Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5]Problem z akumulatorem

Elektryka
ODPOWIEDZ
mevinto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 16:40
Lokalizacja: Rzeszów

[A6 C5]Problem z akumulatorem

Post autor: mevinto » 29 gru 2010, 11:58

Witam, mam mały problem i nie wiem czy trafnie myślę jeśli powiem że wina leży po stronie akumulatora. Ostatnio kupiłem A6 C5 1,9 TDI 110 KM rok 1999, po jakimś czasie pojechałem powymieniać rozrząd, olej i inne rzeczy które by ewentualnie na miejscu powychodziły. Przy odebraniu auta powiedzieli mi że jeszcze wymienili świece żarowe bo były popalone. Zapalił ładnie, przyjechałem do domu i postawiłem auto w garażu. Po 2 dniach (27 grudnia) chciałem odpalić fure i nihuhu, przekręciłem na zapłon , coś zazgrzytało ( pewnie świece ) i napiecie które jeszcze przed wymianą wszystkiego miałem na 12 V było na 8V. I teraz pytanie czy po prostu akumulator już jest stary ? czy po prostu po włączeniu zapłonu jest wielki pobór prądu na świece żarowe (impuls) że spada na 8V? Po naładowaniu akumulatora (bezobsługowy) do pełna przyłożyłem miernik ( pokazywał jakieś 13V z hakiem ), włączyłem na zapłon bez palenia i wyłączyłem zapłon to pokazywał już jakieś 10,5 V ). W serwisie coś by sie pomylili przy robocie ? Zaznaczam że jeszcze przed wymianą świec (jak były spalone) ładnie mi paliło ;). Tylko dziwi mnie fakt że jak odbierałem auto to ładnie zapaliło (na dyg) już na nowych świecach , postało 2 dni w garażu i kicha , przekręcam zapłon a tu 8 V. Pozdrawiam wszystkich.
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, 13:16 przez mevinto, łącznie zmieniany 1 raz.

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 29 gru 2010, 12:12

to że spada do 8V to jest jak najbardziej poprawne zachowanie, jak tylko odpalisz silnik to wzrośnie do 12V.
Być może masz jakiś problem z rozrusznikiem spróbuj zagrzać świece następnie przekręcić kluczyk i trzymać go w takiej pozycji przez kilka sekund do 10 nawet. Spotkałem się już z przymarzaniem elektromagnesu w rozruszniku, może po tym czasie zacznie Ci kręcić.

mevinto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 16:40
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mevinto » 29 gru 2010, 13:10

"to że spada do 8V to jest jak najbardziej poprawne zachowanie, jak tylko odpalisz silnik to wzrośnie do 12V. " Nie powiedziałbym że jest to poprawne zachowanie ponieważ wcześniej jak włączałem zapłon bez palenia to miał równe 12 V ( zresztą wydaje mi się ze tyle właśnie powinien mieć akumulator samochodowy ,12 V :), Gdy wcześniej zapaliłem autko to wskaźnik był na 13 V (ładowanie od alternatora). Pozdrawiam PS. "jak tylko odpalisz silnik to wzrośnie do 12V" ,tak tylko że przy 8V to nawet go nie ruszy ;)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 29 gru 2010, 13:44

Zerknij do akumulatora a konkretnie zerknij do jego cel ile masz elektrolitu ubytki uzupełnij wodą destylowaną to, że jest tam naklejka i nie widać zaślepek nie oznacza że ich tam nie ma obstawiam na duże ubytki więc spokojnie dolej i doładuj akum lub pojeździj troszkę to się doładuje
to że isze że akum jest np bezobsługowy wcale nie oznacza że nie trzeba tam zerknąć od czasu do czasu

zchrobot
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lis 2008, 14:33
Imię: Tomasz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa Łódź Tomaszów

Post autor: zchrobot » 29 gru 2010, 14:54

spada w momencie rozruchu auta na moment do 8V i wg mnie jest to jak najbardziej normalne zachowanie. Mam autko od dwoch lat caly czas stoi pod chmurka i zapala mi za dotknięciem stacyjki pozdr

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Re: [A6 C5]Problem z akumulatorem

Post autor: arekjask » 29 gru 2010, 19:52

mevinto pisze:(...) przekręciłem na zapłon , coś zazgrzytało ( pewnie świece ) i napiecie które jeszcze przed wymianą wszystkiego miałem na 12 V było na 8V.
ÂŚwiece nie zgrzytają. To nawiew (kierownice strumieni).
Jeżeli po włączeniu zapłonu (bez kręcenia rozrusznikiem) masz 8V, to trochę za mało.
mevinto pisze:I teraz pytanie czy po prostu akumulator już jest stary ? czy po prostu po włączeniu zapłonu jest wielki pobór prądu na świece żarowe (impuls) że spada na 8V?
ÂŚwiece pobierają ok. 40 A (4x po ok. 10 A). Dużo prądu to może pobierać rozrusznik - nawet kilkaset Amperów.
mevinto pisze:Po naładowaniu akumulatora (bezobsługowy) do pełna przyłożyłem miernik ( pokazywał jakieś 13V z hakiem ), włączyłem na zapłon bez palenia i wyłączyłem zapłon to pokazywał już jakieś 10,5 V ).
Jak sprawdziłeś to napięcie 13V? Czy akumulator był wtedy odłączony od samochodu?
Jeżeli akumulator nie był obciążony (nie były podłączone klemy) to woltomierz nie jest żadnym obciążeniem dla akumulatora i wskazywane napięcie nie jest miarodajne.
Po włączeniu zapłonu akumulator dostał obciążenia i wtedy okazało się, w jakim jest stanie.
mevinto pisze:W serwisie coś by sie pomylili przy robocie ? Zaznaczam że jeszcze przed wymianą świec (jak były spalone) ładnie mi paliło ;). Tylko dziwi mnie fakt że jak odbierałem auto to ładnie zapaliło (na dyg) już na nowych świecach , postało 2 dni w garażu i kicha , przekręcam zapłon a tu 8 V.
Zawsze jest opcja, że mogli coś skopać.
A ty nie montowałeś jakiegoś nowego odbiornika? Np. radia?
Po włączeniu zapłonu napięcie powinno być ok. 11 - 12V. Przy kręceniu rozrusznikiem może spadać nawet do ok. 8V.

Odłącz na jakiś czas swoje radio. Czytałem już na tym forum, że radia (nawet firmowe) potrafią się skopać i ciągnąć prądu co nie miara!

Jak masz możliwość to podepnij amperomierz i sprawdź, ile prądu ciągnie auto z akumulatora przy wyłączonej stacyjce. Na "postoju" pobór prądu nie powinien moim zdaniem przekraczać 1 ampera.

Akumulator nie starzeje się z dnia na dzień, a nawet jak jest już stary, to po naładowaniu jeszcze trochę pożyje.
sidewind76 pisze:Zerknij do akumulatora a konkretnie zerknij do jego cel ile masz elektrolitu ubytki uzupełnij wodą destylowaną
To akumulator bezobsługowy!
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 29 gru 2010, 20:20

jestem ci w stanie udowodnić że każdy akumulator bezobsługowy jest obsługowy tylko wypełnione specjalnym żelkotem faktycznie się nie uzupełnia wszystkie inne tak
bezobsługowy został wprowadzony poto aby nie dochodziło do wypadków przy uzupełnianiu ubytków a poza tym jest to na rękę producentom bo więcej sprzedają

[ Dodano: 2010-12-29, 20:21 ]
widzę że jesteś z Wrocka więc jak będę na krzykach to możemy się zgadać ty wybierzesz "bezobsługowy" a ja ci pokaże jak sie go obsługuje ;)

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 29 gru 2010, 20:43

sidewind76 pisze:jestem ci w stanie udowodnić że każdy akumulator bezobsługowy jest obsługowy tylko wypełnione specjalnym żelkotem faktycznie się nie uzupełnia wszystkie inne tak
bezobsługowy został wprowadzony poto aby nie dochodziło do wypadków przy uzupełnianiu ubytków a poza tym jest to na rękę producentom bo więcej sprzedają
Kiedyś jeden człowieczek próbował publicznie udowodnić, że białe nie jest białe, a czarne nie jest czarne ;-).

Skoro akumulator jest bezobsługowy, to ma pracować aż padnie, a jak padnie to się kupuje kolejny. Ja nie jestem zwolennikiem obsługi akumulatorów bezobsługowych ani innych tego typu "oszczędności".

A wracając do tematu - moim zdaniem problem nie leży w akumulatorze.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 29 gru 2010, 20:55

kolega posprawdza i zda nam relację ja też nie jestem zwolennikiem naprawiania rzeczy nie do naprawienia ale w tym wypadku wiele razy ustrzegłem znajomych od kupna niepotrzebnie nowego aku
mamy mu pomóc a nie kłócić się

mevinto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2010, 16:40
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mevinto » 30 gru 2010, 00:01

witam panowie, niedługo pożycze od kolegi akumulca i podmienie, zobacze wtedy czy zachowuje sie tak samo czy nie,, a jeszcze wracając do wątku że podczas kręcenia rozrusznikiem powinno być tak ok 8 V to możliwe ale u mnie jak wspomniałem 8V nie jest podczas kręcenia bo zakręcić własnie wogole nie moge, bo gdy dam na sam zapłon to widze na wskazówce w samochodzie 8V, także nawet rozrusznik nie dyga. Napięcie na akumulcu przy wyłączonym zapłonie było 13 V ( akumulator miał zapięte klemy ) a jak tylko przekręciłem na zapłon bez kręcenia rozrusznikiem ,tylko na sam zapłon to automatycznie miernik pokazał jakieś 10 V. Tak by wychodziło że jak przekręce kluczyk na zapłon to coś pobiera duużo prądu i spada nawet to 8V albo po prostu akumulec padnięty, radia itp. poodłączane. pozdro

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 30 gru 2010, 07:09

a może szczotki padły w rozruszniku i masuje

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 30 gru 2010, 13:48

Tak mi przyszło do głowy, że może padł przekaźnik od świec i nie odłącza świec, które cały czas grzeją? Tylko pytanie, jak długo mogą takie świece wytrzymać, aż się przepalą.

Wyłącz zapłon i sprawdź woltomierzem, czy napięcie na aku wzrośnie, czy nie. Jak aku jest zdrowy, to powinien odbić i pokazać wyższe napięcie. A jak jest padnięty, nie wróci już do 12-13 V.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja