Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI AFB] Nagły pad pompy wtryskowej?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
szeryfisch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5 2,5TDI AFB] Nagły pad pompy wtryskowej?

Post autor: szeryfisch » 02 gru 2010, 22:45

Objawy:
auto przyjechalo, zaparkowalo na 12h.
temperatura -10'C
Po tym czasie juz silnik nie odpalil.
Diagnostyka VAG i blad czujnika G210, czujnik pominiety, paliwa po korek. Uklad odpowietrzony, proby odpalenia spelzaja na niczym. W koncu na dachu postawilem 5l banke z ropa i podlaczylem bezposrednio do pompy tak ze paliwo splywa grawitacyjnie. Niestety efektow zero, auto nie odpala. Po odkreceniu przewodow z wtryskow okazuje sie ze pompa podaje paliwo, ale pod zbyt malym cisnieniem - nie tryska tylko sobie ciurka - no i silnik nie dostaje w cylindry.
Diagnostyka VAG wykazuje zero bledow silnika. Czyli zapewne usterka mechaniczna lub brak paliwa.
Aha, przed awaria auto bylo wielokrotnie diagnozowane Vagiem i pompa nigdy nie zglaszala bledow, wszystkie wartosci byly jak najbardziej ok.
Moze paliwko przymarzlo gdzies w pompie i narobilo bigosu?
Cos gdzies wyczytalem o jakiejs membrance odpowiedzialnej za cisnienie paliwa?

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 03 gru 2010, 09:53

kolego z tego co wiem pompa mało kiedy mówi że ma zamiar umrzeć czesto bardzo tak bywa że jedziesz stajesz gasisz i już nie możesz odpalić!
Pewnie padł nastawnik można go zrobić w tani sposób 300zł ale nie wszyscy to polecają lub regeneracja pompy 1000-3500tyś zł a jakie błędy masz?
Uszkodzenie nastawnika pompy może??

szeryfisch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 gru 2010, 09:07

Wlasnie ledow zadnych nie ma. Juz wiem ze sterownik jest sprawny, pozostaje wiec mechanika.
Reklama w podpisie bez zgody Administracji nie jest dozwolona

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 04 gru 2010, 16:09

jeżeli pompa by padła to napewno były by jakieś błędy.Strasznie mnie dziwi że auto nie chce zapalić a brak jest błedów!
Mam jeszcze inna sugestie jeżeli masz drugi kluczyk to sprubój nim bo może coś z imo się dzieje!?

szeryfisch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 26 cze 2010, 23:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: szeryfisch » 04 gru 2010, 23:04

Problem jest taki ze nie mam drugiego kluczyka.
Jak na razie pompa sprawdzona na stanowisku pod wzgledem mechanicznym jest w stanie idelanym. Ponowne sprawdzenie sterownika okazalo ze jednak jest uszkodzony, sterowanie dawka wtrysku bylo zle wysterowywane. Zobaczymy, ma byc gotowa na wtorek.

[ Dodano: 2010-12-25, 00:48 ]
Generalnie okazalo sie ze nie dziala. Ponowna weryfikacja i okazalo sie ze zatarl sie tloczek pompy. Sterownik byl sprawny. Po wymianie tloczka auto smiga.
Reklama w podpisie bez zgody Administracji nie jest dozwolona

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja