andykwas pisze:a jak to mam sprawdzić ?
ÂŚwiece żarowe możesz sprawdzić na kilka sposobów (bez ich demontażu), najprościej jest zaopatrzyć sie w kabelek (najlepiej linka) podpiąć go do plusa z akumulatora i drugą końcówką dotykać styku na świecy, ma iskrzyć w tedy w 90% jest OK.
Kolejnym sposobem bardziej precyzyjnym... jest sprawdzenie oporu świecy (nowa ma ok. 1,2 ohm) jeżeli świeca względem masy (np. kolektor ssący) ma więcej lub np. wartości w kilo ohmach to znaczy ze jest już DEAD :-P Można też sprawdzić pobór prądu na każdej świecy osobno za pomocą amperomierza, wpinasz w szereg (pomiędzy końcówkę świecy a przewód zasilający) sprawna świeca powinna pobrać ok. 10A. Zawsze można poświecić nieco więcej czasu i wykręcić świece w celu analizy. Osobiście stosuje metodę wymiany kpl. 6szt mimo że grzeje połowa
p.s. ale po co... przecież :
krischm pisze:Dobrze utrzymana jednostka piali na jedną świeczkę przy -20,

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r
https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .