[A6 C5 2,7 biturbo] a Robtoy & Co. present
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
posti, ja nie twierdzę że jest bardzo awaryjne, bo każde auto ma prawo się zepsuć, tylko o koszty części, bo 2.7 jest dość rzadkie na naszym rynku i większość części to tylko niestety w ASO można kupić,a tam ceny są zaporowe.
Co do silnika to ja przecierz nie twierdze że jest zły, sam mam taki i jestem z niego bardzo zadowolony,a pagóra znam i wiem że on też :-D
Co do silnika to ja przecierz nie twierdze że jest zły, sam mam taki i jestem z niego bardzo zadowolony,a pagóra znam i wiem że on też :-D
zgadzam sie mialem ten silnik i ja tez bylem z niego mega zadowolony mialem w nim 250KM Q i mi wystarczalo mialem go prawie 3 lata i do silnika sie nie dotykalem wiadomo robilem to co sie robi w kazdym samochodzie paski oleje itpposti pisze:2,7T RULEZ i koniec :lol: :lol: :lol:
"Moc jest bogiem, prędkość nałogiem, quattro zabawą, a turbo podstawą!!!
Moja bestia
viewtopic.php?t=5206
Moja bestia
viewtopic.php?t=5206
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
no skoro juz rozmawiamy o silnikach w A6 C5 to moim zdaniem to wlasnie silnik 2,7t w quattro jest najlepszym silnikiem do tego auta poniewaz
-zapewnia najlepszy kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem
-nieslychanie podatny na mody
-o wiela lzejszy od V8
-bez problemu podkrecone A6 2,7t polknie S6
-trzrba powiedziec ze to bardzo solidna konstrukcja silnika juz w serii
Uwazam ze to najlepszy silnik do tego auta z calej gamy
-zapewnia najlepszy kompromis pomiedzy osiagami a spalaniem
-nieslychanie podatny na mody
-o wiela lzejszy od V8
-bez problemu podkrecone A6 2,7t polknie S6
-trzrba powiedziec ze to bardzo solidna konstrukcja silnika juz w serii
Uwazam ze to najlepszy silnik do tego auta z calej gamy

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
Strzalka koledzy
Dzis oddalem autko do mecha zeby zalozyl nowe suszarki no i tu sie dopiero zaczelo dziac
Mam pilne pytanie na poczatek a mianowicie czy zeby zalozyc nowe turba konieczne jest wyjecie calego silnika,czy da sie je zalozyc bez demontazu motoru?
Mechanik twierdzi w kazdym razie ze nie ma opcji silnik trzeba wyjac
pozatym okazalo sie ze ktorys wachacz mam juz zuzyty,mech mowi ze wystarczy go tylko wymienic i bedzie git,ale ja sadze ze jak poszedl juz jeden to w szybkim czasie poleci i reszta.
Wiec tu prosba do was bo chce pozmieniac wszystkie wachacze i te wszystkie inne bajery,ktore tam sie znajduja wiec chcialbym sie was poradzic co polecacie.
Zaslyszalem ze sa godne polecenia takie firmy jak FEBI-BILSTEIN (i z tego co mi sie wydaje to ta firma pod nazwa BILSTEIN jest jednym z najdluzej istniejacych producentow zawieszen sportowych i nie tylko o bardzo znanej i cenionej na swiecie renomie.)
A druga firma to LEMFORDER,ktorego wachacze zekomo montowane sa na pierwszy montaz w fabrykach AUDI
Koledzy wezcie wyrazcie prosze swoje opinie moze macie jakies doswiadczenie,spostrzezenia dorazccie mi cos
No i kolejna sprawa to,podobno ukruszylo mi sie kawalek sprezyny mam zawieszenie spotrowe 1BE (20mm)czy jakos tak .
Czy ktos z was spodkal sie juz kiedys z takim przypadkiem zeby ori sprezyna sie ulamala?
Na wskutek tej nieprzyjemnej informacji doszedlem do wniosku ze zawias tez przydalo by sie w takim razie wymienic juz caly (tym razem chce jakis dobry gwint)i tu mam kolejne pytanie;
TA-TECHNIKS czy slyszeliscie cos o tej firmie dobra czy niewarta polecenia?
SUPERSPORT ----jakies opinie?
SPAX-RSX podobno jakas dobra angielska firma,a wy czy slyszeliscie cos o tej firmie?
Koledzy bardzo bym byl wdzieczny za jak najszybsze wasze odpowiedzi,opinie
bo auto juz u mechanika na podnosniku wiec czasu mam malutko na wybor i zakup czesci
Dzis oddalem autko do mecha zeby zalozyl nowe suszarki no i tu sie dopiero zaczelo dziac
Mam pilne pytanie na poczatek a mianowicie czy zeby zalozyc nowe turba konieczne jest wyjecie calego silnika,czy da sie je zalozyc bez demontazu motoru?
Mechanik twierdzi w kazdym razie ze nie ma opcji silnik trzeba wyjac
pozatym okazalo sie ze ktorys wachacz mam juz zuzyty,mech mowi ze wystarczy go tylko wymienic i bedzie git,ale ja sadze ze jak poszedl juz jeden to w szybkim czasie poleci i reszta.
Wiec tu prosba do was bo chce pozmieniac wszystkie wachacze i te wszystkie inne bajery,ktore tam sie znajduja wiec chcialbym sie was poradzic co polecacie.
Zaslyszalem ze sa godne polecenia takie firmy jak FEBI-BILSTEIN (i z tego co mi sie wydaje to ta firma pod nazwa BILSTEIN jest jednym z najdluzej istniejacych producentow zawieszen sportowych i nie tylko o bardzo znanej i cenionej na swiecie renomie.)
A druga firma to LEMFORDER,ktorego wachacze zekomo montowane sa na pierwszy montaz w fabrykach AUDI
Koledzy wezcie wyrazcie prosze swoje opinie moze macie jakies doswiadczenie,spostrzezenia dorazccie mi cos
No i kolejna sprawa to,podobno ukruszylo mi sie kawalek sprezyny mam zawieszenie spotrowe 1BE (20mm)czy jakos tak .
Czy ktos z was spodkal sie juz kiedys z takim przypadkiem zeby ori sprezyna sie ulamala?
Na wskutek tej nieprzyjemnej informacji doszedlem do wniosku ze zawias tez przydalo by sie w takim razie wymienic juz caly (tym razem chce jakis dobry gwint)i tu mam kolejne pytanie;
TA-TECHNIKS czy slyszeliscie cos o tej firmie dobra czy niewarta polecenia?
SUPERSPORT ----jakies opinie?
SPAX-RSX podobno jakas dobra angielska firma,a wy czy slyszeliscie cos o tej firmie?
Koledzy bardzo bym byl wdzieczny za jak najszybsze wasze odpowiedzi,opinie
bo auto juz u mechanika na podnosniku wiec czasu mam malutko na wybor i zakup czesci
odpusc sobieRobtoy pisze:TA-TECHNIKS czy slyszeliscie cos o tej firmie dobra czy niewarta polecenia?
podobno porownywalny z weiteciemRobtoy pisze:SUPERSPORT ----jakies opinie?
cos mi sie obilo o uszy ze calkiem niezly jestRobtoy pisze:SPAX-RSX
popatrz cos na niemieckim ebayu moze jakies FK, KW
[ Dodano: 2011-01-11, 00:20 ]
jjesli hodzio wachacze to wczesniej poprzedniej a6 przy zmainie zamontowalem FEBI i bylem z nich bardzo zadowolony
teraz jak musialem na szybko kupic wachacz to kupilem byle co zeby jakos jeszcze przetrzymac troche do kompletnej wymiany zawiechy
jak sie okazalo wymontowany wachacz mial jeszcze logo audi na sobie co oznacza ze to lemforder z pierwszego motazu ( autko ma 9 lat)
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
da sie wymienic dmuchawki bez wyciagania silnika ale i tak trzeba go zluzować wiec zazwyczaj sie go wyciaga i przeglada odrazu kompleksowo...
P.S. zobacz czy nei masz wycieku żadnego na połaczniu silnika ze skrzynia bo tam czesto robia sie nieszczelnosci i warto to odrazu zrobci jak sie silnik rusza
P.S. zobacz czy nei masz wycieku żadnego na połaczniu silnika ze skrzynia bo tam czesto robia sie nieszczelnosci i warto to odrazu zrobci jak sie silnik rusza

MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
- dawidek174
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 111
- Rejestracja: 15 cze 2009, 12:41
- Lokalizacja: Turek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
dawidek174, seryjne A6 2,7t w zadnym razie nie poradzi sobie z S6,a ja napisalem ze podkrecone 2,7t polozy seryjne 4.2 i tak jest a juz napewno jesli w 2,7t jest manual.
Koledzy dzieki ze podpowiedzi,jednak ebay odpada,do jutra rana mialem czas na dostarczenie mojemu mechanikowi niezbednych podzespolow lecz nieudalo mi sie zkompletowac sprzetow(za malo czasu) a niechcialem na szybko kupywac jakichs bubli
Wiec podobnie jak poradzil mi kolega SPAWN postanowilem wymienic teraz tylko niezbedne czesci zawiechy.
Juz zamowilem w polsce komplet wachaczt LEMFORDER teraz jeszcze rozgladam sie goraczkowo za zawiecha po rozpoznaniu tematu stalo sie dlamnie jasne
ze jesli juz brac gwint to tylko KONI,BILSTEIN,EIBACH,H&R i do tego jakies cheble dobre musze znalezc (tarcze+klocki)
Mysle o BREMBO,ale moze wy macie jakies lepsze pomysly?
Posti a moglbys powiedziec mi czy po demontazu silnika podczas ponownego montazu trzeba wymienic jakies uszczelki miedzy silnikiem a skrzynia czy jakies inne rzeczy?
[ Dodano: 2011-01-12, 20:03 ]
turbo juz zalozone
Mam takie pytanko do was,jak sadzicie czy wymiana IC na te z rs 4 polepszy cokolwiek np.obnizy temperature powietrza doladowanego bardziej niz te zwykle seryjne IC ?
i powolutku,powolutku i ni z tad ni z owad po 2 dniach walki zalozylem sobie takiego grajka
roboty z tym po pachy ale sie udalo.z kabelkami i kosteczkami to jakas masakra czeska
powiedzcie co sadzicie![Obrazek]()
[ Dodano: 2011-04-14, 17:52 ]
i wkoncu zawitaly u mnie nowe letnie buciki
a oto i one
![Obrazek]()
Koledzy dzieki ze podpowiedzi,jednak ebay odpada,do jutra rana mialem czas na dostarczenie mojemu mechanikowi niezbednych podzespolow lecz nieudalo mi sie zkompletowac sprzetow(za malo czasu) a niechcialem na szybko kupywac jakichs bubli
Wiec podobnie jak poradzil mi kolega SPAWN postanowilem wymienic teraz tylko niezbedne czesci zawiechy.
Juz zamowilem w polsce komplet wachaczt LEMFORDER teraz jeszcze rozgladam sie goraczkowo za zawiecha po rozpoznaniu tematu stalo sie dlamnie jasne
ze jesli juz brac gwint to tylko KONI,BILSTEIN,EIBACH,H&R i do tego jakies cheble dobre musze znalezc (tarcze+klocki)
Mysle o BREMBO,ale moze wy macie jakies lepsze pomysly?
Posti a moglbys powiedziec mi czy po demontazu silnika podczas ponownego montazu trzeba wymienic jakies uszczelki miedzy silnikiem a skrzynia czy jakies inne rzeczy?
[ Dodano: 2011-01-12, 20:03 ]
turbo juz zalozone
Mam takie pytanko do was,jak sadzicie czy wymiana IC na te z rs 4 polepszy cokolwiek np.obnizy temperature powietrza doladowanego bardziej niz te zwykle seryjne IC ?
i powolutku,powolutku i ni z tad ni z owad po 2 dniach walki zalozylem sobie takiego grajka
roboty z tym po pachy ale sie udalo.z kabelkami i kosteczkami to jakas masakra czeska
powiedzcie co sadzicie
[ Dodano: 2011-04-14, 17:52 ]
i wkoncu zawitaly u mnie nowe letnie buciki
a oto i one
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pomodzone 2.7t na około 270-300 kucy spokojnie poradzi sobie z 4.2
Sam miałem okazję spod świateł wystartować z A6 C6 4.2 360KM ,
i na każdym biegu do prędkości 200Km/h miałem przewagę.
Różnica przy prędkości 200 było dwie długości samochodu.
A to jeszcze na słabszym setupie.
Robtoy, sam się zastanawiam nad zmianą seryjnych IC na RS4,
ale nie wiem czy u nas to coś zmieni bo mamy bardzo małe wloty powietrza na IC.
Myślałem nad wymiana zderzaka lub jego przeróbką,
bo wymiana samych ICków raczej nie za wiele pomoże.
Jeśli gwincik to ja zakupiłem teraz Eibach ProStreet-S,
na dniach założe to mogę się podzielić z Tobą wrażeniami

Sam miałem okazję spod świateł wystartować z A6 C6 4.2 360KM ,
i na każdym biegu do prędkości 200Km/h miałem przewagę.
Różnica przy prędkości 200 było dwie długości samochodu.

A to jeszcze na słabszym setupie.
Robtoy, sam się zastanawiam nad zmianą seryjnych IC na RS4,
ale nie wiem czy u nas to coś zmieni bo mamy bardzo małe wloty powietrza na IC.
Myślałem nad wymiana zderzaka lub jego przeróbką,
bo wymiana samych ICków raczej nie za wiele pomoże.
Jeśli gwincik to ja zakupiłem teraz Eibach ProStreet-S,
na dniach założe to mogę się podzielić z Tobą wrażeniami
