Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6 2.0 TDI BRE] problemy z silnikiem proszę o pomoc

Silniki wysokoprężne
ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

[A6 C6 2.0 TDI BRE] problemy z silnikiem proszę o pomoc

Post autor: ravrav » 08 gru 2010, 18:59

Szukałem na forum ale nic podobnego nie znalazłem.

Silnik na postoju odpala i chodzi normalnie.
Po wrzuceniu biegu rusza ja by całkowicie stracił moc. Przyśpiesza bardzo wolno jak by wszystkie konie uciekły. Są takie momenty że przy minimalnej górce na wstecznym biegu nie ma siły ruszyć z miejsca.

Auto było diagnozowane i silnik ani skrzynie biegów nie pokazują żadnych błędów.

Poradzicie coś??

Przyczyna może leżeć po stronie skrzyni biegów?

Ewentualnie jakiś dobry warsztat na Dolnymśląsku.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 08 gru 2010, 23:27

Tak w ciemno: Wymień EGR i po problemie. Można też pokusić się o naprawę, ale podaję najprostszą metodę ;-)


Czyli miałem rację :)
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 18:46 przez azet, łącznie zmieniany 1 raz.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 09 gru 2010, 11:05

Dzięki za podpowiedź.

Napisałeś że można się pokusić na naprawę, szukałem na forum ale nie znalazłem żadnej informacji jak to zrobić.

Może ktoś ma taką wiedzę?

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 09 gru 2010, 18:30

Generalnie podstawa to diagnoza. Ja Ci wróżę z fusów nieco nie widząc auta. Po sprawdzeniu błędów może się okazać, że problem jest zupełnie w czymś innym (np. przepływka). Tym nie mniej: u nas w warsztacie zanim się coś wymieni zawsze próbuje się to naprawić. Wymienić to nawet w ASO potrafią :-P
Najpierw test VAGiem, czy działa czy nie, jak się zachowuje, później demontaż, rozebranie, przeczyszczenie/nasmarowanie, złożenie - i znów test. Jak działa to OK, jak nie to można zaślepić EGRa. Jeśli nic nie pomogło to dobrze jest podmienić na chwilę inny EGR aby mieć pewność że to jest przyczyną awarii. Jeśli przy podmianie wszystko jest OK, a wcześniejsze prace nie przynoszą efektu (a zazwyczaj przynoszą...) to wtedy wymieniamy EGR na nowy (żadnych używek bo taki "używany" to właśnie my mamy i nie działa :mrgreen: ).
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 09 gru 2010, 20:36

Podmienić na inny to oczywiście najlepsze rozwiązanie, gorzej jak nie ma sie innego i trzeba kupić. Wydać kikla stówek bez żadnej pewności, tak można wydac majątek:)

Dziś zaslepiłem EGR i nie było poprawy. Przepływka może, ale po odłaczeniu nie ma żadnej zmiany a przeciez powinien pracować jak tako w trybie awaryjnym.

Test Vagiem był i nic nie wykazał. Chyba że diagnosta zrobił to źle.

Sam nie wiem co dalej z tym robić.


Może ktoś z forum poradzi bądź ma lub zna warsztat gdzię poradzą sobie z tym problemem:)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 09 gru 2010, 22:37

Wpadaj do nas, a wyjedziesz sprawnym autem <ok>
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 09 gru 2010, 22:57

Piero pisze:Wpadaj do nas, a wyjedziesz sprawnym autem <ok>

Dobre :-) To tylko jakieś 650 kilometrów :cry:

Ale dzięki za dobre chęci.

Mam nadzieje na wiecej pomocnych propozycji za co sie jeszcze zlapać. Pomóżcie panowie.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 10 gru 2010, 02:28

Ty się śmiejesz... a w ciągu ostatnich 2 tygodni były u nas 2.0 TDI i 3.0 TDI z: Torunia, ÂŁodzi, Warszawy, ÂŁomży, ÂŁowicza, Bolesławca...

Akurat Twój przypadek nie wymaga takiej podróży, ale jak ktoś chce się pozbyć wad fabrycznych i uniknąć większych kosztów to przejechanie "kilku" kilometrów nie stanowi problemu :-D

ÂŻeby nie było OT:
A turbo Ci nie przeładowuje? Może kierownice są zapieczone. Trzeba podpiąć VAGa i sprawdzić logi.
Inna opcja: klapa gasząca - klapka przestała się "ruchać" i jest cały czas zamknięta. Trzeba zdjąć rurę dochodzącą do klap, tak aby widzieć klapkę, podpiąć VAGa i zrobić test wykonawczy klapy gaszącej. W trybie ON/OFF klapka powinna się otwierać/zamykać. Jeśli się nie rusza - masz przyczynę z awarii. Trzeba zdjąć, rozebrać, oczyścić, złożyć - i po problemie :mrgreen:
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 10 gru 2010, 11:03

Dzięki za podpowiedź.

Turbo było rozbierane i czyszczone.

Możesz podpowiedziec gdzie znajduje sie ta klapa gasząca. To od razu polecę to sprawdzić.

Niestety w miście gdzie mieszkam nie ma normalnego mechanika, owszem wszystko zrobią tylko palcem trzeba pokazac dokładnie co.

[ Dodano: 2010-12-10, 11:16 ]
O dziwo mechanik wie gdzie jest ta klapa gasząca dzisiaj postara sie to sprawdzić. Napisze co z tego wyszło. Jednak powiedział że już to czyścił ale nie sprawdzał elektronicznie.

[ Dodano: 2010-12-10, 14:16 ]
Ok. Zawór zdemontowany, klapa gasząca sprawna. Egr ma luz na klapce. Jednak był zaślepiany więc nie wiem czy ma to jakieś znaczenie.

Jeszcze raz dzisiaj była próba jazdy i efekty są następujące. Na postoju silnik wkręca się na około 3 tyś obrotów. Jak przytrzymam dłużej gaz potrzfi przekroczyć te 3 tyś.
Pierwszy bieg na ręcznej zmianie pedał w podłogę, auto rozpędza się ospale, obroty dochodzą do 3tyś i dalej nie idą.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 10 gru 2010, 20:20

Czy po tych wszystkich zabiegach mechanik usunął VAGiem ewentualne błędy?
Czy podmienialiście przepływkę?
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 10 gru 2010, 22:06

Przepływka nie była podmieniana. Błędy kasowane.

Jest sens wymiany tego EGR.

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 11 gru 2010, 00:49

Ostatnio też mieliśmy niezłe jaja z EGR, nawet teraz mamy... więc ciężko mi jest radzić coś konkretnego tym bardziej nie widząc auta. To straszne gówno, które nic nie daje, a powoduje wiele przeróżnych problemów. Zamiast wymieniać w ciemno, znajdź kogoś (może na forum?) z tym samym silnikiem i podmień EGR, w następnej kolejności przepływkę. Przeczucie podpowiada mi, że tu należy szukać problemu, ale nie muszę mieć racji...
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

ravrav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 22 wrz 2010, 21:15
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: ravrav » 11 gru 2010, 15:16

Dzisiaj podmieniłem przepływkę, niestety żadnej poprawy.

Do przepływki udało mi się dostać, taka sama była u kolegi. Egr niestety był inny i nie mam skąd podmienić.

Chyba nie pozostaje mi nic innego jak tylko zaryzykować kupno innego EGRa, chyba że ktoś z forum z dolnegośląska pomoże z podmianką?

[ Dodano: 2010-12-14, 17:35 ]
Koniec pomysłów.

Dzisiaj podmieniłe drugi EGR oraz klapę gaszącą.
Odbyłem jazdę testową i bez najmniejszych zmian.

ÂŻeby było mało po kilku pbóbach silnik sam zgasł i już teraz nie daję się odpalić.

[ Dodano: 2011-01-20, 18:32 ]
Ponawiam temat ponieważ nadal nie poradziłem sobie z tym autem.

Egr wymieniony, przepływka także, silnik nadal jest słaby.


Jest jeszcze jeden objaw, po puszczeniu gazu słychac jakby powietrze wracające do filtra powietrza. Przyczyna mógł być uszkodzony zawór dlatego zmierzona została kompresja.

Po zmierzeniu bez zastrzeżeń. Jest możliwość aby zawór szwankował a kompresja była ok.

satch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 180
Rejestracja: 10 mar 2009, 07:57
Lokalizacja: wrocław

Post autor: satch » 28 kwie 2011, 19:32

i jak kolega poradził sobie z tym problemem ?
GPW

jaskol1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 02 paź 2008, 22:22
Lokalizacja: Marston Moretaine

Post autor: jaskol1 » 29 kwie 2011, 12:39

Ja miałem taki problem tylko że tracił moc po jakimś czasie a mianowicie jak toczył sie na niskich obrotach 1200-1400 potem but i nic a po chwili czarny dym z rury i po tym ciągnął normalnie. działo sie to co jakis czas. Wymieniłem przepływkę ( bo błedy pokazywał) ale nie przepływeka była powodem a skutkiem. nowe N75 i to drugie obok.
w koncu do audi no i wymiana MAP sensor (czujnik doładowania cisnienia) i dupa wkoncu po chyba trzech próbach odkryli ze EGR. Było to 1.5 roku temu i po dzis dzień ani prychnął.
VODKA- connecting people

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja