[A6 C5 2,5 TDi V6 Quattro] Problem ze wspomaganiem Kierownic
[A6 C5 2,5 TDi V6 Quattro] Problem ze wspomaganiem Kierownic
Witajcie,
Przeglądałem wątki na forum odnośnie wspomagania kierownicy i znalazłem podobne problemy do mojego ale nikt konkretnie nie odpowiedział co trzeba zrobić bądź co szwankuje. Krótko opisze co mnie się dzieje... Troszkę się ostatni poślizgałem na parkingu w koło i po tej zabawie zauważyłem że jest coś nie tak ze wspomaganiem. Na jałowym biegu wspomaganie nie działa (w lewo i w prawo), jeśli dodam gazu tak że obroty są lekko powyżej 1000-1100 obrotów zaczyna działać i wtedy jeśli zakręcę kierownicą do wyczuwalnego oporu w lewo lub też prawo to jest słyszalne ślizganie się/wycie czegoś (nie wiem jakby jakiś pasek). Ktoś mi podpowie co to się porobiło z moim autkiem ?
Pozdrawiam.
Przeglądałem wątki na forum odnośnie wspomagania kierownicy i znalazłem podobne problemy do mojego ale nikt konkretnie nie odpowiedział co trzeba zrobić bądź co szwankuje. Krótko opisze co mnie się dzieje... Troszkę się ostatni poślizgałem na parkingu w koło i po tej zabawie zauważyłem że jest coś nie tak ze wspomaganiem. Na jałowym biegu wspomaganie nie działa (w lewo i w prawo), jeśli dodam gazu tak że obroty są lekko powyżej 1000-1100 obrotów zaczyna działać i wtedy jeśli zakręcę kierownicą do wyczuwalnego oporu w lewo lub też prawo to jest słyszalne ślizganie się/wycie czegoś (nie wiem jakby jakiś pasek). Ktoś mi podpowie co to się porobiło z moim autkiem ?
Pozdrawiam.
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
to Cie kolego jakiś mechanik nieźle wyrzeźbił :-P osobiście jestem po wymianie wszystkich elementów napędu alternatora, wspomagania, chłodzenia i klimy (ta ostatnia na osobnym pasku) oczywiście wraz z w/w napinaczem który to bez najmniejszego problemu jesteś w stanie zregenerować na częściach z ASOWujek-West pisze:niestety naprawa z wymiana paska calej lapy ktora jest z tuleja i inne pierdoly to 1700zl w ASO

Objaw miałem identyczny jak kolega który założył ten temat, na biegu jałowym ZERO wspomagania, ładowanie nie świeciło

Na 99% obstawiam napinacz paska alternatora, wspomagania oraz chłodzenia

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Dzięki za wyczerpująca odpowiedźeldo pisze:to Cie kolego jakiś mechanik nieźle wyrzeźbił :-P osobiście jestem po wymianie wszystkich elementów napędu alternatora, wspomagania, chłodzenia i klimy (ta ostatnia na osobnym pasku) oczywiście wraz z w/w napinaczem który to bez najmniejszego problemu jesteś w stanie zregenerować na częściach z ASOWujek-West pisze:niestety naprawa z wymiana paska calej lapy ktora jest z tuleja i inne pierdoly to 1700zl w ASOWystarczy ETKA, kumaty kolo przy telefonie w ASO i trochę pojęcia w temacie wymiany. Mnie wszystkie części (2 paski + 3 rolki + elementy napinacza ) wraz z robotą mechanika (demontaż przodu+wymiana) czyli cała impreza = 700pln :!: To gdzie ten tysiak sie pytam :shock:
Objaw miałem identyczny jak kolega który założył ten temat, na biegu jałowym ZERO wspomagania, ładowanie nie świeciłopasek był na swoim miejscu, przy dodaniu gazu pojawiało sie wpsomaganie z charakterystycznym piskiem. Napinasz był na tyle wylatany że wytarło mi na błysk tą osłonę z tyłu 8-)
Na 99% obstawiam napinacz paska alternatora, wspomagania oraz chłodzenia

- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
robilem to w ASO w Rybniku NOMAeldo pisze:to Cie kolego jakiś mechanik nieźle wyrzeźbił :-P osobiście jestem po wymianie wszystkich elementów napędu alternatora, wspomagania, chłodzenia i klimy (ta ostatnia na osobnym pasku) oczywiście wraz z w/w napinaczem który to bez najmniejszego problemu jesteś w stanie zregenerować na częściach z ASOWujek-West pisze:niestety naprawa z wymiana paska calej lapy ktora jest z tuleja i inne pierdoly to 1700zl w ASOWystarczy ETKA, kumaty kolo przy telefonie w ASO i trochę pojęcia w temacie wymiany. Mnie wszystkie części (2 paski + 3 rolki + elementy napinacza ) wraz z robotą mechanika (demontaż przodu+wymiana) czyli cała impreza = 700pln :!: To gdzie ten tysiak sie pytam :shock:
Objaw miałem identyczny jak kolega który założył ten temat, na biegu jałowym ZERO wspomagania, ładowanie nie świeciłopasek był na swoim miejscu, przy dodaniu gazu pojawiało sie wpsomaganie z charakterystycznym piskiem. Napinasz był na tyle wylatany że wytarło mi na błysk tą osłonę z tyłu 8-)
Na 99% obstawiam napinacz paska alternatora, wspomagania oraz chłodzenia
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
No to ja nie wiem za co oni (ASO) skasowali prawie 2 koła kiedy ja dokładnie za ta samą usługę zapłaciłem 7 stów
Dla "rozjaśnienia" tematu element oznaczony czerwoną strzałką to napinacz który u mnie był w 100% przyczyną zaniku wspomagania. Jak widać na załączonym obrazku jest on rozłożony (rozpisany) na części zamienne. Każdy element (tulejka, śrubka, podkładka itp) ma swój określony nr który można nabyć w ASO. Kumaty mechanik będzie wiedział co z tym zrobić
![Obrazek]()

Dla "rozjaśnienia" tematu element oznaczony czerwoną strzałką to napinacz który u mnie był w 100% przyczyną zaniku wspomagania. Jak widać na załączonym obrazku jest on rozłożony (rozpisany) na części zamienne. Każdy element (tulejka, śrubka, podkładka itp) ma swój określony nr który można nabyć w ASO. Kumaty mechanik będzie wiedział co z tym zrobić

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
No i tak jak pokazujesz wymienili to wszystko wraz z to duza czescia mam faktore gdzie pisze wszystko co robili i co ile kosztowalo (czy to mozliwe ze ASO mnie naciagnelo na kase)??eldo pisze:No to ja nie wiem za co oni (ASO) skasowali prawie 2 koła kiedy ja dokładnie za ta samą usługę zapłaciłem 7 stów![]()
Dla "rozjaśnienia" tematu element oznaczony czerwoną strzałką to napinacz który u mnie był w 100% przyczyną zaniku wspomagania. Jak widać na załączonym obrazku jest on rozłożony (rozpisany) na części zamienne. Każdy element (tulejka, śrubka, podkładka itp) ma swój określony nr który można nabyć w ASO. Kumaty mechanik będzie wiedział co z tym zrobić
[url=http://images37.fotosik.pl/454/40860516d4737d65med.jpg]Obrazek[/URL]
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Nie sadze... wydaje mi się że po prostu tak się cenią za usługę a klient ma prawo wyboruWujek-West pisze:czy to mozliwe ze ASO mnie naciagnelo na kase


Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
Sytuacjia mnie zmusila aby to naprawic w ASO ni ebylo tanio ale naprawione jest jak sie nalerzyeldo pisze:Nie sadze... wydaje mi się że po prostu tak się cenią za usługę a klient ma prawo wyboruWujek-West pisze:czy to mozliwe ze ASO mnie naciagnelo na kaseTo tak jak z przeglądem pogwarancyjnym i resztą usług które prowadzi ASO. Tak to rozumuje, nie korzystałem nigdy z ich (aso) usług mechanicznych i widzę że dzięki temu "trochę zaoszczędziłem" :roll: Grunt kolego że wszystko zrobione jak trzeba i służy
Nieznam nazw czesci ale ta duza zaznaczona szczalka to ona kosztuje 500zl w hurtowni , bo sprawdzalem a w ASO 620zl wiec i tak zle nie bylo
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
dla tego kolego jest rozłożona na czynniki pierwsze i można ją tgzw. zregenerować na oryginalnych częściach, taka alternatywa dla 620pln w ASOWujek-West pisze:ale ta duza zaznaczona szczalka to ona kosztuje 500zl w hurtowni , bo sprawdzalem a w ASO 620zl wiec i tak zle nie bylo

A co do ASO to chyba dla nich normalne że nikt tam nie będzie sie bawił w regeneracje (nabijanie nowych tulejek, wymiany śrubek, podkładek i itp.) tylko nowa część z pułki... klient płaci 8-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt: