Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,7T] Instrukcja montazu turbin

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

[A6 C5 2,7T] Instrukcja montazu turbin

Post autor: Robtoy » 14 gru 2010, 23:21

Witam wszystkich
Koledzy jestem na etapie wymiany turbin i potrzebuje opini kogos kumatego odnosnie jakich czesci potrzebuje oprucz samych turbin(te juz zmowione )

to znaczy chodzi mi o to czy potrzebuje jeszcze jakies dodatkowe uszczelki czy nakretki lub przewody olejowe do sprawnego zamatowania nowych turbawek

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 16 gru 2010, 00:36

przebiegu jest 205.000km niecale i jest to autentyczny przebieg

czyli co uszczelka na laczeni turba z kolektorem i uszczelke na laczenie z wydechem tak i to wszystko?

A czy te uszczelki to niepowinny przyjechac w komplecie z turbinkami?

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 16 gru 2010, 18:17

turba zamowilem w ASO Audi German i teraz niweiem czy te uszczelki beda w kaplecie czy mam je dodatkowo zamowic,ale to juz jutro sie dowiem jak to bedzie bo jutro odbiuor sprezarek a jesli jednak trzeba bedzie to juz domowie umnie w lokalnym serwisie.

U mnie turbiny chlodzone sa olejem,ktory notabene w przerazajacych ilosciach wedruje z nich w dolot(z tego powodu wymieniam)a stare moje turbinki oddam do regeneracji i beda czekaly w rezerwie.

A chcialbym sie jeszcze poradzic czy jesli stare turbiny walily olejem w dolot to potrzebuje dokonac jeszcze jakichs innych zabiegow jak naprzyklad wymiana intercolerow lub niewiem jakies czyszczenie specjalne calego dolotu,przepustnicy
czy wystarczy umyc przewody dolotowe bezynka ekstrakcyjna, przeplukanie intercolerkow dobre wysuszenie wszystkiego i zmatowanie w calosc?

A i najwazniejsze czy po zamatowaniu turbin musze jakos dostroic turbiny czy one juz sa fabrycznie kalibrowane pod autko?

No i zastanawiam sie nad tym czy kiedy silnik benzynowy dostaje olej to czy taka sytuacja bardzo destrukcyjnie wplywa na jego zuzycie i czy od tego moglo sie popsuc cos w silniku tzn. czy powinienem posprawdzac dodatkowo jeszcze jakis podzespoly bo nieukrywam ze bardzo lubie moje auto i zalezy mi na tym zeby bylo absolutnie w najlepszej formie

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 16 gru 2010, 23:56

Wlasnie chce samemu wszystko naprawiac w samochodzie staram sie od pewnego czasu sam serwisowac auto potym jak zorientowalem sie jakie balwany naprawiali mi auto w serwisie audi to niemam juz za grosz zaufania i wole chocby metoda prob i bledow sam nauczyc sie reperowania fury.

zakupilem skaner diagnostyczny a dzieki pomocy jednego z kolegi z tutejszego forum zciagnolem etke co jest nieslychanie pomocne przy naprawie samochodu z tej okazji jeszcze raz w tym miejscu chcial bym mu podziekowac za jego bez interesowne zaangazowanie jak i pomoc finansowa jesli bedzie czytal tego posta to napewno zkapuje ze to o nim mowa(naprawde dobry z niego kolega mimo ze sie nawet na oczy nigdy nie widzielismy)

ale do rzeczy-wlasnie przedchwilka obejzalem rysunki z etki i ewidetnie widac na nich ze do turbin podlaczony jest tylko olej (doplyw i odplyw)

odnosnie tej sadzy to co sadzisz o dodatkach do paliwa w instrukcji audi jest napisane zeby stosowac bo one dzialaja przeczyszczajaco i anty korozyjnie ,myslisz ze to moze cos polepszyc tzn.wyczyscic silnik troche z tego syfu?

temat katalizatorow hymm...na forum wyczytalem ze w tych silnikach niepowinno sie usuwac katow,ale sam niepotrafie sie jeszcze do tego ustosunkowac bo niewiem tego ze sprawdzonego zrodla pozatym wydaje mi sie ze silnik niezdazyl tego oleju wciagnac za wiele chos sady sporadycznie juz wariuja wraz z EGT-rami G-236 i MAP G-71 niemniej jednak po konsultacji z kilkoma kolegami z forum jak i moim jedynym sprawdzonym mechanikie,ktory jak na zlosc jest 1000km odemnie stwierdzilismy wszyscy ze z chwila gdy wymienie turba i pojezdze troche i przepale ten nagar to wszystko powinno samoistnie wrocic do normy
teraz w weekend bylem zlac olej z przewodow i po tym zabiegu autko jezdzi ladnie nic nie kopci wiec sa jakies szanse ze dzieki szybkiemu wykryciu problemu uda sie oszczedzic katy,sady lambda i EGT .

olej oczywiscie tez wymienie odrazu mimo tego ze zaledwi 5000km temu byl lany swierzutki Castrolek ,,magnatek,,professional 5w 40

W kazdy razie dzieki Ci wielkie censored, ze mi tu pomagasz to ogarnac punkcik dla Ciebie juz oczywiscie poszedl <ok>

P.S zdiecia turbin i z przebiegu naprawy oraz moje spostrzezenia postaram sie wkleic w temacie ,,nasze auta,,jakby kiedys ktos chcial czy potrzebowal sie czegos dowiedziec na ten temat.
pozdrowionka

Robtoy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
Imię: Robert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Robtoy » 18 gru 2010, 00:11

wiec turbinki juz przyszly( do wgladu pod tym linkiem a6-s6-c5-27-biturbo-vt19506,120.htm#318575 ) i uszczelak niema do nich w komplecie wiec teraz musze pojechac i domowic je osobno.

w sprawie chlodzenia turbin olejem to teraz chyba musze zweryfikowac swoje powyzsze stwierdzenie ze sa chlodzone tylko olejem gdyz po wnikliwszej analize musze stwierdzic ze sa chlodzone dodatkowo plynem czego nie zauwazylem wczesniej przegladajac ogulne schematy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja