Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

multitronik ślizganie

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

multitronik ślizganie

Post autor: ravrav » 27 paź 2010, 20:49

Witajcie.

Piszę w imieniu mojego brata.
Auto to A6 2006 rok 2.0 tdi multitronik.

Problem wygląda tak. żeby było łatwo napisac, skrzynia zachowuje się tak jak ręczna skrzynia ze zuzytym sprzęgłem. Przy ruszaniu ślizga sie i dopiero przy większych obrotach rusza z miejsca. Czasami przy ruszaniu samochód szarpie ( podskakuje ).
Na postoju po dodaniu gazu, jak spadają szybko obroty słychać szmer ( tarcie) z okolic skrzyni.

Mechanik stawia na koło dwumasowe. Dokładnie że stąd pochodzi hałas. ale czy koło dwumasowe może wpływać na ślizganie.

Prosze o pomoc.

g_ab_rysia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
Lokalizacja: WROCŁAW

Re: multitronik ślizganie

Post autor: g_ab_rysia » 29 paź 2010, 20:09

ravrav pisze:Witajcie.

Piszę w imieniu mojego brata.
Auto to A6 2006 rok 2.0 tdi multitronik.

Problem wygląda tak. żeby było łatwo napisac, skrzynia zachowuje się tak jak ręczna skrzynia ze zuzytym sprzęgłem. Przy ruszaniu ślizga sie i dopiero przy większych obrotach rusza z miejsca. Czasami przy ruszaniu samochód szarpie ( podskakuje ).
Na postoju po dodaniu gazu, jak spadają szybko obroty słychać szmer ( tarcie) z okolic skrzyni.

Mechanik stawia na koło dwumasowe. Dokładnie że stąd pochodzi hałas. ale czy koło dwumasowe może wpływać na ślizganie.

Prosze o pomoc.
witka
a podlaczaliscie sie pod kompa?

najpierw bledy dopiero pozniej cos pomyslimy
a jak jeszcze jedzie to do Sserwis nie ma daleko i 100% zadowolenia
<ok>

killer80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 paź 2010, 22:09
Lokalizacja: WLKP.

Post autor: killer80 » 30 paź 2010, 10:02

g_ab_rysia pisze:Sserwis nie ma daleko i 100% zadowolenia
blizej jest do Długołęki..tam tez dobra firma jest. Mój znajomy jest nie zadowolony ze skrzyni z sserwisu tak na marginesie,no ale moze to tylko jego przypadek :-|

g_ab_rysia
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 maja 2009, 18:51
Lokalizacja: WROCŁAW

Post autor: g_ab_rysia » 30 paź 2010, 17:35

killer80 pisze:
g_ab_rysia pisze:Sserwis nie ma daleko i 100% zadowolenia
blizej jest do Długołęki..tam tez dobra firma jest. Mój znajomy jest nie zadowolony ze skrzyni z sserwisu tak na marginesie,no ale moze to tylko jego przypadek :-|

oki wybór należy do Ciebie
powiem tylko jedno wiedza i doświadczeniem bez urazy to Długołęka ma daleko do Sserwis a i koszty są o polowe tańsze
pisze to z doświadczenia 8-)
ponieważ
pan Doliński przy diagnozowaniu mojej skrzyni ostro sobie polatał po Długołęce i pościł masę paliwa w kosmos przy 3 litrowej benzynie i stwierdził do kapitalki skrzynka cena 10 000 TYS :shock:
A w Sserwis pan Sopa podłączył się kompem poruszał lewarkiem i wszystko mi wyłuszczył konkretnie jak mu powiedziałem co zrobili z ASB Długołęka to tylko się uśmiechnął i powiedział
albo robimy to co umiemy czyli grupę vaga albo ........
i naprawdę wcale im nie robię reklamy poczytaj trochę jest na forum

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 28 lis 2010, 13:26

Wie ktoś co zrobić z usterka opisana przez robert73, mam dokładnie taką samą skrzynia po naprawie działa bez zarzutu ale jest ta usterka daje sie skasować narazie pojawiła się tylko raz.

Awatar użytkownika
SysioA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: multitronik ślizganie

Post autor: SysioA6 » 28 lis 2010, 20:44

ravrav pisze: Problem wygląda tak. żeby było łatwo napisac, skrzynia zachowuje się tak jak ręczna skrzynia ze zuzytym sprzęgłem. Przy ruszaniu ślizga sie i dopiero przy większych obrotach rusza z miejsca. Czasami przy ruszaniu samochód szarpie ( podskakuje ).
U mnie pojawiają się czasem takie problemy jak powyżej i zazwyczaj adaptacja skrzyni wystarcza na jakiś czas. Też multitronic ale w C5. Pzdr.
Świętej Pamięci A6 avant 2.5tdi, Multitronic z 2001r.

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 28 lis 2010, 22:45

Ja to tez miałem i adaptacja pomagała na jakiś czas aż w końcu musiałem wymienić sterownik koszt w Irlandii to tak dla wiadomości to 1100 juro :cry: ale po wymianie auto już normalnie jeździ.Spróbuj ja zaadaptować Jazda z wypadnieta adaptacja jest szkodliwa tak jak i z walniętym sterownikiem multi to jest taka bestia ze jak czegoś nie zrobisz zaraz to będzie się sypało wszystko w skrzyni po kolei wiec ja bym się już za to zabierał bo potem moze być za późno i będziesz następna osoba narzekająca na multi a tak naprawdę jeżeli o nią zadbasz to masz jazdę jak tra la la
pozdrawiam

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 05 gru 2010, 22:09

Koledzy czy to możliwe że jest coś lużnego w sterowniku skrzyni jakieś styki lub coś?
Podzczas jazdy jak pisałem skrzynia działa bdb.przy ruszaniu też .nieregularnie podswietla na czerwono biegi nic innego się nie dzieje ,usterka występuje bardzo różnie czasem przejade 500km i ok a czasem 10 km i podświetla.Błąd w skrzyni limit adaptacji sprzęgieł osiągnięty.Co ciekawe nieruszając gałki biegów jadąc dalej wszystko wraca do normy podswietla i gaśnie samo czasami odrazu czasami po czasie.
Zauważyłem że zaczyna podświetlać i gasnąć po jezdzie na nierównościach lub podswietla sie przy wychamowaniu do 0 przy ruszaniu jest już normalnie prnd nie podświetlone.
Uszkodzony był czujnik świateł stop czy to przezto po naprawie skrzynia mogła się nie :?: zaadaptować po naprawie ?
Próbowałem zrobić adaptacje jeszcze przy uszkodzonym czujniku świateł stop,nie było takiej możliwości po wykasowaniu wyuczonych wartości auto nie mogło ruszyć do przodu dlawiło silnik do tylu mocno szarpało pokazywał się błąd ograniczenie przez czujnik ciśnienia aktywne.
Po wymianie czujnika stop wykasowałem usterki i przejechalem się bez żadnego sprzętu na wyświetlaczu biegi pokazywał normalnie natomast w miejscu komp.pokładowego była literka " n" po przejechaniu paru km wszystko wróciło do normy.Nieregularnie pokazuje usterke adaptacji co mam zrobić lub co jest przyczyną?
Czy zmiana oprogramowania coś zmieni?Czy po zmianie oprogramowania trzeba zrobić adaptacje?
Adaptacji nie próbuje robić po raz drugi żeby przez szarpanie nie uszkodzić skrzyni.
Jestem mechanikem niestety nie naprawiam automatów a szkoda bo kasa konkretna.prosze nie opisujcie jak zrobić adaptacje itp.,Jezeli ktoś z was miał taki problem to co było powodem. a6 2002r 3.0 benz. avant

krzysztof2010
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 18 paź 2010, 08:47
Lokalizacja: Esbjerg (Denmark)

Post autor: krzysztof2010 » 06 gru 2010, 11:05

witam ja rowniez mam problem tylko ze z tiptronikiem,otoz na trybie D jak przelancza z drugiego biegu na trzeci to ostro szarpie,mam wrazenie jakby mi ktos w tyl auta wjezdzal,a na tiptroniku jest jeszcze gorzej bo na 2 i 3cim biegu szarpie,czy to ma jakies powiazania ze sprzeglem???. Wiem ze powinienem auto podpiac do kompa ale jestem za granica i ceny sa tu kosmiczne,a do polski jechac tym autem w tym stanie to samobojstwo. Jesli mialby ktos jakies rady to z checia wezme to pod uwage. Z gory dzieki
krzysiek

pinio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 23 sie 2009, 15:45
Lokalizacja: Małopolska Irlandia

Post autor: pinio » 07 gru 2010, 21:39

Może macie łańcuch naciągnięty w skrzyni i tak będzie szarpało
tak po zmianie oprogramowanie koniecznie musisz zrobić adaptacje i przez 2-3 dni jeździć spokojnie zeby skrzynia się nauczyła i zapamiętała twoja jazdę a potem już ok

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 08 gru 2010, 00:36

pinio, U mnie nic nie szarpie zrobiłem kodowanie sterownika zobacze czy się zmieni aktualnie oprogramowanie mam 2043 i jeżeli nie zmieniałem lameli na 7 to innego miał nie będe.kodowanie sterownika 0001.Co oznacza literka N na wyświetlaczu w miejscu komp pokładowego????????????

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 09 gru 2010, 11:38

Koledzy naprawde nikt niewie co znaczy litera n na wyswietlaczu w miejscu komp pokładowego?
Może ktoś posiada opis kontrolek wyświetlacza?

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 12 gru 2010, 00:21

Znalazłem usterke opisaną w poprzednich moich postach przyczyną był kabel masowy pomiędzy silnikiem a karoserią poprostu( przegnity i przełamany w izolacji) przy okazji zamontowałem nowe aku bo podczas trasy zaczeły się jeszcze inne komplikacje typu gasnący fis. Po zgaszeniu auta raz kręciło jak głupie przy kolejnym postoju tylko mrugały kontrolki na liczniku,w większości sterownikuw bląd napięcie zacisk 30 lub ograniczenie działania z powodu zbyt niskiego napięcia.Już smiga dziś cały dzień jazdy i nic się niedzieje :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja