[c5 1,8T 2000] czujnik temperatury płynu chłodniczego.
[c5 1,8T 2000] czujnik temperatury płynu chłodniczego.
Drugim moim problemem jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego. Chodzi o to ze jest jakby przeskalowany. Gdy odpalam zimny silnik wskazowka zaczyna z poziomu 70stC zamiast 60stC, i w sposób prawidłowy rośnie do temeratury 100stC zamist 90stC. Widac z tego ze jest on przesuniety o 10 st w gore. Co z tym zrobic, wymienic czujnik (gdzie ona sie znajduje) czy mozna go jakos przeskalowac jesli tak to jak to zrobic?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 15 paź 2008, 21:10
- Imię: Józef
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AFN 110KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: BARYCZKA
[A6 c5 1.8T]problem z teprratura
Witam wszystkich serdecznie mam maly problem a mianowicie wskaznik teperatury pokazuje mi 100 stopni wentylatory dzialaja bo sprawdzalem ale co zaobserwowalem to jak przekrece stacyjke i zapale kontrolki to teperature mam na 70 stopniach a powinna byc na 60 stopniach czyli jak mam 100 stopni po rozgrzaniu silnika to tak naprawde mam 90 czyli wszystko niby jest ok ale to jest bardzo irytujace dla mnie czy ktos maze juz mial taki przypadek lub wie o co chodzi moze to tylko czujnik zaznaczam ze nie mam mozliwosci podpiecia pod wag chyba ze pojade do kogos kto ma w sobote mam zamiar popatrzec na ten problem jeslim ktos mam jakies sugestie to prosze o pomoc
ps podziekowania dla wszystkich ktozy opisali problem niedzialajacych szyb i oswietlenia w kabinie dzieki waszym rada sam to naprawilem mialem zalany modul komfortu woda az mi kabelek przepalilo wysuszylem wszystko zlutowalem kabelek i wszystko smiga a przyczyna wody w w module to niestarannie zalozona plastikowa listwo pod szyba woda wlatywala przez filter pylkowy do kabiny i na podloge jeszcze raz dziekuje za rady uratowaliscie mi sporo kasy
ps podziekowania dla wszystkich ktozy opisali problem niedzialajacych szyb i oswietlenia w kabinie dzieki waszym rada sam to naprawilem mialem zalany modul komfortu woda az mi kabelek przepalilo wysuszylem wszystko zlutowalem kabelek i wszystko smiga a przyczyna wody w w module to niestarannie zalozona plastikowa listwo pod szyba woda wlatywala przez filter pylkowy do kabiny i na podloge jeszcze raz dziekuje za rady uratowaliscie mi sporo kasy
Ostatnio zmieniony 27 lis 2009, 13:04 przez kudi32, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [c5 1,8T 2000] czujnik temperatury płynu chłodniczego.
ja o dziwne mam taki sam problem wymienilem juz czujnik i nic mi to nie dalo jast tak samo mysle ze to wskaznik jest przesuniety o 10 stopni moze ktos juz to robil wczesniej i podzieli sie jak to zrobic dzieki za pomocConan1979 pisze:Drugim moim problemem jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego. Chodzi o to ze jest jakby przeskalowany. Gdy odpalam zimny silnik wskazowka zaczyna z poziomu 70stC zamiast 60stC, i w sposób prawidłowy rośnie do temeratury 100stC zamist 90stC. Widac z tego ze jest on przesuniety o 10 st w gore. Co z tym zrobic, wymienic czujnik (gdzie ona sie znajduje) czy mozna go jakos przeskalowac jesli tak to jak to zrobic?
Re: [c5 1,8T 2000] czujnik temperatury płynu chłodniczego.
iConan1979 pisze:Drugim moim problemem jest chyba czujnik temperatury płynu chłodniczego. Chodzi o to ze jest jakby przeskalowany. Gdy odpalam zimny silnik wskazowka zaczyna z poziomu 70stC zamiast 60stC, i w sposób prawidłowy rośnie do temeratury 100stC zamist 90stC. Widac z tego ze jest on przesuniety o 10 st w gore. Co z tym zrobic, wymienic czujnik (gdzie ona sie znajduje) czy mozna go jakos przeskalowac jesli tak to jak to zrobic?
"moze i tak byc ale dodam jeszcze ze wskazowka po przekreceniu kluczykan dopiero wskakuje na 70st, bez kluczyka naormalnie spada do konca"
Hej, mam identyczny problem (przeglądałem wiele postów i znalazłem 100% identyczny). Dodatkowo wskaźnik napięcia ładowania po przekręceniu kluczyków wynosi około 14V. Po odpaleniu jest poza skalą tj. powyżej 16V. Wskaźnik paliwa chyba ok załącza się kontrolka jak wskaźnik jest 'na czerwonym'. Dodam tylko, że temp. wskakuje na 100st. po 10km - mam nadzieje że silnik nie jest przegrzany. Poprzedni właściciel (niem.) wymienił rozrząd + pompa w serwisie renault gdzie zalano płyn koloru zielonego zamiast różowego - nie wiem czy to ma znaczenie.
Ktoś może poradził sobie z tym problemem? Jak zweryfikować temperaturę na wskaźniku płynu chłodniczego może w opcjach climatronika (51c) ? Czytałem że napięcie ładowania najlepiej sprawdzić na akku przy wył. silniku i zał. czy można to tak zweryfikować ?
Hejka, dziś rano sprawdzałem miernikiem napięcie akku. przy wyłączonym 12,5V wskaźnik pokazywał 14V, po odpaleniu 14,4V wskaźnik ponad 16V, napięcie stabline niezależnie od obrotów nic nie przygasało. Co do temperatury to jest większy problem: przy zimnym silniku wskażnik pokazuje 70°C, climatronik (funkcja 51) pokazuje na lewym wyświetlaczu 1 a na prawym 50, więc chyba chodzi o prawy, temp. silnika wskaźnik na 60. Po 30min. jeździe po mieście. Wskaźnik temp. wody chłodnicy jest na 100°C, climatronik pokazuje jakieś 75°C i się zmienia w zależności czy stoje w korku czy jadę, temp. oleju wskaźnik pokazuje koło 80°C. Więc mam pytanie czy funkcja 51 w climatroniku napewno pokazuje temp. płynu chłodniczego? Czy termostat jest do wymiany a może czujnik temperatury jak to sprawdzić? Czy złe wskazania są niebezpieczne dla samochodu? Z góry dzięki za pomoc.
Aha, klimatronic po lifcie ma inne funkcje więc powyższe wartości to lipa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
Po podłączeniu Vaga i porównaniu temp z silnika i z grupy licznika widzę że tem są takie same (+/- 2 st). Tylko troche cos mi nie pasuje bo na zimnym silniku temp w Engine oraz w Instruments zaczynały po odpaleniu rosnąć od ok 1,5 st (w garazu mialem 1 st) ale w Instruments w któryms bloku miałem od razu temp. 30 st tylko wlasnie nie pamietam w którym. Ale mysle że to nie może mieć wpływu na silnik bo ta temp byla w liczniku. Test wyjśc robiłem, błędów tez nie było. Wychodzi na to że ten czujnik podwójny mam OK.
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam! <mikołaj>
Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam! <mikołaj>
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
[quote="czaja85"]Witam mam ten sam problem przy zgaszonym silniku wszystkie wskazówki spadają do zera a od temperatury płynu chłodzącego pozostaje na około 80 stopniach i następnie dochodzi do około 115 stopni niby wszystko ok tylko że zamiast zaczynać od 60 to zaczyna od 80 .pomocy[/quote]
najprawdopodobniej padł silniczek krokowy w liczniku stąd takie przekłamanie, możesz ustawić ręcznie wskazówkę podczas testu zegarów, na jakiś czas może pomóc, z tym, że musisz rozebrać licznik i podłączyć vaga
najprawdopodobniej padł silniczek krokowy w liczniku stąd takie przekłamanie, możesz ustawić ręcznie wskazówkę podczas testu zegarów, na jakiś czas może pomóc, z tym, że musisz rozebrać licznik i podłączyć vaga
Witam miałem taki sam problem z temperaturą po przekręceniu stacyjki na zimny silniku pokazywało 70 stopni okazało sie ze to była źle założona wskazówka od licznika temperatury i postanowiłem zdemontować licznik jak miałem już wszystko na wierzchu to włączyłem zapłon zdjąłem wskazówka i wsadziłem ją na pozycje 60 stopni i działa wszystko pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 25 paź 2015, 18:59
- Lokalizacja: Lubań
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 18
- Rejestracja: 14 maja 2016, 23:10
- Lokalizacja: keflavik
Dzieńdobry. Panowie w vcds widzę temperaturę i jest ona ok [czyli coś ją mierzy] a licznik po prostu leży. generalnie przez jakiś czas nie wskazywał temperatury, później zaczął aż finalnie się poddał - po wymianie rozrządu ale tam raczej nic ruszane nie było przy czujniku. Komputer pokazuje błąd termostat/czujnik temp cieczy czyli jedno z dwóch. czy jeżeli to termostat to zegar przestaje działać?. Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga