[A6 C5] prosze o ocene mapy
[A6 C5] prosze o ocene mapy
Kilka dni temu zaczelo mi poszarpywac na gazie wyczyscilem wtryski i niby pomoglo ale postanowilem zakupic kabel i przyjrzec sie jak ta sprawa wyglada z bliska poniewaz mam ten samochod prawie 2 lata zrobilem okolo 90 tys i oprocz wymiany filtrow do gazu nie robilem nic a chyba bylby czas poniewaz wtryskiwacze gazowe zaczely juz jakis czas glosno klepac i moze bylby czas na zmiane ale na razie chcialbym aby ktos ocenil mape z gazu jaka udalo mi sie zczytac
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
heh czytalem ta instrukcje chyba ze 3 razy ale jakos nie potrafie tego ogarnac
wtryski to oczywiscie Valtec czy jakos tak chociaz nie wiem dokladnie bo sa w kolorze czarnym a z tego co slyszalem to Valtec sa czerwone i zolte ale pytanie jest inne jak zuborzyc mu ten sklad zeby bylo dobrze bo ni jak nie umie sobie poradzic
wtryski to oczywiscie Valtec czy jakos tak chociaz nie wiem dokladnie bo sa w kolorze czarnym a z tego co slyszalem to Valtec sa czerwone i zolte ale pytanie jest inne jak zuborzyc mu ten sklad zeby bylo dobrze bo ni jak nie umie sobie poradzic
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie jest sukces mapa wyglada lepiej (chyba)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4e ... cb09f.html
technic, wioska troche duza wiec chwile mi zajelo
fassi1, w sumie to masz racje ale ...
jest kilka problemow natury technicznej
1 nawet jak zalatwie nowe wtryski to nie wiem czy ci starczy cierpliwosci zeby mi pomoc je wymienic bo wygladalo by to mniej wiecej tak ze musial bys to robic TY moimi rekami a ze z zawodu jestem piekarz to chyba narazie odpuscimy
2 Waldusie na razie "lataja" i w sumie wyczytalem ze ostatnie podlaczenie do tego STAGa bylo 27.11.2007 "zrobily " 1890 godzin na gazie bez jakiej kolwiek ingerencj z zewnatrz (w sumie to dopiero niedawno dowiedzialem sie ze te filtry tam trzeba czasem zmienic :-D ) i auto tak jak palilo srednio 14l/100 tak pali do dzisiaj to mysle ze wynik jest naprawde dobry
a ze sobie klepia ze czasem jak podjezdzam pod LPG to niektorzy mysla " co ten koles szuka tam tym dieslem " to juz inna historia :mrgreen:
chyba ze jestes w stanie wylozyc mi łopatologicznie jak sie do tego zabrac to jutro chlopaki wysla mi te "Hanki" z PL
narazie to bardzo dzieki za pomoc przy jakiejs okazj stawiam
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f4e ... cb09f.html
technic, wioska troche duza wiec chwile mi zajelo
fassi1, w sumie to masz racje ale ...
jest kilka problemow natury technicznej
1 nawet jak zalatwie nowe wtryski to nie wiem czy ci starczy cierpliwosci zeby mi pomoc je wymienic bo wygladalo by to mniej wiecej tak ze musial bys to robic TY moimi rekami a ze z zawodu jestem piekarz to chyba narazie odpuscimy
2 Waldusie na razie "lataja" i w sumie wyczytalem ze ostatnie podlaczenie do tego STAGa bylo 27.11.2007 "zrobily " 1890 godzin na gazie bez jakiej kolwiek ingerencj z zewnatrz (w sumie to dopiero niedawno dowiedzialem sie ze te filtry tam trzeba czasem zmienic :-D ) i auto tak jak palilo srednio 14l/100 tak pali do dzisiaj to mysle ze wynik jest naprawde dobry
a ze sobie klepia ze czasem jak podjezdzam pod LPG to niektorzy mysla " co ten koles szuka tam tym dieslem " to juz inna historia :mrgreen:
chyba ze jestes w stanie wylozyc mi łopatologicznie jak sie do tego zabrac to jutro chlopaki wysla mi te "Hanki" z PL
narazie to bardzo dzieki za pomoc przy jakiejs okazj stawiam
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
No widzisz jak na piekarza Colin to dobrze pokombinowałeś ale jest troszeczkę za bogato na gazie. Pierwsze dwie kropki podnieś o jedno kliknięcie do góry (tą na osi "Mnożnik" i następną), następne dwie podnieś o 2 kliknięcia do góry. Mapy muszą się pokryć.
Zielone punkty (gaz) pod niebieskimi (benzyną) oznacza ubogo.
Zielone nad niebieskimi oznacza bogato.
Zielone i niebieskie muszą się pokryć. W zakłądce odchyłka masz wykres procentowego odchylenie zielonych punktów od niebieskich, trzeba dążyć do tego żeby odchylenie było jak najbliższe zera.
Jeśli nigdy się za to nie brałeś to wymiana wtryskiwaczy mogłaby być trochę problematyczna i czasochłonna dla nas obojga ale pomocą służę.
Zależy gdzie mieszkasz, do Luton nie byłoby tak daleko.
Wracając do regulacji to jak na te wtryskiwacze to mnożnik jest trochę za niski, po za tym jest trochę zapasu w ciśnieniu więc można by je obniżyć tak do 1.05 wtedy mnożnik się zwiększy. Waltekowskie dużo tłoczki nie lubią wyższego ciśnienia, same w sobie już są wolne a to dodatkowo je spowalnia.
Jaki masz reduktor w zestawie pod maską?
Zielone punkty (gaz) pod niebieskimi (benzyną) oznacza ubogo.
Zielone nad niebieskimi oznacza bogato.
Zielone i niebieskie muszą się pokryć. W zakłądce odchyłka masz wykres procentowego odchylenie zielonych punktów od niebieskich, trzeba dążyć do tego żeby odchylenie było jak najbliższe zera.
Jeśli nigdy się za to nie brałeś to wymiana wtryskiwaczy mogłaby być trochę problematyczna i czasochłonna dla nas obojga ale pomocą służę.
Zależy gdzie mieszkasz, do Luton nie byłoby tak daleko.
Wracając do regulacji to jak na te wtryskiwacze to mnożnik jest trochę za niski, po za tym jest trochę zapasu w ciśnieniu więc można by je obniżyć tak do 1.05 wtedy mnożnik się zwiększy. Waltekowskie dużo tłoczki nie lubią wyższego ciśnienia, same w sobie już są wolne a to dodatkowo je spowalnia.
Jaki masz reduktor w zestawie pod maską?
reduktor to KME GOLD (mysle ze nie najgorszy jaki moglem trafic)
z tymi wtryskami to myslalem bardziej o matrixach HD 344 bo to sprawdzona kostrukcja i raczej "dlugowieczna" w sensie przebiegow a o Hana to tak za wiele nie slyszalem poniewaz to jest raczej swieza sprawa
do ciebie do Luton to chyba mam nie daleko z Amsterdamu tylko ten prom to chyba lipa troche
a jak obnizyc te cisnienie wystarczy w tej zakladce PARAMETRY tam wpisac 1.05 i zagra
a i jeszcze jedno pytanie kiedy sie robi te AUTOKALIBRACJE :?: bo mam zestaw nowych tloczkow i sprezynek do tych wtryskow i mysle zeby to wymienic to moze troche ucichną grzechotki gazowe
z tymi wtryskami to myslalem bardziej o matrixach HD 344 bo to sprawdzona kostrukcja i raczej "dlugowieczna" w sensie przebiegow a o Hana to tak za wiele nie slyszalem poniewaz to jest raczej swieza sprawa
do ciebie do Luton to chyba mam nie daleko z Amsterdamu tylko ten prom to chyba lipa troche
a jak obnizyc te cisnienie wystarczy w tej zakladce PARAMETRY tam wpisac 1.05 i zagra
a i jeszcze jedno pytanie kiedy sie robi te AUTOKALIBRACJE :?: bo mam zestaw nowych tloczkow i sprezynek do tych wtryskow i mysle zeby to wymienic to moze troche ucichną grzechotki gazowe
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Fakt HD344 to sprawdzony produkt. W Holandii jakość gazu jest chyba dużo lepsza od polskiego więc z Matrixa można założyć jeszcze HS zbudowany na podstawie HD pojedynczy wtryskiwacz o bardzo dobrych parametrach, dokładności i szybkości, lub pojedyncze Hana, które na rynku uchodzą za wtryskiwacz z górnej półki godny polecenia, nie ma tu żadnego ryzyka.
Co do wymiany tłoczków w waltekach to po tym powinno się je skalibrować (ustawić skok tłoczka identyczny dla każdego wtryskiwacza) a do tego jest potrzebne specjalne narzędzie więc sam tego nie zrobisz.
Co do ciśnienia na reduktorze to zmienia się je śrubą znajdującą się na reduktorze przy pomocy imbusa, tego wpisanego w programie nie ruszaj.
Jeśli będziesz kręcił śrubą na reduktorze przy pomocy imbusa to ciśnienie wyświetlane w zakładce Mapa będzie się zmieniało, w jedną stronę będzie się zmniejszało a w drugą zwiększało. Regulacji dokonujesz przy pracy silnika na gazie na biegu jałowym. Możesz zmniejszyć ciśnienie tak do około 1.05-1.07 i jeszcze raz zebrać mapy zarówno gazową jak i benzynową. Obie mapy powinny być zbierane w tych samych warunkach wtedy porównywanie ich jest najbardziej wiarygodne. Po zebraniu map dokonaj regulacji mnożnika tak żeby następna zbierana mapa gazowa pokrywała się z benzynową.
Powtarzasz regulację mnożnika i zbieranie mapy gazowej do czasu aż jesteś usatysfakcjonowany pokryciem się map.
Co do wymiany tłoczków w waltekach to po tym powinno się je skalibrować (ustawić skok tłoczka identyczny dla każdego wtryskiwacza) a do tego jest potrzebne specjalne narzędzie więc sam tego nie zrobisz.
Co do ciśnienia na reduktorze to zmienia się je śrubą znajdującą się na reduktorze przy pomocy imbusa, tego wpisanego w programie nie ruszaj.
Jeśli będziesz kręcił śrubą na reduktorze przy pomocy imbusa to ciśnienie wyświetlane w zakładce Mapa będzie się zmieniało, w jedną stronę będzie się zmniejszało a w drugą zwiększało. Regulacji dokonujesz przy pracy silnika na gazie na biegu jałowym. Możesz zmniejszyć ciśnienie tak do około 1.05-1.07 i jeszcze raz zebrać mapy zarówno gazową jak i benzynową. Obie mapy powinny być zbierane w tych samych warunkach wtedy porównywanie ich jest najbardziej wiarygodne. Po zebraniu map dokonaj regulacji mnożnika tak żeby następna zbierana mapa gazowa pokrywała się z benzynową.
Powtarzasz regulację mnożnika i zbieranie mapy gazowej do czasu aż jesteś usatysfakcjonowany pokryciem się map.
OK czyli juz wlasciwie nie wiem jakie wtryskiwacze ewentualnie zamowic bo mamy trzy opcje a to juz duzo :mrgreen:
odnosnie czystosci gazu w NL to juz widywalem rozne rzeczy przy czyszczeniu wtryskow wiec nie jest tak kolorowo ale chyba lepiej niz w PL
jutro jak czas pozwoli postaram sie poregulowac ten reduktor i zrobic mapy ale to zalezy czy czas pozwoli wiadomo trzeba pracowac zeby bylo na nowe wtryskiwacze :mrgreen:
na razie bardzo dziekuje za pomoc i pewnie jeszcze sie tutaj odezwe :-D
odnosnie czystosci gazu w NL to juz widywalem rozne rzeczy przy czyszczeniu wtryskow wiec nie jest tak kolorowo ale chyba lepiej niz w PL
jutro jak czas pozwoli postaram sie poregulowac ten reduktor i zrobic mapy ale to zalezy czy czas pozwoli wiadomo trzeba pracowac zeby bylo na nowe wtryskiwacze :mrgreen:
na razie bardzo dziekuje za pomoc i pewnie jeszcze sie tutaj odezwe :-D
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga