[Allroad C5] czujnik poziomu/ poziomowanie lamp/adaptacja?
[Allroad C5] czujnik poziomu/ poziomowanie lamp/adaptacja?
witam,
przedstawiając moją historie w skrócie, jak kupiłem allroad-a na desce swiecił sie błąd poziomowania reflektorów, po podłączeniu do VAGa wykrywał uszkodzenie czujnika lewy tył. Przez jakiś czas nie zawracałem sobie tym głowy ale:
dzis nabyłem owy czujnik (oczywiście nowy oryginalny) i wziełem się za wymianę, byłem szczęścliwy jak dziecko aż tu nagle po przekręceniu zapłonu błąd pozostał bez zmian.
Silniczki w reflektorach są sprawne ponieważ przy kasowaniu błędu tego czujnika reflektory poruszają się góra dół.
Przed kupnem czujnika sprawdzałem kable i wydawało się wszystko wprządku.
Pytanie mam następujące, czy po wymianie tego czujnika potrzebna jest jego adaptacja?
Jeżeli tak to w jaki sposób ją przeprowadzić.
Czy posiada ktoś z was schemat kabli wychodzących z wtyczki tego czujnika bo wszystkie są czarne
Gdzie znajduję sie sterownik do którego podpięte są te czujniki, chciałbym go zlokalizować i ewentualnie "obdzwonić" wszystkie kable czy przypadkiem nie ma jakiejś przerwy
jak sprawdzić ten czujnik czy nie jest uszkodzony?
może ktoś z was ma pomysł gdzie tkwi problem
z góry dziękuje
pozdrawiam
esceenPL
przedstawiając moją historie w skrócie, jak kupiłem allroad-a na desce swiecił sie błąd poziomowania reflektorów, po podłączeniu do VAGa wykrywał uszkodzenie czujnika lewy tył. Przez jakiś czas nie zawracałem sobie tym głowy ale:
dzis nabyłem owy czujnik (oczywiście nowy oryginalny) i wziełem się za wymianę, byłem szczęścliwy jak dziecko aż tu nagle po przekręceniu zapłonu błąd pozostał bez zmian.
Silniczki w reflektorach są sprawne ponieważ przy kasowaniu błędu tego czujnika reflektory poruszają się góra dół.
Przed kupnem czujnika sprawdzałem kable i wydawało się wszystko wprządku.
Pytanie mam następujące, czy po wymianie tego czujnika potrzebna jest jego adaptacja?
Jeżeli tak to w jaki sposób ją przeprowadzić.
Czy posiada ktoś z was schemat kabli wychodzących z wtyczki tego czujnika bo wszystkie są czarne
Gdzie znajduję sie sterownik do którego podpięte są te czujniki, chciałbym go zlokalizować i ewentualnie "obdzwonić" wszystkie kable czy przypadkiem nie ma jakiejś przerwy
jak sprawdzić ten czujnik czy nie jest uszkodzony?
może ktoś z was ma pomysł gdzie tkwi problem
z góry dziękuje
pozdrawiam
esceenPL
- sebastian855
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1020
- Rejestracja: 28 sty 2010, 22:11
- Imię: Sebek
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Po wymianie czujnika konieczna jest jego adaptacja, a jak to zrobić przeczytaj tu: http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=7
Ale po wymianie na nowy nie powinno być już błędu, powinno się go dać skasować.
Częstym przypadkiem jest zanieczyszczenie styków i pękanie kabli,
ja miałem u siebie kilka centymetrów od wtyczki przełamany kabel, czego na pierwszy rzut oka nie zauważyłem, po zdjęciu izolacji z kabla okazało sie że był cały popękany i sparciały, wymieniłem odcinek 40cm okablowania i jest wszystko ok
Mam nadzieje że jakoś pomogłem, pozdro :-D
Ale po wymianie na nowy nie powinno być już błędu, powinno się go dać skasować.
Częstym przypadkiem jest zanieczyszczenie styków i pękanie kabli,
ja miałem u siebie kilka centymetrów od wtyczki przełamany kabel, czego na pierwszy rzut oka nie zauważyłem, po zdjęciu izolacji z kabla okazało sie że był cały popękany i sparciały, wymieniłem odcinek 40cm okablowania i jest wszystko ok

Mam nadzieje że jakoś pomogłem, pozdro :-D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Kalibracja ksenonów jest wymagana za każdym razem, gdy zmieni się czujnik albo odłączy się reflektor (np. podczas naprawy silnika, czy wymiany żarnika). Błąd można skasować w VCDS, ale bez kalibracji ksenonów (też za pomocą VCDS) nie usunie się komunikatu z FIS-u.
Kalibracja jest opisana w linku powyżej, znajdź tylko równą, poziomą powierzchnię.
Kalibracja jest opisana w linku powyżej, znajdź tylko równą, poziomą powierzchnię.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

ale do wymiany żarnika nie potrzebny jest już vag...żadnej adaptacji nie trzeba robićarekjask pisze:Kalibracja ksenonów jest wymagana za każdym razem, gdy zmieni się czujnik albo odłączy się reflektor (np. podczas naprawy silnika, czy wymiany żarnika). Błąd można skasować w VCDS, ale bez kalibracji ksenonów (też za pomocą VCDS) nie usunie się komunikatu z FIS-u.
Kalibracja jest opisana w linku powyżej, znajdź tylko równą, poziomą powierzchnię.
S6 C5 4.2 manual
A6 C4 2.8 manual
A6 C4 2.8 manual
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Jeżeli odłączysz/podłączysz żarnik i nie przekręcisz w międzyczasie stacyjki, to komputer nic nie wykryje, to fakt.j@rek pisze:ale do wymiany żarnika nie potrzebny jest już vag...żadnej adaptacji nie trzeba robić
Po wymianie żarnika należy wykonać poziomowanie - pomimo tego, że komputer może nie pokazać błędu. Należy to zrobić dla zasady, żeby mieć pewność, że światła świecą dobrze - że nikogo nie oślepiasz i masz dobry zasięg świateł. Tak jak powinno sprawdzać się światła po wymianie żarówek

Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.

Fora to jest biwak.

o tak tak...tak samo po zatankowaniu paliwa trzeba wykonać jazdę próbną czy silnik dobrze pracuje na tym paliwie <mikołaj>
po co teoretyzować...wyjmujemy spalony żarnik, wkładamy nowy i cieszymy się jak dzieci
wracając do tematu:
jak @esceenPL sprawdził już czy wtyczka i kabelki przy czujniku są ok...jak tak wtedy należy wymienić czujnik(przecież Vag nam to powiedział)jest to element, który cały czas pracuje podczas jazdy i ulega zużyciu, a prędzej właśnie ten z tyłu...nie polecam kupowania używanych czujników(strata czasu i pieniędzy).
Po montażu nowego czujnika różnica napięć odczytywana za pomocą vaga na obu czujnikach nie może wynosić więcej jak 0,6V gdyż nie pójdzie adaptacja.
po co teoretyzować...wyjmujemy spalony żarnik, wkładamy nowy i cieszymy się jak dzieci
wracając do tematu:
jak @esceenPL sprawdził już czy wtyczka i kabelki przy czujniku są ok...jak tak wtedy należy wymienić czujnik(przecież Vag nam to powiedział)jest to element, który cały czas pracuje podczas jazdy i ulega zużyciu, a prędzej właśnie ten z tyłu...nie polecam kupowania używanych czujników(strata czasu i pieniędzy).
Po montażu nowego czujnika różnica napięć odczytywana za pomocą vaga na obu czujnikach nie może wynosić więcej jak 0,6V gdyż nie pójdzie adaptacja.
S6 C5 4.2 manual
A6 C4 2.8 manual
A6 C4 2.8 manual
panowie problem rozwiązany (najprawdopodobniej)
przedzwoniłem dzis jeszcze raz kable miedzy czujnikiem a siedzeniem i okazało sie że 1 okazał się przetarty w metalowym oplocie.
Z Fis-a znikneła komunikat reflektora. Czyli mam nadzieje że wszystko będzie wporządku
Czy jest możliwość, że czujnik jest uszkodzony i nie pokazuje się komunikat na fisie?
Czy reflektory po ich właczeniu powinny zjechać góra dół? u mnie nie zaobserwowałem takiego zjawiska, możliwe że to przez to że nie mogę zrobić adaptacji zgodnie z instrukcją wysłaną przez sebastian855
z góry dziękuje i pozdrawiam
esceenPL
przedzwoniłem dzis jeszcze raz kable miedzy czujnikiem a siedzeniem i okazało sie że 1 okazał się przetarty w metalowym oplocie.
Z Fis-a znikneła komunikat reflektora. Czyli mam nadzieje że wszystko będzie wporządku
Czy jest możliwość, że czujnik jest uszkodzony i nie pokazuje się komunikat na fisie?
Czy reflektory po ich właczeniu powinny zjechać góra dół? u mnie nie zaobserwowałem takiego zjawiska, możliwe że to przez to że nie mogę zrobić adaptacji zgodnie z instrukcją wysłaną przez sebastian855
z góry dziękuje i pozdrawiam
esceenPL
Witam
Problem pojawił się na fisie apropo poziomowania . Próbowałem to wyregulować przez vaga ale nie moge kliknąć GO na vagu . Pozatym dziwna sprawa bo problem z fisa znika jak włacze prawy kierunkowskaz . Czy ktoś miał taki problem ?
Prosze o porade
Oczywiście pojawia się bład 01539 i co najśmieszniejsze na najwyższym poziomie zawieszeńia nie da się go skasować . Na innym poziomie kasuje się ale nie moge włączyć adaptacji przyciskiem GO
_________________
Problem pojawił się na fisie apropo poziomowania . Próbowałem to wyregulować przez vaga ale nie moge kliknąć GO na vagu . Pozatym dziwna sprawa bo problem z fisa znika jak włacze prawy kierunkowskaz . Czy ktoś miał taki problem ?
Prosze o porade
Oczywiście pojawia się bład 01539 i co najśmieszniejsze na najwyższym poziomie zawieszeńia nie da się go skasować . Na innym poziomie kasuje się ale nie moge włączyć adaptacji przyciskiem GO
_________________
No quattro no fun
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
To że się wyświetlił błąd to raczej norma - sterownik wykrył że jest przerwa w obwodzie regulatorów (silniczków) w reflektorach. Czy powinien o się on samoistnie wykasować po pojawieniu - moim zdaniem nie - system ten w pewnym sensie odpowiada za bezpieczeństwo, więc po wystąpieniu nawet jednorazowego błędu powinien poinformować o tym kierowcęgutek2525 pisze:...możliwe że z tego powodu że jechałem bez lamp (przekręciłem zapłon) wyświetlił się błąd poziomowania lamp i po złożeniu wszystkiego do kupy tak już zostało??


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 28 sty 2012, 21:22
- Lokalizacja: Wrocław/O-ca
Witam. Panowie odgrzewam. Mój problem dotyczy a6 c5. Urwał mi się drążek łączący czujnik z lewy przód z wahaczem/stabizatorem. Nr części o której mowa to 8D0941299B. Wymieniłem na nową z aso i błąd jak świecil tak świeci. Poziomowania też nie zauważyłem. Czujnik nie był odlaczany więc wg. mnie powinno to od razu działać. Czy potrzebna jest kalibracja? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Były:
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'
Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'
Fiat Croma 1.9td 95'
Lancia Kappa 3.0V6 95'
VW Passat 1.9TDI 99
Alfa Romeo 166 2.4jtd-m 05'
Audi S6 4.2 V8 96'
Jest:
Audi A6 C5 2.7 BiT Q 01'
Audi A4 B7 2.0 TFSI Q 05'