[A6 C5] Problem z immo
[A6 C5] Problem z immo
Witam sporadycznie raz na 10 razy wystepuje u mnie dziwny objaw kontrolki gasna zegary rowniez i zaczyna migac kontrolka immo i auto odpala na chwile potem gasnie dopiero jak wyciagne kluczk i wloze jeszcze raz problem znika w czym rzecz? przejmowac sie?
Tak kolego. Przerabiałem to 2 tygodnie temu. Auto nei chciało mi odpalić. Dopiero po konsultacji z kolegą z forum, zdjąłem kierownicę, i ten plastik pod nią, aby dostaćsiędo stacyjki. Odpiąłem 2 pinowy kabelek, psiknąłem coś na zasadzie elektro- contact w sprayu, kilka razy kostkę wsadziłem, wyjąłem i na dzień dzisiejszy jak reką odjął. (odpukać w niemalowane)Armani85 pisze:znaczy sie sciagnac kiere?

podepnij jeszcze vag-a i sprawdźbłędy. Jeśli to to samo co u mnie, to w grupie 17(instruments ) powinieneś mieć błąd który mówi o za słabym sygnale z kluczyka, tzw key signal to low. pozdrawiam. I zrób to jak najszybciej,bo nie znasz dnia ani godziny, jak nie będziesz mógł odpalić auta.
Potrzebujesz:Armani85 pisze:Kolego podpowiesz jakich dokladnie kluczy potrzebuje by odkrecic kierownice? bo wlasnie bede zamawial na allegro tylko co konkretnie potrzebuje ? pozdro
[ Dodano: 2010-12-18, 17:22 ]
ewentualnie gdzie takie klucze mozna kupic?
torx-y (t-25 i jeszcze jeden większy , nie pamiętam)
śrubokręt krzyżakowy dość długi i cienki (tutaj musisz dobrze go dopasować, bo bardzo ciężko odkręcić2 śrubki od dołu)
i jeszcze jeden torx do odkręcenia kierownicy (tutaj na prawdę duży torx)
Generalnie jeśli coś grzebiesz przy audi, polecam zakupić dość dobry i w miarę duży zestaw torx-ów, ponieważ wszędzie, śrubki są własnie na takie giwazdki.
Instrukcja:
Odpinasz AKUMULATOR
Zdejmujesz górną plastikową maskownicę (jest to ta, w kształcie odwróconego U, znajduje się centralnie przed licznikiem.) Ciągniesz delikatnie do siebie, bo jest na zatrzaskach.
Ustawiasz kierownicę do jazdy na wprost (idealnie, bo później będziesz miał krzywą kierę)
Później po bokach od tyłu kierownicy zobaczysz 2 śrubki na torx (chyba t25, dopasujesz sobie)
Odkręcasz
Wychodzi CI pooduszka. (ostrożnie!!!!)
ODpinasz jeden kabelek z żółtą wtyczką, i poduchę odkładasz na bok!
Teraz sięgasz po


Ukazuje się twoim oczom duża śruba, która mocuje kierownicę. I tutaj jest ten duży torx. Wg imbusów jest to chyba 14, ale oznaczenia torxa nie pamiętam.
ODkręcasz, i kierownicę odkaładasz na bok.
Teraz masz tylko plastiki
Po zdjęciu kierownicy, tak jakby za nią, masz 2 śróbki na śrubokręt krzyżak
Odkręcasz (łatwizna)
Następnie, po bokach (spójrz od dołu osłony) masz takie dość głębokie dziurki. Tam głęboko siędzą kolejne 2 srubki na krzyżak. Tutaj włąśnie dobrze dopasuj śrubokręt, bo będziesz się mędzył.
Nastepnie luzujesz blokadę kierownicy( ciągniesz w dół)
Zobaczysz że tam też jedna śruba torx.
Odkręcasz tą śrubę.
Później delikatnie rozczepiasz plastiki. Górny od dolnego. Jak Ci się uda, zobaczysz dwu pinowy kabelek, takie cieniutkie ustrojstwo z wtyczką.
To jest właśnie te ustrojstwo od immo.
No i się zaczyna zabawa. Musisz to wyciągnąć. Jak się przyjrzysz to ma taką zapadkę z boku którąmusisz nacisnąc jakimś śrubokrętem.
Jak się troszke pomęczysz, to wyciągniesz.. Tylko ostrożnie, żebyś kabeklków nie pourywał:)
Jak wyciągniesz wtyczkę, to popsikaj ją jakimś electro- contactem. Dostaniesz w każdym sklepie elektrycznym) Coś taiego, zeby usuwało tlenki i wodę.
I tak psiknij ze 2 razy
Odczekaj.
Wyjmij

Póżniej kilka razy włóż, i wyciągnij tą wtyczkę, żeby styki się przetarły.
Później wszystko poskłądaj analogicznie do kupy, i módl się, żeby pomogło:)
Następnie ciesz się, że masz zaoszczędzone parę groszy w portfelu, i banana na twarzy, że się udało


POWODZENIA!!!
Dzieki wielkie Kolego jak tylko wyzdrowieje wezme sie za to:)
A zestawik zamowilem taki. http://allegro.pl/klucze-bity-torx-spli ... 17746.html
pozdro
A zestawik zamowilem taki. http://allegro.pl/klucze-bity-torx-spli ... 17746.html
pozdro