[A6 C5] Pełny FIS
[A6 C5] Pełny FIS
Witam przeszukalem forum ale konkretnej odpowiedzi nie znalazlem mianowicie posiadam A6 z 2001 i zastanawia mnie czemu nie ma pelnego komputera skoro w poprzednij a4 98r juz byl.
Moje pytanie brzmi jakie sa koszta i co trzeba kupic by uruchomic pelny fis i czy to sie oplaca bo jezeli ma to kosztowac 1000zl to sobie odpuszcze.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-12-12, 14:27 ]
Licznik posiadam z pelnym fisem nie jest on dzielony tzn tak mi sie tylko wydaje ze mam heh
Moje pytanie brzmi jakie sa koszta i co trzeba kupic by uruchomic pelny fis i czy to sie oplaca bo jezeli ma to kosztowac 1000zl to sobie odpuszcze.
Pozdrawiam
[ Dodano: 2010-12-12, 14:27 ]
Licznik posiadam z pelnym fisem nie jest on dzielony tzn tak mi sie tylko wydaje ze mam heh
Panowie ! na koszt takiej zabawy składa się wiele czynników.
1. Zestaw wskaźników tzn zegarów ok 350 zł
2. manetka wycieraczek z FIS hmm za 90 zł można na allegro kupić komplet razem z lewą od kierunków wraz z tempomatem. To dla tych co chcą temp ale to już inny temat.
3. Szara kostka 32 pinowa którą można kupić w serwisie 32 zł. ( piny pasują od kostki ISO np od radia).
4. wyprowadzenie sygnału z szarej kostki np Poziom płynu do spryskiwaczy, moduł świateł, oraz światło stopu. To sa błedy które wyskoczą po podpięciu nowych zegarów. Wszystko można wyłączyć Vagiem ale lepiej żeby działało.
Jeśli ktoś ma dużą navi to można lecz nie trzeba wyprowadzić sygnał np Wyświetlanie stacji itd.
5. strojenie zegarów i wyciąganie imo a potem programowanie kluczy które można robić wiele razy.
Jeśli chodzi o zegary to polecam VDO, są najbardziej trwałe.
Oczywiście chodzi tu o samochody od 2000 roku. Co do aut do 2000 czyli na czerwonym podświetlaniu trzeba zobaczyć czy jest wyprowadzony sygnał konsumpcji ale raczej powinien być :-P
1. Zestaw wskaźników tzn zegarów ok 350 zł
2. manetka wycieraczek z FIS hmm za 90 zł można na allegro kupić komplet razem z lewą od kierunków wraz z tempomatem. To dla tych co chcą temp ale to już inny temat.
3. Szara kostka 32 pinowa którą można kupić w serwisie 32 zł. ( piny pasują od kostki ISO np od radia).
4. wyprowadzenie sygnału z szarej kostki np Poziom płynu do spryskiwaczy, moduł świateł, oraz światło stopu. To sa błedy które wyskoczą po podpięciu nowych zegarów. Wszystko można wyłączyć Vagiem ale lepiej żeby działało.
Jeśli ktoś ma dużą navi to można lecz nie trzeba wyprowadzić sygnał np Wyświetlanie stacji itd.
5. strojenie zegarów i wyciąganie imo a potem programowanie kluczy które można robić wiele razy.
Jeśli chodzi o zegary to polecam VDO, są najbardziej trwałe.
Oczywiście chodzi tu o samochody od 2000 roku. Co do aut do 2000 czyli na czerwonym podświetlaniu trzeba zobaczyć czy jest wyprowadzony sygnał konsumpcji ale raczej powinien być :-P
Skoro masz już licznik to masz najdroższą część, potrzebujesz do tego manetki i kawałka wiązki - wsumie wtyczki i według schematu przerobić ją odpowiednio (pomoże Ci w tym Autodata / Elsa)
powinieneś dołożyć jeszcze taki większy przekażnik (nie pamiętam oznaczenia) jest odpowiedzialny za komunikaty żarówek, ale to już kwestia gustu - bez tego też będzie działać.
mając zrobioną instalacje pozostaje uruchomienie, najprostrzym i wsumie najlepszym interfejsem będzie tu Vag Can Commander (do pinów, Vinu, przebiegu) + np zwykły Vag do kodowania zegarów, zapisywania kluczy (w vag can commander te fukncje jakoś dziwnie działają i zawsze to trzeba tam w ciemno robić)
1 Vag Can Commander wyciągasz piny liczników - potrzebne są obydwa
2 następnie zmieniasz Vin licznika z pełnym Fisem na ten z twojego auta, możesz przy okazji ustawić przebieg
3 uruchamiasz licznik poprzez adaptacje immo w liczniku lub w sterowniku silnika tu ci będą potrzebne obydwa piny, pozniej w liczniku nadpisze sie stary Pin jak dobrze wszystko zrobisz(jeśli wcześniej zmieniłeś Vin na taki jaki miałeś w starym silniku to po dopisaniu immo pozostanie jeden właściwy Vin w nowym liczniku)
4 zapisujesz klucze, jeżeli odrzuci zapis musisz wymienić pestki na nowe, są jednokrotnego zapisu - ale czasami udawało mi się zapisywać klucze na starej pestce (jak trzeba to crypto48 w granicach 15 - 20 zl za sztuke)
4 kodujesz licznik do wyposażenia i po robocie
powinieneś dołożyć jeszcze taki większy przekażnik (nie pamiętam oznaczenia) jest odpowiedzialny za komunikaty żarówek, ale to już kwestia gustu - bez tego też będzie działać.
mając zrobioną instalacje pozostaje uruchomienie, najprostrzym i wsumie najlepszym interfejsem będzie tu Vag Can Commander (do pinów, Vinu, przebiegu) + np zwykły Vag do kodowania zegarów, zapisywania kluczy (w vag can commander te fukncje jakoś dziwnie działają i zawsze to trzeba tam w ciemno robić)
1 Vag Can Commander wyciągasz piny liczników - potrzebne są obydwa
2 następnie zmieniasz Vin licznika z pełnym Fisem na ten z twojego auta, możesz przy okazji ustawić przebieg
3 uruchamiasz licznik poprzez adaptacje immo w liczniku lub w sterowniku silnika tu ci będą potrzebne obydwa piny, pozniej w liczniku nadpisze sie stary Pin jak dobrze wszystko zrobisz(jeśli wcześniej zmieniłeś Vin na taki jaki miałeś w starym silniku to po dopisaniu immo pozostanie jeden właściwy Vin w nowym liczniku)
4 zapisujesz klucze, jeżeli odrzuci zapis musisz wymienić pestki na nowe, są jednokrotnego zapisu - ale czasami udawało mi się zapisywać klucze na starej pestce (jak trzeba to crypto48 w granicach 15 - 20 zl za sztuke)
4 kodujesz licznik do wyposażenia i po robocie
Do Check control od żarówek potrzebny jest moduł świateł ale jest z tym trochę roboty i raczej nie spotkałem się z tym na allegro, może dlatego że ludzie nie wiedzą co mają do sprzedania. Generalnie wystarczy wyprowadzić Masę pod deskę i po temacie
.
Moim zdaniem trzeba modernizować wszystko bez względu na koszty, a pełen FIS hmmmm miodzio :mrgreen:

Moim zdaniem trzeba modernizować wszystko bez względu na koszty, a pełen FIS hmmmm miodzio :mrgreen:
Dla zainteresowanych
BENZYNA 1.8 2.0 2.4 2.8 itd
http://allegro.pl/audi-a6-c5-4-2-v8-lic ... 08588.html
http://allegro.pl/passat-b5-b5-lift-aud ... 94468.html
Diesel 1.9 2.5
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-li ... 50659.html
Schemat elektryny mogę podesłać !
Koszt części ok 350zł do 500zł

http://allegro.pl/audi-a6-c5-4-2-v8-lic ... 08588.html
http://allegro.pl/passat-b5-b5-lift-aud ... 94468.html
Diesel 1.9 2.5
http://allegro.pl/audi-a6-c5-2-5-tdi-li ... 50659.html
Schemat elektryny mogę podesłać !
Koszt części ok 350zł do 500zł
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1105
- Rejestracja: 12 gru 2009, 16:51
- Imię: Tadeusz
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: głogów DGL
- Kontakt:
Armani85, postaram ci sie opisac jak to zrobiłem . Zciągamy kierownice zeby wymienic manetke . W tej co jest przycisk od przełączania komunikatów na fisie miałem tez wtyczke ze trerczącymi przewodami . Do tej wtyczki własnie przekłdamy przewody ze starej wtyczki . Kolorami , wyciągamy np, uciety niebieski i w to miesjce wkladamy niebieski ze starej itd , ( wtyczka fajnie sie rozkłada ) . jezeli luz przełozymy przewody ze starej do wtyczki nowej tej z przyciskiem powinno nam zostac chyba 3 alo 4 przewody wolne ( sterczące ) . Jestesmy na etapie podłączonej manetki . te własnie pozostałe przewody łączymy z przewodami wtyczki w zegarach - kolorami oczywiscie . i to cała filozofia łączenia manetki z zegarami . tymi własnie przewodami idzie sygnał SPALANIA i sygnał przełączania komunikatów na FISIE . u mnie na zegarach pokazały sie komunikaty po polączeniu kabli ( test hamulców , spalona żarówka , brak płynu spryskiwaczy ) . musiałem z pozostałych kabli z wtyczki znalezc odpowiedni przewód i połączyc go z masa . do kabla masy po kolei dotykałem pojedynczo przewody z kostki i obserwowałem wskazanie FISA . Znalazłem te trzy przewody ( odpowiedni przewód z masą i komunikat gasł ) , połączyłem na stałe z masa i zaizolowałem . Pozostałe przewody są od MENU , navi , RDS itd itp . ja kazdy osobno zaizolowałem zeby nie robiły spiącia i potem wszystkie związałem do kupy . Oczywiscie na samym początku pracy musiałem przekodowac zegary ( PIN ) i zakodowac kluczyki do nowych zegarów ( immo ) . Jak wszystkie kabelki pochowałem i poskręcałem kiere , osłony , zegary - test jazdy . po około 50 m włączył sie FIS . wskazania wszystkie - spalanie srednie i chwilowe , dystans kilometrów do przejechania na posiadnym paliwie , czas jazdy , srednia prędkosc . Zalałem ON do pełna i po 100 kilometrach zalałem sprawdzając ze wskazaniem na FISIE . Było ok . to własciwie wszystko . W razie pytan pisz .
_________________
_________________