poszukując konkretnej odpowiedzi na pytanie z tytułu tematu
jakie jest prawidłowe napięcie czy też ładowanie pokazywane na zegarach jak również realne, czyli np zmierzone vagiem czy innymi urządzeniami
najprościej wyczytać na Wikipedii...
"Prawidłowe napięcie ładowania - minimalne: 13,9 V - maksymalne 14,5 V"
ostatnio przyglądam się swojemu wskaźnikowi na zegarach i zauważyłem spadki poniżej 14V
zainteresowało mnie to, podpiąłem VAGa i podczas jazdy mierzyłem
na początku jazdy jest niby ok, nie spada poniżej 14V, ale po ok 20min jazdy wskazania na VAGu to 13,7-13,8 V
gdy się zatrzymuję potrafi spaść do 13,5 V
to pomiary tylko z włączonymi światłami i radiem
po włączeniu "wszystkiego" widoczne spadki poniżej 13,4 V
poczytałem, że niby to bardzo złe, ale są wypowiedzi, że to normalne i nie ma się czym przejmować dopóki nie spada poniżej 12V
aku mam nówkę sztukę, jakiś czas temu była podpinana inna fura na kable do mojej w celu użyczeniu prądu ( z tego co słyszałem jest to bardzo nie zalecane, a nawet zakazane np w mesiu widziałem naklejkę STOP i narysowane kable)
więc jak to jest z wartościami innych użytkowników forum i A6
