadza się, jednak słyszałem że jeżeli olej w skrzyni wcześniej nie był wymieniany, a później (u mnie po ok 175 tys. km.) nagle wymienia się olej i filtr to remont gwarantowany, bo ponoć skrzynie tego nie wytrzymują, a ja chciałbym jednak dojechać do sserwis o własnych siłach (mam do nich ponad 300 km) poza tym nie wiem jeszcze kiedy będę remontował skrzynkę - na wiosnę czy na jesień :roll:
Dobrze byłoby gdyby wypowiedział się ktoś, kto wykonał taką wymianę i opisał jak po takim zabiegu zachowywała się skrzynka
Dobrze byłoby gdyby wypowiedział się ktoś, kto wykonał taką wymianę i opisał jak po takim zabiegu zachowywała się skrzynka
Camel, piszesz, że wymieniłeś w skrzyni olej i filtr. Ja właśnie zabieram się do wymiany oleju i wszystkie serwisy do jakich dzwoniłem mówią, że wymienia się tylko olej.
Filtr się wymienia tylko przy okazji naprawy skrzyni, gdyż można się do niego dostać dopiero po rozpołowieniu skrzyni. Proszę niech się ktoś wypowie jak to właściwie jest?
Jakie są ceny oleju? W Auto Viva olej 88zł za litr plus robocizna, myślę że to trochę drogo.
Moner pisał wcześniej, że wymiana nie powinna przekroczyć 500zł z robocizną. Czy jeśli wymienię poza ASO to będzie to ten sam olej co w ASO, czy jakiś tańszy zamiennik ?
Filtr się wymienia tylko przy okazji naprawy skrzyni, gdyż można się do niego dostać dopiero po rozpołowieniu skrzyni. Proszę niech się ktoś wypowie jak to właściwie jest?
Jakie są ceny oleju? W Auto Viva olej 88zł za litr plus robocizna, myślę że to trochę drogo.
Moner pisał wcześniej, że wymiana nie powinna przekroczyć 500zł z robocizną. Czy jeśli wymienię poza ASO to będzie to ten sam olej co w ASO, czy jakiś tańszy zamiennik ?
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Poczytaj o Multitronicach. Olej co 50 tys, filtr co druga zmiana - czy jakoś tak. I rzeczywiście jest schowany w środku. My mówimy o Tiptronicach i tu sprawa ma się nieco inaczej.telewizja pisze:Camel, piszesz, że wymieniłeś w skrzyni olej i filtr. Ja właśnie zabieram się do wymiany oleju i wszystkie serwisy do jakich dzwoniłem mówią, że wymienia się tylko olej.
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
żaden tańszy zamiennik...telewizja pisze:Czy jeśli wymienię poza ASO to będzie to ten sam olej co w ASO, czy jakiś tańszy zamiennik ?
Producentów tego typu olejów jest mało, różne są tylko opakowania i marki/nazwy.
ASO będzie miało zapewne olej ESSO/Mobil. Najważniejsze jest, żeby zgadzał Ci się nr oleju -musisz poszukać co u Ciebie musi być po symbolach skrzyni.
Nawet kupując w opakowaniach po 1L, cena nie powinna być wyższa niż 30-35zł.
Ja kupiłem 6x1L oleju Febi i dałem ok. 33zł/szt.
Kup wszystkie potrzebne rzeczy i jedź z kartonem "gratów" do wymiany -zamkniesz się w 500zł.
Skoro jesteś z Sochaczewa to mogę Ci podać namiary na gości z ÂŁomianek i ogólnie to na pewno powinni mieć wszystko co trzeba. Chciałem się umówić, ale później zrezygnowałem. Za robociznę z wymianą filtra zawołali 200zł (graty własne) -w godzinkę sprawę załatwią.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga