Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 BMK] wymiana wtrysków ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
maniek1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 maja 2008, 19:55
Imię: Jan
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: maniek1981 » 22 gru 2010, 07:39

aw kurde niby lipa. dla mnie jedynym słusznym sposobem na sprawdzenie jest wymontowanie wtrysków i na stół. no ale Ty masz nówki... :shock:

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 22 gru 2010, 08:28

aw, ja nie wiem dlaczego ale u mnie po wymianie dwa nowe wtryski maja wartosc okolo -20. ciekaw jestem co u ciebie ebdzie , ale ja na twoim miejscu sprawdzil bym kompresje silnika. nie droga rzecz a moze sie okazac ze cos nie tak jest. Obojetnie co bys nie zrobil jestem ciekaw efektu koncowego a takze tego co tu napiszesz.a co do kodowania to raczej nie da sie zle zakodowac, bo ggdy sie wpisze choc jedna nieproawidlowa liczbe lub litere to calosc nie zostanie przyjeta- te liczby i cyfry tworza jakas sume kotrolna - wiec wykluczal bym pomylke w kodowaniu

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 22 gru 2010, 09:23

aw
Zostaje jeszcze pytanie z jakiego źródła masz te wtryski... :-/
Piotruś kilkakrotnie w różnych wątkach powtarzał, że VCDS to nie wyrocznia. Może ewentualnie coś pomóc, zasugerować w diagnozie problemu, przed wymianą wtryski powinny pójść na stół... .

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 22 gru 2010, 09:58

MaTyS, ja mam zpewnego zrodla wtryski i dwa z nich maja dziwna korekte bo w pierwszej grupie -20 i -21 na rozych cylindrach. wiem ze w mom przyapdku wystarczy przmeienic pozycje wtryskow z dizwnymi parametrami i zoabczyc czy na nowych miejsach bedzie to samo czy tez nie. Jesli to samo to wina wtryskow jesli nie to cos z silnikiem. Tak czy siak wymontowal bym wtryski i dal je do sprawdzenia a gdy beda one wyciagniete to sprawdzil bym kompresje i wtedy praktycznie wszystko bedzi jasne..

aw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 07 lis 2010, 17:26
Lokalizacja: Iława

Post autor: aw » 22 gru 2010, 10:11

No więc wtryski są nowe, mam fakturkę, gwarancję, zakup z hurtowni. Zatem w najgorszym przypadku powinienem dostać nowe.

Moje wątpliwości rodzą się jednak dlatego, że wydaje się strasznym niefartem, gdyby aż 5 było wadliwych.

Auto generalnie chodzi ok, nie ma problemów z mocą, odpalało bez problemów przy ostatnich mrozach (stoi pod chmurką), więc z kompresją chyba jest ok? Oleju nie zauważyłem aby przybywało, choć zrobiłem ogólnie od wymiany zaledwie 2 tys. z czego 1 tys. na nowych wtryskach.

Fenomenalny, zastanawiam się nad kodowaniem, bo wcześniej ktoś wspominał, że używane wtryski montuje się bez kodowania i auto chodzi. Czy z nowymi też tak się da? Tzn. czy możliwe jest, że wymieniono mi wtryski i nie wpisano nowych kodów, a silnik pracuje na kodach od starych wtrysków? Czy auto odpali w ogóle?

I jeszcze jedno pytanko z tym związane - w garażu leżą stare wtryski, a na nich kody. Czy w VCDS mogę odczytać teraz, jakie kody są wprowadzone? Da mi to odpowiedź, czy wprowadzono nowe, czy też wprowadzone są stare.

Zajrzałem również w bloki od dpf z ciekawości - stopień nasycenia w 104.3 podczas pomiaru wahał się od 2,6 nawet do 0. Zaskoczyło mnie to, bo często słyszy się o nasycaniu się dpf, a ja głównie kręcę się po mieście i na zimnym silniku (pomiary oczywiście dokonywane przy odp. temperaturze). Czy bloki 72-77 zmieniają się w trakcie procedury samooczyszczania dpf?

Z ciekawostek powiem jeszcze, że zginął objaw, o którym mówiono w wątku o zacinającym się rozruchu link - wtedy dziwiłem się, jak lejące wtryski mogą wpływać na przycinanie, ale... Objaw ustąpił. Mniej więcej w tym samym czasie wymieniłem też włącznik elektromagnetyczny w rozruszniku - wg. machera był do wymiany - więc nie wiem co tu tak naprawdę było przyczyną.

I jeszcze jedno spostrzeżenie - może to głupie - ale przed wymianą wtrysków niezależnie od pogody końcówki wydechu miałem mokre, koleżanka parkując obok miała suche (ona ma silnik ASB). Po wymianie wtrysków moje wydechy tez są suche.

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 22 gru 2010, 21:12

W koncu dowiedzialem sie o co chodzi z tymi DODATNIMI korekcjami...bo do dzisiaj nikt nie napisal o co chodzi...wiec jezeli mamy dodatnie to oznacza to, ze mamy nagar na wtryskach czyli podaja mniejsza dawke niz powinny dlatego dodatnie. Nie jest to szkodliwe dla tlokow itp.ale trzeba zapobiec temu zjawiskowi i uzyskac stan pierwotny...Trzeba dolac do paliwa tkz. Additiv do Diesla czyli dodatek ktory powoduje wieksza tempereture spalania i smaruje te czesci. Efekt jest taki ze wtrysk po kilkuset przejechanych km.(jestem wtrackie testowania ile) beda znowu takie jak powinny... Po zakonczonej akcji zdam raport jak zadzialalo, ile km przejechane i jak... Wedlug instrukcji producenta tych srodkow powinno sie je stosowac co 2000km i sa nie szkodliwe dla innych elementow silnika. Zeby po prostu zapobiec dalszego robieniu sie nagaru... Mysle ze niektorym pomoglem rozwiazac ich problem z dodatnimi wartosciami... <mikołaj>

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 22 gru 2010, 23:21

Dobrze mówisz kolego.

Z pompowtryskiwaczami w 1.9 TDI czy 2.0 TDI jest dużo łatwiej, gdyż można je oczyścić w myjce ultradźwiękowej, wymienić oringi i mamy pompki jak nowe.

Konstrukcja wtrysków z 3.0 TDI sprawia, że nie da się ich tak po prostu oczyścić w myjce. Ale środki do czyszczenia wtrysków dodawane do paliwa poprawiają ich pracę. Często jest to efekt krótkotrwały, ale wtedy zawsze można ponownie dolać magiczny płyn :mrgreen: IMO: na pewno lepiej dolać niż nic nie robić, efekt powinien być zauważalny.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

Awatar użytkownika
maniek1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 13 maja 2008, 19:55
Imię: Jan
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: maniek1981 » 23 gru 2010, 10:42

dajcie może link jak takie dodatki wyglądają?

Awatar użytkownika
azad-der-boss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 118
Rejestracja: 14 mar 2010, 19:16
Lokalizacja: Bogacica/Dachau

Post autor: azad-der-boss » 23 gru 2010, 10:53


Awatar użytkownika
Bbone
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 29 lis 2010, 21:07
Lokalizacja: Lidzbark Warmiński
Kontakt:

Post autor: Bbone » 23 gru 2010, 11:06

azad-der-boss pisze:Osobiscie uzywam takiego srodka... http://allegro.pl/liqui-moly-super-doda ... 97357.html
Spróbuje ,zamówiłem to cudo i zobaczymy,czy będzie tak jak napisali silniczek lepiej chodził.Ja tankuje najlepszą ropkę na Bp i Shell'u :->
All of the Above

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 26 gru 2010, 09:52

Piero pisze: ...Konstrukcja wtrysków z 3.0 TDI sprawia, że nie da się ich tak po prostu oczyścić w myjce... .
Samemu nie, ale w serwisie Bosch jak najbardziej taka usługa jest wykonywana ;-)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 26 gru 2010, 14:18

Zgadza się. Tylko koszt usługi regeneracji równy jest niemal kosztowi zakupu nowego wtrysku, a rozważamy alternatywne opcje. Dla przykładu regeneracja PD dla 2.0 TDI w BOSCHu to: 85zł koszt samej analizy czy da się regenerować czy nie (płacisz bez względu na to czy usługa będzie wykonana czy nie!), 400zł koszt części potrzebnych do regeneracji + robocizna - koszt ok 200zł. Razem prawie 700zł, a NOWY PD można kupić za 850-900zł.
My czyścimy taki PD za ok. 150zł/szt. wraz z wymianą oringów, dlatego jest to atrakcyjna alternatywa. Nie wiem jak wygląda koszt regeneracji wtrysku do 3.0 TDI w BOSCHu ale stawiam lewe jajo, że jest to zabieg nieopłacalny ;-)
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 26 gru 2010, 15:12

Jak na razie wchodzi w grę tylko czyszczenie, na dzień dzisiejszy nie wykonuje się regeneracji tych wtryskiwaczy.

t0mek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 gru 2010, 16:43
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: t0mek » 30 gru 2010, 17:13

Witam. Poszukuje wtryskow do mojego Audi A6 3.0 Tdi 2005. Czy moze mi ktos powiedziec jakie wtryski potrzebuje !?
Moj FIN: WAUZZZ4F75N056024

I gdzie je najlepiej kupic!?

Dziekuje serdecznie i pozdrawiam.

mest1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 20 paź 2008, 00:23
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: mest1987 » 31 gru 2010, 03:08

Panowie a jak myślicie czy warto zastosować takie coś http://allegro.pl/liqui-moly-diesel-spu ... 74812.html ten preparat czyści wtryski. Mam na dwóch wtryskach lekko dodatnie parametry w drugim "słupku" +10 i +12 i chętnie bym wlał i zobaczył co się stanie. Chyba, że ktoś już to używał i wie że nic nie pomoże. Tak wgl czy do naszych aut można takie dodatki lać??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja