Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C6 3,0 TDi Q] Jakie opony wybrac??

Koła, felgi i opony
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 05 gru 2010, 20:13

A co powiecie o hicie sezonu w Polsce czyli dayton?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Arturos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Arturos » 05 gru 2010, 20:47

Jeździłem jeden sezon na nowych Pirelli P ZERO ROSSO 18' i niestety po jednym sezonie na trzech oponach guzy.To lato prześmigałem na Vredestein Ultrac Sessanta 18’ i jak dla mnie rewelka ciche , idealna przyczepność na suchej i mokrej najwierzchni.Zima VREDESTEIN Wintrac Xtreme 16’ .

Arturos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 21 cze 2009, 22:57
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: Arturos » 06 gru 2010, 16:08

Być może masz rację , ale ja na tych oponkach się zawiodłem ,a kosztowały nie mało .Natomiast obecne przetestowałem przy dużych prędkościach na autostradach zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni i spisują się super.

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 06 gru 2010, 21:55

progressowy pisze:A co powiecie o hicie sezonu w Polsce czyli dayton?
Wspaniały wybór np.do Daewoo Tico <mikołaj>
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 07 gru 2010, 16:49

Wiedziałem. Niepotrzebnie pytałem. :lol:
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 08 gru 2010, 00:41

progressowy weż coś markowego a napewno będziesz zadowolony :-D
O różnicy w wydanej kasie szybko zapomnisz , a opony to jedyny punkt styku naszych prawie 2 ton blachy z nawierzchnią - takie oczywiste a jednak wielu o tym zapomina :-D
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 20 gru 2010, 19:00

Wzielem fuldy hp. :-P
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Filip wawa
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 12 lis 2010, 17:47
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Filip wawa » 20 gru 2010, 23:57

Ja też zawsze patrzę na opony żeby miały ciut toporniejszy bok, na śniegu jest lepiej a wcale nie są głośniejsze :-D Conti jak się przyjżysz są delikatniejsze z boku - takie "obłe"
Te Fuldy HP Control wypadają dobrze w testach na śniegu.
- Soft 282 KM i 551 NM
- Lampy przód Led - lift 2009
- Grill S6

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 21 gru 2010, 16:02

Wiadomo, że potentatami w zakresie badań i wysokiej jakości opon są znane koncerny i nie ma co gadać...

Osobiście przy każdym zakupie nowych opon (buty i opony zawsze kupuję nowe :mrgreen: ) mam następujące dylematy:
1). z oponami jest tak samo jak ze stłuczkami -nigdy nie wiesz kiedy pech Cię dopadnie i np. oponę o coś przetniesz... Wówczas opona czy to za 100zł, czy za 800zł idzie "do kosza".
2). Opony typu Michelin, Bridgestone, Continental, etc. są najczęściej projektowane z myślą o ekstremalnych warunkach i ich właściwości tutaj znacznie wykraczają poza drugorzędne marki opon...

i teraz moje wnioski:
1). Staram sie uważać na ostre krawędzie na drodze, ale już 2 opony tak załatwiłem :-? w jednym przypadku trzeba było kupić 2 nowe (bo komplet miał trochę naśmigane), w drugim opony miały niecały tysiak, więc tylko 1 szt.

2). Nie jeżdżę jakoś ekstremalnie, żeby wpełni wykorzystać zalety opon z najwyższej półki. Gdybym śmigał po torach wyścigowych to owszem :-P
Jeździmy po średniej jakości drogach, pytanie czy wysokiej jakości opony są najlepszym tu wyborem.
Podobna analogia jest że kiedy idę kosić trawnik nie zakładam butów do wspinaczki górskiej w wiązaniami na kostkach, tylko jakieś stare buty albo gumaki :-P


Nie jestem fanem marki Good Year (kiedyś się zawiodłem bo wyskoczył balon). Yokohama trzyma dobrze jak jest nowa, po 10 tyś. tracii swoje właściwości.

W rodzinnym autku terenowym mam wielosezonowe Micheliny z datą prod. 3002 i dopiero na wiosnę chyba zostaną wymienione bo już stawiają opory toczenia, a poza tym jeszcze struktura się trzyma :-) Ich zaletą jest żywot gumy i struktury bo auto w długich trasach raczej nie jest użytkowane.


Przy wyborze opon kupuję tylko asymetryczne. Kierunkowe są zazwyczaj głośniejsze i bardziej problematyczne przy rotacji w stylu X.


W audicy mam opony Falken (komplet zimowych i letnich), japońska marka Good Year - opony średniej klasy i ceny, jednak osiągi mają ponadprzeciętne jak pośmigam na nich 4 lata albo w sumie zrobię 60 tyś.km to będę zadowolony. A w międzyczasie jakby co to 1 szt. kosztuje 350zł, nie 500 czy 600...

Zimówki Falken Eurowinter HS-359
Obrazek

Letnie Falken ZIEX ZE-912
Obrazek


Jeżeli ktoś często smiga po autostradach z prędkościami ponad 160 km/h to inwestycja w opony z wyższej półki ma sens...

Jeżeli ktoś ma odmienne podejście to chętnie poczytam ;-)

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 22 gru 2010, 19:49

MONEER wiesz,ze te falkeny to made in Taiwan?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 23 gru 2010, 14:42

progressowy pisze:MONEER wiesz,ze te falkeny to made in Taiwan?
Niekoniecznie proszę Pana :-)
Moje zimówki - made in Japan (prod. 2809)
Moje letnie - made in Thailand (prod. 0110)


przykładowo Bridgestone też produkuje w Singapurze, Malezji, itp. od tego nie da się uciec niestety.

bajabaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: bajabaj » 23 gru 2010, 21:27

Ja mam nokiany i są ok no sliskim i na suchym , a w pajero mam vredestein i tez dają rade.

Awatar użytkownika
Eryk_211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eryk_211 » 15 maja 2011, 12:38

ja z kolei jeden sezon przejeździłem na nowych Goodyear F1 Assymetric 225/40/18. Generalnie jazda na nich była przyjemna - ciche, dobra przyczepność i na suchym i na mokrym. Po przejechaniu ok 15000-20000 przód starł się 2mm, tył 1mm.

Jest jednak ALE - po zimie jak założyłem na wszystkich powychodziły bąble i to niemałe. Na jednej czy na dwóch to jeszcze bym zrozumiał, gdyż zdarzyło się wjechać w dziurę, ale żeby na wszystkich. Zraziłem się do GY, ale to może poprostu nasze dziurawe drogi..

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 15 maja 2011, 19:41

Eryk_211 pisze:Jest jednak ALE - po zimie jak założyłem na wszystkich powychodziły bąble i to niemałe. Na jednej czy na dwóch to jeszcze bym zrozumiał, gdyż zdarzyło się wjechać w dziurę, ale żeby na wszystkich. Zraziłem się do GY, ale to może poprostu nasze dziurawe drogi..
Nie ważne że takie drogi -skoro były nowe to bez zastanawiania sprawa nadaje się do reklamacji.

Awatar użytkownika
Eryk_211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 16 wrz 2009, 00:10
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Eryk_211 » 15 maja 2011, 23:16

M0NEER pisze:
Eryk_211 pisze:Jest jednak ALE - po zimie jak założyłem na wszystkich powychodziły bąble i to niemałe. Na jednej czy na dwóch to jeszcze bym zrozumiał, gdyż zdarzyło się wjechać w dziurę, ale żeby na wszystkich. Zraziłem się do GY, ale to może poprostu nasze dziurawe drogi..
Nie ważne że takie drogi -skoro były nowe to bez zastanawiania sprawa nadaje się do reklamacji.
myślałem o tym, ale z tego co się wstępnie zorientowałem - wszelkie reklamacje tego typu (bąble na oponach) są odrzucane - producenci/dystrybutorzy odpowiadają standardowym pismem, że opona została zniszczona na skutek uszkodzenia mechanicznego z winy użytkownika (dziury, krawężniki) no i gwarancja tego nie obejmuje, więc zostaje człowiek z niczym, ewentualnie dochodzi bonus w postaci pokrycia kosztów wysyłki opon na reklamację. Jak już jesteśmy w tym temacie - a jak koledzy sobie dają radę na 18" i wzwyż? Opony szybką dostają takich defektów czy niekoniecznie? bo może te moje GY faktycznie jakieś wadliwe..

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga