Kod: Zaznacz cały
[2.5 TDI afb]przestawiony rozrzad 2.5 AFB
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:55
- Lokalizacja: legnica
[2.5 TDI afb]przestawiony rozrzad 2.5 AFB
witam wszystkich. w czwartek wybralem sie w trase,600km.i wszystko szlo ok,w drodze powrotnej nagly szum zpod maski.zjazd na stacje paliw i co sie okazuje.pasek alternatora pekl! i malo tego wkrecil sie w pasek rozrzadu na kolo na wale.sam pasek rozrz niepekl,ale mechanik ktory udzielal pierwszej pomocy twierdzi zeprzestawilo.czy moglo pogiac zawory gdy pasek przeskoczyl? dodam ze jest to silnik afb
Ostatnio zmieniony 13 gru 2010, 09:48 przez robert22ff, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:55
- Lokalizacja: legnica
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
Coś jest na rzeczy z tym paskiem alternatora w AFB, bo mi 2tyg temu unieruchomił wozidło 50km od domu na parkingu galerii
wysokość parkingu 2,10m, laweta + A6 avant = 2,05m juz sie zabierałem powoli do spuszczania powietrza z zimowek... relingi dosłownie na milimetry przechodziły pod rurami i znakami, jakaś masakra :shock:
Wjechałem na parking i wszystko GITT, po 2h wracam odpalam bez problemu, probuje skręcić kierownica ANI DRGNIE. ÂŁadowania ani chłodzenia nie ma, dzwonie do mechanika... usłyszałem krótko: NIE ODPALAJ ! Okazało sie ze napinacz miał juz dość współpracy z resztą rolek no i paskiem :-P To tak w ramach paska alternatora, w temacie przestawienia rozrządu... przypomne z kolei inną przygodę, podczas rozruchu zmieliłem MYSZ na kole rozrządu lewej głowicy (tamat szeroko opisany rok temu na forum), silnik nie odpalił bo momentalnie (jak sie później okazało) przeskoczył o 3/4 ząbki. Pokrzywiło 5 zaworów i połamało kilka krzywek hydrauliki. Szczęście w nieszczęściu że wałki ocalały (UFF) bo chyba bym poległ na całej linii... ale to chyba tylko dzięki temu że silnik NIE ODPALIÂŁ ! Tak czy siak to najdroższy rozruch silnika w moim życiu :-P
Wracając do problemu kolegi, faktycznie mogło coś pokrzywić po ingerencji w pasek rozrządu, jak mysz dała rade V6 to pasek micro tym bardziej... :-P na pewno nie obejdzie sie bez lawety i analizy silnika bez przodu, pokryw zaworów itp. Zaznacze tylko że rozrząd miałem wymieniony 15tyś km przed w/w zdarzeniem który to zupełnie nie zawinił ! Przyroda...
Tak że mechanik oceni sytuacje i wystawi receptę w postaci listy elementów (części) do wymiany... taki ciulowy okres do takich przygód :-P ale wiem jak to smakuje bo mija dokładnie rok czasu od moich przygód... auto dostałem dzień przed wigilią niestety ze spooorym rachunkiem do zapłaty :-P

Wjechałem na parking i wszystko GITT, po 2h wracam odpalam bez problemu, probuje skręcić kierownica ANI DRGNIE. ÂŁadowania ani chłodzenia nie ma, dzwonie do mechanika... usłyszałem krótko: NIE ODPALAJ ! Okazało sie ze napinacz miał juz dość współpracy z resztą rolek no i paskiem :-P To tak w ramach paska alternatora, w temacie przestawienia rozrządu... przypomne z kolei inną przygodę, podczas rozruchu zmieliłem MYSZ na kole rozrządu lewej głowicy (tamat szeroko opisany rok temu na forum), silnik nie odpalił bo momentalnie (jak sie później okazało) przeskoczył o 3/4 ząbki. Pokrzywiło 5 zaworów i połamało kilka krzywek hydrauliki. Szczęście w nieszczęściu że wałki ocalały (UFF) bo chyba bym poległ na całej linii... ale to chyba tylko dzięki temu że silnik NIE ODPALIÂŁ ! Tak czy siak to najdroższy rozruch silnika w moim życiu :-P
Wracając do problemu kolegi, faktycznie mogło coś pokrzywić po ingerencji w pasek rozrządu, jak mysz dała rade V6 to pasek micro tym bardziej... :-P na pewno nie obejdzie sie bez lawety i analizy silnika bez przodu, pokryw zaworów itp. Zaznacze tylko że rozrząd miałem wymieniony 15tyś km przed w/w zdarzeniem który to zupełnie nie zawinił ! Przyroda...
Tak że mechanik oceni sytuacje i wystawi receptę w postaci listy elementów (części) do wymiany... taki ciulowy okres do takich przygód :-P ale wiem jak to smakuje bo mija dokładnie rok czasu od moich przygód... auto dostałem dzień przed wigilią niestety ze spooorym rachunkiem do zapłaty :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
no weź nie piernicz :shock: :shock: :shock: to witaj w klubie kolegooli80 pisze:eldo, mi właśnie przez mysz pasek przeskoczył

1 ząbek... to kurde trafiłeś na jakaś wygłodzoną bo u mnie narobiła szkód na 5 tysiaków nie licząc kosztów lawety i itp. :-P :evil:
Ale za to mam czyste, suche i w pełni sprawne AFB no i przygarnąłem pod dach 2 koty które pilnują mojej V6-stki :mrgreen:
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1993
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
masz na myśli ten napinacz ? :oli80 pisze:napinacz paska alternatora po regeneracji
Na forum wyczytałem że są zestawy naprawcze, jak tak owego nie mogłem nabyć :roll: i byłem zmuszony zamówić wszystkie elementy osobno w ASO wg. tego rysunku z Etki. Ten właśnie element (napinacz) był przyczyną unieruchomienia auta, był na tyle wyrobiony że pasek tarł po osłonie (taka aluminiowa z tyłu nr 11 na rysunku) aż w końcu staną mimo ze silnik był na chodzie (u mnie nie pękł) kolega robert22ff wyżej miał mniej szczęścia

Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 59
- Rejestracja: 16 sty 2010, 15:55
- Lokalizacja: legnica
witam.jestem dobrej mysli.mechanik sie dzis zabiera do roboty i jutro chwila :oops: prawdy.jak tylko sie dowiem co i jak dam znac
[ Dodano: 2010-12-19, 13:30 ]
witam.sa wiesci od mechanika,mierne ale sa.wszystkie pestki na obu glowicach sa walniete,24szt jak jedna,ale zawory sa ok.mysle ze to lepiej niz glowice zwalac i dodatkowe koszta.czesci zamuwione ale jeszcze cena nieznana.sie okaze jutro. :oops:
[ Dodano: 2010-12-24, 18:57 ]
witam .tak jak obiecalem to jestem.dzis rano odebralem paczke od mikolaja w postaci mojego auta.
prezent baaaaaaaaardzo drogi.ale do rzeczy.wymieniony rozrzad kpl.rolki i paski pk.kpl 24 dzwigienki i 12 pestek.razem 1760zl,po kosztach.robocizna 1000zl. ale jakie bylo zdziwienie mechanika i moje jak zobaczylismy walki!!!! odpokac,zero zuzycia na nich.to bdb,choc jedno z glowy.noi tak sie zakonczyla wyprawa na wschodnia ściane polski na 1 dzien.swoja droga za 3760zl to chyba mialbym tydzien w Egipcie.hhheheeh,pozdrawiam i wesolych swiat wszystkim :mrgreen:
[ Dodano: 2010-12-19, 13:30 ]
witam.sa wiesci od mechanika,mierne ale sa.wszystkie pestki na obu glowicach sa walniete,24szt jak jedna,ale zawory sa ok.mysle ze to lepiej niz glowice zwalac i dodatkowe koszta.czesci zamuwione ale jeszcze cena nieznana.sie okaze jutro. :oops:
[ Dodano: 2010-12-24, 18:57 ]
witam .tak jak obiecalem to jestem.dzis rano odebralem paczke od mikolaja w postaci mojego auta.
